Party spellista med YouTube videos

Permalänk

Party spellista med YouTube videos

http://partyontube.com/

Åsikter om hur lätt det är att förstå vad man ska göra, använda den till. Förslag på förbättringar. Vad tycks om designen osv, osv.

Kan finnas någon bugg, skrev ihop den nu i kväll/natt efter en skräckfilm

(Den är skriven på samma plattform som mitt http://issefy.com om någon känner igen stuket)

Permalänk

+Väldigt trevlig design
+Lätt att förstå
-+Lite seg om man klickar för snabbt på videor för att lägga till

Visa signatur

Nuvarande dator:Amd 8core 3.5ghz, GTX 780, 8gb ram
Gammal dator (nuvarande server):Amd 4core 4ghz (o 3.7ghz), GTX 580, 16gb ram
Jag har hållit på med html,php,css,js i 2 år nu, samt fl studio i 2 år.

Permalänk
Skrivet av borrarensson:

+Väldigt trevlig design
+Lätt att förstå

Tack! Jo vet, allt måste synkas mot servern så att alla ser samma sak. Är det korkat? Annan lösning? Snabbare server (om den blir populär)

Mer input?

Permalänk
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

Tack! Jo vet, allt måste synkas mot servern så att alla ser samma sak. Är det korkat? Annan lösning? Snabbare server (om den blir populär)

Mer input?

Kanske spara i cookies, sedan varje minut köra en cronjob och synka?

Visa signatur

Nuvarande dator:Amd 8core 3.5ghz, GTX 780, 8gb ram
Gammal dator (nuvarande server):Amd 4core 4ghz (o 3.7ghz), GTX 580, 16gb ram
Jag har hållit på med html,php,css,js i 2 år nu, samt fl studio i 2 år.

Permalänk

Fast grejen är ju att det ofta handlar om sekunder då låtar tar slut, flera röstar osv. Klart det går införskaffa ett längre lagg på det osv men roligare om det händer i "realtid". Får fundera på den.

Vad tycker ni om nya funktionen med att sätta videon som bakgrund på sidan samt fjärrkontrollen?

Permalänk
Medlem

Finns det planer på en app?
Kollade bara lite snabbt på sidan då jag sitter på jobbet så det kanske redan finns.

Hade varit nice annars så man kan uppge den där koden och sen votea via mobilen (som nu alla har). Så kan man ha tv:n på i fullscreen om man bara har en dator hemma.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst webbapp! Har haft funderingar på att göra något liknande men nu slipper jag! hehe!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Finns det planer på en app?
Kollade bara lite snabbt på sidan då jag sitter på jobbet så det kanske redan finns.

Hade varit nice annars så man kan uppge den där koden och sen votea via mobilen (som nu alla har). Så kan man ha tv:n på i fullscreen om man bara har en dator hemma.

Testa den i mobilen, funkar den inte bra där? (Har inte haft möjlighet att testa på iPhone ännu)

Skrivet av KeVVa:

Riktigt schysst webbapp! Har haft funderingar på att göra något liknande men nu slipper jag! hehe!

Tack!

Permalänk
Medlem

Mer input?

Kolla på http://www.meteor.com/ skulle nog passa din sida.

Permalänk
Medlem

Testa den i mobilen, funkar den inte bra där? (Har inte haft möjlighet att testa på iPhone ännu)

Tack!

Hade som sagt inte hunnit testa så mycket då jag satt på jobbet.
Provade lite mer nu när jag är hemma. Fungerar ypperligt på mobilen. Tänkte inte ens på att prova det tidigare

En sak jag inte fick till var att youtubefilmerna inte automatiskt ställdes in på högsta upplösning. Kollade mina inställningar på youtube och de är inställda att alltid köra högsta upplösning men trots att jag ställde in 1080p så fort den bytte låt så blev det 480p igen.

Gissar att detta inte går att lösa från din sida utan det är på YT:s sida?
Eventuellt att jag laddar ner ett plugin till chrome som tvingar YT att spela högsta?

I övrigt, riktigt smidig sida! Kommer garanterat att testas på någon fest framöver!
Snyggt jobbat!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av borrarensson:

+Väldigt trevlig design
+Lätt att förstå

Skrivet av Xerbee:

Kolla på http://www.meteor.com/ skulle nog passa din sida.

Jag har skrivit en "trådhantering" för ajax-anropen. Borde förbättra prestandan då man röstar/addar många låtar samtidigt och användaren borde se rösten rätt omgående. Funkar?

Skrivet av SunQ:

Hade som sagt inte hunnit testa så mycket då jag satt på jobbet.
Provade lite mer nu när jag är hemma. Fungerar ypperligt på mobilen. Tänkte inte ens på att prova det tidigare

En sak jag inte fick till var att youtubefilmerna inte automatiskt ställdes in på högsta upplösning. Kollade mina inställningar på youtube och de är inställda att alltid köra högsta upplösning men trots att jag ställde in 1080p så fort den bytte låt så blev det 480p igen.

Gissar att detta inte går att lösa från din sida utan det är på YT:s sida?
Eventuellt att jag laddar ner ett plugin till chrome som tvingar YT att spela högsta?

I övrigt, riktigt smidig sida! Kommer garanterat att testas på någon fest framöver!
Snyggt jobbat!

Glad att du gillar den!

Hm, nä, tror inte jag kan påverka kvalitén annat än att tvinga den till högsta och de vill jag inte för känns viktigare att låtarna spelar fort så det aldrig blir tyst på festen än att de ser som bästa ut. Fast jag kanske tänker fel, feedback?

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit en "trådhantering" för ajax-anropen. Borde förbättra prestandan då man röstar/addar många låtar samtidigt och användaren borde se rösten rätt omgående. Funkar?

Glad att du gillar den!

Hm, nä, tror inte jag kan påverka kvalitén annat än att tvinga den till högsta och de vill jag inte för känns viktigare att låtarna spelar fort så det aldrig blir tyst på festen än att de ser som bästa ut. Fast jag kanske tänker fel, feedback?

Självklart är det så, det får inte bli tyst på en fest
Vi var några stycken som satt och glodde på youtubefilmer och testade denna tjänsten då vi ville sitta i soffan. Alla var riktigt nöjda.
Det var bara en sak som dök upp.

När man råkar spela upp en film som har "Tillåter ej embeddade videos" så går det inte komma runt det utan då är det bara att starta en ny playlist.
Nu körde vi iofs enbart den enkla versionen som inte kräver inloggning men det blev lite irriterande

I övrigt mycket bra tjänst, kommer nog användas mer!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SunQ:

När man råkar spela upp en film som har "Tillåter ej embeddade videos" så går det inte komma runt det utan då är det bara att starta en ny playlist.
Nu körde vi iofs enbart den enkla versionen som inte kräver inloggning men det blev lite irriterande

I övrigt mycket bra tjänst, kommer nog användas mer!

Hm, den hade jag inte tänkt på. Ska se till att de inte kommer upp i sökresultaten. :/ Är man inloggad kan man ta bort (flytta osv) viedos men i den enkla kan ju det bli en riktig bummer. Tack för feedback!

Kul att ni gillar den! Sprid gärna vidare och tack!

Permalänk
Medlem

Inga problem! Bara en fördel för alla om man kommer med lite feedback.

Sökfunktionen verkar fungera bättre på iOS än på androidtelefoner. Polarens S3:a behövde ladda om sidan ett flertal gånger för att den fastnade på den blåa snurrande symbolen. Det behövde jag aldrig på min iPhone5:a.

Kanske bara buggade för tillfället för honom.

Svårt att hitta saker med sökfunktionen, vad sorteras den efter? Är det relevans? Antal visningar? Eller vad?

Vi sökte tex efter "Honest Trailers Independence Day" och då kommer "Honest trailers - Star Trek" upp som första val och sen kommer "Honest trailers Breaking bad" osv. Hittar inte ens den för independenceday

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Sökfunktionen verkar fungera bättre på iOS än på androidtelefoner. Polarens S3:a behövde ladda om sidan ett flertal gånger för att den fastnade på den blåa snurrande symbolen. Det behövde jag aldrig på min iPhone5:a.

Kanske bara buggade för tillfället för honom.

Det borde inte vara nån skillnad så server/api kanske segade lite just då. Den bör aldrig fastna dock för ajaxanropet timeoutar efter 5 sekunder för att stänga ner och testa igen. Kan du be han testa igen och se om det upprepas?

Skrivet av SunQ:

Svårt att hitta saker med sökfunktionen, vad sorteras den efter? Är det relevans? Antal visningar? Eller vad?

Vi sökte tex efter "Honest Trailers Independence Day" och då kommer "Honest trailers - Star Trek" upp som första val och sen kommer "Honest trailers Breaking bad" osv. Hittar inte ens den för independenceday

Jag har försökt optimera den för att fokusera på musikvideor, vilket jag uteslutande skulle kunna visa men vill inte stänga ut andra resultat så möjligheten ändå finns att använda den till vad man vill. Svår avvägning där och jag ska försöka optimera sökalgoritmen mer.

Förresten så kan man klistra in en youtube-länk för att bara hitta just det klipp man vill ha.

Permalänk
Medlem

Förklarar mycket!
Och självklart fattar jag att det är till för musik, men YT är så mycket större. En slötittardag hos en polare som inte har en htpc eller airplay så är detta fortfarande perfa även till "roliga klipp".
Men bra tips om youtubelänken.

Ska se om det blir någon fler session framöver.

Visa signatur

Permalänk

Någon som är bra på Sökmotor Optimering och kan hjälpa mig lite med hur jag ska nå ut med tjänsten? Små tips?

Andra tips för att hitta "marknaden"?

Permalänk

Några nya features lämpligt till fredagspartyt, vad tycks?

Permalänk

Bumpar den här tråden.

Sidan snittar ca 10 besökare per dag och besökarna stannar länge. Men, vill ju att den ska växa. Jag hade själv gärna hittat en sån här sida för ett år sedan.

Det jag vill ha nu är tips på förbättringar för att göra den enklare och få den att växa.

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle kunna registrera fler domäner, typ yourplaylist.com, funnyclipsplaylist.com och liknande varianter. Det är väl ganska billigt med domännamn nuförtiden. Sedan kan du ju köra något typ ytligt skal för websidan med samma system underliggande. Då kan man ju profilera ytan efter domännamnet så man har lite som en röd tråd för varje domännamn. Sedan kan du ju sökmotoroptimera alla dessa domäner med lämpliga namn och ord var för sig.

Sedan kanske du kan ha publika playlists som man kan sprida på sociala nätverk med en enkel knapptryckning.

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk
Medlem

Trevligt! Då kan detta användas på mina LAN

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Såg ju riktigt härligt ut det här. Jag och polaren har funderat på något i den här stilen till de fester man har.
Får testa när man anländer hemåt från jobbet.

Permalänk
Medlem

Vet inte om denna uppdateras fortfarande, men jag skulle vilja lägga en request, och det är att videos sätter automatiskt en kvalitet du vill ha som är tillgänglig, HÖGST kvalitet, t.ex. Mitt Firefox-script som sätter automatiskt Youtube-klipp till högsta kvalitet vid visning fungerar inte ifrån partyontube.com, tyvärr.