Har ej läst hela tråden så kanske är det något som redan postat detta.
Var i kontakta med Tele2 nu precis och frågade samma sak som Bahnhof svarade på tidigare i tråden. Här kommer chatten:
"Daniel
Hej, hur kan jag hjälpa dig?
Dennis
Hej!
Är Tele2 en av de operatörer som ger myndigheter (Säpo, Polisen, Tullverket) tillgång till automatisk avlyssning?
Daniel
Nej vi har gett hårda direktiv till Säpo att vi absolute INTE ger ut information om våra kunder till dom. Dock notera att om polisen efter frågar information angående en utredning så måste vi ge utt detta enligt lag. Men när det kommer till avlyssning så har vi sagt nej till detta.
Dennis
Så det är inget snack om automatiskt utlämning av information från Tele2´s sida?
Daniel
Absolut inte, http://www.aftonblad….se/nyheter/article17866909.ab här kan du få läsa sista stycket " Tele2 Vägrar"
Dennis
Okej, då har jag fått svar på mina frågor!
Tack för hjälpen, du får ha en trevlig helg!
Daniel
Tack detsamma till dig Dennis!"
Utdrag från länken han skickade:
"Tele2 vägrar
Tele2 vägrar blankt att automatiskt lämna ut uppgifter till Säpo.
– Vi på Tele2 har, från dag ett, varit väldigt tydliga med att det här fullständigt uteslutet för oss. Det har vi redogjort för i remissvar och möten med Säpo, säger Tele2:s chefsjurist Stefan Backman till TT.
– Vi vet att integriteten är otroligt viktig för våra kunder och det här är väldigt integritetskänsliga uppgifter, fortsätter han.
Enligt Ekot sitter Säpo just nu i förhandling med operatörer.
– Med oss sitter de definitivt inte i någon förhandling. Vi har sagt blankt nej."