Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzzone:

Will there be any wipes in the future?

We don’t anticipate any further wipes. This goes for both the Hearthstone beta and after the game’s official release. Any progress made during the beta after the wipe will be retained through the release of Hearthstone, such as new cards you obtain, levels that you gain and ranks you achieve. Basically, you’ll now be able to keep your stuff.

Dom förutspår inga resets, men det kan fortfarande hända.
Händer det inte behåller man allt, inklusive rank
Diamond 3 star just nu.. Känns dock som att det är omöjligt att gå upp till master.

Hur får du gold till att vara med i arenan? Skit segt att samla ihop guld ju

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N0iZE:

Har du köpt några decks? Funderar på och köra det. Blir topdeckad i vanlig play match varje gång

Köpt 41 decks.

Skrivet av alteam:

Quest.

Skrivet av Nilzzone:

Will there be any wipes in the future?

We don’t anticipate any further wipes. This goes for both the Hearthstone beta and after the game’s official release. Any progress made during the beta after the wipe will be retained through the release of Hearthstone, such as new cards you obtain, levels that you gain and ranks you achieve. Basically, you’ll now be able to keep your stuff.

Dom förutspår inga resets, men det kan fortfarande hända.
Händer det inte behåller man allt, inklusive rank
Diamond 3 star just nu.. Känns dock som att det är omöjligt att gå upp till master.

Inte direkt. Var får du dina ord ifrån? Flyger dom från himmeln? Blir det en reset så sker den på ranken och inte korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Spelar man bra så tjänar man guld på att köra arena och kan således köra hur mycket man vill.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Spelar man bra så tjänar man guld på att köra arena och kan således köra hur mycket man vill.

Berätta mer. Första gången man kör arena så är det gratis men jag åkte tydligen ut och nu kostar det guld. Hur mycket guld får man om man vinner en match i arenan då?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alteam:

Berätta mer. Första gången man kör arena så är det gratis men jag åkte tydligen ut och nu kostar det guld. Hur mycket guld får man om man vinner en match i arenan då?

Helt random.
Du får allt mellan arcane dust till kortlekar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Beror på hur många vinster du skrapar ihop, tror du måste få 6 för att gå +/- 0, 7+ så får du mer. Man kan få 250g+ om man får 9 vinster.

Permalänk
Medlem

7 vinster eller mer så är man garanterad minst 150 guld, kan dock bli omkring det dubbla med 8-9 vinster. Med 9 vinster så är man dessutom garanterad ett extra pack eller ett guldkort utöver det packet som man alltid får.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får känslan av att det verkar släppa lite om man ser till antalet keys som verkar dyka upp i säljes här och lite varstans. Fick min egna key idag och den har jag redan löst in eftersom jag sett fram emot det här spelet ett tag. Inte för att pissa på folks annonser, men min bedömning är att det i det här läget är rätt dumt att spendera pengar på en key som man nog kan få gratis inom väldigt kort tid.

Edit: Sen att det verkar allmänt jävla strul med sprites som sätter sig på tvären just nu är en annan sak, men man får komma ihåg att det är en beta samtidigt som är hetsig att komma igång och lira. Hann med två tutorialmatcher innan det ballade ur.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gramner:

7 vinster eller mer så är man garanterad minst 150 guld, kan dock bli omkring det dubbla med 8-9 vinster. Med 9 vinster så är man dessutom garanterad ett extra pack eller ett guldkort utöver det packet som man alltid får.

Hur menar du nu? Extrapack? Du menar extrakort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Hur menar du nu? Extrapack? Du menar extrakort?

Extrapack = boosterpack. Du verkar skriva kortlekar i dina inlägg. Vad jag vet så vinner man aldrig, och kan aldrig köpa kortlekar, i detta spelet.

Extrapack/boosterpack = några få slumpvis valda kort
Kortlek = en hel kortlek. en komplett färdigbyggd kortlek. i tex magic the gathering kan man köpa hela kortlekar. en form av startlekar som man kan köpa och utgå ifrån med sitt byggande.

Permalänk
Skrivet av Bort:

Köpt 41 decks.

Quest.

Inte direkt. Var får du dina ord ifrån? Flyger dom från himmeln? Blir det en reset så sker den på ranken och inte korten.

Flyger och flyger, mer skrivna på deras officiella uppdateringar skulle jag kalla det.
http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/11100276/

Permalänk
Medlem

Vad är nu detta? Det verkar hända när jag tabbar ut och in ur spelet. Andra med samma problem?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

http://i.imgur.com/cYzxPa0l.jpg

Vad är nu detta? Det verkar hända när jag tabbar ut och in ur spelet. Andra med samma problem?

Det är en beta och det där ser definitivt ut som en bug. Jag skulle rapportera det på blizzards forum istället för här. Tveksam till att de tittar här.

Permalänk
Medlem

Vill man tjäna så mycket guld som möjligt så ska man satsa på 8 vinster. Vid 9 vinster får man som sagt 2 garanterade cardpacks vilket ger en mindre plats för guld.
Jag siktar alltid på 8 vinster eftersom jag inte fokuserar på förskapta lekar (man får ju ändå alltid ett pack när man vinner så det kommer ju med tiden).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmore:

Vill man tjäna så mycket guld som möjligt så ska man satsa på 8 vinster. Vid 9 vinster får man som sagt 2 garanterade cardpacks vilket ger en mindre plats för guld.
Jag siktar alltid på 8 vinster eftersom jag inte fokuserar på förskapta lekar (man får ju ändå alltid ett pack när man vinner så det kommer ju med tiden).

Å andra sidan om man konsekvent har 7+ vinster så går man ju ändå plus och då har man ingen nytta av den marginellt högre guldsumman.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt riktigt! Dock så händer det att jag förlorar en del matcher och behöver mer guld för att fortsätta spela. Det skyller jag helt klart på dåligt kort drag dock!

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tog det för er att få era nycklar? Registrerade mig igår :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

Hur lång tid tog det för er att få era nycklar? Registrerade mig igår :/

2 månader

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

2 månader

Tror jag har varit i beta kö lite längre än så.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Attans. Då får man väl räkna med att inte komma med i betan alls

Permalänk
Medlem

Jag har heller inte fått någon beta key och jag har varit signad sen det var tillgängligt att signa för betakey =/ Längtar tills de släpps.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xamber:

Jag har heller inte fått någon beta key och jag har varit signad sen det var tillgängligt att signa för betakey =/ Längtar tills de släpps.

Samma här.
Vart med sen start för beta på både mitt och frugans battle.net
Vart runt hela internet på giveaways men ingen tur.

Hoppas att öppen beta kommer snart!

Permalänk
Avstängd

Finns de som säljer betan också på blocket för runt 300kr men är inte det lite väl dyrt :S?

EDIT: köpte en för guld i wow men blev scammad =(
Dessa verkar va svåra o få tag på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Finns de som säljer betan också på blocket för runt 300kr men är inte det lite väl dyrt :S?

Open beta kommer inom en månad så det är knappast värt att köpa en nyckel, om du kör dailies och ett par matcher varje dag hinner du kanske få 15-30 packs med kort innan open beta börja. Om du istället väntar och lägger de pengarna på att köpa kort så får du nästan 40 packs.
Tre veckor har resulterat i 22 packs.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cruentusa:

Open beta kommer inom en månad så det är knappast värt att köpa en nyckel, om du kör dailies och ett par matcher varje dag hinner du kanske få 15-30 packs med kort innan open beta börja. Om du istället väntar och lägger de pengarna på att köpa kort så får du nästan 40 packs.
Tre veckor har resulterat i 22 packs.

SKulle köpa åt en kompis som ville prova bara...
Men svårt o få tag på skiten nu =(

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira lite? Är inte speciellt bra på detta spel än, 2 star Diamond atm.
Dra ett PM om du vill lira lite!

Permalänk
Medlem

Ang Open beta, som dom även sa på blizzcon. Kanske december, kanske inte.
Jag tror mer på 2014 än december, gjorde jag direkt när dom sa december, inte likt blizzard på något sätt att få ut det så fort.

Our number one goal right now is to get Hearthstone into open beta as fast as possible for the very reasons that you stated. In fact, if everything went according to our initial plans, Hearthstone should already be in open beta now. However, the reality is that we ran into a number of significant issues resulting in where we are today. As announced at BlizzCon, our current target is to enter open beta next month, but that is largely dependent on how many issues we are able to address by that time, and can very easily slip into next year depending on the situation. Christmas spending urges have absolutely no bearing on when Hearthstone will enter open beta. In fact, I can assure you that the current stability and gameplay issues are not a part of "sound business strategy".

Permalänk
Medlem

Jag håller nog med dig Jimmiesan. En hel del avbrutna matcher på grund av tappad kontakt med battle.net, och ibland grymma grafikfel, så det är nog lite kvar till open beta..
Hett tips om du sätter dig för att spela, tabba inte ur och kolla fejan
Annars mycket roligt det lilla jag hunnit spela (på grabbens konto, eftersom jag inte fått någon nyckel själv).
Vad är det stående tipset när det gäller guldet? ta sig in i Arena eller köpa kort? Har provat bägge, men det känns som att jag borde handla kort så här i början för att vinna fler vanliga matcher (och således få mer guld) istället för att nitiskt spara ihop till arenan..

Hur gör ni andra?

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Jag köpte för 400g i början, sen kör jag daily questerna och dom 1 time questerna man får guld för.
Sparar resten till arena.

http://hearthstone.gamepedia.com/Quest

Gör alla unique questerna, vinna mot ai, 100 wins räknas även in mot AI om man inte vill gå ut och möta andra utan lite kort.
Så kan få ihop typ 1000guld utan att spela mot andra.

Sen får man ju 1 daily quest per dag som ger en 40 guld, man kan ha 3 aktiva quester samtidigt så gör man dom var 3:e dag så är det 120g, det är ju dock bara mot andra.

Hade 3 idag som gjordes samtidigt då det var win 2 games with X-X class. Hade paladin i alla 3 questerna så 2 wins och 120 guld

I övrigt kan det kännas lite svårt just nu i play mode då många även i low rating sitter på legendary kort osv. Jag har mött många med epic,legendary kort redan första 10 winsen i play ranked. Jag kör 100% basic deck

Det blir ju bättre när open beta börjar och fler nya kommer in dock.

Permalänk
Medlem

Fick en invite 23:e Oktober och har spelat lite då och då. Tycker det är ett fantastiskt roligt spel, även fast jag är helt värdelös på det Har följt TotalBiscuits videos sedan start i princip och har varit riktigt sugen på det så blev glatt överraskad när jag 26:e hittade mailet i min inkorg

Har spelat på Arena med tre decks hittills tror jag. Varje gång har den briljanta idén att ge mig på Arena kommit mellan 2-4 på natten en helg efter minst 10 bärs. Tror jag har en seger hittills ;D Nåja, jag har inte använt riktiga pengar en enda gång än så länge. Har dessutom 14€ på mitt bnet-konto efter lite itemförsäljningar på d3 från actionhouse.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2