Regler = Warez-snack kan resultera i direkt ban

Permalänk
Medlem

Men vad jag har förstått så är det ok att t.ex köra ett Amiga-spel i en emulator så länge man äger spelet sen innan?

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Jag tycker 1337-80Y5-N3V34-A5K5-F04-CDK3Y5 framhöver budskapet lite bättre.
Det är mer som en uppmuntran än en befallning

Boys - asks - bra engelska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forskarn

Boys - asks - bra engelska.

Ser mer ut som en CD-key än om man bara skriver "A5K" ;).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|

Ser mer ut som en CD-key än om man bara skriver "A5K" ;).

öhh nej slingra dig inte undan dina undermåliga grammatiska kunskaper

Permalänk
Medlem

hur fan kan man få abandonware till att vara olagliga? dom tjänar ju inte nåt på don, och har väl inte gjort det pådom sista 15 åren eller?

Visa signatur

:: Intel Core i5-3750K @ 3.86GHz :: 16GB Vengeance 1600MHz :: XFX Radeon HD6950 2GB :: 1x 120GB SSD [WIN 7] :: 1x 1TB [SPEL / PROGRAM / FILM] :: 1x 500GB [INSTALLERADE SPEL] ::

Permalänk
Hedersmedlem

Missade du vad jag skrev?!
"Vi beslutade att förbjuda abandonware då de flesta fortfarande är upphovsrättsligt skyddade trots att tillverkarna inte längre har någon support till spelet."

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Medlem

Game fixes??

Har märkt att det inte står något om cracks på denna klister tråd (om det inte är bortrensat) men jag antar att ni knyter ihop det med warez, det borde ni göra....

Hursomhelst vet ni säkert att det också finns många allmänt kända spelsidor som innehåller cracks i mängder.

Dom brukar dock dölja det genom att blanda NOCD-pathar ihop med vanliga patchar och download filer, eller helt enkelt kalla cracks för något helt annat.

Fick själv min anmärkning när jag länkade till en sida som säkert 30-40% av sveriges spelgalningar känner till och besöker.

Jag visste iofs om att den innehöll dessa olagligheter men tänkte inte på det eftersom ordet crack inte dyker upp förens man börjar ladda ner "patchen" man vill ha.

Så hur ska man nu bete sig när folk säger att dom slarvat bort cd-skivan till quake3 och gapar efter olagliga patchar, självklart tiger man

Men om nån stackare inte får igång Max Payne pga att han använder WinXP vill man ju hjälpa till och gärna ge honom en sida som han också kan ha nytta av i framtiden om något annat spel inte vill fungera optimalt eller behövs uppdateras.

Och då skulle jag skriva www.*********.com som har det största lagret patchar som jag känner till, tyvär är mer än hälften av dom olagliga och därför håller jag tyst om detta och skriver istället www.maxpayne.com och det fungerar ju bra det med, så vad fan gnäller jag om egentligen

Jo vad jag vill ha sagt är att jag fått noja. finkamma 50 spelsidor och ni kommer att hitta saker som strider mot §7 på hälften av dom.

Och nu menar jag inte Fragzone och torget.se, ta en titt hos tyskarna vet ja.

Slutsats: Ta en titt i download sektionen på sidorna ni länkar till innan ni visar vägen till dom.

Visa signatur

ASUS A7v880 AthlonXP-Barton 2360/206Mhz 2GB TWINMOS 3200, Powercolor 9800XT

Permalänk

hej?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd

vad är den där 1337-nyckeln till för ngt ???????????????????++++++++

Visa signatur

[size="1"]Religion is a disease of the mind.[/size]

Permalänk

hur får man 1337-80Y5-N3V34-A5K-F04-CDK3Y5 till LEET BOYS NEVER ASK FOR CDKEYS ?

Permalänk

1=L 3=E 8=B 5=S 4=A (iaf vad jag har hört?)

Visa signatur

"Så din säd på morgonen, men låt inte armen vila på kvällen" (citat från bibeln)

Permalänk
Medlem

Hmmmm, är det inte igentligen lagligt att ha en ROM i 24 timmar om man sen tar bort den? Har hört nåt sånt iaf. Bra key Ska testa om den funkar som HL key (rotfl)

Visa signatur

---The Rat Has Spoken---

Permalänk
Medlem

RattyX: Skröna...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

LEET= vaddå?

Visa signatur

Jag är en n00b, om du inte gillar min frågor så lär upp mig, då ställer jag dem inte...

Inte för att jag är anti eller nåt.....

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buggen
LEET= vaddå?

Utläs det som "ell - iiiii - t" alltså elite.. warez kiddiez alltså.

Förstår inte varför folk inte bara accepterar det hela. Vill man vara i detta forumet följer man detta forumets regler, inte bit-tech's, inte virtual-hideouts och inte overclockers.co.uks utan SWECLOCKERS regler. Suck...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914