Muskampen 2025: Segraren korad!

Beställa via Apple Store US och hämta ut i butik

Permalänk
Medlem

Beställa via Apple Store US och hämta ut i butik

Hej,

det finns några trådar om att inhandla Macbooks i USA, men de flesta fokuserar mest på hur man undviker tull vid hemresa. Vad jag är nyfiken på är om någon har erfarenhet av att beställa en dator på nätet via Apple Store US och sedan välja 'pick up at store' som leveransalternativ. Fördelen här är att man då kan beställa en dator med svenskt tangentbord och hämta ut vid en vald Apple Store i staterna.

Mer specifikt undrar jag;

-Går det använda ett svenskt bankkort för att handla via Apple Store USs nätsida? Om inte, finns det några vägar runt detta, ex. köpa ett presentkort och sedan använda?
-Vad behövs för att hämta ut datorn? Ordernr, ID?
-Är det enbart köparen som kan hämta ut datorn eller går det välja ombud vid köpet?

Tacksam för all input.

Permalänk
Medlem
Skrivet av badcash:

Hej,

det finns några trådar om att inhandla Macbooks i USA, men de flesta fokuserar mest på hur man undviker tull vid hemresa. Vad jag är nyfiken på är om någon har erfarenhet av att beställa en dator på nätet via Apple Store US och sedan välja 'pick up at store' som leveransalternativ. Fördelen här är att man då kan beställa en dator med svenskt tangentbord och hämta ut vid en vald Apple Store i staterna.

Mer specifikt undrar jag;

-Går det använda ett svenskt bankkort för att handla via Apple Store USs nätsida? Om inte, finns det några vägar runt detta, ex. köpa ett presentkort och sedan använda?
-Vad behövs för att hämta ut datorn? Ordernr, ID?
-Är det enbart köparen som kan hämta ut datorn eller går det välja ombud vid köpet?

Tacksam för all input.

edit: Läste inte så noga, kan inte hjälpa dig tyvärr.

Permalänk

Går ej att använda svenskt bankkort.
Man skall på något vis kunna handla presentkort men då måste du ha en amerikansk adress av någon anledning.
För att hämta ut datorn behövs ordernnr och ID.
Man kan välja att någon annan skall hämta ut prylen men det krävs ett amerikanskt telefonnr dit apple kan ringa om något strular.

Sitter själv och planerar för att göra samma sak.
Hoppas det var till någon hjälp.

Permalänk
Medlem

Det man kan göra är att använda en hemsida/företag som MyUS.com. Du köper en virtuell post-box tror jag dit du kan sända din dator, sedan kan de skicka den till sverige. Är osäker om det blir så mycket billigare eftersom det är extra mycket frakt. De har sina postboxar i Florida tror jag.

http://www.myus.com/