Youtube hävdar copyright för låt ur en remix
Jag använder detta klipp som intro till ett av mina videoklipp på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Mky_5DoRkn8
Idag noterade jag att det fanns ett "copyright claim" på videon, vilket verkar naturligt eftersom jag använder mig av låten Duck Sauce av Barbra Streisand.
Men känslan av att allt inte står rätt till kommer då jag läser vilket verk som Youtube tror att mitt intro använder.
"Blanco y Negro presenta Hits Mix by Dj Tedu (Promo Mix)", 0:08
sound recording administered by: Blanco y Negro (Base79)
Min tanke är följande: Blanco y Negro har licensierat låten av Barbra Streisand för användning i deras remix. Men det är ju fortfarande Barbra Streisand som äger upphovsrätten till sin låt. Då är det ju inte rätt att jag låter Blanco y Negro få rättigheterna över låten i min video, och eventuellt få inkomster från mina visningar.
Så vad kan jag göra åt saken? Då jag trycker på "Dispute" så får jag upp följande lista med alternativ:
I believe this copyright claim is not valid because:
I own the CD / DVD or bought the song online.
I'm not selling the video or making any money from it.
I gave credit in the video.
The video is my original content and I own all of the rights to it.
I have a license or written permission from the proper rights holder to use this material.
My use of the content meets the legal requirements for fair use or fair dealing under applicable copyright laws.
The content is in the public domain or is not eligible for copyright protection.