Permalänk
Medlem

Zowie Mico point and click

Hej

Jag har bara kört ett spel det senaste året, Eve Online. Under den tiden har jag använt min microsoft "basic mouse" och den har kännat mig väl men är nu död. Tänkte då att jag kunde uppgradera till en riktig spel muss. Jag kör clawgrip och som sagt är EVE mycket point and click så frågan, är Zowie MIco bra för detta eller något annat bättre? Ser också gärna att klicket i musen har lite tactile feeling med ordentligt motstånd, någon som kan kommentera på klicket i Zowien?

Vet inte om jag över tänker det här men köpte en Steels Sensei för ett tag sen och gilla inte alls hur den kändes både på klick och i hand. Hur som helst uppskattar alla svar, hjälpsamma och mindre.

Permalänk
Medlem

Sensei's klick-känsla är riktigt urusel. Zowie EC2 är schysst för claw grip, har vettig känlsa i de övre två knapparna, bra ytbeläggning och god kvalité övrigt, tumknapparna är dock svampiga och scrollhjulets hackighet något i överkant.
Hurvida detta även stämmer för den du tittat på vet jag inte, men jag är nöjd med min, min sensei står på hyllan.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Zowie använder Huano switchar till deras möss.
Dom har betydligt mer motstånd än Omron som typ alla andra "spelmöss" använder.
Dom är mer tactile men kräver mer kraft att trycka ner.

Så ja det passar nog dina ändamål utmärkt.

Mico är ju dock rätt liten, visst den är lika bred som MS basic mouse optical, något kortare men tror den är rätt mycket plattare.
Jag har små händer och jag kan inte clawgrippa en Mico, blir fingertip på den.

Finns även Zowie AM som är liten, men för många för smal då vissa får krampt vid greppande.
Zowie FK finns även som har lite snällare grepp men fortfarande samma "speciella" grepp som dom har

Även där Huano switchar.

Zowie EC antar jag är för stor om du vill ha något i MS Basic mouse storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slackr:

Sensei's klick-känsla är riktigt urusel. Zowie EC2 är schysst för claw grip, har vettig känlsa i de övre två knapparna, bra ytbeläggning och god kvalité övrigt, tumknapparna är dock svampiga och scrollhjulets hackighet något i överkant.
Hurvida detta även stämmer för den du tittat på vet jag inte, men jag är nöjd med min, min sensei står på hyllan.

Smaksak.
Jag föredrar Omron då jag vill ha lättare klick.
Vissa föredrar hårda klick och då är Zowies möss bra.
EC2 har dock lite lättare klickmotstånd pga casingen, deras mindre är hårdare fast samma switchar.
Sidoknapparna är billiga TTC så dom är värdelösa som på dom flesta möss.
Scrollhjulet är ok som du skriver, inte mer.