vilka fps spel ska man satsa på?

Permalänk
Medlem

vilka fps spel ska man satsa på?

Nu när den nya datorn är beställd så skulle jag vara tacksam för tips på vilka spel man ska köpa.

Jag är rätt sugen på att testa Arma 2/3. Men sen då? Vilka andra FPS (multiplayer online) som är populära, inte sönderbuggade eller består av 90% av cheaters?

Cod? Vilken CoD isf?
BF3? Eller vänta på BF4?

Permalänk

CS:GO

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Är cs:go standalone spel eller expansion? Behöver man någon annan counter-strike version innan man kan slänga på den?

Permalänk

Arma 2 rekommenderar jag inte, kanske om du har några polare som spela DayZ. Jag skulle hålla mig borta från CoD.

När det gäller Battlefield så är BC2 min favorit då jag tycker det är bättre och roligare an BF3 på de flesta planen. Jag kan skriva en uppsats om mina åsikter kring BC2 vs BF3, men jag har inte tid för det nu. Så jag skulle plocka upp BC2 här: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/95011-battlefield-bad_...

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Skrivet av zsh:

Är cs:go standalone spel eller expansion? Behöver man någon annan counter-strike version innan man kan slänga på den?

Det är standalone, du kan få det för ungefär 150:- på Steam.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Ang Arma 2, är det bara den versionen som du inte rekommenderar (någon speciel anledning?)
Hur är det med Arma 3?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av GeT_a_BiKe:

CS:GO är endast något man plockar upp om man ska gå pro eller har polare som lirar, värdelöst spel att sitta och nöta själv

Skrivet av antonlundin:

Arma 2 rekommenderar jag inte, kanske om du har några polare som spela DayZ. Jag skulle hålla mig borta från CoD.

När det gäller Battlefield så är BC2 min favorit då jag tycker det är bättre och roligare an BF3 på de flesta planen. Jag kan skriva en uppsats om mina åsikter kring BC2 vs BF3, men jag har inte tid för det nu. Så jag skulle plocka upp BC2 här: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/95011-battlefield-bad_...

Rekommenderar verkligen inte ARMA för någon som inte ska spela DayZ, dock kommer ARMA3 samt DayZ standalone, så känns som ännu mer onödiga pengar för ARMA 2 då.

Och det där med BF3 vs BC2.. Ska inte starta något war mellan spelen, men kan säga att det är en ytterst liten minoritet som föredrar BC2 efter att ha spelat BF3 ett tag. Själv har man några hundra timmar played i båda BC2 och BF3, och att försöka gå tillbaka till BC2 var mer än tortyr

BF3 är snor billigt just nu, du kan köpa BF3+premuim för 250-300kr. Annars kan du vänta 2 månader på BF4 med, men det är inte så att BF3 kommer dö ut samma dag som BF4 släpps heller.

-----------------------
Rör... inte... CoD!
-----------------------

Andra bra fps spel:
Planetside 2 (free 2 play FPS MMO), riktigt trevligt spel som bjuder på många timmar skoj
Crysis 3, riktigt najs kampanj att lira igenom och sedan var multiplayern rätt så okej med.
Medal of Honor: Warfighter är riktigt kul med.

Sedan ett spel som är otroligt roligt men inte riktigt FPS, så är det War Thunder. Väldigt länge sedan jag hade så kul att flyga runt i ett plan på det sättet

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

CS:GO är endast något man plockar upp om man ska gå pro eller har polare som lirar, värdelöst spel att sitta och nöta själv

Eh. Not really. Det är enkelt och roligt. Varför skulle det vara för bara dom som vill "Go Pro"?

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

CS:GO är endast något man plockar upp om man ska gå pro eller har polare som lirar, värdelöst spel att sitta och nöta själv

Rekommenderar verkligen inte ARMA för någon som inte ska spela DayZ, dock kommer ARMA3 samt DayZ standalone, så känns som ännu mer onödiga pengar för ARMA 2 då.

Och det där med BF3 vs BC2.. Ska inte starta något war mellan spelen, men kan säga att det är en ytterst liten minoritet som föredrar BC2 efter att ha spelat BF3 ett tag. Själv har man några hundra timmar played i båda BC2 och BF3, och att försöka gå tillbaka till BC2 var mer än tortyr

BF3 är snor billigt just nu, du kan köpa BF3+premuim för 250-300kr. Annars kan du vänta 2 månader på BF4 med, men det är inte så att BF3 kommer dö ut samma dag som BF4 släpps heller.

-----------------------
Rör... inte... CoD!
-----------------------

Andra bra fps spel:
Planetside 2 (free 2 play FPS MMO), riktigt trevligt spel som bjuder på många timmar skoj
Crysis 3, riktigt najs kampanj att lira igenom och sedan var multiplayern rätt så okej med.
Medal of Honor: Warfighter är riktigt kul med.

Sedan ett spel som är otroligt roligt men inte riktigt FPS, så är det War Thunder. Väldigt länge sedan jag hade så kul att flyga runt i ett plan på det sättet

Du har rätt om DayZ, standalone-versionen kommer snart och den kommer troligen inte vara samma bugg-helvete som DayZ-modden för Arma är nu.

När det gäller Battlefield så har jag tryckt in nästan 200 timmar i båda spelen(lite mer i bc2). Och jag undrade snarare varför jag inte gick tillbaka till bc2 tidigare efter att jag köpte bf3.

Du kan ju köpa båda spelen om du vill då du får BC2 för 70:- och BF3 för 150:- på webhallen. Jag tror inte att du behöver köpa premium då vanilla-banorna är väldigt bra och jag tror inte att du hinner tröttna på dom innan BF4.

Det kan vara jobbigt att gå in i ett spel som har 30 banor direkt. Då är det bättre att köra dom första banorna och sedan kanske köpa ett map-pack om du vill ha mer. Men det är bara min åsikt.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsh:

Nu när den nya datorn är beställd så skulle jag vara tacksam för tips på vilka spel man ska köpa.

Jag är rätt sugen på att testa Arma 2/3. Men sen då? Vilka andra FPS (multiplayer online) som är populära, inte sönderbuggade eller består av 90% av cheaters?

Cod? Vilken CoD isf?
BF3? Eller vänta på BF4?

CS:GO är största FPS-spelet inom e-sport. Om du vill bli riktigt bra på FPS-spel är det CS du ska satsa på (coolare att säga att man är grym på CS än att säga att man är grym på Battlefield). Jag tycker bara det är kul när man är seriös, inget spel om man ska ha kul
Om du bara vill ha kul och inte vara så seriös kan du spela vad du vill, tex. BF3 eller BF4.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

Du kan få ut några roliga timmar av Tribes: Ascend också. Free-to-Play med väldigt rolig spelmekanik.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Natural Selection 2 är F2P på Steam atm. Du borde verkligen testa det. Ett grymt och unikt asymmetriskt onlinespel!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt att CoD Black Ops 2 är rätt najs. Snabbt spel och snyggare grafik än tidigare CoD. CS:GO är också bra. BF3 är fortfarande populärt och jag tror inte det kommer dö ut då BF4 kommer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Planetside 2 är rätt kul! Och gratis, så det kan du testa bara sådär

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

BF4 lätt!

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tycker faktiskt att CoD Black Ops 2 är rätt najs. Snabbt spel och snyggare grafik än tidigare CoD. CS:GO är också bra. BF3 är fortfarande populärt och jag tror inte det kommer dö ut då BF4 kommer.

Nu låter jag nog något negativ men ändå. Jag tycker inte att Blops 2 överträffar de tidigare CoD-spelen med sin grafik och det är inte speciellt bra grafik i spelserien överhuvudtaget, men det vet du ju redan. Jag spelade det i 10 timmar sen så tröttnade jag, det är exakt samma spel som sina föregångare, men det vet du ju också redan.

Men jag antar att du vet vad du får när du köper ett CoD-spel. Samma spel du köpte förra året till samma skyhöga pris. Ingen idé att köpa tidigare upplagor heller då dom inte har sänkt priset ett dugg.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Wow...många förslag och överskande många free to play spel som ser helt ok ut (sitter och kollar igenom gameplay clip på youtube).
War Thunder ser skoj ut, men jag blev helt yr i skallen av allt snurrande (kräks av de flesta flygspel/flygsimulatorer )

Permalänk
Medlem

Jo free2play är underbart!

Multiplayer tycker jag faktiskt att CoD gör riktigt bra, även om folk klagar på vissa saker så är det väldigt "skill" baserat då det är såpass snabba rundor, sen att det är lite lekstuga tycker jag är ganska roligt men som alltid, kör med en polare annars är det ganska trist.

Bf3 är inte riktigt min grej att rekommendera då jag tycker det känns lite för mycket som ett grafikdemo, det känns som om man springer runt i grädde. Ljuden från vapnen är jättehäftiga men det är egentligen ingen känsla i dom och snipers är egentligen pinsamt nerfade, man ska inte kunna ta 3st skott i magen oavsett avstånd eller modell.

Snackar vi endast online eller även singelplayer?

Singelplayer rekommenderar jag Far Cry 3, bästa pc titeln på länge enligt mig.

Co-Op - Dead Space 3, inget snack om saken men ni får inte sitta i samma rum och absolut inte ha en lampa tänd;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Battlefield 3/4 är väl något att rekommendera, men har även haft kul i Warframe (F2P).

Skrivet av Curemylife:

Ljuden från vapnen är jättehäftiga men det är egentligen ingen känsla i dom och snipers är egentligen pinsamt nerfade, man ska inte kunna ta 3st skott i magen oavsett avstånd eller modell.

Vapnerna är ju inte helt representerade av verklighets vapen, måste måste säga att G3A3 (AK4) och BF4:ans AK5C är ganska spot on på hur de känns att hantera i spelet och verkligheten.
Men det är endå bra att få fakta rätt, ingen sniper behöver 3 skott i magen i BF3, såvida ditt target inte har en medpac nära till hands och du tar lång tid på dig. Annars så är det max 2 skott (Normal) eller 1 skott (hardcore, som jag spelar) som gäller.

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Jo free2play är underbart!

Multiplayer tycker jag faktiskt att CoD gör riktigt bra, även om folk klagar på vissa saker så är det väldigt "skill" baserat då det är såpass snabba rundor, sen att det är lite lekstuga tycker jag är ganska roligt men som alltid, kör med en polare annars är det ganska trist.

Bf3 är inte riktigt min grej att rekommendera då jag tycker det känns lite för mycket som ett grafikdemo, det känns som om man springer runt i grädde. Ljuden från vapnen är jättehäftiga men det är egentligen ingen känsla i dom och snipers är egentligen pinsamt nerfade, man ska inte kunna ta 3st skott i magen oavsett avstånd eller modell.

Snackar vi endast online eller även singelplayer?

Singelplayer rekommenderar jag Far Cry 3, bästa pc titeln på länge enligt mig.

Co-Op - Dead Space 3, inget snack om saken men ni får inte sitta i samma rum och absolut inte ha en lampa tänd;)

Väldigt stort och etablerat "grafikdemo". Påstår du att de gör bf3 för att kunna sälja sin motor eller?

Dyr marknadsföring...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Men cod ghost då? Varför har ingen nämnt det? Det är verkar ju fantastiskt bra! Dem har ju hundar och fiskar som flyttar på sig när man kommer nära!

Ironi och sarkasm
Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Skrivet av Obolla:

Men cod ghost då? Varför har ingen nämnt det? Det är verkar ju fantastiskt bra! Dem har ju hundar och fiskar som flyttar på sig när man kommer nära!

Och en helt ny campaign!

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Och en helt ny campaign!

Precis! Ändringarna är ju massa!

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Jag ser på riktigt mer fram emot CoD: Ghosts än Battlefield 4 i detta Battelefield frälsta forum.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Far Cry 3 ?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Väldigt stort och etablerat "grafikdemo". Påstår du att de gör bf3 för att kunna sälja sin motor eller?

Dyr marknadsföring...

Skickades från m.sweclockers.com

Nej utan, när jag tänker ett Multiplayer FPS då tänker jag gärna på att det ska gå fort, du måste ha reaktionstider som ett djur och det ska definitivt inte slösas tid på att titta på sina egna ben när man hoppar över en kant.

Men för all del, CoD gör ju inte detta bättre, jag tycker bägge spelen är roliga men jag BF3 i mina ögon ett spel som man spelar i soffan, CoD slår mycket hårdare på nerverna.

(Allting som kommer till känslan i spel är så subjektiv så att det ingen kan döma någon annan för deras val. Om vi bortser från att dom som har en fungerande ska spela sporter ute och inte i form av dator/tv-spel:P)

Skrivet av Reyintaz:

Battlefield 3/4 är väl något att rekommendera, men har även haft kul i Warframe (F2P).

Vapnerna är ju inte helt representerade av verklighets vapen, måste måste säga att G3A3 (AK4) och BF4:ans AK5C är ganska spot on på hur de känns att hantera i spelet och verkligheten.
Men det är endå bra att få fakta rätt, ingen sniper behöver 3 skott i magen i BF3, såvida ditt target inte har en medpac nära till hands och du tar lång tid på dig. Annars så är det max 2 skott (Normal) eller 1 skott (hardcore, som jag spelar) som gäller.

När det kommer till vapnen är det förmodligen mest hitbox registreringarna som ställer till det för min del som gör att det tappar känsla men som jag sa innan så får jag lite känslan av att allting går lite för långsamt och man rör sig liksom lite sakta, kommer dock förmodligen köpa BF4:a också då det absolut inte är dåliga spel:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Testpilot
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Eh. Not really. Det är enkelt och roligt. Varför skulle det vara för bara dom som vill "Go Pro"?

Om man inte har som sagt en massa polare att lira med eller satsar på Esport finns det inte mycket att göra i spelet... har några hundra timmar i CS+source, men tröttnade efter ca. 60 timmar på GO.. "ranked que" är äckligt obalanserat, de officiella servrarna är kasst optimerade och det finns inte några direkt roliga mods än så länge (ganska nyligen börjar det dyka om massa zombie banor som faktiskt är spelbara).
Spelet i sig är helt OK, men det suger verkligen om man inte har någon att lira med.

Skrivet av antonlundin:

Du har rätt om DayZ, standalone-versionen kommer snart och den kommer troligen inte vara samma bugg-helvete som DayZ-modden för Arma är nu.

När det gäller Battlefield så har jag tryckt in nästan 200 timmar i båda spelen(lite mer i bc2). Och jag undrade snarare varför jag inte gick tillbaka till bc2 tidigare efter att jag köpte bf3.

Du kan ju köpa båda spelen om du vill då du får BC2 för 70:- och BF3 för 150:- på webhallen. Jag tror inte att du behöver köpa premium då vanilla-banorna är väldigt bra och jag tror inte att du hinner tröttna på dom innan BF4.

Det kan vara jobbigt att gå in i ett spel som har 30 banor direkt. Då är det bättre att köra dom första banorna och sedan kanske köpa ett map-pack om du vill ha mer. Men det är bara min åsikt.

Vad gäller BC2/BF3 så älskar jag båda spelen, men kan verkligen inte gå tillbaka till BC2's weapon handling osv. Kändes lite som CoD av någon anledning

till OP; Som sagt, köp båda spelen, tycker det är värt det. Inget av spelen kommer dö ut i en snar framtid, även om BF4 ligger på horisonten.

Skrivet av zsh:

Wow...många förslag och överskande många free to play spel som ser helt ok ut (sitter och kollar igenom gameplay clip på youtube).
War Thunder ser skoj ut, men jag blev helt yr i skallen av allt snurrande (kräks av de flesta flygspel/flygsimulatorer )

F2P FPS spel är inte så illa som det kan verka faktiskt, kan ha rikligt med skoj faktiskt ^^

Haha, man vänjer sig rätt så snabbt ;P
Det är fördel att man kan spela i 3rd person eller cockpit view, så man spelar helt enkelt hur man föredrar. Sedan kommer det även tanks (typ World of Tanks) samt Navy Warfare snart med, och det verkar bli riktigt awesome!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Men det är endå bra att få fakta rätt, ingen sniper behöver 3 skott i magen i BF3, såvida ditt target inte har en medpac nära till hands och du tar lång tid på dig. Annars så är det max 2 skott (Normal) eller 1 skott (hardcore, som jag spelar) som gäller.

Det hände faktiskt mig. Sköt en snubbe i axeln. Med andra skottet träffade jag andra axeln. Han va fortfarande inte död och gömde sig då bakom en massa betong (Jag va ganska nära när jag sköt, omkring 20-25m). Gömde mig bakom en vägg för att sedan bli plockad av den andra snubben med pistolen.
(Såg ingen medpack btw)

Permalänk
Medlem

Är du ute efter grafik, skippa Call of Duty.. Solen lyser från ett håll, skenet kommer från ett annat..

Call of Duty om du är ute efter sämst grafik, sämst gameplay, och gnällande småungar som micspammar.
Battlefield om du är ute efter grym grafik, bra multiplayer-läge, högt spelarantal per server, många utmaningar.
Arma om du är ute efter, realism, springa runt i långa minuter för att hitta någon att döda, och för att överleva.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsh:

Nu när den nya datorn är beställd så skulle jag vara tacksam för tips på vilka spel man ska köpa.

Jag är rätt sugen på att testa Arma 2/3. Men sen då? Vilka andra FPS (multiplayer online) som är populära, inte sönderbuggade eller består av 90% av cheaters?

Cod? Vilken CoD isf?
BF3? Eller vänta på BF4?

Ser att ingen rekomenderat TF2.
Det är helt gratis och underhållande.
Se det som ett Casual FPS med humor