[Diablo 3] Hardcore tips

Permalänk
Medlem

[Diablo 3] Hardcore tips

Hej alla igen...

börjar bli lite sugen på att testa Hardcore så att man verkligen tänjer på gränserna och inte gör något överilat eller går för fort fram.

Så funderade på att skapa en Monk och undrar då om någon har några bra tips förutom det jag läst mig till hittills att stacka Vit och res på armor och låta skadan komma från vapnet....

typ tips på vilka lvl man ska gå vidare till nästa act osv... tänkte köra self found också för att vara extra förberedd till kommande expansion.

Permalänk
Medlem

Det är väl inga större tips, men se till att vara rätt speccad hela tiden. Samt inte dra på dig för mycket fiender, skadan blir snabbt hög.
Se till att alltid ha de bästa potsen med dig och försök att uppgradera ditt gear så ofta som möjligt.

Permalänk
Medlem

Oj, det var längesedan man körde hardcore, och då många likt mig lade D3 på hyllan av olika anledningar så har man inte tittat på alla patchen direkt. Men tidigare så gällde i stort sett följande:

- Stacka HP, Main Attribute, Resistance
- Minst 1 level högre än zonen du befinner dig i/progression (helst ännu högre)
- Överlevnad går före ren damage (glass cannon= DEATH)
- Spara alla magical items (blues) dem kommer utgöra grunden då du kör self found, går inte att förlita sig på rares!
- Är du ens tveksam på att lämna zonen då du tar mkt skada, dags att FARMA gear och det kan ta tid, tålamod är key

Har vi några som spelat D3 HC det senaste året får personen mer än väl tillägga/rätta mig då detta antagligen är väldigt "out of date"

Lycka till

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Jag körde iaf upp till lvl 10 igår och Skeleton King dog... kanske inte så dramatiskt på normal men nog kollar man en två gånger extra så det inte händer nått konstigt med den röda bubblan (=

Permalänk
Avstängd

Glöm inte det viktigaste av allt, en stabil internetuppkoppling

Visa signatur
Permalänk
Medlem

D3 är så jäkla lätt fram till Hell.
Det går att köra MP10 utan större problem hela vägen.
Snabbt går det också.

Men det är bara att köra mycket vit och försöka köra resist to all när du börjar närma dig lvl 50.
Kör själv en WD i inferno nu, self found. Lite segt då man verkligen måste farma/crafta sig fram till allt. Men så mycket roligare.

När du börjar krypa upp mot lvl 50, kör försiktigt fram och kanske Act 1 några extra gånger innan du börjar närma dig svårare saker i Hell.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Får tacka för tipsen! (=

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Dö inte!

haha ska försöka... dödade Butcher igår och hoppade på act 2.... va inte de minsta nervös SC men vilken skillnad!! hjärtat pumpade hela fighten (=

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt, satsa på överlevnad före damage.

En strategi många förespråkar är att röja en zon "utifrån och in" så du först går längst med hela kanten av zonen i en "cirkel" och dödar allt som är ~1 skärm från kanten. Sedan jobbar du dig innåt mot mitten, då har du alltid "ryggen fri" och kan backa bakåt ut mot kanten om du får ett svårt pack mot dig utan att riskera att du får ytterligare mobs på dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Som tidigare nämnt, satsa på överlevnad före damage.

En strategi många förespråkar är att röja en zon "utifrån och in" så du först går längst med hela kanten av zonen i en "cirkel" och dödar allt som är ~1 skärm från kanten. Sedan jobbar du dig innåt mot mitten, då har du alltid "ryggen fri" och kan backa bakåt ut mot kanten om du får ett svårt pack mot dig utan att riskera att du får ytterligare mobs på dig.

Bra tips och jobbade faktiskt så redan då jag körde SC (=

Permalänk
Sötast
Skrivet av Gulo74:

haha ska försöka... dödade Butcher igår och hoppade på act 2.... va inte de minsta nervös SC men vilken skillnad!! hjärtat pumpade hela fighten (=

Visst är det så

Bara vänta till det är dags för dig att döda Diablo!

Plötsligt så inser man varför HC är så mycket skönare än SC.

Folk som inte spelar HC kan inte förstå hur man kan våga gambla bort 100 timmars speltid på en plötslig död, medan man som HC spelare inte kan förstå hur man ens orkar lägga ner 100 timmars speltid på ett spel utan spänning.

HC är underbart, och det enda sättet jag kan spela hack'n'slash på, välkommen till gänget

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

D3 är så jäkla lätt fram till Hell.
Det går att köra MP10 utan större problem hela vägen.
Snabbt går det också.

Men det är bara att köra mycket vit och försöka köra resist to all när du börjar närma dig lvl 50.
Kör själv en WD i inferno nu, self found. Lite segt då man verkligen måste farma/crafta sig fram till allt. Men så mycket roligare.

När du börjar krypa upp mot lvl 50, kör försiktigt fram och kanske Act 1 några extra gånger innan du börjar närma dig svårare saker i Hell.

Kan verkligen inte hålla med, MP10 är verkligen inte lätt om man kör selffound och inte är sugen på att köra om varje område ett par gånger.

Mitt senaste försök tog slut på level 56 i act2 hell på mp3. Drog ner en "bell" med min monk på en grupp minions med molten samtidigt som det precis samtidigt ploppade upp vallar runt mig och låste mig på plats. Med Serenity? (den där som gör en immun i 3 sekunder) på cooldown var det väldigt långa sekunder för att se om äventyret tog slut eller inte.. och tyvärr gjorde det de.

Permalänk
Medlem

ok, jäkla lätt är att ta i. Men jag har kört MP10 fram till hell på alla mina gubbar.
Sen i Hell så börjar det bli knivigt så då blir det lite lägre MP.

Men det är ju detta som är så roligt med HC. Man får upp pulsen på varje pack, varje boss osv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Se opp för randoms

adda mig gärna dock om du vill grinda lite
Betongsugga#2322

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidewalker:

Se opp för randoms
http://www.youtube.com/watch?v=Hp2xSA8dnlg

adda mig gärna dock om du vill grinda lite
Betongsugga#2322

Najs!!