Köpråd 5s, Nexus 5 eller Note 3?

Permalänk
Medlem

Finns mängder med fördelar och nackdelar mellan Android och iOS, svårt att säga en klar vinnare. Jag kommer från en S4:a till iPhone 5S och min erfarenhet so far:

iPhone 5S

+ Bisarrt snabb, har inte varit med om att telefonen en enda gång slöat ned, hackat eller fryst. Kan inte nog poängtera hur förbaskat snabbt iOS 7 är med A7-cpun.
+ Riktigt snabb och smidig kamera. Fokuserar på nolltid och tar bilder som jag upplever som väldigt trevliga, sett till färgmättnad, skärpa etc.
+ Extremt hög premiumkänsla i material och design.
+ Fingeravtrycksläsaren är klockren, otroligt smidig säkerhetslösning.
+ iOS 7 är en klar förbättring mot tidigare iOS, det ser inte längre stenålders ut och känns fräscht.
+ Apputbudet och kvaliteten generellt på dessa.
+ Mjukvaruupddateringar för år framöver

- Liten skärm, det kändes inte roligt att gå tillbaka till 4", även om jag börjar vänja mig lite. Ser dock inga fördelar med en så liten skärm.
- iOS är fortfarande irriterande på vissa punkter. Stör mig på att jag enbart kan universaldela till vissa specifika program, stöd för exempelvis Instagram finns inte. Så jag måste in i Instagramappen för att därigenom välja bild/ta bild. Saknar även att kunna byta tangentbord.
- Mailappen är utan tvekan sämre än motsvarande Gmail på Android och stock-appen saknar push för Gmail.

Android (generellt)

+ Större displayer i regel
+ Möjligen bättre kamera iom. Xperia Z1 och LG G2, även om jag nog föredrar hastigheten av 5S kamera.
+ Valmöjligheter att kunna ändra mer eller mindre allt med systemet. Det är bra som det är om man inte orkar med det, men möjligheten finns oavsett.
+ Universaldelning
+ Bättre batteri (iaf LG G2)
+ Micro-usb som standardkontakt

- Om man ansåg att Jelly Bean kommit ikapp iOS i hastighet gäller det inte längre iom. iPhone 5S. Android lider dessutom fortfarande av microstuttering lite från och till.
- Varierande kvalitet på stock-appar, det är på sätt och vis skönt med iOS att alla appar håller hög kvalitet från början.
- Sämre apputbud.
- Om man inte kör Nexus, vilket alltid inneburit bristande hårdvara (fram till nu åtminstone, reservation för Nexus 5), får man stå ut med att telefontillverkaren kladdat på Android med mer eller mindre dynga. Visst, man kan köra Custom, men min erfarenhet är att dessa sällan är lika stabila och driftsäkra som Stock.

Det fanns för mig för många dealbreakers med nuvarande high end-telefoner på Android-sidan. Detta, tillsammans med hastigheten av A7 och fingeravtrycksläsaren och uppdaterad kamera, var orsaken till att jag switchade till iOS igen. LG G2 lider av LG:s fula modifieringar av mjukvaran samt tveksamt fortsatt mjukvarustöd (inget talar väl för att LG kommer att bry sig om systemuppdateringar till G2). Xperia Z1 är stor som ett hus med omotiverade dödytor. Note 3 utnyttjar sin yta avsevärt bättre men blir för stor ändå.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

HTC one är fortfarande min favorit i känsla, storlek.
Om man bara kunde få en HTC one med stock android och bättre kamera så hade min perfekta mobil varit klar

Du kan ju roota telefonen och lägga in google ed eller cm10 som också är väldigt trevligt.

Permalänk
Medlem

Har du investerat i många appar till Iphonen kanske det vore lämpligt att fortsätta med iphone..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Jag vill verkligen ha en gedigen telefon. Min iPhone 4S, det går inte att beskriva hur nöjd jag har varit över den.

Hela anledningen till att folk säger att Nexus 4 är ömtålig är för att den var byggd precis som en iPhone 4S med glasbaksida.

En "plastig" mobil är ju mycket hållbarare än en iPhone 4S eller annan mobil med glas...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Note3 utan tveka.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Finns mängder med fördelar och nackdelar mellan Android och iOS, svårt att säga en klar vinnare. Jag kommer från en S4:a till iPhone 5S och min erfarenhet so far:

iPhone 5S
- Mailappen är utan tvekan sämre än motsvarande Gmail på Android och stock-appen saknar push för Gmail.

Ladda ner Gmail appen för ios, då får du både push och fler funktioner.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffe:

Ladda ner Gmail appen för ios, då får du både push och fler funktioner.

Gillar den inte riktigt på iphone, dessutom blir den ju "sekundär" till stock iom. att man inte kan byta standardprogram, så då får man ha två mailappar igång samtidigt, det känns onödigt. Kör fetch varje kvart så det är okej dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Tjena SweClockare!

Det är nu dags för att mig att låta min iPhone 4s ta en lång vila, därför söker jag en ny lur. Dem lurarna som verkar mest intressanta idag är iPhone 5s, Nexus Google 5 och Samsung Note 3. Jag har även kollat på LG's nya lur (G2?), men hur bra är dem med sina lurar egentligen? Jag vet att Nexus lurarna tillverkas av LG (tyvärr).

Det jag använder min mobiltelefon till är att:
- Ringa
- Smsa/Mmsa
- Fotografera
- Facebook, Instagram, Twitter och andra sociala tjänster
- Spela
- Kolla film på flyg/tåg/buss/sängen(ibland)
- Surfar en hel del också

Så vilken av dessa 3 (4) lurar skulle passa mig mån tro?

Jag vill gärna att det blir fina bilder när man fotograferar. Jag har en systemkamera på sidan om, men man vill gärna ha en duglig fotomackapär i fickan också. De finaste bilderna man tar är oftast oväntade.

Juste, ett till krav är att luren ska ha 4G, det har väl alla lurar nuförtiden?

Antar att du lagt ner en hel del pengar på appar, beroende på hur mycket det är skulle jag låta det avgöra ifall jag ens skulle överväga android

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sten1930:

Antar att du lagt ner en hel del pengar på appar, beroende på hur mycket det är skulle jag låta det avgöra ifall jag ens skulle överväga android

Ja, det kan man säga. Har gått åt en hel del pengar till appar då jag haft i luren i 2 år. Så det vore dumt på det viset att byta till Android. Samtidigt så är alla appar inte "nya" som jag har på iPhonen. Men det kanske blir en iPhone 5S, är bara lite nyfiken på att höra lite mer om den, är det några fler som har 5S i fickan här på forumet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Ja, det kan man säga. Har gått åt en hel del pengar till appar då jag haft i luren i 2 år. Så det vore dumt på det viset att byta till Android. Samtidigt så är alla appar inte "nya" som jag har på iPhonen. Men det kanske blir en iPhone 5S, är bara lite nyfiken på att höra lite mer om den, är det några fler som har 5S i fickan här på forumet?

Jag har en iphone 5, och den är ju väldigt lik 5s på väldigt många sätt. Jag är ju grymt nöjd med den, fingerprint scanen lär väl funka väldigt bra, ta artiklar med "fingerprint scaner hacked" osv. med en nypa salt, det är ju trots allt häxjakt på sånt när det gäller iphone. Att ta reda på en 4-siffrig kod är ju egentligen lättare än att få tag på någons fingeravtryck, så är det höga krav på "Kvalitén" av fingeravtrycket....

Sedan att ha en kraftfullare 64-bitars processor öppnar ju upp för stora möjligheter

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sten1930:

Jag har en iphone 5, och den är ju väldigt lik 5s på väldigt många sätt. Jag är ju grymt nöjd med den, fingerprint scanen lär väl funka väldigt bra, ta artiklar med "fingerprint scaner hacked" osv. med en nypa salt, det är ju trots allt häxjakt på sånt när det gäller iphone. Att ta reda på en 4-siffrig kod är ju egentligen lättare än att få tag på någons fingeravtryck, så är det höga krav på "Kvalitén" av fingeravtrycket....

Sedan att ha en kraftfullare 64-bitars processor öppnar ju upp för stora möjligheter

Det där med fingerprint hackningarna tror jag inte på. Bara blaj blaj egentligen. Då får man jobba hårt om man ska ta sig in i en annans lur, det är ju liksom inte värt om nu inte mobilen innehåller koder till jordens största bankvalv. Det är precis samma saker man kan hacka in sig på en laptop (PC) med fingerprint scanner. Så jag tar det verkligen med en nya GROV salt.

Du har så rätt. En 4-siffrig kod kan man skriva sig till genom att gå igenom tabeller.

Jag tror nog att det kan bli en iPhone 5S, hur är bild kvalitén när man spelar, kollar film och bilder? Är det härliga vyer man får se?

Permalänk
Medlem

Om du klarar dig med 4 tum i skärmstorlek så är iPhone 5S det bästa köpet eftersom den är den luren med den bästa prestandan. Den är också optimerad för iOS på ett sätt som Android aldrig kan vara eftersom det finns så tusentals många modeller.

Men om du funderar på Android så är Nexus 5 ett bra val. Annars så skulle du kunna köpa en Nexus 4 med LTE som kommer här i dagarna. Du får den ganska billigt.

Dock så skulle jag kika på Nokia Lumia lurarna. Lumia 929 och 1520 är vettiga kandidater och 920 är antagligen det bästa du kan få under 2500 kr(plus den har LTE).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Umbrellas:

Om du klarar dig med 4 tum i skärmstorlek så är iPhone 5S det bästa köpet eftersom den är den luren med den bästa prestandan. Den är också optimerad för iOS på ett sätt som Android aldrig kan vara eftersom det finns så tusentals många modeller.

Men om du funderar på Android så är Nexus 5 ett bra val. Annars så skulle du kunna köpa en Nexus 4 med LTE som kommer här i dagarna. Du får den ganska billigt.

Dock så skulle jag kika på Nokia Lumia lurarna. Lumia 929 och 1520 är vettiga kandidater och 920 är antagligen det bästa du kan få under 2500 kr(plus den har LTE).

Problemet är väl att Nokia lurarna har Windows som OS om jag inte minns fel? Jag vet inte riktigt om jag gillar Windows på en telefon. Hade en Windows lur tidigare, SonyEricsson X1, visst det är väldigt många år sedan den kom ut. Det har säkert blivit många och stora förbättringar och förändringar i OSet sen dess. Har du själv en Nokia Lumia?

Jag funderar dock på att välja en iPhone 5S, den har väl dagens bästa prestanda om man framförallt kollar processorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Det där med fingerprint hackningarna tror jag inte på. Bara blaj blaj egentligen. Då får man jobba hårt om man ska ta sig in i en annans lur, det är ju liksom inte värt om nu inte mobilen innehåller koder till jordens största bankvalv. Det är precis samma saker man kan hacka in sig på en laptop (PC) med fingerprint scanner. Så jag tar det verkligen med en nya GROV salt.

Du har så rätt. En 4-siffrig kod kan man skriva sig till genom att gå igenom tabeller.

Jag tror nog att det kan bli en iPhone 5S, hur är bild kvalitén när man spelar, kollar film och bilder? Är det härliga vyer man får se?

Skärmen är riktigt fin den med pixeltätheten räcker gott och väl, man ser ändå inte pixlarna med blotta ögat så ingen idé att gå upp högre i upplösning.
För att kolla på film skulle det ju doc. vara skönt med en större skärm, fast då blir ju även mobilen större..... vilket inte är så kul (för mig iaf.)´

Färgerna etc. är också bra, om man inte jämför den head 2 head med något bättre så är det heller ingenting man märker eller skulle klaga på.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sten1930:

Skärmen är riktigt fin den med pixeltätheten räcker gott och väl, man ser ändå inte pixlarna med blotta ögat så ingen idé att gå upp högre i upplösning.
För att kolla på film skulle det ju doc. vara skönt med en större skärm, fast då blir ju även mobilen större..... vilket inte är så kul (för mig iaf.)´

Färgerna etc. är också bra, om man inte jämför den head 2 head med något bättre så är det heller ingenting man märker eller skulle klaga på.

Jag brukar kolla lite film och serier på mobilen när jag inte är hemma innan läggdags. Det är ju endast då man behöver skärmen till filmtittande, dock så brukar jag använda mobilen väldigt mycket till Youtube och andra streaming sidor samt appar. Men 4 tum skärm är väl inte så mycket mindre än en 5 tum skärm som S4 har? Är skärmen väldigt avlång, känns det konstigt i första blicken att använda 5S?

Kameran ska vara grym i 5S va?

Permalänk
Medlem

Jag gillar 5S på alla punkter som du nämner, förutom det med att se film. Då tycker jag att det är lättare att föra över filer från windows med android än med iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Jag brukar kolla lite film och serier på mobilen när jag inte är hemma innan läggdags. Det är ju endast då man behöver skärmen till filmtittande, dock så brukar jag använda mobilen väldigt mycket till Youtube och andra streaming sidor samt appar. Men 4 tum skärm är väl inte så mycket mindre än en 5 tum skärm som S4 har? Är skärmen väldigt avlång, känns det konstigt i första blicken att använda 5S?

Nexus 5 lanseras ändå snart.
Vänta och se hur den blir.

Stock android är hästlängder bättre än alla andra os.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skrotnisse92:

Jag gillar 5S på alla punkter som du nämner, förutom det med att se film. Då tycker jag att det är lättare att föra över filer från windows med android än med iOS.

Så du har en 5S i fickan? Är du väldigt nöjd med luren? Finns det några negativa punkter du vill ta upp om luren?
Jag använder streaming tjänster så som TV4 Play, Netflix, Cmore och andra fina appar.

Skrivet av foxzox7:

Nexus 5 lanseras ändå snart.
Vänta och se hur den blir.

Stock android är hästlängder bättre än alla andra os.

När ska den lanseras? Har det släppts ett releasedatum än? Jag kan inte vänta för länge då mitt presentkort går ut på Telia snart, samt att det superfina erbjudandet snart är över hos Telia gällande abonnemang och iPhone 5S. Vad är det som gör att stock Android är hästlängder bättre än alla andra OS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

snäppet bättre kamera ska det vara, den har större sensor så att ljusinsläppet blir bättre och därav prestandan i mer komplicerat ljus.
4 mot 5 tum är rätt så stor skillnad, den blir ju även större på både bredden och höjden.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sten1930:

snäppet bättre kamera ska det vara, den har större sensor så att ljusinsläppet blir bättre och därav prestandan i mer komplicerat ljus.
4 mot 5 tum är rätt så stor skillnad, den blir ju även större på både bredden och höjden.

http://mobileandphone.com/wp-content/uploads/2013/07/nokia-lu...

När man ser på den där bilden vill man ju inte ha iPhone 5S då den ser väldigt liten ut i jämförelse med S4 och Lumia.

Permalänk

Har LG G2 och den är revolutionerande i många anseenden enligt mig. Rekommenderas starkt!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Problemet är väl att Nokia lurarna har Windows som OS om jag inte minns fel? Jag vet inte riktigt om jag gillar Windows på en telefon. Hade en Windows lur tidigare, SonyEricsson X1, visst det är väldigt många år sedan den kom ut. Det har säkert blivit många och stora förbättringar och förändringar i OSet sen dess. Har du själv en Nokia Lumia?

Jag funderar dock på att välja en iPhone 5S, den har väl dagens bästa prestanda om man framförallt kollar processorn?

Jag har ingen Lumia just nu. Sitter fortfarande på en gammal Xperia Arc som släpptes i slutet av 2010/början av 2011.
Men jag tittar seriöst på Lumia 929 och 1520, speciellt Lumia 929 som är en 5" 1080p lur.

WP8 har haft väldigt stora förbättringar. Microsoft har börjat rulla ut många nya uppdateringar. I praktiken alla appar finns som du behöver, ibland finns det privata/inofficiella appar. Men på min iPad så använder jag t.ex. inte YouTube's officiella app utan en privat app som jag tycker är bättre. Windows Phone har också lägst andel virus av alla operativsystem.

Men jag tror ändå att en iPhone 5S är bäst val för dig om du inte stör dig på 4", men skulle definitivt kika på Lumia 920 om du vill ha en sjukt bra lur för under 2500 kr eller vänta några veckor på Lumia 1520/929. Nexus 5 är naturligtvis också ett val. Skulle försöka att undvika lurar som man inte får kontinuerliga uppdateringar på som t.ex. Androidlurar som inte är från Nexus-serien.

Permalänk
Medlem

Problemet är att WP uppdaterar appar sjukt långsamt i vissa fall.
Wordfeud ex låg många versioner bakom IOS,Android.

WP känns inte riktigt moget ännu, även om det är betydligt bättre nu än tidigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slaktardej:

Har LG G2 och den är revolutionerande i många anseenden enligt mig. Rekommenderas starkt!

Har hört att luren ska vara väldigt plastig och ej uppdateringsvänlig i framtiden. Många som säger att LG kommer skita i att ordna uppdateringar till mjukvaran i luren framåt. Kan det stämma? Man vill ju gärna ha en lur som underhålls ständigt. Nya uppdateringar, fräscha appar och nya UIn.

Skrivet av Umbrellas:

Jag har ingen Lumia just nu. Sitter fortfarande på en gammal Xperia Arc som släpptes i slutet av 2010/början av 2011.
Men jag tittar seriöst på Lumia 929 och 1520, speciellt Lumia 929 som är en 5" 1080p lur.

WP8 har haft väldigt stora förbättringar. Microsoft har börjat rulla ut många nya uppdateringar. I praktiken alla appar finns som du behöver, ibland finns det privata/inofficiella appar. Men på min iPad så använder jag t.ex. inte YouTube's officiella app utan en privat app som jag tycker är bättre. Windows Phone har också lägst andel virus av alla operativsystem.

Men jag tror ändå att en iPhone 5S är bäst val för dig om du inte stör dig på 4", men skulle definitivt kika på Lumia 920 om du vill ha en sjukt bra lur för under 2500 kr eller vänta några veckor på Lumia 1520/929. Nexus 5 är naturligtvis också ett val. Skulle försöka att undvika lurar som man inte får kontinuerliga uppdateringar på som t.ex. Androidlurar som inte är från Nexus-serien.

Jag stör mig inte så jätte mycket på 4 tum skärmen. Helt enkelt så stör jag mig inte på något vad gäller iPhone faktiskt. Kanske att vissa hemsidor buggar som fan på Safari. Om man ska ta Lumia så får man tyvärr Windows på köpet. Vet inte om jag är mogen för en sån lur igen. Kände mig lurad sist jag hade en Windows lur, tyvärr.

Jag funderar på att vänta tills Nexus 5 släpps, men jag är lite orolig då det är LG som tillverkat telefonen. Hade varit bättre om dem låtit Nokia, Apple eller något annat bra företag tillverka luren.

Skrivet av JimmieSan:

Problemet är att WP uppdaterar appar sjukt långsamt i vissa fall.
Wordfeud ex låg många versioner bakom IOS,Android.

WP känns inte riktigt moget ännu, även om det är betydligt bättre nu än tidigare.

Kan nog vara så. Har du en Windows lur?

Permalänk
Medlem

Skaffade en Nexus 4 för ngn vecka sedan. Rätt trevlig men jag föredrar fortfarande min Iphone 5. Tycker nexusen är för klumpig. Nice med stor display när man ska surfa eller se video men i allt annat så känns det bara klumpigt. Nu vet jag inte om det är Nexus 4an men responsen i display och navigering är en bra bit efter IOS. Verkar svårare att trycka rätt med fingrarna också.

Android har sina fördelar och IOS har sina. Man måste prova själv.

Sen är ju Nexus 4 och antagligen 5 också vansinnigt mycket billigare än en Iphone. Det är ngt man måste väga in också.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Skaffade en Nexus 4 för ngn vecka sedan. Rätt trevlig men jag föredrar fortfarande min Iphone 5. Tycker nexusen är för klumpig. Nice med stor display när man ska surfa eller se video men i allt annat så känns det bara klumpigt. Nu vet jag inte om det är Nexus 4an men responsen i display och navigering är en bra bit efter IOS. Verkar svårare att trycka rätt med fingrarna också.

Android har sina fördelar och IOS har sina. Man måste prova själv.

Sen är ju Nexus 4 och antagligen 5 också vansinnigt mycket billigare än en Iphone. Det är ngt man måste väga in också.

Det där med responsen på skärmen har jag varit med om på flera lurar bland annat dessa: Galaxy S, S2, S4 och någon av Sony lurarna. Väldigt irriterande. Vet att pappas Tab 3 också har väldigt dålig respons på skärmen samt att man missar siffror och bokstäver på alla dessa enheter, vilket är väldigt irriterande. Det har aldrig hänt mig på en iPhone.

Ja det är ju det. Men den fina dealen jag får är att Telia slopar min nuvarande bindningstid. Det är fan inte dumt, då min nuvarande räkning brukar ligga på kring 700 kr/mån. Inte trevligt alls. Då den nya månadsräkningen skulle hamla på 549 kronor. Mer värt kan man kanske säga?

Skrivet av Åsa-Nisse:

Ska ta och kika på det strax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Det där med responsen på skärmen har jag varit med om på flera lurar bland annat dessa: Galaxy S, S2, S4 och någon av Sony lurarna. Väldigt irriterande. Vet att pappas Tab 3 också har väldigt dålig respons på skärmen samt att man missar siffror och bokstäver på alla dessa enheter, vilket är väldigt irriterande. Det har aldrig hänt mig på en iPhone.

Ja det är ju det. Men den fina dealen jag får är att Telia slopar min nuvarande bindningstid. Det är fan inte dumt, då min nuvarande räkning brukar ligga på kring 700 kr/mån. Inte trevligt alls. Då den nya månadsräkningen skulle hamla på 549 kronor. Mer värt kan man kanske säga?

Ska ta och kika på det strax.

Väldigt underligt.

Jag har alltid tyckt att nexus har haft en otroligt bra touch på sina skärmar. Min nexus 4 har en väldigt bra känsla i touchen.
Mjukt, men inte svampigt och strävt. Sen har det inte hänt att den missar tryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

När man ser på den där bilden vill man ju inte ha iPhone 5S då den ser väldigt liten ut i jämförelse med S4 och Lumia.

Den är mindre på gott och ont. Storleken iphone har gör den mycket smidigare att handskas med, däremot blir det mindre bild när man ser på film etc. De andra mobilerna är större, men glider kanske inte ner lika lätt i fikcan och så når man kanske inte hela skärmen om man bara använder en hand utan att byta grepp.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir.Snooze:

Jag funderar på att vänta tills Nexus 5 släpps, men jag är lite orolig då det är LG som tillverkat telefonen. Hade varit bättre om dem låtit Nokia, Apple eller något annat bra företag tillverka luren.

Varför skulle Google låta sina konkurrenter göra deras lur?