Behöver Youtube tips

Permalänk
Avstängd

Behöver Youtube tips

Hejsan om man är gamer och ska börja lägga upp gaming vidoes med commentary,facecam kanske vad bör man tänka på då???

Permalänk
Medlem

Ladda upp i HD, ha en bra mic, du måste ha kommit en bit in i målbrottet så du har mörkare röst, du ska ha stadiga 30 fps, du måste låta som om du har kul och du måste lägga upp minst 1 video varannan dag. Helst 1 varje dag. Om du inte uppfyller något av kraven så är det ingen idé att börja, du kommer inte komma någon vart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Ladda upp i HD, ha en bra mic, du måste ha kommit en bit in i målbrottet så du har mörkare röst, du ska ha stadiga 30 fps, du måste låta som om du har kul och du måste lägga upp minst 1 video varannan dag. Helst 1 varje dag. Om du inte uppfyller något av kraven så är det ingen idé att börja, du kommer inte komma någon vart.

Varannan dag är väl lite överdrivet kolla bara på Tejbz och Sp4zie?

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Skrivet av Sampee:

De har redan slagit igenom och vet att de har sina fans som återkommer även om det bara kommer en video i veckan. För att vara intressant behöver man ladda upp videos ofta så att folk inte glömmer bort en. Min åsikt iallafall

Bra mic och en stabil fps på videon är viktigt. Var dig själv och försök hitta något som gör dig speciel/unik men glöm inte bort att ha kul

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampee:

Sp4zie har jag aldrig hört talas om men Tejbz och många andra fick tittare för att de började tidigt och de fanns helt enkelt inte många alls att titta på. Kolla på Tejbz visningar, han får max 80.000 och minst 10.000. Dvs nästan en halv miljon döda subs. Det är ganska mycket. Men om du är en ny kille som inte har några subs alls, hur tänkte du klara dig på 2 videos i veckan? Vad har du som är så speciellt som gör att folk skulle vilja kolla på dig?

Permalänk
Skrivet av swegaming:

Hejsan om man är gamer och ska börja lägga upp gaming vidoes med commentary,facecam kanske vad bör man tänka på då???

Skrivet av friskybob:

Nu frågade inte TS hur man går tillväga om man vill ha 500k subs. Men jag håller med dig angående hårdvaran. Det ska inte lagga.

Se till att du tycker att det är roligt först och främst. Fundera över vad som kommer att göra dig speciell.

Hellre prenumererar jag hos någon som gör bra/roliga filmer en gång i månaden än någon som postar skit varje dag.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Nu frågade inte TS hur man går tillväga om man vill ha 500k subs. Men jag håller med dig angående hårdvaran. Det ska inte lagga.

Se till att du tycker att det är roligt först och främst. Fundera över vad som kommer att göra dig speciell.

Hellre prenumererar jag hos någon som gör bra/roliga filmer en gång i månaden än någon som postar skit varje dag.

Jo visst håller jag med dig, men vill man komma någonstans måste man lägga upp ofta och ha kvalitet på videosarna. Och hur kul är det att hålla på i 2 månader och ha 4 subs?

Permalänk
Avstängd

Tackar för svaren

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

En till sak är att du inte kan säga ehh för mkt.. För vanligt bland ungdommar att alla säger ehh mellan varje mening.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en mörkare röst ska du kolla här : http://www.youtube.com/watch?v=P41ER1Wmkj0

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Avstängd

En fråga blir det inte uttjatat om jag lägger upp videos varje dag???

Permalänk
Medlem
Skrivet av swegaming:

En fråga blir det inte uttjatat om jag lägger upp videos varje dag???

Om du har bra kvalitet nej, annars jo

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Okej

Skickades från m.sweclockers.com