SweClockers drop!

Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Alla gubbar ser likadana ut i Shogun 2.

Ne de tycker inte jag. Tycker alla är unika faktiskt. Sen påminner dom om varandra med kläder och så, men så var det ju på riktigt också.

Permalänk
Avstängd

Och? Rome II ser ungefär lika bra ut. Förstår inte vissa av folks kritik här och i deras forum när de postar bilder som uppenbarligen uppkommit när de drar inställningarna till lägsta och gnäller på att det inte ser bra ut.

Skrivet av punchline82:

Ne de tycker inte jag. Tycker alla är unika faktiskt. Sen påminner dom om varandra med kläder och så, men så var det ju på riktigt också.

I "Fall of the samurai" så såg varenda linjesoldat identisk ut. Vet inte hur det var i Shogun 2 (för jag fokuserade inte direkt så mycket på det) men i EXP packet så var de identiska ansikten på båda sidorna av slagfältet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Kan man få en admiral att gå upp på land?`Min faction leader är admiral och jag skulle gärna ha med han i vanliga battles.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deadich:

Kan man få en admiral att gå upp på land?`Min faction leader är admiral och jag skulle gärna ha med han i vanliga battles.

Det ska gå. Vet att när de är med i en strid så kan du landsätta dina trupper vid kusten. Då borde faktionledaren vara bland dessa.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Überklass:

Hm.. Du låter lite bitter över att er goda grannar Araberna urinerade på er gamla tro, ert statsskick och tvingade det Persiska folket att underkasta sig ökenguden under 600-talet? Slaveri är inget som "mitt" Romarrike håller på med. Inte för att jag har några moraliska aspekter kring det, utan för att det är så jobbigt med slavuppror helt enkelt. Dödar hellre mina fiender

Lugn nu lilla mardak. Zoroastrismen gav upphov till judendomen, kristendomen, Islam. Så pissa på vår religion låter absurt, för det skulle betyda att de pissa på sin egna normer. Vi har inte bara influerat (vetenskapligt/kulturellt) greker och romare utan även Indien (Sanskrit/Avestan) och Kina, sedan har dessa har haft liten påverkan på oss, både positivt och negativt. T.ex. pedofili, som den hellenistiska kulturen tog med sig, finns fortfarande kvar i Afghanistan som kallas för Bacha bazi, du vet. En äldre herre ska ha en pojke som "lärjunge" mm. vidrigt jag vet.

Men du har inte helt fel, araberna förstörde västra delarna av riket och våldtog många av våra kvinnor som förändrade vår rike demografiskt och det blev till arabiserade Irak. Men majoriteten av de starka familjerna och rika nobla rojalister flydde till Afghanistan där de höll undan arabiska barbarerna från att förstöra mer av vår kulturella och vetenskapliga böcker. Mycket av det skrevs om till arabiska språket för att rädda våra skrifter mm.

Men att vara bitter över att historien alltid kommer vara sig lik är bara patetiskt. För att vi vet att alla riken faller och reser sig är helt normalt. Men det handlar om resa sig och att bevara just kulturen samt språket. Vårt rika språk och kultur har förändrats väldigt lite på flera tusen år och jag kan inte komma på att något annat folkslag har det mer civiliserad, hederligt, nobelt än oss. Men lilla mardak, vill du ha historiska lektioner om det nobla folket så kan vi ta det på pm.

Permalänk
Medlem

Att gubbarna ser likadana är det minsta av mina problem med spelet :p, likaså att grafiken ser sämre ut än Shogun 2. Men något konstigt är det med spelet...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon152135:

Lugn nu lilla mardak. Zoroastrismen gav upphov till judendomen, kristendomen, Islam. Så pissa på vår religion låter absurt, för det skulle betyda att de pissa på sin egna normer. Vi har inte bara influerat (vetenskapligt/kulturellt) greker och romare utan även Indien (Sanskrit/Avestan) och Kina, sedan har dessa har haft liten påverkan på oss, både positivt och negativt. T.ex. pedofili, som den hellenistiska kulturen tog med sig, finns fortfarande kvar i Afghanistan som kallas för Bacha bazi, du vet. En äldre herre ska ha en pojke som "lärjunge" mm. vidrigt jag vet.

Men du har inte helt fel, araberna förstörde västra delarna av riket och våldtog många av våra kvinnor som förändrade vår rike demografiskt och det blev till arabiserade Irak. Men majoriteten av de starka familjerna och rika nobla rojalister flydde till Afghanistan där de höll undan arabiska barbarerna från att förstöra mer av vår kulturella och vetenskapliga böcker. Mycket av det skrevs om till arabiska språket för att rädda våra skrifter mm.

Men att vara bitter över att historien alltid kommer vara sig lik är bara patetiskt. För att vi vet att alla riken faller och reser sig är helt normalt. Men det handlar om resa sig och att bevara just kulturen samt språket. Vårt rika språk och kultur har förändrats väldigt lite på flera tusen år och jag kan inte komma på att något annat folkslag har det mer civiliserad, hederligt, nobelt än oss. Men lilla mardak, vill du ha historiska lektioner om det nobla folket så kan vi ta det på pm.

Starta inget ävla religöst krig p en ome2 tråd för i helvete... Vad är felet på er?

Permalänk
Medlem

Försökte köra en multiplayer battle med en kompis... Helt omöjligt.
Arméerna fryser var 3: dje sekund och står stilla i ca 30 sekunder för att sedan springa 2-3 sekunder till för att sedan frysa fast...
Efter ca 5 minuter av lidande så bryts anslutningen och det står hos min kompis att jag har lämnat och hos mig att han har lämnat.

Har ni fått multiplayer battle att fungera? Behöver man öppna portar eller liknande?

Detta spel kunde varit riktigt kul om de hade lagt ner lite tid på att hitta buggar och liknande.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Och? Rome II ser ungefär lika bra ut. Förstår inte vissa av folks kritik här och i deras forum när de postar bilder som uppenbarligen uppkommit när de drar inställningarna till lägsta och gnäller på att det inte ser bra ut.

Problemet är att oavsett om man kör på EXTREME eller LOW så ser grafiken ut som skit. Har sett när vissa (CA) spelar och då ser det snyggt ut, även deras screenshots ser bra ut.

Ta en titt på inlägg #1161 och kolla på bilderna.

Spelet är så extremt dåligt optimerat... så sluta försök att "skydda" CA för deras otroligt ruttna release..

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumspojken:

Efter att ha spelat ca 30h hittils så måste jag säga att jag väldigt missnöjd för tillfället...

Raye på total war forumet beskriver väldigt bra vad som "fel" med spelet hittils:

"
I've played Total War for over 10 years now and I can honestly say that this release is just as bad as Empire, if not worse. They have slowly taken the winning formula for Total War and dumbed it down for the masses. 'Casual gamers'; the console and phone game generation, have been the downfall of many a great PC game series. From top to bottom this game is purely sacrilegious to any Total War fan who values depth and tactical battles. They have taken away all of our control and implemented gimmicks to please the casual gamer.
I will provide some insight into the fundamental flaws at the core of the games design rather than elaborate on the myriad of optimization problems and bugs the game suffers from at this time. Just to clarify, I want the game to be a success! I am a rabid fan. I built a $3,000 Xfire machine just for the game early this year.

GAMEPLAY:
A huge number of features that were available even in Total War: Rome are missing or broken both conceptually and mechanically. I will try and break down the problems point by point as they relate to gameplay. Some outrage is expressed here but I'll try to keep things objective.

-No family tree. CA told us that they wanted us to connect with the human side of Total War. They then removed the family tree. Characters appear at random and you have no idea where they've come from. There isn't even a clear indicator as to who your faction leader is! You have to FIND that information. Politics don't seem to have any real tangible effect on your empire and seem arbitrary as a result. Exacerbating that problem is the fact that you can't really be bothered about 'Joe General #26' from the Mysterious Void gaining influence within your empire.

-No 'Loose' or 'Tight' generic formation commands. Can't spread to avoid enemy fire?!

-No 'Guard' command, your units cannot be instructed to maintain their position and formation at all costs. Even the most disciplined melee troops devolve into a blob during melee combat.

-Testudo and Phalanx do not currently function properly. Testudo does not properly protect against missile fire. Hoplites will not maintain their phalanx formation and advance when instructed to attack an enemy. You must charge and then try and reform into a blobalanx. Why do we have to work around broken mechanics and inefficient control schemes?

-You cannot toggle fire at will on infantry with javelins, they only fire when they charge. Some unfortunate tactical consequences are that they cannot throw javelins to break an enemy charge and then receive the broken charge, they cannot fire on skirmishers and cavalry harassing them, and if you move reserves to reinforce a battle line they will AUTOMATICALLY throw their javelins into the backs of your own men who are already engaged. WTF CA?

-Troops have inappropriate context based behavior or a complete lack thereof. IE. They will stand in position and take arrows to the face from archers ten feet away (as if instructed to guard, but still lose unit cohesion in melee) and will not chase routing enemies. During a melee blob if a unit of men destroy their immediate foe (target) they will not engage nearby enemies. They will stand there watching their comrades get hacked apart five feet away.

-Auto run breaks unit cohesion.

-You can rush gates and burn them. Why be bothered with clunky and useless siege equipment? Rush in and torch those gates! Apparently walled cities are so rare in Rome because walls are useless. Who knew?

-BATTLES ARE WAY TOO FAST! The battles last a few minutes generally. You spend three minutes walking to the enemy force. Your lines meet and devolve into a chaotic blob and the melee is typically over in about 30-50 seconds as one side routes. If you were inclined to flank the blob you typically don't even have time to move a single flanking unit around into position before the melee is decided. You're far better served simply committing the unit into the blob of doom right away and spamming the 'magic' combat buffs/abilities your men have. Speaking of.

-MAGIC COMBAT ABILITIES! You can hit a button and suddenly your men charge with more force than usual or you can magically remove all fatigue? Get your voodoo out of my Total War. Abilities should have a justifiable function that makes sense.

-Units run entirely too fast, especially with tactical map speed buffs on roads for certain units and while charging. I would seriously estimate that your men can charge at nearly 30mph.. Again, wtf?

-Victory Flags. What is strategic or tactical about standing next to a flag in a location that is strategically irrelevant? Nothing. Artificial victory devices and logical strategy are mutually exclusive. Are we aiming for an arcade style console port or a deep, tactical, and engaging strategy game that rewards intelligent play?

-Diplomacy has improved so far as the campaign AI actually interacting with you in ways beyond declaring war but it is almost always on their terms. If you prefer passive diplomacy you wont notice the problem but if you want to proactively cultivate an environment of success with your neighbors, you will fail. The AI refuses to accept logical treaties of any kind without bribes, very unfortunate.

-Magic boats appear when you move an army into the ocean... Magic.... Boats.... The ability for armies to simply walk across portions of the sea in a single turn completely quashes the intricacy of the Mediterranean theatre. These transport ships are free and can be used to great effect in naval battles. Building and maintaining an incredibly expensive navy is rendered void of strategic value and ineffective. You can recruit a bunch of militia then march them into the sea and ram your enemies navy to death without much difficulty. Horrid.

-The campaign AI is atrocious even on the highest difficulty setting. The AI nations will maintain small armies and play passively. If they do field large armies the majority of the time they will consist of almost all slingers or other skirmishers. This causes most battles to involve a 10 second melee blob of doom then 10 minutes of you chasing down skirmishers at random. Epic, disciplined, and mechanized meat grinding battles? I bought the wrong game.

-Unit multiplier is locked. Why am I limited to smaller unit sizes than the original decade old game?

-One turn per year. Good luck utilizing the fresh and interesting general development ideas. All of your generals will die of old age very quickly, assuming they survive even one blob of doom thanks to the extremely high kill rates.

-Army Limits.This is actually one of the few new features/restrictions that I find myself on the fence on. The army cap has some great benefits, if implemented properly.
If the AI can't be made to cope with building unlimited armies from cities then maybe it could be made to at least properly muster a few large armies with a cap. This may only be by virtue of the fact that if the AI is prompted to increase its military power then it has no venue for that beyond the generals on the field.
With fewer armies spamming the map then battles should become more decisive.
So far however, the benefits aren't manifesting very clearly. One major drawback is that moving troops (not armies), patrolling, and maintaining extra garrison forces are all tedious logistical nightmares. Another drawback is that you can wind up with a bloated and useless economy and no way to continue to grow once you've maxed out your military and civil caps.

The removal of freedom of choice in a game of this scope is a very delicate thing and can lead to unnecessarily frustrating methods of control. I think the army cap should be more fluid and potentially unlimited, relative to how much you invest into it. A logistics system that borrows its basic premise from Europa Universalis may be the solution. You could potentially have as many armies as you like, but it is going to cost you exponentially more to maintain all those supply lines and training camps..

-The UI is beyond inconvenient. It is a mess of sub menus and obscure iconography. You play the game through a figurative maze, not a streamlined UI for 2013.
This post by Siven80 covers the UI extensively, check it out:
http://forums.totalwar.com/showthrea...on-of-Shogun-2.

-The awesome in game encyclopedia of information that the legacy Total War games featured? Still gone. Sure, a cohesive encyclopedia is a great idea, if it is navigable and intuitive enough to provide information in a timely manner."

Dold text

http://www.youtube.com/watch?v=IdoPD9fKYK8&feature=youtu.be&t...
säger allt. Taktik vad är det? Detta är CoD - Ancient warfare

Väntar ivrigt på att Darth och de andra grabbarna ska lösa denna röra.

Varför förbokar man, när man vet att det alltid är såhär?

Jag både skrattade och snyftade till lite när jag läste den där texten. Synd att nästan allt stämmer. Det jag däremot ändå både gillar och ogillar är att varje turn är på 1 år. Jag tycker att det är lagom snabbt rent kampanjmässigt, men för generalerna/agenterna är det mindre roligt. Hade det funnits ett familjeträd för varje hus (alltså då som rom eller kartago) men att "other" var random generaler som de är nu hade jag inte haft några problem alls med att varje turn är 1 turn. I första rome tyckte jag att åren gick alldeles för långsamt, hade tagit hela gallien och spanien innan 240 bc liksom..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av saindrenan:

Problemet är att oavsett om man kör på EXTREME eller LOW så ser grafiken ut som skit. Har sett när vissa (CA) spelar och då ser det snyggt ut, även deras screenshots ser bra ut.

Spelet är så extremt dåligt optimerat... så sluta försök att "skydda" CA för deras otroligt ruttna release..

Har du aktiverat funktionen så spelet får använda så mycket V-ram det behöver?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Har du aktiverat Unlimited memory? För om den är urkryssad och spelet märker att datorn inte "klarar" av extreme sänker den grafiken automatiskt till LOW i striderna.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det finns för övrigt moddar ute nu som reducerar melee damage till 50 % eller ända ned till 25 % av ursprungsvärdena för längre combat. Däremot är inte missilskadan/accuracy påverkad, och eftersom AIn älskar missilenheter kan det nog bli något obalanserat. Tror att en mod från radious påverkar dessa stats, och de fungerar tillsammans. Kanske värt att testa?

EDIT: hittade http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?618817-Radious-...
twcenter är väldigt överbelastat men till slut kommer man dit. Där finns bland annat bättre AI mod, långsammare combat, långsammare research speeds mm. det är inte superstora förändringar, men tillräckligt stora för att det ska märkas. Jag tycker att det blev bättre (kör med alla förutom graphic modden) och har inte haft några krascher eller dyl. än. Fingers crossed!

Skrivet av saindrenan:

Mitt spel ser inte alls ut som vissa får det, även innan patchen i fredags tyckte jag att det såg hyfsat ut. Sitter på ett 7870 men min fps är lidande, 10 - 20 på campaign map, pga cpu-flaskning. Själva grafiken ser inte alls dum ut förutom träden och andra små grafiska buggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Det finns för övrigt moddar ute nu som reducerar melee damage till 50 % eller ända ned till 25 % av ursprungsvärdena för längre combat. Däremot är inte missilskadan/accuracy påverkad, och eftersom AIn älskar missilenheter kan det nog bli något obalanserat. Tror att en mod från radious påverkar dessa stats, och de fungerar tillsammans. Kanske värt att testa?

twcenter är väldigt överbelastat men till slut kommer man dit. Där finns bland annat bättre AI mod, långsammare combat, långsammare research speeds mm. det är inte superstora förändringar, men tillräckligt stora för att det ska märkas. Jag tycker att det blev bättre (kör med alla förutom graphic modden) och har inte haft några krascher eller dyl. än. Fingers crossed!

Mitt spel ser inte alls ut som vissa får det, även innan patchen i fredags tyckte jag att det såg hyfsat ut. Sitter på ett 7870 men min fps är lidande, 10 - 20 på campaign map, pga cpu-flaskning. Själva grafiken ser inte alls dum ut förutom träden och andra små grafiska buggar.

Patchen ska tydligen också påverka rekrytering av enheter för AI:n så att den får färre missilenheter...

Permalänk

jag stör mig mest på att romarna bryter formationen när dom anfaller och förvandlas till en blobb av hjälmar... hade det hänt i verkligheten så hade resultatet blivit det här.

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Har du aktiverat funktionen så spelet får använda så mycket V-ram det behöver?

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Har du aktiverat Unlimited memory? För om den är urkryssad och spelet märker att datorn inte "klarar" av extreme sänker den grafiken automatiskt till LOW i striderna.

Skrivet av Snigeln Bert:

Yes, det spelar ingen roll. Texturerna är lika dåliga. Är kameran utzoomad så ser gubbarna stela ut (nästan som pinnar) och zoomar man in så kan man se hur texturerna laddas in. Träden i campaign map ser ut aom broccoli... Suck....

Har installerat om drivrutinerna (till och med gått så långt att jag tog bort allt amd/ati relaterat i regedit) och det har inte blivit bättre. Kör med 13.10 beta och senaste patchen.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d

Permalänk
Avstängd

Vilken faction / unit är bäst enligt er? Har läst att Foot Companions ska vara ganska overpowered on man sätter på Pike Phalanx men mer vet jag inte.

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Jag kör på enligt nedan och har inga som helst problem med lagg eller andra konstigheter.
Jag har spelat hela TW-serien i många år (sedan början) och alltid tyckt om det. Enda tills Shogun 2, då föll allt för mig, kanske är en bakåtsträvande gubbe. Tycker det blev för mycket och komplicerat.
Tyvärr så är det här för likt Shogun 2.

Iallafall, till spelet. Jag har inte vunnit ett slag än, fast jag spelat i bra många timmar med olika fraktioner. Tycker det är svårt att tillfredsställa matbehovet, när jag väl lyckas med det så har jag ingen bra arme och får stryk istället. Jag har inte spelat prologen, lära sig hantera kameran kändes lite been there och orkade inte fortsätta. Eller bör jag göra det iallafall?

Vilken svårighetsgrad kör du på? För jag tycker att det är ganska likt alla tidigare spel i ekonomi och svårighetsgrad i slagen. Jag kör på normal dock.

Börja med att fokusera på maten så att städerna växer. Fiskehamnar och åkrar/boskap. Spendera alla pengar varje turn. Ha så få soldater som möjligt så länge som möjligt så att du har pengar till byggnader. När du har ekonomin under kontroll bygger du en jättearme och krossar motståndaren Som romare iaf är man ganska OP och jag förlorar bara mot väldigt överlägsna armeer.

Mitt största problem är politiken som jag inte förstår alls...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av IntelAti:

Diplomati systemet måste vara buggat. Alla fraktioner som jag kommer i kontakt med förklarar krig med en. Snart är precis alla emot mig förutom Pontus som verkar gilla mig mest för deras egen vinning.

Jo, diplomati AIn är helt hopplös. Jag ligger för tillfället i krig med varenda land i världen förutom makedonien och ma'in. Till och med forndansken förklarade krig vilket är rätt löjligt med tanke på att jag är egypten men inte oväntat med tanke på deras sort . Att det sen inte går att få datorn att gå med på några vettiga förslag utan att muta honom till tusen är riktigt irriterande. Innan alla förklarade krig slutade alla handla med mig helt plötsligt men det går inte att få dom att gå med på att sluta fred och handla igen. Jag har en stat som som är "very friendly" men fortfarande vill kriga mot mig och dom går inte med på fred ändå.

Skrivet av Mars SSX:

Vilken faction / unit är bäst enligt er? Har läst att Foot Companions ska vara ganska overpowered on man sätter på Pike Phalanx men mer vet jag inte.

jag spelar som egypten för tillfället och dom har rätt bra enheter men inte särskilt annorlunda från alla andra länder. Vilken enhet som är bäst är dock lite svårare, african war elephants är inte roliga att möta, en enhet stormade in bland mina elittrupper och innan jag hade tagit död på dom låg 374 av mina soldater på marken. Hade jag inte varit så överlägsen från början hade det lätt slutat med en förlust. Pike enheter har dock fördelar om man kan få fienden att anfalla rakt framifrån. Mina halv-elittrupper bytte döda 50 till 1 när dom anföll mina formationer rakt framifrån

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Skrivet av Accipiter46:

Vilken svårighetsgrad kör du på? För jag tycker att det är ganska likt alla tidigare spel i ekonomi och svårighetsgrad i slagen. Jag kör på normal dock.

Börja med att fokusera på maten så att städerna växer. Fiskehamnar och åkrar/boskap. Spendera alla pengar varje turn. Ha så få soldater som möjligt så länge som möjligt så att du har pengar till byggnader. När du har ekonomin under kontroll bygger du en jättearme och krossar motståndaren Som romare iaf är man ganska OP och jag förlorar bara mot väldigt överlägsna armeer.

Mitt största problem är politiken som jag inte förstår alls...

Ja jag håller med dej. Hur fan fungerar politiken igentligen ?

Permalänk

Edit* dubbel post. Sorry

Visa signatur

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=gbSa9ZvSMaQ <- den videon säger allt om hur spelet borde va, och känslan som det misslyckas med att förmedla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Det negativa med spelet är de fåtal buggar jag stött på. Främst är det vid fältslag om jag har strategisk dominans och vill vänta ut vädret och regn bryter ut. Då går spelet helt plötsligt ner i slow-motion och jag får i princip starta om med ALT-F4 för att komma vidare. Detta har även hänt vid ett tillfälle i kampanjkartan.

När det blev slow-motion, var det bara trupperna i sig som gick i slow motion?

Jag stötte nämligen på en dylik bug när jag försvarade en hamnstad från ett angrepp via havet. Helt plötsligt började allt gå i slow motion, förutom kameran som friskt gick att flytta omkring med fullt flyt. Det var som om jag helt plötsligt fick 1fps, men bara gällande renderingen av trupperna.

Permalänk
Avstängd

Är det någon som vet varför mina enheter (Royal Spartans och Spartan Pikemen) inte vill vara i Phalanx? Trycker på knappen, högerklickar på en fiende och sedan bryter dom av phalanxordren. Varför händer det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon196866:

Starta inget ävla religöst krig p en ome2 tråd för i helvete... Vad är felet på er?

Sorry, men detta handlade inte om religion, utan bara lite fakta.

Skrivet av jackan18:

Försökte köra en multiplayer battle med en kompis... Helt omöjligt.
Arméerna fryser var 3: dje sekund och står stilla i ca 30 sekunder för att sedan springa 2-3 sekunder till för att sedan frysa fast...
Efter ca 5 minuter av lidande så bryts anslutningen och det står hos min kompis att jag har lämnat och hos mig att han har lämnat.

Har ni fått multiplayer battle att fungera? Behöver man öppna portar eller liknande?

Detta spel kunde varit riktigt kul om de hade lagt ner lite tid på att hitta buggar och liknande.

Tycker synd om dig, att du inte ens kan spela spelet utan att det fryser sig. Problemet med mig och min vän är att, det tar 5 min för alla AI göra sina drag. Så vi har hunnit spela 7-8 timmar och är på turn 23-26 eller något. Sen kan man inte ens alt-tab för att man måste se när AI gör sina drag och måste responsa på dem mitt i loaden. Helt hysteriskt dåligt. Detta är mina vänner Rome 2 Alpha testing. 80 dollar värd testing. ALDRIG MER CA!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Är det någon som vet varför mina enheter (Royal Spartans och Spartan Pikemen) inte vill vara i Phalanx? Trycker på knappen, högerklickar på en fiende och sedan bryter dom av phalanxordren. Varför händer det?

Det är så dom unitsarna är byggda just nu. Phalanx är typ bara för defend tycker CA så när du år offecv så går dom ut Phalanx.

edit: byggda

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk
Medlem

Fattar fan inte varför CA bara ändrar sig och börjar släppa betan innan spelet släpps så nästa alla buggs kan vara fixade till spelet ska släppas.

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nomiton:

Det är så dom unitsarna är bygga just nu. Phalanx är typ bara för defend tycker CA så när du år offecv så går dom ut Phalanx.

Förstår varför det är så men har kollat och hört om folk som använder Phalanx offensivt. Kommer inte riktigt ihåg hur processen är men jag tror dom högerklickar på en motståndare, trycker på R och sedan trycker på Phalanx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Förstår varför det är så men har kollat och hört om folk som använder Phalanx offensivt. Kommer inte riktigt ihåg hur processen är men jag tror dom högerklickar på en motståndare, trycker på R och sedan trycker på Phalanx.

Har inte själv testat för har inte kört så mycket med såna units. Men har också hört att vissa gör som så att dom springer utan Phalanx sen precis innan så går dom in igen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nomiton:

Har inte själv testat för har inte kört så mycket med såna units. Men har också hört att vissa gör som så att dom springer utan Phalanx sen precis innan så går dom in igen.

Ska testa så fort som möjligt. Återkommer med svar när jag har kämpat några strider : )