Permalänk
Medlem
Skrivet av preffs:

Berätta lite mer om GW2, pris max level, hur endgame är, classer, raser (om det är mer än human), grafikmässigt,
lite sånt.. om det helt enkelt är värt att spela om man har spelat WoW sen vanilla

Finns på Greenmangaming för £29.99 eller på officiella hemsidan för €39.99. Sedan är det helt gratis att spela men möjlighet att köpa gems för att handla i in-game shoppen finns, dessa går även att köpa direkt för in-game valuta. Maxlvl är 80 och man kan spela som asura (liten gnomeliknande sak), Charr (elak katt modell större), Norn (human på häststeroider), Sylvari (växtfolk) och human. I klassväg finns flertalet riktigt intressanta och spännande klasser och builds, kolla här för mer info om dem: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Profession

Endgame är nog något man fastnar längre i om man har ett visst pvp-intresse. Det finns 8 instanser med ungefär 3 paths eller vingar, en skalbar instans (Fractals) som består av 8 småinstanser och en slutboss. Just fractals är nog det svåraste spelet erbjuder i PvE-väg, resten blir med lite vana relativt enkelt. I PvP-väg finns sPvP vilket är 8v8 eller 5v5 conquest med normaliserat pvp-gear, du är alltså precis lika stark som alla andra. I WvW, open world pvp, behåller du ditt PvE-gear och spelar 100v100v100 på fyra olika kartor. Tre är dock likadana då de 'tillhör' en av servrarna i matchupen.

Hoppas att det var info nog, bara att fråga på annars.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Finns på Greenmangaming för £29.99 eller på officiella hemsidan för €39.99. Sedan är det helt gratis att spela men möjlighet att köpa gems för att handla i in-game shoppen finns, dessa går även att köpa direkt för in-game valuta. Maxlvl är 80 och man kan spela som asura (liten gnomeliknande sak), Charr (elak katt modell större), Norn (human på häststeroider), Sylvari (växtfolk) och human. I klassväg finns flertalet riktigt intressanta och spännande klasser och builds, kolla här för mer info om dem: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Profession

Endgame är nog något man fastnar längre i om man har ett visst pvp-intresse. Det finns 8 instanser med ungefär 3 paths eller vingar, en skalbar instans (Fractals) som består av 8 småinstanser och en slutboss. Just fractals är nog det svåraste spelet erbjuder i PvE-väg, resten blir med lite vana relativt enkelt. I PvP-väg finns sPvP vilket är 8v8 eller 5v5 conquest med normaliserat pvp-gear, du är alltså precis lika stark som alla andra. I WvW, open world pvp, behåller du ditt PvE-gear och spelar 100v100v100 på fyra olika kartor. Tre är dock likadana då de 'tillhör' en av servrarna i matchupen.

Hoppas att det var info nog, bara att fråga på annars.

låter riktigt nice! blir att köpa de när löning kommer ;D är inte speciellt stora pengar för engångs köp, med tanke på att man har det tills spelet inte är live ^^

Visa signatur

MSI 990FXA-GD65 990FX | AMD FX-6100 3,3GHz (3.6GHz) Black Edition | Vengeance LP Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz | GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr | Kingston HyperX 3K SSD 120GB/240 GB | Corsair CX 500W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Finns det nagot bra gratis?

Behover nagot att lira pa jobbet sa det far inte krava en for bra dator.

Diggar jrpg ratt mycket och jag alskar att grinda. KalOnline alskade jag grindet i, men vill ha nagot modernare.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

GW2 kändes relativt fräscht att levla i för min del, det är inte WoW men tillräckligt likt för att man ska känna igen sig. Går dessutom utmärkt att blanda med pvp då du alla har tillgång till samma pvpförmågor och utrustning från första sekunden i spelet. B2P är en annan fördel. Ser du till att börja inom kort får du även uppleva det ganska episka Halloweeneventet.

Skulle även rekommendera LotRO då det är en svårslagen värld att spela i. Finns dock viss risk för att du tröttnar på det av samma anledning som Rift och Tera. Tycker dock att det är närmast allmänbildande att ha levlat en karaktär till maxlvl i LotRO, världen är (det tål att sägas igen) hel underbar!

Tyvärr slår GW2 allt i spelvärlden när det handlar om roliga instanser. Maken till tråkigare upplägg och spelmekanismer får man leta efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Segas:

Tyvärr slår GW2 allt i spelvärlden när det handlar om roliga instanser. Maken till tråkigare upplägg och spelmekanismer får man leta efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Va?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pessimismo:

Vadå "va"?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Segas:

Tyvärr slår GW2 allt i spelvärlden när det handlar om roliga instanser. Maken till tråkigare upplägg och spelmekanismer får man leta efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Slår allt när det gäller roliga instanser, tråkiga spelmekanismer, fattar inte vad du menar.
Är det bra eller dåligt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pessimismo:

Slår allt när det gäller roliga instanser, tråkiga spelmekanismer, fattar inte vad du menar.
Är det bra eller dåligt?

Oj, skulle inte vara "roliga"...tråkiga, skulle det vara. Mekanismerna som suger är;

- borttagning av "triforce" (healer, tank, dps). Instancer blir helt störda att göra om folk inte speccar helt rätt.
- automatisk levling, både för vanliga områden och instancer.
- vapentekniker, något tråkigare stridssystem får man verkligen, verkligen leta efter.
- finns mer, men jag kommer inte på något i skrivande stund.

Men det som gjorts bra, är faktiskt auktionshuset...synd inte fler MMO fungerade på detta sättet.

Permalänk

Rift finns inget spel som är i närheten förutom WoW då. Är ju nu F2P också

Permalänk
Medlem
Skrivet av preffs:

Som sagt letar spel som liknar wow.. har tröttnat extremt på wow av olika anledningar, så har provat Rift och Tera vilket jag gillar men verkar som båda spelen aldrig blir nån förändring i, och blir extremt sega när man bara gör små fjuttiga uppdrag som tex döda 6 av dom och kom tillbaka, samt springa km(i spelet)

prylar jag har i datorn är
Msi 990FXA-GD65
AMD FX-6100 x6 unlocked 3.63GHz
Windows hårddisk : Kingston ssd hyperx ( kommer inte ihåg exakt )
Nvidia GeForce GTX 660
CX 500 nätagg
corsair vengeance LP 8 gig ( 4gig x2 )

hoppas ni gamers har något riktigt bra förslag (:

Du kan alltid lira på Feenix priv server. TBC wow. Rollar du ally hjälper jag dig med leveling gear, bags å lite gold.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av poppeskoglund:

Du stal mitt tips

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Så jävla glad att någon nämner LOTRO. Spelat det i ett par år och även om allt är extremt långsamt är communityt så jävla bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av poppeskoglund:

Det spelar tar mer än ett par timmar och de vet jag av egen erfarenhet med några Heroes på bältet.