Apple lanserar Iphone 5S och 5C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naxos:

Snälla människa, googla lite så ska du se att det visst finns en mobil från 2007 utav märket LG som kan filma i 120 FPS.

http://en.wikipedia.org/wiki/LG_Viewty

Ehmn, "Snälla människa"... 320×240 hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Snälla människa, googla lite så ska du se att det visst finns en mobil från 2007 utav märket LG som kan filma i 120 FPS.

LG:n kan filma i 120 fps i QVGA-upplösning (240p). iPhone 5S i 720p. En viss skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Länka då, ska bli mycket intressant! Och vilka var de flertalet mobiler som funnits i flera år som har fingeravtrycksläsare?

Nej jag tänker inte länka. Första mobiltelefon med fingerprint sensor kom 1999. Nu har du lite och gå på.

Skrivet av andr3a$:

LG:n kan filma i 120 fps i QVGA-upplösning (240p). iPhone 5S i 720p. En viss skillnad.

Gör om gör rätt. Jag sa enbart att den kunde filma i 120 FPS, läs igen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naxos:

Nej jag tänker inte länka. Första mobiltelefon med fingerprint sensor kom 1999. Nu har du lite och gå på.

Jag har inget att gå på, och inte du heller. Länka till produkterna du talar om eller lägg ner. Punkt slut.

Permalänk
Medlem

Vadå så när släpps 5S? Jag förstår inteeeeeee

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 | MB: 97S SLI KRAIT EDITION | GPU: GTX 780 | CPU: i5 4690k | SSD: Samsung 840 250GB | PSU: Corsair RM 750W | Mus: Logitech G502 Proteus Core | Tangentbord: CM Storm QuickFire Rapid I | Hörlurar: ATH-M50| Mic: Blue Yeti | Speakers: Bose Companion 2 Series |

Permalänk
Medlem

Var ju inte mycket nytt förutom processorn, som iofs verkar lovande. Kunde dom inte ens trycka ut en full-HD skärm åtminstonde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag har inget att gå på, och inte du heller. Länka till produkterna du talar om eller lägg ner. Punkt slut.

Eftersom du verkar ha svårt så är jag snäll och visar dig namnen.

Siemens SL 10 D. Fingerprint sensor, lanserades 1999.

LG KU990. 120 FPS filmning, lanserades 2007.

Permalänk

För lite skärm.
Kan inte välja standard app.
Kan inte dela saker smidigt.
Måste ha Itunes.
Saknar NFC.
Dyr.

Nej tack. Jag köpte min första Apple produkt i juni (en Ipad Mini) och jag gillar verkligen inte Ios. Designen var hemsk och även om Ios 7 ser bättre ut så tycker jag fortfarande mer om min Galaxy S3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornhe:

Vadå så när släpps 5S? Jag förstår inteeeeeee

20 september i US, Australia, Kanada, Kina, Frankrike, Tyskland, Japan, Singapore och UK. Till den 13 december förväntas den finnas i 100 länder... Sverige brukar få den 1-1,5 månad efter USA.

Permalänk
Medlem

Ice breaker, htc one är världens vackraste telefon visuellt enligt mig! (Jag äger ingen HTC och är heller ingen fanboy)

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Grattis Precise Biometrics och Fingerprint !

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! (Glad PB-investerare)

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Skrivet av andr3a$:

LG:n kan filma i 120 fps i QVGA-upplösning (240p). iPhone 5S i 720p. En viss skillnad.

Galaxy note + fler Android lurar kan filma i 4k

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naxos:

Eftersom du verkar ha svårt så är jag snäll och visar dig namnen.

Siemens SL 10 D. Fingerprint sensor, lanserades 1999.

LG KU990. 120 FPS filmning, lanserades 2007.

Men du, LG luren filmade i 320×240, iPhone filmar i 720P, det är GIGANTISK skillnad, det går inte ens att jämföra.
Det var EN telefon med fingeravtrycksläsare, du pratade om flera olika modeller. Nyfiken på alla dessa modeller du pratar om!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Carolus Rex:

Galaxy note + fler Android lurar kan filma i 4k

Inte i 120FPS...

Permalänk

Är det bara jag som hatar texten som finns på baksidan av telefonen? Alltså CE märkningen osv. är det ett krav att ha det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Murmelmuff:

För lite skärm.
Kan inte välja standard app.
Kan inte dela saker smidigt.
Måste ha Itunes.
Saknar NFC.
Dyr.

Nej tack. Jag köpte min första Apple produkt i juni (en Ipad Mini) och jag gillar verkligen inte Ios. Designen var hemsk och även om Ios 7 ser bättre ut så tycker jag fortfarande mer om min Galaxy S3.

"Måste" ha iTunes? Varför "Måste" man det ? Vad är det man inte kan dela menar du? Vad menar du med att man inte kan välja standard-app? Utveckla gärna!

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Inte i 120FPS...

vad ska du ha 120fps till? slowmotion?

vi snacka 4k här inte 720p jädra skilland

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Då var Apple marknadsledande igen. 64-bit CPU, Fingerprint och 120 FPS kamera. Blir lätt en 5S för min del!

Fingerprint är ju sjukt osäkert. Det är bra mycket säkrare med vanlig pinkod. http://www.youtube.com/watch?v=3Hji3kp_i9k det känns verkligen som en dålig säkerhet och jag hoppas inte de andra märkena följer denna vägen.
Varför inte en ögonscanner? Funkar iof inte med linser så det blir problem där med för vissa användare.
Nä....Pinkod FTW! All "ny" teknik är inte bättre bara för den inte använts på detta sättet förut.

64 bit CPU är nice...om det finns appar osv som använder hela kapaciteten. 120 fps kamera är inget nytt alls även om Apple försöker få det att låta som dom var först med detta. Har funnits i 6 år.

Är hoppful inför nya Ios 7, det kanske kan få in Iphone bland de intressanta mobilerna igen. 64 bits CPU och ett flera år gammalt OS som ser ut som vara gjort för barn rimmar dåligt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murmelmuff:

Är det bara jag som hatar texten som finns på baksidan av telefonen? Alltså CE märkningen osv. är det ett krav att ha det?

Är väl någon form av EU-krav (och vad nu motsvarigheten är i USA)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Carolus Rex:

vad ska du ha 120fps till? slowmotion?

vi snacka 4k här inte 720p jädra skilland

Om du läser tråden innan du kommenterar inlägg ur sitt context, så hade du förstått att det är just slowmotion vi pratar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Eftersom du verkar ha svårt så är jag snäll och visar dig namnen.

Siemens SL 10 D. Fingerprint sensor, lanserades 1999.

LG KU990. 120 FPS filmning, lanserades 2007.

Hahaha, Shiiet, 120FPS!! I 240 upplösning, såg man ens vad det var på videosarna?

Seriöst mannen lägg ner. Alla här tycker förmodligen samma som mig.

OnT, verkar intressant men ändå inte, nog för att android kan strula en hel del då kommer jag ej gå över till apple tills dom kan fixa en telefon med ordentlig skärmupplösning...

S3'an får hänga med ett tag till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Men du, LG luren filmade i 320×240, iPhone filmar i 720P, det är GIGANTISK skillnad, det går inte ens att jämföra.
Det var EN telefon med fingeravtrycksläsare, du pratade om flera olika modeller. Nyfiken på alla dessa modeller du pratar om!

Jag sa att LG mobilen filmade i 120 FPS, inget mer. Jag har inte sagt att kvalitén är jämförbar, var får du det i från?
*** raderat ***

----

Kommer själv behålla min iPhone 5, spontant känns det inte värt att uppgradera.

§ 1.2 trams
Permalänk

Om några år finns inte Apple kvar

Permalänk
Skrivet av Murmelmuff:

Saknar NFC.

Jag undrar när, i verkligheten, detta används i telefonen?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Eftersom du verkar ha svårt så är jag snäll och visar dig namnen.

Siemens SL 10 D. Fingerprint sensor, lanserades 1999.

LG KU990. 120 FPS filmning, lanserades 2007.

Haha, du har inte fattat något va?
Det finns en viss skillnad med att vara först och göra det rätt. Det Apple har lyckats med är att göra det rätt, tänk bara på vad fingeravtryckläsaren kan göra för appstore. Jag vet många gånger jag inte har orkat skriva in lösenord för att ladda ner en app och det finns nog fler än mig som har suttit i samma sits. Fingeravtryckläsaren kommer att göra det enklare att ladda ner och köpa apps, vilket medför en högre profit. Smart val Apple! ska bli kul att se alla andra tillverkare göra samma sak

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Jag undrar när, i verkligheten, detta används i telefonen?

Jag har sett det installerat i två butiker... Dock aldrig någon som använder det.

Permalänk
Skrivet av kozmos:

Håller med, 4-4,5 är tillräckligt och alldeles lagom.
Man ska inte behöva baxa upp en surfplatta från baklomman

Min sony Xperia S är 4,3tum.. det är typ den perfekta storleken

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Håller med, 4-4,5 är tillräckligt och alldeles lagom.
Man ska inte behöva baxa upp en surfplatta från baklomman

Sovit under en sten eller? Note är det minsta man kan tänka sig - 4" är så 2012...

Permalänk
Medlem
Skrivet av orka_krull:

Haha, du har inte fattat något va?
Det finns en viss skillnad med att vara först och göra det rätt. Det Apple har lyckats med är att göra det rätt, tänk bara på vad fingeravtryckläsaren kan göra för appstore. Jag vet många gånger jag inte har orkat skriva in lösenord för att ladda ner en app och det finns nog fler än mig som har suttit i samma sits. Fingeravtryckläsaren kommer att göra det enklare att ladda ner och köpa apps, vilket medför en högre profit. Smart val Apple! ska bli kul att se alla andra tillverkare göra samma sak

Öh?? http://www.gsmarena.com/motorola_atrix-3709.php det finns som sagt redan fungerande Mobiler med SAMMA fingerprint reader. Sen ett par år tillbaka. Apple är SÄLLAN först eller bäst med någonting, bara bäst på att lura i folk att de är det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Fokusfråga: Batteritid - detta är iPhone 5 största alkilleshäl. En aggressivare satsning här hade varit mycket önskvärt!

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage