Permalänk

BSOD under Catalyst-installation...

Hej...

Satt och tänkte på att det kan vara en bra idé att installera Catalyst 13.8 beta 2 istället för beta 1 som jag har.

Men, under installationen(hade avinstallerat först) så fick jag blåskärm, och nu startar inte min maskin utan felsäkert läge, får BSoD direkt när Windows laddat klart annars.

Problemet är att man inte kan installera eller avinstallera program i felsäkert läge. Så nu sitter jag här i en boot-loop och kommer inte in i datorn. Vad kan jag göra?

Specs:
i7 4770K
CrossFireX 7970
ASUS Z87-A
ASUS Xonar DX
SanDisk SSD Extreme 120GB.
Corsair TX-850M

Har inte fifflat något i BIOS.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Permalänk

Har inte de där värdena i registret...
Hittar inte ens HKLM

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Hittar nu där jag ska vara, men kan inte ändra värdet på nycklarna... Det är grått och går inte att ändra.

Edit: När jag testar CMD-installation eller att bara ändra data-värdet till Service så säger den att det är fel och att man inte kan göra detta i felsäkert läge.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Hittar nu där jag ska vara, men kan inte ändra värdet på nycklarna... Det är grått och går inte att ändra.

Right click over the regedit.exe that comes into search list; select “Run as Administrator“! Borde fixa det problemet!

Permalänk
Skrivet av kerbo:

Right click over the regedit.exe that comes into search list; select “Run as Administrator“! Borde fixa det problemet!

Kör i administratörsläge.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Borde det inte gå att återställa datorn till en tidigare återställningspunkt i felsäkert läge?
jag kan vara ute och cykla dock

Permalänk
Skrivet av SuPeR_HeRMaN:

Borde det inte gå att återställa datorn till en tidigare återställningspunkt i felsäkert läge?
jag kan vara ute och cykla dock

Har inga återställningspunkter dock.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Kör i administratörsläge.

Märkligt, men hursom prova med http://windowsitpro.com/windows/jsi-tip-9233-safemsiexe-freew...

Nu måste jag rusa till dagis. Lycka till!

Permalänk
Skrivet av kerbo:

Märkligt, men hursom prova med http://windowsitpro.com/windows/jsi-tip-9233-safemsiexe-freew...

Nu måste jag rusa till dagis. Lycka till!

Tack för den!
Avinstallerar nu, återkommer med resultat.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Nope, sorry. Det fungerade inte. Får fortfarande BSOD även efter att ha tagit bort Catalyst...
Jävla skit.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Inaktiv

Det är bara att ominstallera Windows det fick jag göra..

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Det är bara att ominstallera Windows det fick jag göra..

Har fan ingen CD-läsare, det är det jobbiga...
Inget USB-minne stort nog heller.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Slaktardej:

Har fan ingen CD-läsare, det är det jobbiga...
Inget USB-minne stort nog heller.

4GB USB minne kostar ju under 100 kronor

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

4GB USB minne kostar ju under 100 kronor

Aha? Trodde man behövde 32 gig
Men tar och drar en total ominstallation och formaterar alla 4 diskarna, lånar min brors CD-läsare

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Har nu fått Catalyst 13.10 att fungera.
Problemet löste sig när jag bytte plats på CrossFire-bryggan. (!)

Visa signatur

Insert funny joke here