Skrivet av transkript:
När bilden skalar upp från 480p till 1080p blir den blurrig och då måste du använda XRGB-Mini eller någon liknande för att minska blurret och få en bättre hd-bild. Men XRGB-Mini fördröjer input laget pga att den måste ändra signalen den får från konsollen innan den skickar den till tvn. Om du inte använder xrgb-mini får du mindre input lag men bilden blir extremt mycket sämre.
Det är i alla fall min uppfattning av det hela någon får gärna bekräfta det.
Det stämmer av vad jag läst, men den skall också ställa HDTV´n i game mode eller pc mode eftersom genom XRGB-Mini kopplas genom hdmi som en dator för TV´n
(även en äldre HDTV, som kanske saknar ett spel läge, kör automatiskt ett pc läge. Det betyder fortfarande att den går efter lägsta "ms" för den TV´n som med nya modeller kan vara riktigt hög, 40/50+ms beroende modell)
I en test som jag sett verkar testaren själv inte veta om att det finns ett "PC-mode" eller "Game-mode" på en HDTV av nyare modell, utan jämför xrgb-mini som en "fix för input lag".
Så den input lag som kommer in är minimal om TV´n man spelar på har en väldigt låg input lag i "Game mode" eller "PC-mode". Därför handlar det bara om att ha den TV som är låg i input lag för att få det att bli så bra som möjligt i "CRT känsla".
En CRT har visst ha en input lag, den är dock väldigt låg (och ligger inte på 0 som många tror "10-12ms"). Så det är lika bra att skaffa en HDTV som är gjord för HC-gamern om man vill ha samma upplevelse, fast med XRGB-Mini för att få en fin klar bild som är uppskalad före den sänds till TV´n.
Exempel på fördröjning mellan CRT "som jag antar ligger runt 10ms" och HDTV där HDTV antagligen ligger på "20/30ms". Känns rätt ok(vet ej dock vilken TV det är och kan inte bekräfta ms, men det känns nästan video test på 35ms på Panasonics ST60 mot PC-Monitor.
Review
Vill gärna dock se rakt på med Scart på en HDTV i game mode eller pc mode, som ställer av allt "lulllull" som skalar om och suddar ut bilden.
Edit *fix*