Gaming, 12000, utan chassi/os/lagringsdiskar/optisk

Permalänk
Medlem

Gaming, 12000, utan chassi/os/lagringsdiskar/optisk

Tjena!

Börjar dra ihop sig till beställning och har plockat ihop denna vagnen: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3797693/stubbe

Det som fattas för tillfället är CPU-kyl så om någon har bra erfarenhet av en tyst sådan så vore det guld.

Systemet ska in i ett Define R4 som mitt nuvarande, föråldrade, system sitter i. Nallar även lagringsdiskarna från det.

Nåt som ser uppenbart tokigt ut i övrigt?

Update: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3808825/stubbe

CPU-kylare
Visa signatur

MB: ASUS MAXIMUS VI HERO CPU: Intel Core i5 4670K @ 3.4GHz RAM: Corsair CL10 1600Mhz VENGEANCE LP 2x8GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 770 4GB OC Windforce SSD: 2x Samsung EVO Basic 840 HDD: 2x 2TB WDC
PSU: Corsair TX 750W Modulär Chassi: Fractal Design Define R4 OS: W7 & OSX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Det ser bra ut, undrar bara lite om du inte tror att det är värt att slänga på en tusing till på grafikkortet och få ett Gtx 780 nät du ändå ligger så högt i pris? Inte för att Gtx 770 är dåligt på något sätt!

Sedan kan jag säga att Corsair H100i är väldigt tyst om man ställer ner den på quiet, framförallt med orginalfläktarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Se nedan

Skrivet av albindubech:

Det ser bra ut, undrar bara lite om du inte tror att det är värt att slänga på en tusing till på grafikkortet och få ett Gtx 780 nät du ändå ligger så högt i pris? Inte för att Gtx 770 är dåligt på något sätt!

Sedan kan jag säga att Corsair H100i är väldigt tyst om man ställer ner den på quiet, framförallt med orginalfläktarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Har tittat rätt mycket på SweClockers 770 artikel, och baserat på den skulle ett 780-kort öka prestandan med 10-15% och prislappen för grafikkortet skulle öka med minst 25%, om jag inte tänker helt galet. Så baserat på detta så tycker jag inte att det är värt det. Dessutom vill jag hålla mig inom 12k-budgeten (+-nån hundring).

Tack för kylar-tipsen! Är dock mer inne på ditt spår med en sluten vattenkylning alibindubech då jag aldrig har testat detta förut, dock är jag skeptisk till dubbelradiator som skulle innebära att ta bort dämpmattor i taket av mitt chassi vilket i sin tur skulle leda till att mer ljud slinker ut. Just nu känns Corsair Hydro H60 v2 som ett mer lockande val, dels pga singelradiatorn och dels för att den ger ett mer budgetnära slutpris.

Visa signatur

MB: ASUS MAXIMUS VI HERO CPU: Intel Core i5 4670K @ 3.4GHz RAM: Corsair CL10 1600Mhz VENGEANCE LP 2x8GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 770 4GB OC Windforce SSD: 2x Samsung EVO Basic 840 HDD: 2x 2TB WDC
PSU: Corsair TX 750W Modulär Chassi: Fractal Design Define R4 OS: W7 & OSX

Permalänk
Hjälpsam
Permalänk
Medlem
Skrivet av jensjns:

Tack för kylar-tipsen! Är dock mer inne på ditt spår med en sluten vattenkylning alibindubech då jag aldrig har testat detta förut, dock är jag skeptisk till dubbelradiator som skulle innebära att ta bort dämpmattor i taket av mitt chassi vilket i sin tur skulle leda till att mer ljud slinker ut. Just nu känns Corsair Hydro H60 v2 som ett mer lockande val, dels pga singelradiatorn och dels för att den ger ett mer budgetnära slutpris.

En ordentlig luftkylare som jag tipsade om ger bättre kylförmåga i förhållande till ljudnivå jämfört en vattenkylare. Det är egentligen bara med högsta fläkthastigheten som en vattenkylare kyler bättre men då är det väldigt hög ljudnivå.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av jensjns:

Se nedan

Har tittat rätt mycket på SweClockers 770 artikel, och baserat på den skulle ett 780-kort öka prestandan med 10-15% och prislappen för grafikkortet skulle öka med minst 25%, om jag inte tänker helt galet. Så baserat på detta så tycker jag inte att det är värt det. Dessutom vill jag hålla mig inom 12k-budgeten (+-nån hundring).

Tack för kylar-tipsen! Är dock mer inne på ditt spår med en sluten vattenkylning alibindubech då jag aldrig har testat detta förut, dock är jag skeptisk till dubbelradiator som skulle innebära att ta bort dämpmattor i taket av mitt chassi vilket i sin tur skulle leda till att mer ljud slinker ut. Just nu känns Corsair Hydro H60 v2 som ett mer lockande val, dels pga singelradiatorn och dels för att den ger ett mer budgetnära slutpris.

Även H60 kommer ju med corsair link så även på den kan du justera fläkthastigheten så att du får en behaglig ljudnivå! Tror att du kommer bli nöjd med både kylaren och grafikkort
Själv köpte jag en Cooler Master Seidon 120M för 345kr på kompletts superweekend, tror den ligger på 499 annars. Min temp sänktes från 66° på 3,4Ghz i Prime95 till 53° på 4Ghz. Så där har du också ett alternativ!

Skickades från m.sweclockers.com