Uppgradering inför BF4 (som alla andra)

Permalänk
Medlem

Uppgradering inför BF4 (som alla andra)

Tja,

Har följande komponenter i mindator:

  • i5 @ 3,3 GHz

  • 16 GB 1600 MHz

  • SSD

  • GeForce GTX 560 Ti 1 GB

Jag inser, efter att ha spelat betan, att jag behöver uppgradera för att kunna få spelet att flyta. Jag behöver därför hjälp att förstå vad jag behöver uppgradera. Jag behöver absolut inte spela på högsta upplösningen och mest detaljrikt, medium funkar utmärkt så länge allt flyter på bra.

Tror ni det räcker (åtminstone till en början) att köpa nytt grafikkort? Vilket bör jag isåfall köpa och kan jag använda mig av två stycken på något sätt (återanvända det jag har och köpa ett till alltså)?

Har inte tänkt på vad det kan kosta och liknande men jag vill komma undan så billigt som möjligt så ett par tusenlappar får/bör/måste räcka. Är det möjligt?

Permalänk
Medlem

Man kan inte inse något efter att ha spelat en beta. Vänta tills det är släppt och se hur det går med allt på low/med, om du inte känner att du väldigt gärna köper nya saker. Annars tror jag det räcker med grafikkort iaf. Hur som helst så räcker "ett par tusen".

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

jag hade inte kört sli med det grafikkortet du har sen vet vi tyvärr inte vad du har för modekort så vi kan inte svara om du kan köra sli eller inte. men http://www.inet.se/produkt/5409387/gigabyte-radeon-hd7950-307... ett bra kort som kommer klara av Bf4 utan problem, sen om du skall köra sli måste du ha ett nätagg som klarar av det också

Permalänk
Medlem

Tack för informationen.

Har kollat runt på Inet och hittat ett annat kort som ni gärna får jämföra med tipset från Mirgorp.

Förstår ju att det dyraste är bäst och dessutom har mer minne men är det 700 kr bättre? Jag kommer med största sannolikhet inte spela något annat spel de nästkommande året/åren då jag spelar väldigt lite överlag (förutom just BF4) så om det funkar med BF4 så räcker det väl.

2365 kr: http://www.inet.se/produkt/5409387/gigabyte-radeon-hd7950-307...

vs.

1599 kr: http://www.inet.se/produkt/5409851/asus-geforce-gtx-660-2048m...

Permalänk

Mitt råd är att vänta tills AMDs nya kort kommer ut. Priserna kommer att sjunka den närmsta månaden. Dessutom är det oklart vad BF4 kommer att kräva som slutgiltig produkt.

Men som någon säger, grafikkortet lär du behöva se över och ett par tusen räcker gott och väl.

Du behöver ju i praktiken bara vänta ett par dagar tills efter BF4 släppts innan du får ditt nya kort. Det är det garanterat värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kass_best:

Mitt råd är att vänta tills AMDs nya kort kommer ut. Priserna kommer att sjunka den närmsta månaden. Dessutom är det oklart vad BF4 kommer att kräva som slutgiltig produkt.

Men som någon säger, grafikkortet lär du behöva se över och ett par tusen räcker gott och väl.

Du behöver ju i praktiken bara vänta ett par dagar tills efter BF4 släppts innan du får ditt nya kort. Det är det garanterat värt.

Du har helt rätt i det du säger! Inet ligger dessutom bara nån mil bort så det går ännu snabbare förutsatt att de har nåt bra kort i lager.