Shit vad dåligt SingelPlayer läget var i BF4

Permalänk

Shit vad dåligt SingelPlayer läget var i BF4

Har nu lirat klart campgnen i singelplayer läget. Det var de sämsta på länge. Dels var det kort sen var det inte lika gripande som BF3. Eller vad tycker ni ? Tycker det inte var lika välgjort och iderikt som 3an. Kanske bara jag som hade för höga förväntningar ?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar lite drygt faktiskt.. massor med pang pang å inte så mycket story .-.

Permalänk
Skrivet av Noobson:

Jag tycker det verkar lite drygt faktiskt.. massor med pang pang å inte så mycket story .-.

Ne jag vet. Efter jag lirat 3an så trodde jag att 4an skulle bli helt kanon. Med bra story och alla grafiska finesser. Men allt var ju skit rent sagt. Jag var övertygad om att Dice kunde skriva bra spel. Men har nog ändrat mig.

Permalänk
Medlem

Promotade DICE inte SP till skyarna denna gången? Att det skulle slå CoD?
Inte hört någon säga att BF4 SP är bra och vet inte om jag själv orkar testa det. BF3 körde jag aldrig klart eftersom det var så kasst. Personligen gillar jag inte CoD men måste säga att deras SP faktiskt är rätt grym.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tror mer att Battlefield har singleplayer för att visa Frostbites kraft. Samma sak som Crysis shows off Cryengine.

BF4 MP grafik kommer inte i närheten utav SP.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Sen när har sp varit bra i bf?

Permalänk
Medlem

Nån annan som haft problem med AI i spelet? På del 6 när man kriga mot tanks så flippade mina kamrater. Först så följde dom inte med en utan stod kvar. Sen beodra jag dom skjuta på några som stog på en bro och då stog dom 3 st och sköt rakt in i vägen eftersom de var en 5 vånings byggnad emellan. Sen till råga på att så kan de spawna fram fiender mitt i allt. Precis som man själv springer före schemat i spelet. Jag såg 3 gubbar som väntade på att bli aktiverade sen nån sekund senare sprang dom. Vet inte vad de vad frågan om men reloada checkpoint 3 gånger med samma grej sen sket jag i att.

Sen är de snyggt men inget bra SP mode =P

Permalänk
Medlem

Det är iaf bättre än treans kampanj som var rent sagt skit. Visst fyran var rätt så medioker men ändå inte helt i samma nivå

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Bad Company 2?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Riktigt dålig.. uruselt tyckte det var segt vapnen var som ärtpistoler inget tryck i dom lr ljudet i vapnen.Tyckte SP läget kändes som seg sirap utfyllt med en jävla massa jidderfrekvenser som man höll på bli galen!

Det var nog bland det sämsta SP jag har spelat faktiskt! skäms på er DICE! som lovade på heder och samvete att SP läget i BF4 skulle bli så mycket bättre än i BF3 då dem skämdes för det.

Permalänk
Medlem

BC & BC2 var fantastiskt bra.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd

öhm som om BF3 SP var bättre?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

BFBC 1 och 2 var episka i SP läget. dock tyckte jag seriöst att BF3 SP var bättre än MW3 SP... Ingen av dom är jätte super, men FB vinner nog ändå singelplayer SP och MP mässigt över både MW 2 & 3 iaf..

Permalänk
Medlem

BC och BF är ju inte riktigt samma sak

Permalänk
Medlem

Ja, kampanjen i Battlefield 4 var fantastiskt pinsam. Battlefield 3 följde Call of Duty-formulan till punkt och pricka, men levererade hyfsad variation, måttligt intressant upplägg och hade rätt mänskliga karaktärer. Jag diggade de ryska GRU-killarna extra mycket, det hjälper inte heller att all deras utrustning stämmer väldigt bra med vilken utrustning Spetsnaz-förband och högre förband gärna köper på den ryska marknaden. Så det är tydligt att Dice gjort en del efterforskning vilket gjorde mig som militaria-nörd väldigt nöjd.

Men Battlefield 4 tog allt det sämsta från Battlefield 3-kampanjen och drog ut det till ett helt spel. Omänskliga karaktärer, skydd-till-skydd strider du mot tolv korkade fiender i taget, vansinnigt korkad story som är så bortkopplad från verkligheten att det lika gärna skulle ha en Tom Clancy-stämpel på kartongen för att bli komplett. Inget momentum alls. I ena stunden är allt frid och fröjd och nästa är det direkt krig mellan amerikanska flotten och skogstokiga kineser som slänger sig framför dig.

Sedan begriper jag mig inte på vad Dice sysslar med när det kommer till detaljerna.
Kinesiska specialstyrkor med ryska AK-12, kittat med magpul-delar och flip-up sikten, samtidigt som bäraren av vapnet springer runt med en amerikansk öppen stridsväst med M4-magasin. Vad fan hände där egentligen?

Kampanjen i Battlefield har aldrig varit bra. Bad Company var hyfsat underhållande men menlöst dåligt utförd. Bad Company 2 var patetiskt dålig och skrotade humorn som gjorde originalspelet det minsta intressant att spela. Battlefield 3 hade inte en bra kampanj, men jag respekterade de många enormt välgjorda segmenten utifrån ett tekniskt perspektiv och på grund av presentationen. Flygsegmentet i Battlefield 3 var bland det bästa upplevelsen jag haft i ett spel på länge. Spelmekaniskt är det bara en dassig rail-shooter, men ljudbilden, inlevelsen och uppbyggnaden utav uppdraget var utmärkt bra och sätter en fantastisk prägel på vad Dice kan göra.

Permalänk

Åfan, jag gillade kampanjen i BF3. Tyckte den var välgjord och intelegent. Fin atmosfär och polis förhören gjorde sitt. En schysst berättelse helt enkelt. Man fick tänka lite.

Permalänk
Medlem

Spelade precis igenom för att få alla dogtags, jag tyckte det var underhållande iaf

Permalänk
Medlem

har inte så höga förväntningar över sp..så jag tycker det är trevligt i 4an..det pyttelilla man kan köra^^ vid shanghi o man ska till hotellet..åker upp med hissen..skjuter snubbar o åker vidare till toppen..där öppnas dörrarna man ska kliva ur..då hänger sig hela spelet/hela datorn..hard resett som gäller..hänt varje gång man försök nu..suck

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Inaktiv

Tyckte det var helt okej

Permalänk
Medlem

Sen köper man inte precis bf för singelplayer så hellre det än att de tar pengar ifrån muliplayer och lägger på singelplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Bad Company 2?

Och då var tvåan rätt trist i gämnförelse gämnfört med BFBC1! Jösses, aldrig haft så genuint roligt i ett FPS spel förut. VARFÖR dumpade ni den stilen, Dice?! Sluta jaga CoD!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Värsta är att man är tvungen att spela den sjukt tråkiga kampanjen för att få tillgång till alla vapen. Jag pallade inte, jag tyckte det var hjärndött, dålig AI samt otroligt tråkiga sekvenser som du inte kunde skynda på.
Slutade med att jag laddade ner en save-fil från piratbukten.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat ett bra SP i den här typen av spel sedan första modern warfare, och då ska tilläggas att jag avskyr COD, Håller mig till MP!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk

:/ bara jag som tycker att 3ans och 4ans kampanj är helt ok och inte helt värdelöst? Absolut inte dom bästa kampanjerna men jag tycker verkligen inte att dom är dåliga.

Permalänk
Medlem

Jag spelade aldrig SP i BF3 och jag kommer inte att spela det i BF4 heller. Tycker personligen att DICE kunde skrotat SP och lagt ner den tiden på att optimera MP istället.
I min värld hör singleplayer inte hemma i Battlefield.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Jag tror att dagens generation som mer eller mindre uppfödda med fps-spel och har ett överflöd av fps-spel inte riktigt förstått att dessa typer av spel och story sällan går hand i hand. Just CoD och BF är dessutom spel som aldrig varit kända för story eller singleplayer läget. BF hade inte ens ett singleplayer läge fören trean om man bortser från Bad Company serien.

Riktig story och karaktärsutveckling är sällan ett fps spel som har, inte ens de fps spel som har det som säljningspunkt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Jag spelade aldrig SP i BF3 och jag kommer inte att spela det i BF4 heller. Tycker personligen att DICE kunde skrotat SP och lagt ner den tiden på att optimera MP istället.
I min värld hör singleplayer inte hemma i Battlefield.

Du måste spela kampanjen om du vill spela med alla vapen i MP

Permalänk
Medlem

Måste ha varit den sämsta kampanjen jag har kört.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog gå så långt att säga att BF3 kampanjen var bättre.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Precis, både i bf och i cod så har det ju varit väldigt i skymundan och knappast något man köper spelet för.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595