Problem med Ti4600.. (Inget fungerar =|)

Permalänk
Medlem

Problem med Ti4600.. (Inget fungerar =|)

Hej,

jag har en Dell Dimension 8200 med följande innehåll:

P4 1.9GHz (Willamette)
512MB RDRAM
80GB WDC (2MB Cache)
GF4 Ti4600 <-problemet
SantaCruz Ljudkort...

Windows 2000 Professional

- Det är konfigurationen

---

Mitt problem är:

* Att inga spel hittar mitt grafikkorts rätta inställningar.
* T.ex. i Half-Life Counter-Strike står det "OpenGL mode not supported by your video card.", vilket är högst osannolikt.
* Problemet uppkom mitt under dagen, det fungerade innan, sen efter jag suttit och chattat lite på MSN och skulle spela som vanligt, fungerade det inte.
* GTA3 säger "Grand Theft Auto III requires at least 12MB of available video memory."

Jag har redan försökt med nya drivrutiner men det fungerade inte.

Min kompis stötte på precis samma problem, med samma grafikkort, det han gjorde var att formaterade datorn - det orkar jag INTE göra igen.

Jag är iaf. väldigt trött på sånna här problem, sånt som förstör det "roliga" med datorer, annars skulle jag nog spendera bra mycket mer tid med "dem".

Nån som har nån lösning??? SNÄLLA!! ;>

[EDIT]- Förtydligande

Permalänk
Medlem

har du ominstallerat grafik korts drivrutinerna?

Visa signatur

XP1900+(12x133) /\ Sapphire 9700 Pro /\ Gigabyte GA-7VRXP F12 /\ 256Mb Apacher PC2700 /\
Proud member of umekami fanclub :D

Permalänk
Medlem

Ja, det har jag (det står även med i texten, som kanske var för lång).

Permalänk
Medlem

Jo, visst är det svårt att förlika sig med tanken att formattera? . Efter att ha installerat nytt ljudkort, grafikkort etc började datorn bli alltmer opålitlig - hängde sig varannan gång jag startade vissa program och så. Jag försökte i det oändliga (ja, ja, nästan i alla fall) fixa min burk med diverse drivrutinsuppdateringar, registerrensningar ominstallationer av XP utan formattering, men det var aldrig riktigt bra ändå. Brände ner det allra viktigaste och blåste datorn för ett par veckor sen. Har inte haft ett enda problem sen dess och datorn känns dubbelt så snabb och 1000 gånger mer stabil. Visst det var trist och jobbigt, men väl värt det!

Sorry för utsvävningen - tänkte bara bistå med några uppmuntrande ord OM du inte hittar någon annan lösning.

Visa signatur

[size="1"]Befintlig leksak: P4 1.7@1.94 | MSI-6391 | 768 MB SDRAM | Sapphire Radeon 9700 Pro Atlantis | SB Audigy2 Platinum + Inspire 6700 | 19" Philips CRT + 17" Tandberg CRT | Antec 430W PSU | Antec 1080 AMG Chassie | 3½" Fan Controller
Leksak jag önskar mig just nu: En uppsättning 18" ///AMG Monoblock II[/size]

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är att jag just formaterade datorn.. Kanske för 3 veckor sedan, jobbigt att göra det igen när jag precis fått ordning på allt - utom detta problem som uppstod nu.

Ingen som vart med om nåt liknande? Detta fel kom i samband med "nVidia TwinView" tror jag nu. En TwinView-installationsruta kom upp och efter det har det nog inte fungerat = KONSTIGT!!!