Permalänk
Avstängd

Vad ska ni spela först, SP eller MP? Jag kommer nog spela SP först. Kan lira vid 16:00.

SÅ GÖTT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Vad ska ni spela först, SP eller MP? Jag kommer nog spela SP först. Kan lira vid 16:00.

SÅ GÖTT.

Siege of Shanghai
Enbart för att testa prestandaskillnader sedan betan.

Permalänk
Medlem

Testar Flyvpn nu vilken proxy ska jag välja? Kan inte använda nån Korea proxy som det står i guiden :/

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Testar Flyvpn nu vilken proxy ska jag välja? Kan inte använda nån Korea proxy som det står i guiden :/

Det ligger som flikar, olika länder. Finns en som heter Korea. Trodde med först att bara USA fanns

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Det ligger som flikar, olika länder. Finns en som heter Korea. Trodde med först att bara USA fanns

Mjo märkte det men kunde inte välja seoul skiten var tvunge att använda andra free accountet

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk

Daaamn it. Har loggat in på det trialaccountet med Korea VPNn 3 gånger nu, så får inte använda den mer idag. Måste det just vara Korea? Annars, vet någon om något annat program som gör likadant gratis?

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 | CPU: i5 4670k | GPU: Gigabyte 980 4GB G1 GAMING | MB: Asus Z87 - PRO | RAM: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz LP | Lagring: Corsair Force LX 512GB, Intel 330 120GB SSD, OZC Vertex 240GB SSD, 1TB Samsung HDD | PSU: EVGA 850 G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FirstEdge:

Daaamn it. Har loggat in på det trialaccountet med Korea VPNn 3 gånger nu, så får inte använda den mer idag. Måste det just vara Korea? Annars, vet någon om något annat program som gör likadant gratis?

http://www.vpngate.net/en/download.aspx

Jag kör med den. Ladda ner den med plug-in, finns en del Koreanska där.

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

http://www.vpngate.net/en/download.aspx

Jag kör med den. Ladda ner den med plug-in, finns en del Koreanska där.

Tackar!

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 | CPU: i5 4670k | GPU: Gigabyte 980 4GB G1 GAMING | MB: Asus Z87 - PRO | RAM: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz LP | Lagring: Corsair Force LX 512GB, Intel 330 120GB SSD, OZC Vertex 240GB SSD, 1TB Samsung HDD | PSU: EVGA 850 G2 |

Permalänk
Medlem

Stor risk att bli bannad ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Stor risk att bli bannad ?

Så jag har uppfattat det, så ska det inte kunna gå att bli bannad genom att göra detta. Tydligen har folk gjort detta i flera år utan att något har hänt. Vet folk som har gjort liknande på steam för att komma åt spel tidigare.

Om jag avbryter min nuvarande order och lägger en ny order, hur vet jag då att jag kommer att få en produktnyckel direkt? mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Vad ska ni spela först, SP eller MP? Jag kommer nog spela SP först. Kan lira vid 16:00.

SÅ GÖTT.

Jag vet faktiskt inte..! Jag ska nog dra en multiplayer match, rush på någon karta jag inte har hört talas om innan. Kolla FPS och GPU/CPU load ett tag, hoppas att Ultra ska gå att köra med 60FPS.. Sen efter det ska jag dra på singleplayern. Fasen vad jag längtar!

Skrivet av Computerguy:

Stor risk att bli bannad ?

Ingen risk att bli bannad.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Man kan inte lira endå förns det släpps och den officiella pre-loaden börjar ju 24 timmar eller?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Håller på att avbryta min nuvarande order o lägga en ny så jag kan göra VPN knepet. Vart beställde ni i från för att få de o funka med VPN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Man kan inte lira endå förns det släpps och den officiella pre-loaden börjar ju 24 timmar eller?

Pre-load har man kunnit göra sen i lördags. Bara att göra det genom en VPN i en region där pre-load är redo. När laddningen börjar så stäng av VPN så fortsätter nedladdningen på din vanliga uppkoppling. Officiella pre-load för EU är idag kl 11.00, och man kan börja spela kl 16.00 idag, förutsatt att det fungerar som i BF3, dvs att det räcker med att aktivera genom en VPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Pre-load har man kunnit göra sen i lördags. Bara att göra det genom en VPN i en region där pre-load är redo. När laddningen börjar så stäng av VPN så fortsätter nedladdningen på din vanliga uppkoppling. Officiella pre-load för EU är idag kl 11.00, och man kan börja spela kl 16.00 idag, förutsatt att det fungerar som i BF3, dvs att det räcker med att aktivera genom en VPN.

woot? det släpps väll 31a i EU?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av fakado:

Så jag har uppfattat det, så ska det inte kunna gå att bli bannad genom att göra detta. Tydligen har folk gjort detta i flera år utan att något har hänt. Vet folk som har gjort liknande på steam för att komma åt spel tidigare.

Om jag avbryter min nuvarande order och lägger en ny order, hur vet jag då att jag kommer att få en produktnyckel direkt? mvh

Jag fick min produktnyckel direkt, via orgin!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

woot? det släpps väll 31a i EU?

Ja, men du kan ju fortfarande aktivera via VPN. Så det datumet spelar ju ingen roll.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Kul... kan inte ens köpa från origin, har provat paypal och kreditkort. Får bara "Vi kan inte behandla din beställning just nu. Använd ett annat betalningssätt eller försök igen senare. [ref. #10048]" Sökte runt lite och hitta en tråd på battlelog, dom sa att det var en bugg. Vill dom inte ha inkomster?

Permalänk

Jag beställde den 8:e April. Inget serienummer ännu. Bara spelet är inte släppt ännu. En del sidor säger att spelet släpps den 31:e en del 1:e November och en del att det släpps imorgon... Släpps det imorgon och man inte kan spela på ett schysst sätt då är det sista gången jag förbokar något via Origin...
Varken de vanliga eller Premiumnycklarna har ju inte kommit på CJ's CD Keys heller

Edit:

https://help.ea.com/article/battlefield-4-worldwide-release-s...

31:e

Visa signatur

.: AMD FX-9590 :. .: ASUS Crosshair V Formula-Z :. .: Crucial Ballistix Sport 16GB 12800 (2x8GB) :. .: Corsair H100i:. .: Gigabyte R9 290X :. .: Corsair Force GT 240GB :. .: Corsair Force GS 240GB :. .: Antec P280 :.

Permalänk
Medlem

Köpte det på greenman och fick min nyckel idag, jag kan preloada utan problem verkar det som, 13MB/s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FirstEdge:

Daaamn it. Har loggat in på det trialaccountet med Korea VPNn 3 gånger nu, så får inte använda den mer idag. Måste det just vara Korea? Annars, vet någon om något annat program som gör likadant gratis?

Skrivet av Oneone:

woot? det släpps väll 31a i EU?

Skrivet av XaNoR:

Jag beställde den 8:e April. Inget serienummer ännu. Bara spelet är inte släppt ännu. En del sidor säger att spelet släpps den 31:e en del 1:e November och en del att det släpps imorgon... Släpps det imorgon och man inte kan spela på ett schysst sätt då är det sista gången jag förbokar något via Origin...
Varken de vanliga eller Premiumnycklarna har ju inte kommit på CJ's CD Keys heller

Edit:

https://help.ea.com/article/battlefield-4-worldwide-release-s...

31:e

Kan du inte pre-loada, har du inte fått en nyckel?
Det är antagligen en bug, kolla order historiken. Du bör ta bort din nuvarande order och göra en ny.

När är den första releasen?
Vi svenskar kommer kunna använda VPN för att aktivera spelet kl 16:00 genom att använda VPN för följande länder:

Hong Kong, Korea, Singapore, Taiwan, Thailand; Macau, Brunei, Cambodia, Cocos Islands, East Timor, Indonesia, Laos, Malaysia, Myanmar, Northern Mariana Islands, Phillippines, Viet Nam.

Bara att välja ett valfritt land

Men releasen ska vara den 31?

Asia: 28de
USA: 29de
Sverige/EU: 31a
UK: 1 nov

Om du har beställt spelet från andra sidor än Origin kan de ha köpt in UK keys, därav är även din release den 1 nov. Förhoppningsvis så kanske de skickar ut nycklarna tidigare

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

hahah jag kan preloada bf4 premium men inte själva spelet väldigt stabilt

Permalänk

Jag köpte mitt spel från Origin för 699kr (innan de hade bestämt sig för att ALLA skulle kunna spela BF4-betan)... Konstigt nog finns den inte ens med på min orderhistorik

Visa signatur

.: AMD FX-9590 :. .: ASUS Crosshair V Formula-Z :. .: Crucial Ballistix Sport 16GB 12800 (2x8GB) :. .: Corsair H100i:. .: Gigabyte R9 290X :. .: Corsair Force GT 240GB :. .: Corsair Force GS 240GB :. .: Antec P280 :.

Permalänk
Medlem

jag preloadar med vpn, men den har fastnat på 99% nu..

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mail om spelet med.

Skrivet av XaNoR:

Jag köpte mitt spel från Origin för 699kr (innan de hade bestämt sig för att ALLA skulle kunna spela BF4-betan)... Konstigt nog finns den inte ens med på min orderhistorik

jag med köpte i april eller nått sådant och hade samma som du med orderhistoriken men fick precis mail om premium preload och nu aldeles nyss om själva spelet så kolla mailen jag tycker det var lättare än att sitta i origin och va deprimerad.

Permalänk

Hahahaha! Som vanligt så sitter man och gnäller och är nervös inför ett spelsläpp... Fick just mail att jag kunde börja ladda ner skiten nu

Tack ändå för alla tips och trix!

Visa signatur

.: AMD FX-9590 :. .: ASUS Crosshair V Formula-Z :. .: Crucial Ballistix Sport 16GB 12800 (2x8GB) :. .: Corsair H100i:. .: Gigabyte R9 290X :. .: Corsair Force GT 240GB :. .: Corsair Force GS 240GB :. .: Antec P280 :.

Permalänk
Medlem

Battlelog är uppe på bf4

Permalänk
Medlem

Gud vad uppspelt man börjar bli

Permalänk
Medlem

Behöver ingen VPN för att förladda det. Fick en kod av GMG idag.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är helt sjukt att vara så otålig att man inte kan vänta till officell release i sin region. Helt galet IMHO

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro