Spela in från Youtube (för offline bruk)

Permalänk
Medlem

Spela in från Youtube (för offline bruk)

Hejsan alla,

Jag pendlar 2 x 1,5h varje dag. Internetförbindelsen på tåget är så dålig att den inte går att använda.
Jag brukar spela in/spara vissa Youtube-filmer som jag tittar på när jag pendalr.
Efter jag tittat på dem raderar jag dem.

Hittills har jag använt mig av Freecorder 4 och IE.
Men under våren har jag märkt att färre och färre filmer går att spela in.
Sedan Augusti har det inte gått att spela in något.

Är det någon annan som spelar in Youtune-filmer för att se dem offline?
Vad använder ni för mjukvara?
Vilken browser använder ni?
Fungerar det för er nu?

Tack!

Permalänk
Medlem

Jag använder mig utav http://www.chromeextensions.org/utilities/chrome-youtube-down... Fungerar hur bra som helst.

Permalänk
Avstängd

Har alltid kört med YTD (Youtube downloader).

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Permalänk
Vive la liberté!

Annars finns ju JDownloader, som utöver youtube klarar av en hel del andra sidor.
http://jdownloader.org/

Permalänk

nethunter addon till mozilla firefox

Permalänk
Medlem

Använder firefox, tilläggen Bulk YouTube video Downloader och DownThemAll!.
Laddar ner allt jag ser"på" youtube då jag har stor problem med buffringen, så varje dag blir det runt 20 videos och ganska ofta laddar jag ner allt från vissa kanaler (Recept). Ett par klick och du kan ladda ner hundratals videos.
https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/bytubed/
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/downthemall/

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Kanske inte hjälper TS så mycket, men jag märkte nyss att jag inte kan ladda ner video från youtube längre. Testade till och med att ladda ner en som jag har laddat ner tidigare och det gick inte. Det ser ut som att youtube delar upp videorna i 2MB stora bitar och nästa bit laddas inte in innan föregående har spelats upp, vilket skulle förklara varför det går så jäkla segt de senaste månaderna samt varför den inte buffrar mer än en liten bit även om man pausar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

youtube-dl är något jag använder. FFMpeg för att convertera från flv till olika filformat så som att strippa audio till en mp3 fil.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Kanske inte hjälper TS så mycket, men jag märkte nyss att jag inte kan ladda ner video från youtube längre. Testade till och med att ladda ner en som jag har laddat ner tidigare och det gick inte. Det ser ut som att youtube delar upp videorna i 2MB stora bitar och nästa bit laddas inte in innan föregående har spelats upp, vilket skulle förklara varför det går så jäkla segt de senaste månaderna samt varför den inte buffrar mer än en liten bit även om man pausar.

Fungerar fortfarande fint att ladda ner med Opera och tillägget ExtendTube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Fungerar fortfarande fint att ladda ner med Opera och tillägget ExtendTube.

Då kan det uppenbarligen hantera uppdelningen. Men skillnad är det jämfört med tidigare.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Entusiast

Jag brukar köra download helper till firefox.

Fungerade senast i går kväll

Permalänk

Jag har använt Freemake Video Downloader i några år, aldrig hittat något bättre och help gratis.
Går väldigt fort att ladda ner, kan välja vilka upplösningar och filformat man vill ladda ner i och går även att konvertera direkt efter nerladdning om man vill det. Kan även ladda ner enbart ljudet från en video också. Funkar för miljontals sidor, inte enbart Youtube.

Installeras som ett vanligt program och om man vill lägger den också in ett tillägg i din webbläsare så du bara behöver trycka på en knapp vid Youtube klippet så laddas den ner.