Permalänk
Medlem

Komplett dator 8000

Tjena, det har blivit dags att köpa ny dator. Jag kommer att använda datorn för att spela, spelar mest lol fast kommer börja spela BF4 när det kommer ut. Jag har kollat runt lite på kompletts färdiga byggen och är intreserad av denna dator. http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10781
Priset på datorn kommer landa på 8200 om jag tar bort alla tillbehör på datorn.

Är den här datorn prisvärd eller kommer jag kunna få en bättre dator från inet med montering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musheda:

Tjena, det har blivit dags att köpa ny dator. Jag kommer att använda datorn för att spela, spelar mest lol fast kommer börja spela BF4 när det kommer ut. Jag har kollat runt lite på kompletts färdiga byggen och är intreserad av denna dator. http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10781
Priset på datorn kommer landa på 8200 om jag tar bort alla tillbehör på datorn.

Är den här datorn prisvärd eller kommer jag kunna få en bättre dator från inet med montering?

http://www.uploadhouse.com/viewfile.php?id=17963459

Permalänk
Medlem

Skulle vara riktigt schysst om du kunde berätta lite mer om varför jag ska välja den du länka istället för den andra för att jag kan inte så mycket om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musheda:

Skulle vara riktigt schysst om du kunde berätta lite mer om varför jag ska välja den du länka istället för den andra för att jag kan inte så mycket om datorer.

För de första så har nvidia bättre drivrutiner för battlefield så grafikkortet är bättre och för de andra är processorn MYCKET bättre. (I5-3570K/amd fx-6300)
De är ju dessa två komponenter som är viktigast.
Kan dock behövas ett starkare nätagg. Stod 500W på grafikkortet men skulle nog ta 600 för säkerhets skull

Permalänk
Hjälpsam

Kompletts paket är rätt prisvärda ändå. . . men om du vill/kan bygga själv kommer man i ett annat läge

Personligen hade jag tagit denna http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10786

Gillar Intel o här får du nya Haswell
Ett GTX 760
Bra XFX PSU
SSD och 1Tb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Kompletts paket är rätt prisvärda ändå. . . men om du vill/kan bygga själv kommer man i ett annat läge

Personligen hade jag tagit denna http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10786

Gillar Intel o här får du nya Haswell
Ett GTX 760
Bra XFX PSU
SSD och 1Tb HDD

Har dock inte en så stor budget

Permalänk
Medlem

om du skipar ssd i thli så kommer den gå in i din ca 8000:-

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Hjälpsam

Sorry kolla bara på startpriset på ditt paket du valt o sen det jag valde..insåg inte att skärm ingick i ditt

Får ned det till 8650 om jag byter SSd till en 1Tb HDD o tar bort den extra HDDn

8370:- med 500Gb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Sorry kolla bara på startpriset på ditt paket du valt o sen det jag valde..insåg inte att skärm ingick i ditt

Får ned det till 8650 om jag byter SSd till en 1Tb HDD o tar bort den extra HDDn

8370:- med 500Gb HDD

Vad är det för skillnad mellan WD och Seagate hårdisken?

Permalänk
Hjälpsam

Olika märken

Skulle ta denna då den verkar ge störst avdrag av 1Tb diskarna
Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5 -343.46

WD Desktop Black 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0 ) ger ju bara -133 o skulle säga dom är likvärdiga

Permalänk
Medlem

Är det värt att ta ett billigare chassi för att få ner priset på datorn ännu mer?

Permalänk
Hjälpsam

Nja..kanske det...tycker Corsair Carbide 300R Midi Tower OEM ATX, mATX, 2x USB 2.0 [info] -311.73 är ett bra chassi

Permalänk
Medlem

En sista fråga är den här datorn som vi har kommit fram till den bästa jag kan få på komplett för det priset eller finns det någon bättre för ungefär samma pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Nja..kanske det...tycker Corsair Carbide 300R Midi Tower OEM ATX, mATX, 2x USB 2.0 [info] -311.73 är ett bra chassi

Det är INTE ett bra chassie, då det saknar fläktfilter mm. det är ett väldigt klent utrustat chassie.
Det är värt att lägga ett par hundringar på en lite mera utrustad låda. typ FD ARC eller liknande...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det är INTE ett bra chassie, då det saknar fläktfilter mm. det är ett väldigt klent utrustat chassie.
Det är värt att lägga ett par hundringar på en lite mera utrustad låda. typ FD ARC eller liknande...

Standard chassit är CM Storm Scout II Advanced Gaming Svart det borde funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musheda:

Standard chassit är CM Storm Scout II Advanced Gaming Svart det borde funka?

Måste det vara monterat?
Det är inte så svårt att montera själv, och då får man alla delar med i de olika kartongerna.
det går att få en mycket bättre dator för en bra peng då.
Viktigt att man väljer en låda som man trivs med, samt ett bra nätagg...så slipper man tänka på det vid nästa uppgradering...
Jag brukar även titta på extrapriser och kampanjer...komplett brukar ha sin Superweekend samt ibland extrapriser vid ett speciellt klockslag...
Det kan vara värt det även om man får betala flera frakter, om man köper vid olika tillfällen, jag har haft tur med nätagg från SilverPower ett 650w och ett 800w för under 500:- per st...
Men det är svårt att vänta in rätt pris...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Måste det vara monterat?
Det är inte så svårt att montera själv, och då får man alla delar med i de olika kartongerna.
det går att få en mycket bättre dator för en bra peng då.
Viktigt att man väljer en låda som man trivs med, samt ett bra nätagg...så slipper man tänka på det vid nästa uppgradering...
Jag brukar även titta på extrapriser och kampanjer...komplett brukar ha sin Superweekend samt ibland extrapriser vid ett speciellt klockslag...
Det kan vara värt det även om man får betala flera frakter, om man köper vid olika tillfällen, jag har haft tur med nätagg från SilverPower ett 650w och ett 800w för under 500:- per st...
Men det är svårt att vänta in rätt pris...

Tyvärr så kan jag inte montera själv och har ingen som kan hjälpa mig med det. Det är därför jag kollar på kompletta byggen och försöker få den bästa datorn för den slanten jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musheda:

Tyvärr så kan jag inte montera själv och har ingen som kan hjälpa mig med det. Det är därför jag kollar på kompletta byggen och försöker få den bästa datorn för den slanten jag har.

Tråkigt, men det är lätt
Det är inte så mycket som kan gå fel, om man följer bruksanvisningarna och googlar, samt letar lite i olika trådar.
Det finns säkert någon bra youtube film att kolla på...börja där, kolla på det och då kan du se om det verkar svårt, det borde ju finnas någon till hjälp...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri

Permalänk
Medlem

Har kollat på lite videos och känner att det här är inget jag borde ge mig in på för att jag tror inte jag kommer klara av det.
Därför undrar jag om det är någon annan dator på komplett som är bättre för samma pris?