är verkligen Ios så dåligt i jämförelse till Android?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Tror inte det är Android i sig som laggar. Har en Samsung Galaxy S2 och en Nexus 7, ingen av dem laggar. Men Samsung är ju lite kända för att ha en massa skräp-appar/funktioner som ligger och drar kraft.

Har man bara koll på vad som körs så går det laggfritt, iaf för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det är i regel lagg och sackande om man använder telefonen på de flesta androidtelefoner som inte är high-end. WP8 telefoner med budgethårdvara flyter som smör.
Så jo, det har med Android att göra.

Permalänk
Skrivet av Shockwave:

Bara för att det laggar på vissa mobiler så behöver det inte lagga på alla. Jag är ett väldigt freak när det kommer till att saker ska flyta på bra. Jag hade inte yttrat mig om jag inte hade en anledning till att göra det.

Jag vet att många mobiler laggar med Android. Min pappas, mammas och systers Andoid-telefoner som är generationer nyare än min laggar stundvis, men min S2 går bra. Det beror helt på hur man använder den. Visst, sätter jag igång alla funktioner och kör appar som synkroniserar i bakgrunden osv så kommer den ju så klar att lagga/gå segare, med det gör jag inte.

Märkligt att din S2:a är den enda som inte gör det, alla jag har sett gör det, på betydligt kraftigare hårdvara, med vanilla Android.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till att iOS är en del av marknaden, såväl som Android, Windows Phone och Blackberry OS. Den anledningen är att iOS är ett bra operativsystem, bortsett från exempelvis Symbian (som jag faktiskt tyckte om då jag själv använde det) och Windows Mobile, som tvingats lämna marknaden på grund av de övrigas överlägsenhet. Vad som är ett bra OS för dig är dock mest av en personlig åsikt.

iOS: Väldigt låst i systemet, vilket jag personligen ogillar. En fördel med denna låsning är dock att Apple kollar igenom apparna på Appstore, vilket gör att du, till skillnad från Android, inte behöver ett antivirusprogram. iOS är också grymt bra optimerat, vilket gör att man kan satsa på klenare hårdvara till förmån för batteritiden. iOS ser också väldigt bra ut, även om jag har svårt för att komma överens med gränssnittet i senaste versionen. Apparna är också ofta mer genomarbetade än Androidversionerna.

Android: Den personliges (eller kanske nördens) val. Oändliga möjligheter gällande tweaks, valet av telefonmodell (och framför allt skärmstorlek, trots att de flesta i samma kategori ändå är ganska lika) och möjligheterna till anpassning. Olåst OS. Toppenhårdvara även hos billiga modeller, men inte alls samma fina optimering som iOS, vilket gör att iPhone presterar likvärdigt med Samsungs flaggskepp trots 2-3 gånger sämre hårdvara på papperet.

Windows Phone: Har jag svårt att uttala mig om. Jag avskyr gränssnittet och kommer därför inte uppgradera min PC till Windows 8. Avsaknaden av appar och rätt tråkiga WP-telefonmodeller är en anledning till varför jag inte skaffat det. Däremot har jag testat iPad 1 och 3, samt Samsung Galaxy Tab 2, men ändå lyckats förbli totalt ointresserad av plattor. Åtminstone till förra veckan. Provade då en Asus-platta med WP8, och där kom det verkligen till sin rätt. Otroligt flyt och ett stundvis charmigt gränssnitt. Rekommnederar definitivt WP8 till en platta!

Visa signatur

66 datorer, 57 tv-spel... inget sönderslaget ännu. Vad hände med tonårens förbrukningsådra?! 🙊

Permalänk
Medlem

Det där med lagg är dels subjektivt dels väldigt beroende av vad du lägger in på telefonen. Har en Galaxy Note 2 och den laggar inte det minsta, å andra sidan så är jag noga med vad jag har körandes i bakgrunden. Det är väl främst det som är skillnaden mellan IOS och Android. I IOS (ej jailbreakad) bestämmer apple vad du kan eller inte kan köra på telefonen samtidigt, och de ser till att det hushålls med resurserna så att du alltid har ett bra "flyt". I Andriod så har du möjligheten, om du vill, att fylla telefonen med hundratals appar som ligger och kör i bakgrunden och stjäl prestanda, och oavsett hur "bra" telefon du köper så når då alltid till slut till smärtgränsen.

Ett exempel är min gamla LG X2 jag köpte direkt när den släpptes, bortsett från alla problem med uppdateringar o.s.v. så var den telefon fruktansvärt långsam och laggig i slutet innan jag köpte min Note. Nån månad sen så gjorde jag en clean fabriksåterställning på den och använder som andratelefon, utan att installera en enda extra app... Det funkar alldeles utmärkt och laggfritt.

I slutändan så tror jag att man blir nöjd oavszett om man väljer Android eller IOS så länge man är medveten om bägge systems förutsättningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Märkligt att din S2:a är den enda som inte gör det, alla jag har sett gör det, på betydligt kraftigare hårdvara, med vanilla Android.

Alla S2:or på betydligt kraftigare hårdvara? Finns det S2:or med kraftigare hårdvara än min? Nej, min S2:a är inte den enda som inte gör det.

Jag har redan sagt att jag vet att det finns en hel del Android-telefoner som laggar, även de nyaste Samsung-modellerna. Men detta är enbart när de har igång en massa skit som körs i bakgrunden, vad jag har sett i alla fall.

Med din logik så laggar alla iPhones också bara för att jag testat några som har laggat. Det fungerar inte så.

PS: Jag försöker inte säga att Android är bättre än iOS, de har helt enkelt olika fördelar/nackdelar. Men jag är väldigt säker på att Android i sig inte laggar om man vet hur man hanterar en mobil och har hyfsad bra hårdvara. Jag kan enbart prata om min egen erfarenhet, och jag har inte lagg på mina enheter.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Det där med lagg är dels subjektivt dels väldigt beroende av vad du lägger in på telefonen. Har en Galaxy Note 2 och den laggar inte det minsta, å andra sidan så är jag noga med vad jag har körandes i bakgrunden. Det är väl främst det som är skillnaden mellan IOS och Android. I IOS (ej jailbreakad) bestämmer apple vad du kan eller inte kan köra på telefonen samtidigt, och de ser till att det hushålls med resurserna så att du alltid har ett bra "flyt". I Andriod så har du möjligheten, om du vill, att fylla telefonen med hundratals appar som ligger och kör i bakgrunden och stjäl prestanda, och oavsett hur "bra" telefon du köper så når då alltid till slut till smärtgränsen.

Ett exempel är min gamla LG X2 jag köpte direkt när den släpptes, bortsett från alla problem med uppdateringar o.s.v. så var den telefon fruktansvärt långsam och laggig i slutet innan jag köpte min Note. Nån månad sen så gjorde jag en clean fabriksåterställning på den och använder som andratelefon, utan att installera en enda extra app... Det funkar alldeles utmärkt och laggfritt.

I slutändan så tror jag att man blir nöjd oavszett om man väljer Android eller IOS så länge man är medveten om bägge systems förutsättningar.

Precis, det är två olika OS som fungerar på olika sätt. Om man hanterar Android rätt så går mobilen utan lagg. Givetvis behöver man ju inte köra utan appar, men att ha koll på vilka rättigheter man ger dem är A och O.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Står kamera och instagram långt upp och liknande på vad du kommer göra, välj iPhone. Är det låångt därifrån så blir android bättre:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Widholm:

tänkte mer på " iOS är för oss intelligenta, välutbildade
höginkomsttagare" som pajasen kastade ur sig.
kan jag väl kontra med att iphone istället är för mormor 70år som inte gör någon märkvärdigt på telefonen.

min s2 laggar inte det minsta heller. verkar som s3 och s4 har mer bloatware så då blir gamla s2 neddragen också.

Nåja, visserligen så trollade pajasen (jag) men finns statistik som visar på att det faktiskt är så att iPhone-användare har högre inkomst, högre utbildning och en högre snittålder.

Vad gör du förresten för några "märkvärdiga" saker med din telefon som du tror är omöjligt på en iPhone?

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Skrivet av Shockwave:

Alla S2:or på betydligt kraftigare hårdvara? Finns det S2:or med kraftigare hårdvara än min? Nej, min S2:a är inte den enda som inte gör det.

Jag har redan sagt att jag vet att det finns en hel del Android-telefoner som laggar, även de nyaste Samsung-modellerna. Men detta är enbart när de har igång en massa skit som körs i bakgrunden, vad jag har sett i alla fall.

Med din logik så laggar alla iPhones också bara för att jag testat några som har laggat. Det fungerar inte så.

PS: Jag försöker inte säga att Android är bättre än iOS, de har helt enkelt olika fördelar/nackdelar. Men jag är väldigt säker på att Android i sig inte laggar om man vet hur man hanterar en mobil och har hyfsad bra hårdvara. Jag kan enbart prata om min egen erfarenhet, och jag har inte lagg på mina enheter.

Jag läste den meningen jag skrev efter jag skrev den och tänkte "borde jag ändra den så att ingen missuppfattar? nää om man tänker lite förstår man att jag menar andra telefoner med betydligt kraftigare hårdvara". Uppenbarligen hade jag fel. Hur förklarar du då att vanilla Android laggar out of the box på de jag testat? iPhones kan absolut lagga om man jailbreakat / inte nollställt på evigheter, det har du helt rätt i. Men out of the box laggar de aldrig.

Iofs du skrev i senaste inlägget att du stängt av allt som syncar i bakgrunden, det har jag aldrig testat iofs. Gör det verkligen så stor skillnad? Jag hade en One X som jag köra alla möjliga ROMar på, stängde av allt jag kunde som jag inte använde. Den laggade, inte mycket, och mer periodvis, men betydligt mer än en iPhone.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Jag läste den meningen jag skrev efter jag skrev den och tänkte "borde jag ändra den så att ingen missuppfattar? nää om man tänker lite förstår man att jag menar andra telefoner med betydligt kraftigare hårdvara". Uppenbarligen hade jag fel. Hur förklarar du då att vanilla Android laggar out of the box på de jag testat? iPhones kan absolut lagga om man jailbreakat / inte nollställt på evigheter, det har du helt rätt i. Men out of the box laggar de aldrig.

Iofs du skrev i senaste inlägget att du stängt av allt som syncar i bakgrunden, det har jag aldrig testat iofs. Gör det verkligen så stor skillnad? Jag hade en One X som jag köra alla möjliga ROMar på, stängde av allt jag kunde som jag inte använde. Den laggade, inte mycket, och mer periodvis, men betydligt mer än en iPhone.

Jag skrev så eftersom vi inte pratade om andra telefoner, utan enbart om min S2:a. Ja, appar som ligger o kör i bakgrunden kan göra skillnad. Saken är att Samsung packar gärna in en massa saker man aldrig använder. Även min Nexus 7 höll på o synkade med hög med Google-tjänster innan jag stängde av det. Jag har ingen statistik på hur mycket det påverkar, men det gör skillnad. Att något laggar på en helt ren installation kan jag inte kommentera på eftersom det inte gjort det för mig. Jag får se när jag väl väljer att uppgradera till en ny mobil om något år eller två kanske och gör en ren installation på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpuke:

Nåja, visserligen så trollade pajasen (jag) men finns statistik som visar på att det faktiskt är så att iPhone-användare har högre inkomst, högre utbildning och en högre snittålder.

Vad gör du förresten för några "märkvärdiga" saker med din telefon som du tror är omöjligt på en iPhone?

Jag antar att du pratar om studien med iPhone vs Samsung? Den är helt vriden och lämnar ute så mycket saker att det nästan är skrämmande.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shockwave:

Jag antar att du pratar om studien med iPhone vs Samsung? Den är helt vriden och lämnar ute så mycket saker att det nästan är skrämmande.

Nej, iOS vs Android.

http://www.comscore.com/Insights/Blog/Android_vs_iOS_User_Dif...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Ett tangentbord som av någon anledning verkar smartare än de jag testat på android (vilket är alla stora och jag hade android länge så handlar inte om vana)

Då kan du inte testat mycket. Inget märkvärdigt med det i iOS, fungerar men inte mer än så. Stock tangentbordet fick svepgester inkluderat i 4.2, annars är SwiftKey helt underbart, finns inget tangentbord på något operativsystem som slår det enligt mig.

Skrivet av mackan_93:

Lagom storlek, varför skulle jag vilja gå tillbaka till tegelstenarna vi hade på 90-talet?

Det är en personlig åsikt. Jag tycker 4.7" är på gränsen, vill helst ha runt 5.2".

Skrivet av mackan_93:

Webbläsare, i android finns det ingen webbläsare som flyter på truly smooth. (Ja jag har testat på s4, One, Xperia Z, Nexus 4 osv)

Stock browsern (som tyvärr är borta nu förutom i tex. CM) flyter riktigt bra. Dolphin är en annan.
Jag kör Chrome trots att den inte är laggfri och har FPS-drop.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

FTFY!

Hur som helst: Älskar man idén att betala sjukligt överpris, d.v.s. att betala mer än vad man får, då är iPhone bäst. Det är som att vilja köpa en liter mjölk för 40 spänn, eller en brödlimpa för 60 spänn, eller ett paket cigg för 450 spänn. Tänk om Apple skulle ge sig in i bränslebranchen. 1 liter Apple-bensin för 67 kr, en liter Apple-diesel för 66/67 kr.

Herregud.....

Varför köper folk finna bilar? varför köper man inte eldorado matprodukter? varför äter man fin mat när man kan bli lika mätt på billig mat? Varför dricker man vanlig coca cola och inte premier cola?

Du är trångsynt! har själv en iphone 5 och anledningen till valet var att jag tänkte att apparna som finns är det viktigaste då det är vad man använder mest, där förlorar helt enkelt android. Sämre kvalité på appar, högre genomsnittspris på betalappar, mycket reklam i grattisappar osv.
Prestanda på pappret är inte allt, då ex. samsung galxy s3 hade quad core processor men presterade sämre än iphone 5 som hade en dual core i flertal benchmarks.

Folk gillar olika utav olika anledningar, ska det vara så svårt att förstå?

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Så en artikel utan någon information av hur många som var med i undersökningen eller vart den utfördes. Deras källor är två sidor på Internet som inte innehåller en tiondel av allt de säger. Sedan har de inte spekulerat speciellt djupt i varför de har fått fram de resultaten som de visar heller.

Men men, med tanke på att det står "Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC." i din signatur så antar jag att du inte har något emot cherry picking när det kommer till vad du väljer att ta till dig som sanning. När du själv publicerat vetenskapliga artiklar, t.ex. via högskola/universitet så kommer du märka att denna artikel saknar stora delar.

Jag säger inte emot att iPhone-användare spenderar mer pengar på appar osv, det är väl ganska logiskt, men artikeln lämnar fortfarande ute mycket variabler och information.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trådskaparen har inte haft en smartphone innan vilket gör att han inte är begränsad.

Det som är bra med iOS är utseende, interface samt att alla appar funkar på alla plattformar utan problem.

Det som är bra med Android är valmöjlighet att ändra om din lur, samt att du kan installera andra versioner av Android som beter sig annorlunda. Dessutom så är det mycket enklare att koda sina egna program till Android om man nu skulle vilja det.

Det som är negativt med iOS är att du är relativt låst, med Jailbreak så kan du förvisso ändra om utseende samt funktioner på telefonen men det är något som relativt få folk gör över en längre period innan dom inser att det inte spelar någon roll och att systemet blir instabilt så du måste göra Restore i iTunes. Något annat som jag avskyr med just iOS är denna satans iTunes som hela tiden vill lägga sig i. För att skapa ringsignaler så måste du konvertera osv vilket är sjukt jobbigt och inte direkt uppmuntrande för någon användare.

Det som är negativt med Android är att många program har "systemrequirements" som du måste ha koll på, når du inte upp så blir det laggigt och instabilt, samt en hel del av programmen som följer med gör telefonen sämre för användaren än vad Vanilla skulle varit.

Personligen så älskar jag att använda min iPhone 4 med det helt underbara iOS7, då jag slipper jailbreaka för att ha det som jag hade innan på iOS4 och iOS5 med SBSettings. Vissa funktioner avsaknar jag dock, men för mig hade det varit en stor förlust att switcha över till Samsung Galaxy S4 på grund av att jag spenderat så mycket på AppStore och att jag hade varit tvungen att köpa alla appar jag ville ha igen på Androidplattformen.

Men som sagt, för en ny användare av smartphones ö.h.t så finns det för och nackdelar med båda.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

iOS ska tydligen också kosta pengar att uppgradera (har jag hört, rätta mig om jag har fel).

Du har nog hört fel. I varje fall har jag aldrig behövt betala för någon uppgradering på mina iphones eller ipads.

Permalänk
Medlem

Wall of text

Får min stock rom på galaxy 5 i5500 flyta på fint med lite grejer avstängda Android 2,2 sitter jag fast på
(Typ animerade menyer T ex och autosync skräpet och lite annat som Google Maps stänger man av i aktivitets hanteraren och under tjänster så man ligger på 50 till 80 mb ram användning utan program igång förutom telefonen i sig) och då är det en 600 mhz singlecore med Ca 189 mb ramminne.
och allt flyter på bra där ^^ (dock är minneskortet man har inte det bästa heh 1 gb som läser max 800 kbs och skriver ca samma hastighet så alla appar man har och musik laddar segt om man stängt av telefonen och sedan startat upp den igen)

Spelar utan problem NES och Genesis emulator med ljud efter att ha stängt av dessa grejer jag nämnt ovan samt låtit telefonen laddat alla appar osv.
SNES går med ljud på vissa spel med skaplig fps (600 mhz singlecore klarar sig ganska bra där :3)
Ibland utan ljud på vissa roms med lite smålagg vid hög ram användning och läsning på minneskortet obvius då man inte har så mkt vram och plats på telefonen.
Och som vissa program i bakgrunden gör ofta segar ner det enormt ibland, Stänger man av de programmen funkar det fint.
Dock så sitter man ju på tåg ganska ofta så man klarar sig utan ljud heh. så man behöver inte alltid stänga av de sakerna.

(körde lite snabbt bara på SNES då jag inte har multitouch på skärmen (telefon som kostade 500 kr för strax över ett år sedan liksom )

Dock är det lite lockande och kanske köpa sig en kontroller av något slag och fixa så man kan köra SNES med den på skolan eller tåget under raster och lunchen efter man käkat, Eller en surfplatta av lite billigare slag. (kikat på gamla nexus 7 med Tegra 3 för detta och lite andra som är billigare men man vill ju lägga sig på en lite högre nivå så man får prestanda ifrån början samt mjukvara som uppdateras ofta och hålls ren är ju ett+ istället för en rom där massa tjänster startas som är onödiga.)

Testade även GBA och GB samt GBC emulering och där hänger sig vissa roms fortfarande på GBA emulatorn T ex monster truck madness till GBA hänger sig vissa race och ibland i menyn dock så är det fullt spelbart både med och utan ljud
Att android är segt är nog lite på användaren i sig och vad man installerar och inte, Samt Google Maps och Google butiken som ska startas varje gång man startar sin android.

Det segar ner enormt även om det ligger i bakgrunden så det är inte hårdvaran egentligen skulle jag tro utan saker i bakgrunden som använder upp resurser onödigt mkt som de flesta som klagar på android att det buggar och är segt trots att de sitter med värre telefoner än en själv.)

Min kusins iphone 4 Funkar fint med allt också efter lite småfix som många inte bryr sig om eller tycker inte ska behövas då sakerina går i bakgrunden.
(bara för att det inte syns på skärmen så tar det upp resurser av telefonen.)

Han stänger av lite onödigt i inställningarna som tar resurser och ger en kass batteritid t ex Wifi och sync sätter han igång när man kommer hem eller behöver kolla något på telefon typ schemat och ljusstyrkan sänker han på morgonen och så länge det är mörkt så klarar sig telefon ganska bra vid vanlig användning enligt honom själv.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Skrivet av pixelpuke:

jag har absolut inte sagt att någonting är omöjligt på iphone men jag använder till exempel min bakåtknapp väldigt mycket och använder inte touchwiz utan vill ha något annat (apex launcher just nu) medans min mormor och morfar ~74år har varsin iphone eftersom dom vill inte hålla på och ändra saker utan bara använda standard.

jag är ingen fanboy (fast jo jag vill inte ha iphone så kanske är en fanboy) tyckte bara ditt påstående var lite roligt. dessa höginkomsttagare kanske är intelligenta i sitt jobb men inte på mjukvara i telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

FTFY!

Hur som helst: Älskar man idén att betala sjukligt överpris, d.v.s. att betala mer än vad man får, då är iPhone bäst. Det är som att vilja köpa en liter mjölk för 40 spänn, eller en brödlimpa för 60 spänn, eller ett paket cigg för 450 spänn. Tänk om Apple skulle ge sig in i bränslebranchen. 1 liter Apple-bensin för 67 kr, en liter Apple-diesel för 66/67 kr.

Japp och för att det skall fungera att docka iphone/ipad i bilen, måste du köra på Apple´s bränsle.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Jag förstår inte hur man kan ta utseéndet som en bra sak på iPhone... Det är en väldigt subjektiv fråga och jag tycker inte att iPhone är så vidare snygg, varken 4:an eller 5:an.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO : AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz : ASUS ROG Strix LC 240 RGB White Edition
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX OC WHITE : Cooler Master V850 SFX Gold
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit : Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har inte orkat läsa igenom allt och detta har varit uppe i miljontals gånger.

iOS = Enkelt, stängd, limiterad och passar vanliga svenssons.
Winodws Phone = Nästan samma som iOS.
Android = Frihet att konfiguera, men kan likså ha det enkelt som iOS, windows phone och man är inte TVINGAD att konfiguera om man inte vill. Nåt som folk verkligen inte ha fattat och tro att man är tvingad till det för kunna använda telefonen.
Användnings områden är mycket mer och inte bara till smartphones. Android TV box, media player box, satellit box (typ som Dreambox).
Finns mycket mer som android kan användas till och med en enhet (mobil) styra allt om man vill.

Att jag skriver mer text om android än andra OS, är för dom är låsta OS och Apple/Microsoft styr deras OS. Android är inte låst och kan "ändras" hur man vill, så länge man har dess kunskap att göra det.
Vilket OS man väljer, är som vanligt, upp till var och en att bestämma. Vad man vill göra med mobilen, egen användnings områden och krav.
Det viktigaste är nog app utbudet, där domineras av iOS och android.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort några inlägg, varav de flesta bröt mot § 1.5 eller § 1.6 i reglerna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shockwave:

Så en artikel utan någon information av hur många som var med i undersökningen eller vart den utfördes. Deras källor är två sidor på Internet som inte innehåller en tiondel av allt de säger. Sedan har de inte spekulerat speciellt djupt i varför de har fått fram de resultaten som de visar heller.

Men men, med tanke på att det står "Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC." i din signatur så antar jag att du inte har något emot cherry picking när det kommer till vad du väljer att ta till dig som sanning. När du själv publicerat vetenskapliga artiklar, t.ex. via högskola/universitet så kommer du märka att denna artikel saknar stora delar.

Jag säger inte emot att iPhone-användare spenderar mer pengar på appar osv, det är väl ganska logiskt, men artikeln lämnar fortfarande ute mycket variabler och information.

http://vator.tv/news/2011-08-16-are-iphone-users-more-educate...

Shack matt! Nu kan vi lämna den diskussionen.

Och ja, min Mac är bättre än din PC. Frågor på det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla med iPhone eller Android som rapporterar om kraschade appar o annat strul. Detta är i grunden ett el på produkten. Antingen OSet som ballat ur eller något fel i hårdvaran. Reklamera! Alla produkter testas såklart intensivt och ska normalt fungera hyggligt.

Permalänk
Skrivet av aliassund:

Alla med iPhone eller Android som rapporterar om kraschade appar o annat strul. Detta är i grunden ett el på produkten. Antingen OSet som ballat ur eller något fel i hårdvaran. Reklamera! Alla produkter testas såklart intensivt och ska normalt fungera hyggligt.

Skulle en app krascha för mig, så antar jag först och främst att det är appens fel, vilket det hittills alltid varit.

Och skulle mjukvaran "balla ur" så behöver jag inte reklamera. Jag bara gör en factory reset i TWRP eller drar in en annan rom. End of.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpuke:

http://vator.tv/news/2011-08-16-are-iphone-users-more-educate...

Shack matt! Nu kan vi lämna den diskussionen.

Och ja, min Mac är bättre än din PC. Frågor på det?

Att tro på en undersökning, som vem som helst på fylla i falska uppgifter och det ska man lita på? Inte konstigt att folk går och köper iPhones, när man litar på sånt propaganda och inte kan dra egna slutsatser. Sen är den artikeln 2 år gammal! Visa en ny undersökning istället för gammalt skräp artikel.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Då kan du inte testat mycket. Inget märkvärdigt med det i iOS, fungerar men inte mer än så. Stock tangentbordet fick svepgester inkluderat i 4.2, annars är SwiftKey helt underbart, finns inget tangentbord på något operativsystem som slår det enligt mig.

Det är en personlig åsikt. Jag tycker 4.7" är på gränsen, vill helst ha runt 5.2".

Stock browsern (som tyvärr är borta nu förutom i tex. CM) flyter riktigt bra. Dolphin är en annan.
Jag kör Chrome trots att den inte är laggfri och har FPS-drop.

Jag har kört relativt mycket android, har en nexus 7 2013.

Självklart kör jag gamla stockbrowsern på den och nej tyvärr är det inte perfekt flyt där heller även om det är bättre än chrome.

Ja skärmstorlek är personligt jag berättade bara varför jag stannat vid iOS trots att jag var inbiten android-fan tidigare.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Har tagit bort ytterligare inlägg som bröt mot § 1 i reglerna. Skicka en ny anmälan om jag har missat något.