Styra Iphonen (4) med macbooken/pc

Permalänk

Styra Iphonen (4) med macbooken/pc

tja!

Finns det någon som vet om man kan styra iphonen med datorn igenom usb(sladd)? Så den speglas ungefär. vill se kameran på datorn

Nu undrar ni säker vem vill göra de?
Jag har testat en grej i båten, att sänka ner en glasburk ner till botten och filmat livet där och nu vill jag ha en direkt kontakt med telefonen där nere så jag kan se allt som händer. Detta är ett lite roligt experiment bara som jag vill testa när jag pimplar.
När jag filmat där nere så e det faktiskt ljust när solen e framme och då har jag fått lite abborre på bild.

Är de någon här som har nån aning om detta?
Allt med lång sladd och att de blir tätt är redan testat och de funkar så vill bara ha ett program eller app som kan hjälpa mig slutföra testet
Har Någon en annan idé eller sätt så vill jag gärna att ni svarar. och ekolod har jag redan.
Tack på förhand!

Permalänk

Rolig idé, men en iphone är kanske inte det första jag skulle tänkt på att skicka ner i vattnet

Du kommer inte hitta en app i appstore som fixar det där, men om du vill/orkar jailbreaka den verkar det faktiskt finnas.

Liten artikel, verkar dock bara via wifi.
http://www.makeuseof.com/tag/remote-control-iphone-computer/

Hittade en youtubevideo där de lyckas med det via usb.
http://youtu.be/1thkgAGbu_0

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

NIce, tack! typiskt att jag precis uppdatera telefonen för att få appar att funka, hade jailbreakat den innan:P det är en trasig iphone som ändå ligger i byrån som jag inte använder
tänkte annars på göra den till en webcam undrar de kanske kan gå

Permalänk

Någon som vet om man kan använda telefonen som webcam? hittar bara med wifi, går de med usb cabel?
eller någon som kanske har någon annan ide ? (a)

Permalänk
Medlem

Det finns inte mycket man kan göra med USB-kabel på en iPhone som är helt original. [Ladda och synka]
Inga appar har tillgång till USB på något sätt.

Det du kan göra är ju att köra via wifi. Om du hittar någon app som låter dig strömma video från kameran till en dator så är du redo att köra.

Jag gissar att wifi inte klarar sig så bra genom vatten.
Men du kan göra som så att du kopplar en USB-sticka som kan agera Access Point till en lång kabel och lägger stickan tillsammans med iPhonen i burken under vattenytan.

Maxlängden på USB-kabeln borde vara ungefär fem meter. Så en bit ner kommer du nog. Men det kan ju vara värt att testa med en router på ytan precis ovan innan detta.

Något annat intressant du kan göra istället är att du skiter helt i USB-kabel och använder en antennkabel istället. Sedan sätter du passande antenner i varje ände på kabeln. Kanske kan du koppla den direkt till en router på ytan. Detta borde ge bra mottagning till iPhonen i burken och du borde kunna gå till längre sträckor än fem meter.