Permalänk
Medlem

Ville bara upplysa om att eran annons här på sweclockers är lite konstig.
Annonsen är back to school uppgraderingspaket för 1999:- men ni listar komponenter från ert speldator uppgraderingspaket i annonsen och om man klickar på annonsen så kommer man till spelpaketet som kostar 3299:- som inte alls har med back to school paketet att göra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasse.L:

Lagerstatusen står som 29 st.

Aha. Ja, då var det en bugg då.

Permalänk

Snälla Inet kan ni inte öppna ett varuhus i Sundsvall i Birsta huvudstaden i norrland.
Då skulle ni få många kunder.

Vi känner oss lite bortglömda här uppe.

Mvh gunner

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Inet
Skrivet av Sworen:

När får ni in lite fler ducky tagentbord.
Typ
- http://www.inet.se/produkt/6606486/ducky-shine2-mx-red-red-le...
- http://www.inet.se/produkt/6606528/ducky-shine2-tenkeyless-mx...
- alt http://www.inet.se/produkt/6606738/ducky-shine3-mx-red-white-...
?

Vill Gärna ha ett tenkeyless med mx red brytare med blå led. Men hittar inte de på er sida, kommer ni få in det någon gång?
dvs DK9087 Shine 2 mx red - blue led

Mvh
Sworen

Vi har alla modeller upplagda som går att få tag på för oss här i Norden dessvärre. Angående leveranstid är det normalt beställningsvaror och är ca 1-2 veckor att få hem från det att vi får in en beställning.

Skrivet av lokans:

Följdfråga:

Har ni några planer på att inom en snar framtid ta in någon "gaming"-bärbar i 15.6"-klassen?

Med speccs som påminner om dessa?:

Gtx 765-770m
I7 4th gen
SSD
HDD
8-16gb RAM
15.6"

Med ett pris på 11-13k SEK?

MvH,
Lokans

Vi kollar på att ta in fler modeller men har inget konkret i dagsläget - håll utkik för det kommer eventuellt en del nyheter till hösten!

Skrivet av LeVvE:

Kommer ni få in http://www.inet.se/produkt/6606672/ducky-full-white-keycapset... i lager igen? Blev lite sugen på att köpa till mitt.

Tas hem på beställning - räkna med ca 1-2 veckors leverans från det att vi fått in beställning.

Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Hej Inet!
Tänkte bara kolla ifall ni har några planer på att ta in färdigsleevade förlängningar till ert sortiment?
Nämligen så att jag tänkte införskaffa mig ett fullt BitFenix Alchemy Kit (8pin mobo, 6pin pci-e, 8pin pcie, 24pin mobo, sata etc) och ska ändå handla ett par Corsair Dominator utav er.
Vore skönt att slippa handla ifrån Maxfps denna gången då det blev saftigt dyrt till förra bygget.

Det är tyvärr inget som vi kommer att ta in i dagsläget.

Skrivet av Lasse.L:

Hej Inet!

Tänkte höra lite snabbt, jag beställde precis en https://www.inet.se/produkt/4304583/samsung-ssd-evo-basic-840...
Det ska vara i lager enligt er, men när jag sedan beställde den så tyckte jag att jag noterade att lagerstatusen ändrades från en "grön plopp" till en "gul plopp".
Finns SSDn i lager?

Skrivet av Ascor:

Samma sak hände mig vid en beställning på ~5 varor igår, allt skickades dock samma kväll så jag antar att det bara är en bugg.

Det stämmer som ni skriver och är en bugg på hemsidan - vi jobbar på att lösa det!

Lagersaldot visar alltså fel på "orderbekräftelse"-sidan efter att man lagt sin beställning och visar alltid 0 i lagersaldo.

Skrivet av MB76:

Ville bara upplysa om att eran annons här på sweclockers är lite konstig.
Annonsen är back to school uppgraderingspaket för 1999:- men ni listar komponenter från ert speldator uppgraderingspaket i annonsen och om man klickar på annonsen så kommer man till spelpaketet som kostar 3299:- som inte alls har med back to school paketet att göra

Tack, ska kika på det detta direkt!

Skrivet av Gunner357:

Snälla Inet kan ni inte öppna ett varuhus i Sundsvall i Birsta huvudstaden i norrland.
Då skulle ni få många kunder.

Vi känner oss lite bortglömda här uppe.

Mvh gunner

Tack för tipset! Är tyvärr inget som vi har konkreta planer på i dagsläget men vårt mål är att öppna fler butiker runt om i Sverige i framtiden så vem vet vart vi öppnar längre fram..

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av adzam323:

Hej Inet!

Jag undrar om ni har några planer på att ta in Dominator Platinum Light Bar Upgrade Kit i sortimentet ?
Jag hittar ingen butik i Sverige som säljer dom tyvärr.

http://www.corsair.com/memory-by-product-family/corsair-memor...

Nu ligger dom uppe!

http://www.inet.se/produkt/6911684/corsair-dominator-platinum...

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Det måste ha blivit något fel här väl?

Det står t.ex. att processorsockeln är AM3+ till A10 6800K som har FM2. När man ser uppgraderingspaketet härifrån så står det också att det ska innehålla en FX-8320.

Permalänk
Medlem

Hej! För ett par månader sedan så köpte jag Enermax Cluster UCCL12 PWM, 120mm, Vit LED av er. Nu har en av fläktarna börjat gnissla, viket är irriterande. Ska jag kontakta er kundsupport och skicka in min defekta vara eller hur löser jag det lättast?

//frizzy

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag undrar, har ni någon plan på att ta in i7 4770S? Jag skulle vilja köpa hela min dator hos er.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag behöver en Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB innan 23 augusti. Ni har den inte på webblagret men 8st i butik. Kan jag köpa den i eran webbshop och få den skickad hem till mig från butik så att jag har den innan 23:e?

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Casper:

Hej!
Jag behöver en Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB innan 23 augusti. Ni har den inte på webblagret men 8st i butik. Kan jag köpa den i eran webbshop och få den skickad hem till mig från butik så att jag har den innan 23:e?

Tar nån dag extra bara, har dom sagt förut. Beställ genast

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Tar nån dag extra bara, har dom sagt förut. Beställ genast

Ok! Är det bara att beställa som vanligt eller ska man maila kundtjänst för "specialorder" eller liknande?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Casper:

Ok! Är det bara att beställa som vanligt eller ska man maila kundtjänst för "specialorder" eller liknande?

Det är bara att beställa som vanligt, vad jag vet.

Permalänk
Inet
Skrivet av ALBiiJONzz:

Vi vet tyvärr inte exakt när det kommer att släppas i Sverige/Norden men vi kommer att lägga upp så fort vi kan! Håll utkik på vår Facebook-sida för vi kommer med största sannolikhet posta om denna låda när den kommer in

Skrivet av exroz:

Det måste ha blivit något fel här väl?

Det står t.ex. att processorsockeln är AM3+ till A10 6800K som har FM2. När man ser uppgraderingspaketet härifrån så står det också att det ska innehålla en FX-8320.

Tack för att du sa till - har rättat till det nu.

Skrivet av frizzy10:

Hej! För ett par månader sedan så köpte jag Enermax Cluster UCCL12 PWM, 120mm, Vit LED av er. Nu har en av fläktarna börjat gnissla, viket är irriterande. Ska jag kontakta er kundsupport och skicka in min defekta vara eller hur löser jag det lättast?

//frizzy

Du får felanmäla fläkten här: https://www.inet.se/support/OrderList så kontaktar vi dig hur vi löser detta på bästa sätt via epost.

Skrivet av arry:

Hej!
Jag undrar, har ni någon plan på att ta in i7 4770S? Jag skulle vilja köpa hela min dator hos er.

Jajamen!

http://www.inet.se/produkt/5310056/cpu-core-i7-4770s3-1-ghz

Skrivet av Casper:

Hej!

Det ser tyvärr mörkt ut för att vi ska kunna lösa det till den 23:e åt dig. Vi har endast ett fåtal kvar i vår butik i Torp och där har vi inte dagliga leveranser så även om vi skulle göra ett undantag i det här fallet och hämta en från butik åt dig så kommer vi inte hinna få iväg det så att du har det tills innan 23:e.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Med risk att låta tjatig, men när drar ni igång den där xfx kampanjen ?

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition| ASUS Z490 ROG MAXIMUS XII HERO| Intel Core i9-10900k 5,3GHz| Corsair iCUE H150i RGB PRO XT| Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz| Samsung 970 EVO Plus 1TB | Corsair iCUE QL120 RGB 120mm 3-pack|Lian Li Strimer Plus 24-pin & 8-pin|be quiet! Dark Power Pro 12 1200W| |MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det ser tyvärr mörkt ut för att vi ska kunna lösa det till den 23:e åt dig. Vi har endast ett fåtal kvar i vår butik i Torp och där har vi inte dagliga leveranser så även om vi skulle göra ett undantag i det här fallet och hämta en från butik åt dig så kommer vi inte hinna få iväg det så att du har det tills innan 23:e.

Jag beställde SSD:n nu i morse. Jag vill helst inte skriva ut ordernumret här i det öppna, men hör av er på PM om ni behöver det för att göra detta undantag då jag behöver disken snarast även om datumet kommer överskrida 23:e. Det är nämligen så att jag skulle ersätta min gamla SSD och ge den gamla till min kompis som fyller år den 23:e då han fortfarande dras med en HDD, men om det blir en eller två dagar senare är nog inga problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inet
Skrivet av Fille14:

Med risk att låta tjatig, men när drar ni igång den där xfx kampanjen ?

Kommer nu mot slutet på månaden!

Skrivet av Casper:

Jag beställde SSD:n nu i morse. Jag vill helst inte skriva ut ordernumret här i det öppna, men hör av er på PM om ni behöver det för att göra detta undantag då jag behöver disken snarast även om datumet kommer överskrida 23:e. Det är nämligen så att jag skulle ersätta min gamla SSD och ge den gamla till min kompis som fyller år den 23:e då han fortfarande dras med en HDD, men om det blir en eller två dagar senare är nog inga problem.

Gör så att du kontaktar kundtjänst direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se så kan vi se vad vi kan göra men kan tyvärr inte lova något..

Skrivet av tgadler:

Kollar med inköpsavdelningen och återkommer!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Kollar med inköpsavdelningen och återkommer!

Man tackar, skulle helst vilja beställa hela nya systemet från er.

Permalänk
Inaktiv

Försökte svara på mail om ett supportärende, men får bara felmeddelande (fösökte svara både till teknikern jag haft konakt med och service-mailen).

Your message

From:

To: Inet Service <service@inet.se>

Subj:
Sent: 2013-08-19 23:43

has encountered a delivery problem.

Reason: Other or undefined security status
Something related to security caused the message to be returned and
the problem cannot be well expressed with any of the other provided
detail codes.

Transcript of session:
BDAT 27108 LAST
451 4.7.0 Temporary server error. Please try again later. PRX4

Permalänk
Inet
Skrivet av tgadler:

Man tackar, skulle helst vilja beställa hela nya systemet från er.

Ledsen men det är inget som vi kommer att ta in i sortimentet i dagsläget.

Skrivet av anon42512:

Försökte svara på mail om ett supportärende, men får bara felmeddelande (fösökte svara både till teknikern jag haft konakt med och service-mailen).

Your message

From:

To: Inet Service <service@inet.se>

Subj:
Sent: 2013-08-19 23:43

has encountered a delivery problem.

Reason: Other or undefined security status
Something related to security caused the message to be returned and
the problem cannot be well expressed with any of the other provided
detail codes.

Transcript of session:
BDAT 27108 LAST
451 4.7.0 Temporary server error. Please try again later. PRX4

Vi hade tillfälligt problem igår kväll med våra mailservrar men det ska vara ordnat nu och rulla på som vanligt!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Casper:

Vi lyckades få tag på ett extra parti på kort varsel och har nu 250GB i lager igen så har du kvar din order ska det gå iväg idag till dig!

http://www.inet.se/produkt/4304583/samsung-ssd-evo-basic-840-...

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av inet.se:

Vi hade tillfälligt problem igår kväll med våra mailservrar men det ska vara ordnat nu och rulla på som vanligt!

Okej, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi lyckades få tag på ett extra parti på kort varsel och har nu 250GB i lager igen så har du kvar din order ska det gå iväg idag till dig!

http://www.inet.se/produkt/4304583/samsung-ssd-evo-basic-840-...

Tack!! Fick under dagen ett SMS där det stod att ordern plockas. Tack igen Inet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Darn!
Beställde minnen och tryckluft på burk från inet strax efter kl 13 idag.. De verkar inte ha skickats ännu.. :/
Hade hoppats på att få bygga ihop datorn imorgon efter jobbet..

Kollade ordern vid 18 tiden, och då stod den under "öppna ordrar", men att den skickats när jag gick in på ordern..
Men nu när jag kollade nyss igen, så va inget skickat.. :/

PS. 14:28 fick jag sms om att Ordern plockades och kunde inte ändras..
Däremot ser jag också att inget är reserverat.. vilket de också va tidigare, kanske bara något tillfälligt fel? Men att den har skickats?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Hej!

Funderar på att bygga en ny burk men det käns surt och slänga 10-15 papp på en gång och undrar hur funkar Klarna delbetalning för privatpersoner och vilka krav måste jag som privatperson uppfylla?

Permalänk
Medlem

Datum för http://www.inet.se/produkt/5322342/noctua-nm-i115x-mounting-k... ?
Standard kylaren är ingen höjdare direkt och vill ju använda noctua kylaren som finns här till haswell:D

Permalänk
Inet
Skrivet av SweSparky:

Darn!
Beställde minnen och tryckluft på burk från inet strax efter kl 13 idag.. De verkar inte ha skickats ännu.. :/
Hade hoppats på att få bygga ihop datorn imorgon efter jobbet..

Kollade ordern vid 18 tiden, och då stod den under "öppna ordrar", men att den skickats när jag gick in på ordern..
Men nu när jag kollade nyss igen, så va inget skickat.. :/

PS. 14:28 fick jag sms om att Ordern plockades och kunde inte ändras..
Däremot ser jag också att inget är reserverat.. vilket de också va tidigare, kanske bara något tillfälligt fel? Men att den har skickats?

Jättesvårt att säga något utan att veta vilken order det är. Bäst är att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se så kan vi kolla lite närmare på detta!

Skrivet av don_dolarson:

Hej!

Funderar på att bygga en ny burk men det käns surt och slänga 10-15 papp på en gång och undrar hur funkar Klarna delbetalning för privatpersoner och vilka krav måste jag som privatperson uppfylla?

Om du går till kassan och väljer avbetalning på betalningsalternativ så får du upp information som kriterier och avgifter etc.

Skrivet av JimmieSan:

Datum för http://www.inet.se/produkt/5322342/noctua-nm-i115x-mounting-k... ?
Standard kylaren är ingen höjdare direkt och vill ju använda noctua kylaren som finns här till haswell:D

Undersöker detta och återkommer!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Jättesvårt att säga något utan att veta vilken order det är. Bäst är att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se så kan vi kolla lite närmare på detta!

De va löst! Vet inte om ni missat updatera sidan att den va skickad. Kollade imorse kl 6. Då va den inte skickad heller. Men kl 10 idag fick jag ett kollid, orden va skickad och hade sorterats. Nu har jag fått sms om att den va framme. Så hemåt nu och bygga. Tack för snabbt svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Är bokning i butik bindande köpeavtal?

Visa signatur

Phanteks XT PRO Ultra || Ryzen 7 9800X3D || RTX 3080 || Odyssey G95SC 49" || 32 GB 6000MHz CL30 || WD SN850X || || TR PS123SE || B650 Eagle AX || RME850e ||