Nya steelseries siberia ELITE

Permalänk
Medlem

Nya steelseries siberia ELITE

Permalänk

Kommer säkert bli en succé. Men skulle bli förvånad om de verkligen lät så mycket bättre än originalet faktiskt :/

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Vid release ska dom kosta 1790:- då? http://www.inet.se/produkt/6606748/steelseries-siberia-elite-...

Då måste de allt vara i klass med Sennheiser PC360 och Beyerdynamics DT770 Pro 80ohm åtminstone och helst bättre eller?

Tror ni de kommer vara värda sitt pris?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XpreS:

Vid release ska dom kosta 1790:- då? http://www.inet.se/produkt/6606748/steelseries-siberia-elite-...

Då måste de allt vara i klass med Sennheiser PC360 och Beyerdynamics DT770 Pro 80ohm åtminstone och helst bättre eller?

Verkligen inte.
jag tvivlar på att Siberia har gjort dom bättre än t.ex corsair vengeance 1500 - 2000 och andra headset i den klassen.
Det ser ju dessutom ut som att dom fortfarande kör med den där 10 kronors micen.
Jag skulle kunna betala 1000 kr MAX, för dessa, iaf av vad jag läst om dom.
Sen får vi ju vänta och se hur dom faktiskt är.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt de ser rätt snygga ut men jag tvivlar starkt på att de kommer låta bra. Blir väl som med dagens Siberia att alla gamers har dem och tycker de är fantastiska.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Det får man hoppas. Annars kan man lika gärna köpa ett siberia v2 och tejpa fast en sensei på vardera kåpa, och även spara en liten slant.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tobi the Dobi:

Tycker faktiskt de ser rätt snygga ut men jag tvivlar starkt på att de kommer låta bra. Blir väl som med dagens Siberia att alla gamers har dem och tycker de är fantastiska.

Jag använder Siberia V2 av en enkel anledning: Jag har inte hittat ett enda headset för under 1000kr som har lika hög komfort.
Men eftersom jag börjat höra efter och fattat hur kass ljudkvalitet det egentligen är så blir det nog ett prima headset snart + ett ljudkort.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag känner mig taggad inför releasen men om dem kommer att ha en prislapp på 1700:- så är det ett absolut nej. Använder mina Siberia v1 fortfarande utan problem. Mest för att jag inte hittar några andra lurar som är så sköna att använda.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

är inne på mitt andra seberia, hade innan v1.
köpte den pga att dom är så sköna att ha på sig.
dock så kommer ett nytt inköp snart med ett bra headset

Permalänk

Ser ju onekligen nice ut, men jag har aldrig gillat v2.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

Ser ju onekligen nice ut, men jag har aldrig gillat v2.

Inte jag heller, obekvämare lurar får man leta efter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Skulle Elite ha något Virtual 7.1 Surround också? Kanske därför priset var så saftigt? Funkar Virtual 7.1 bra i praktiken? Aldrig använt något med Virtual Surround nämligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen de har gjort något åt den urdåliga ljudkvalitén nu då. För att inte tala om byggkvalitén..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Helst bättre? De kommer med 90% säkerhet inte ens vara i närheten av, framförallt, DT770 Pro. Det är vad jag tror.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Helst bättre? De kommer med 90% säkerhet inte ens vara i närheten av, framförallt, DT770 Pro. Det är vad jag tror.

Jag tänkte med tanke på priset så borde de vara bättre. Jag tror inte heller att dom är det såhär på förhand.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av XpreS:

Skulle Elite ha något Virtual 7.1 Surround också? Kanske därför priset var så saftigt? Funkar Virtual 7.1 bra i praktiken? Aldrig använt något med Virtual Surround nämligen.

Ja de ska köra virtuellt surround och nej det är inte därför de är dyra. Den typen av algoritmer är vanlig nu och kostar inte mycket att implementera. Generellt är det ett dåligt försäljningsargument då alla ljudkort med spel i åtanke redan har stöd för ett flertal olika tekniker för att virtualisera surround. Till exempel har vi EAX och Dolby Headphone.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja de ska köra virtuellt surround och nej det är inte därför de är dyra. Den typen av algoritmer är vanlig nu och kostar inte mycket att implementera. Generellt är det ett dåligt försäljningsargument då alla ljudkort med spel i åtanke redan har stöd för ett flertal olika tekniker för att virtualisera surround. Till exempel har vi EAX och Dolby Headphone.

Tack! Det hade jag ingen aning om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Elite kommer också bli skit , Siberia är ju bara smart design i komfort osv kvaliten är värdelös

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Elite är ett skämt 1800 för massa lysande skräp.
Ta betalt för "flashigt" skräp som i dom flesta produkterna.

PS. Om dom kommer i närheten av DT770, ATH-M50 eller liknande som är flera hundralappar billigare är det en sensation.

PS2. Det lär aldrig hända, skräp är skräp.

Permalänk
Medlem

Köp ett par riktiga hörlurar och en modmic istället för ett rymdskepp utan ljudkvalité, ser dock fram emot hur många idioter som kommer köpa detta för att tja, det heter trots allt steelseries och elite. Då får man inte glömma att det faktiskt kan lysa i 16,8 miljoner färger! ....derp

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk

Hur kan alla uttala sig om ljudet när de inte är släppta och ni inte har hört dem?
Låt dem komma ut på marknaden och testas innan ni får damp vid datorn och börjar skriva en massa skit i trådar.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

Hur kan alla uttala sig om ljudet när de inte är släppta och ni inte har hört dem?
Låt dem komma ut på marknaden och testas innan ni får damp vid datorn och börjar skriva en massa skit i trådar.

För att Steel crap Series har aldrig släppt hörlurarna som var värd pengarna de önskade för de. 7.1 i hörlurar är bullshit, inte bara de utan t.ex Razer Megalodon också. Finns inget 7.1 hörlurar som funkar bra. Mikrofonen är nog detsamma som i Siberia v2 = billig 10kr Kina import. För de 1700kr har jag en av de bästa lurar på marknaden, K550 som slår all och på alla fronter för de pengarna. Studio lurar är så mycket bättre än de gaming lockande oerfarna människor som köper grejer för att det står gaming på.

Dock så är de ganska bekväma, det kan jag inte neka men byggkvalite och ljudkvalite är kass och det är nog det som är också väldigt viktig. AKG FTW.

Permalänk
Skrivet av don_dolarson:

För att Steel crap Series har aldrig släppt hörlurarna som var värd pengarna de önskade för de. 7.1 i hörlurar är bullshit, inte bara de utan t.ex Razer Megalodon också. Finns inget 7.1 hörlurar som funkar bra. Mikrofonen är nog detsamma som i Siberia v2 = billig 10kr Kina import. För de 1700kr har jag en av de bästa lurar på marknaden, K550 som slår all och på alla fronter för de pengarna. Studio lurar är så mycket bättre än de gaming lockande oerfarna människor som köper grejer för att det står gaming på.

Dock så är de ganska bekväma, det kan jag inte neka men byggkvalite och ljudkvalite är kass och det är nog det som är också väldigt viktig. AKG FTW.

Förmodligen så är dem dåliga. Men ni kan ju låta dem komma ut till recensioner/tester innan ni spekulerar i hur dåliga de är. Själv så skulle jag inte köpa dem, men sluta med att göra falska antaganden/påståenden innan produkten har släppts.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DasBoot_swe:

Folk extrapolerar från tidigare erfarenheter. Om ett företag aldrig har tillverkat hörlurar som låter bra och deras nästa produkt lanseras med paradnummret LED-belysning så lär de inte helt plötsligt ha fixat bra ljud. I så fall hade de använt det i PR-materialet. Nu väljer de att fokusera på att man kan byta färg varpå det är väldigt svårt att tro att de faktiskt gjort något revolutionerande åt ljudet också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt nyfiken på att testa denna version och se hur pass den sitter på skallen. Då jag tycker v2 sitter väldigt bra på mitt huvud.
Och känner att det är dags för ett nytt headset då mitt trogna v2 börjar bli lite slitna

Permalänk
Medlem

Tjena ! Fick mina elite idag ! Har haft steelseries 7H innan. Märkte direkt att när jag kopplade in dom så funkade ju inte mikrofonen med vanliga kopplingen via ljudkortet som man får med mini usb ? Så jag provade med den där connectorn (en grön, en röd) men då funka inte min LED på dom istället..?

Någon som har ett par elite som kan hjälpa?