Cdon borde inte få göra såhär!

Permalänk
Medlem

Cdon borde inte få göra såhär!

Hallå swec!
Har haft en ganska tråkig situation med CDON som skriver ut falska saker på sin hemsida. Beställde nämligen BF4 premium i söndags och de har inte skickat det än! Det står klart och tydligt leverans: 1.3 arbetsdagar. Imorgon har det gått tre och de har inte ens skickat beställningen. Visst de kan ha mycket att göra som de skriver här nere i min konversation med kundservice men då kan det omöjligt vara så svårt att skriva ut att det dröjer några dagar extra! För mig är det här helt oacceptabelt så därför var det sista gången jag beställde något på cdon!

anledningen till att jag beställde det i söndags var för att jag skulle kunna få det till torsdag morgon för då är det dreamhack men efter som cdon är så dåliga på att kunna skriva ut saker så hinner jag inte få beställningen! #besvikenförbannad

Kundservice gör ju inte heller något för att kompensera det här!

×
Historik
Välkommen till kundservice! Du pratar med ... Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.

FAQ: Min beställning har dröjt 3 dagar eller längre, och har inte skickats ännu.
Question: Ni har inte skickat min beställning!

Hejsan!

CDON: Hej, vad gäller det för en order?

jag beställde battlefield 4 premium av er i söndags och ni har inte skickat det än. ÄR därför VÄLDIGT iriterad för det ska vara hemma hos mig imorgon står det klart och tydligt när jag beställde...
ordernummer: 41148298

CDON: Ett ögonblick så ska jag kontrollera detta.

CDON: Vi har för närvarande väldigt hög belastning på detta lager vilket resulterar i något längre leveranstider, beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar så fort vi kan för att komma ikapp.
Så snart din försändelse skickas från vårt lager får du ett mail med information om att ordern är på väg, samt brev-id eller kolli-id för spårning av leveransen.

Det är ju bra att man kan få infarmation om det innan då... Dreamhack på torsdag morgon så beställer man på söndag och hinner antagligen inte få sin beställning det är ju skitbra!

CDON: Dessvärre kan jag inte ge någon mer information än att vi jobbar så snabbt vi kan.

Men då ska det ju verkligen inte stå att det tar 1-3 arbetsdagar! hur svårt kan det vara att skriva ut att det tar lite längre tid än vanligt. men nu får vi väll se om jag häver köpet när jag får beställningen.

CDON: Jag förstår att du är besviken. Kan jag hjälpa dig med något mer ikväll?

nej men en sak ni kan tänka på är ju att inte skriva ut falska saker! Hejhej!

Tack för att du kontaktade oss! Återkom gärna om du har fler frågor. Hälsningar CDON

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Men normalt tar det ju 1-3 arbetsdagar och eftersom du beställde en söndag packas/skickas (kanske) på måndag. Alltså imorgon kan det mycket väl dimpa ned i lådan.

Ja, man får göra så, herregud skärp dig nu. Folket på CDON är enbart människor och inte robotar! Alla gör fel, alla orkar inte allt, alla hinner inte med allt.

Permalänk
Avstängd

Varför köpte du inte från nåt ställe där du får keyn direkt, istället för att få den hemskickad? Hade ju varit smartare.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Men normalt tar det ju 1-3 arbetsdagar och eftersom du beställde en söndag packas/skickas (kanske) på måndag. Alltså imorgon kan det mycket väl dimpa ned i lådan.

Ja, man får göra så, herregud skärp dig nu. Folket på CDON är enbart människor och inte robotar! Alla gör fel, alla orkar inte allt, alla hinner inte med allt.

Tycker synd om Alina.. Tänk om hon blev ledsen... :'(

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Men normalt tar det ju 1-3 arbetsdagar och eftersom du beställde en söndag packas/skickas (kanske) på måndag. Alltså imorgon kan det mycket väl dimpa ned i lådan.

Ja, man får göra så, herregud skärp dig nu. Folket på CDON är enbart människor och inte robotar! Alla gör fel, alla orkar inte allt, alla hinner inte med allt.

Eftersom de inte har skickat det än sa de så kommer det ju inte imorgon!

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Varför köpte du inte från nåt ställe där du får keyn direkt, istället för att få den hemskickad? Hade ju varit smartare.

Efter som man är snål smålänning och CDON hade 100kr rabbat i söndagskväll

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem

Ja-a, är inte problemen värre än så här så tror jag att tillvaron är rätt trivsam ändå.

Permalänk
Medlem

förstår inte problemet? CDON leverera inte inom det 3 arbetsdagarna som de skriver att de gör på sin hemsida?!
CDON ansvara inte för hela leveranskedjan och de skriver klart och tydligt att de har hög belastning.

beställ saker i tid?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Idiot... Om du ens hade haft rätt i sak (e.g. inte skickat inom 1-3 dgr) men nu har det gått två dagar och du startar en tråd och gnäller som en cry-baby.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av eken97:

Beställde nämligen BF4 premium i söndags

Det räknas som att du beställde i måndags, då söndag inte är en arbetsdag. CDON lovar 1–3 arbetsdagar, så det är alltså inget konstigt om paketet kommer på torsdag. Du ska inte ha någon kompensation i det här ärendet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Avbeställ och köp det på download från en annan återförsäljare, tycker knappast att det är någon som gjort fel hos CDON, det kan bli lite förseningar ibland, sånt får man tåla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

förstår inte problemet? CDON leverera inte inom det 3 arbetsdagarna som de skriver att de gör på sin hemsida?!
CDON ansvara inte för hela leveranskedjan och de skriver klart och tydligt att de har hög belastning.

beställ saker i tid?

så det är inte deras ansvar att de inte har skickat? det är självklart de som lämnar "paketet" till posten?

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem

Om du läser i deras FAQ så har dom säkerligen friskrivit leveranstidplanerad, eller vanligtvis, naturkatastrofer!
Ser inget fel, det är väll bara att avboka och köpa det digitalt någon annanstans om det är så viktigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eken97:

Det står klart och tydligt leverans: 1.3 arbetsdagar.

Som sagt, söndag räknas inte som en arbetsdag och posten hämtar inte hos företag på lör/sön. Mao har de till Onsdag på sig att leverera och gällande arbetsdagar så är Mån-Fre just sådana.

Beställer du t ex hos Inet på lördag innan 17:00 får du knappast leverans på söndag om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är det inte konstigt att de skriver 1-3 arbetsdagar när det tar egentligen 3 dagar? Kan ju knappast ta 1 dag? Borde egentligen stå 3 arbetsdagar.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Varför köpte du inte från nåt ställe där du får keyn direkt, istället för att få den hemskickad? Hade ju varit smartare.

Har man segt internet som jag föredrar man ofta att få en fysiskt kopia.

Skrivet av Superlight:

Är det inte konstigt att de skriver 1-3 arbetsdagar när det tar egentligen 3 dagar? Kan ju knappast ta 1 dag? Borde egentligen stå 3 arbetsdagar.

Nja om man beställer på morgonen på en måndag så kan man om man har tur få det på tisdagen och det är en arbetsdag.

TS: Om inte jag minns fel har dom egentligen två veckor på sej eller något sådant.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

JÄVLAR SLUTA WHINA! ibland kommer grejer senare. köp skiten på download eller köp det på DH ist så är du ju säker på att du får det!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Hedersmedlem

Hon sa faktiskt inte att det inte hade skickats. Min erfarenhet av CDON är att de inte kan se så himla mycket i sitt system. Jag tror att du har fått ett generellt svar om att det lagret har hög belastning och att det därför kan ta lite extra tid. Jag har varit i en liknande sits en gång med CDON. Först sa de att det kunde ta si och så många dagar varpå jag ville avbeställa ordern men det gick inte heller, för ordern hade redan kommit för långt i systemet. Dagen efter kom varan. De har noll koll helt enkelt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Är det inte konstigt att de skriver 1-3 arbetsdagar när det tar egentligen 3 dagar? Kan ju knappast ta 1 dag? Borde egentligen stå 3 arbetsdagar.

Det kan absolut stå en dag. Om du beställer imorgon dagtid och får det levererat dagen efter så har det ju tagit en arbetsdag. Men beställer du på fredag och det levereras på måndag har det också tagit en arbetsdag.

Detta gäller typ alla butiker i hela Sverige, förstår inte vad det är som är så konstigt med det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eken97:

så det är inte deras ansvar att de inte har skickat? det är självklart de som lämnar "paketet" till posten?

Leveranstiden som ALLA nätbutiker anger är alltid bara en uppskattning.
De garanterar eller lovar aldrig att du har din leverans efter max tre dagar om det står 1-3 dagar, och inte står det nånstans att de gör det heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Som många sagt, avbeställ och köp digitalt. Vill du ha extra billligt kolla här: http://www.simplycdkeys.com/origin/battlefield-4-premium-cont...
Hittade länken i en "billigast bf4 + premium"-tråd här på forumet. Många sade att den var tillförlitlig och trevlig.

Så om 1-3 arbetsdagar inte räcker så tar leveransen 1-5 minuter.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Hon sa faktiskt inte att det inte hade skickats. Min erfarenhet av CDON är att de inte kan se så himla mycket i sitt system. Jag tror att du har fått ett generellt svar om att det lagret har hög belastning och att det därför kan ta lite extra tid. Jag har varit i en liknande sits en gång med CDON. Först sa de att det kunde ta si och så många dagar varpå jag ville avbeställa ordern men det gick inte heller, för ordern hade redan kommit för långt i systemet. Dagen efter kom varan. De har noll koll helt enkelt.

Om det är något CDON är dåliga på så är det att hålla koll på sin brevpost. Beställde en film en gång och när det gått 4 arbetsdagar så hörde jag av mig för att få ett brevkolli-ID (man får dem inte automatiskt som med paket). Hon lyckades inte hitta något vilket jag inte tyckte var speciellt bra service. Dock kom brevet dagen efter så det löste sig ju.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av simon253:

Har man segt internet som jag föredrar man ofta att få en fysiskt kopia.

True, föredrar också fysiska kopior, men BF4 Premium är bara en kod. I detta fallet ett DVD-case med en lapp i.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eken97:

så det är inte deras ansvar att de inte har skickat? det är självklart de som lämnar "paketet" till posten?

det har jag inte sagt... men snälla nån. Hög belastning betyder att de finns andra människor i världen som har beställt saker för dig och väntar... du får väl vänta på din tur helt enkelt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av eken97:

så det är inte deras ansvar att de inte har skickat? det är självklart de som lämnar "paketet" till posten?

Lyssna nu. De lovar att det ska ta högst tre dagar. Om paketet kommer på torsdag har det tagit tre dagar. Idag är det tisdag. Vad är det du menar att de har gjort fel?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av eken97:

så det är inte deras ansvar att de inte har skickat? det är självklart de som lämnar "paketet" till posten?

snälla, när du skriver låter det som om hela din värld kretsar kring just detta. Saker kan bli försenade ibland, men det är inget konstigt eftersom mycket förlitar sig på den mänskliga faktorn vilket inte går att förlita sig på till 100%. Inget företag är helt fellfritt, men att försöka smutskasta ett företag här för ditt lilla missöde är ju inte riktigt sjyst mot dem. Gör som de flesta andra hade gjort och lämna att lite bittert omdöme på prisjakt istället.
Och om du hade varit trevligare och mer konstruktiv med supporten hade de säkert get dig en rabbatkod eller eller liknande för detta missöde.

Om en försening skulle sabba alla dina planer med spelandet så kontakta dem igen ifall det inte anlänt på torsdag

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av eken97:

Hallå swec!
Har haft en ganska tråkig situation med CDON som skriver ut falska saker på sin hemsida. Beställde nämligen BF4 premium i söndags och de har inte skickat det än! Det står klart och tydligt leverans: 1.3 arbetsdagar. Imorgon har det gått tre och de har inte ens skickat beställningen. Visst de kan ha mycket att göra som de skriver här nere i min konversation med kundservice men då kan det omöjligt vara så svårt att skriva ut att det dröjer några dagar extra! För mig är det här helt oacceptabelt så därför var det sista gången jag beställde något på cdon!

anledningen till att jag beställde det i söndags var för att jag skulle kunna få det till torsdag morgon för då är det dreamhack men efter som cdon är så dåliga på att kunna skriva ut saker så hinner jag inte få beställningen! #besvikenförbannad

Kundservice gör ju inte heller något för att kompensera det här!

×
Historik
Välkommen till kundservice! Du pratar med ... Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.

FAQ: Min beställning har dröjt 3 dagar eller längre, och har inte skickats ännu.
Question: Ni har inte skickat min beställning!

Hejsan!

CDON: Hej, vad gäller det för en order?

jag beställde battlefield 4 premium av er i söndags och ni har inte skickat det än. ÄR därför VÄLDIGT iriterad för det ska vara hemma hos mig imorgon står det klart och tydligt när jag beställde...
ordernummer: 41148298

CDON: Ett ögonblick så ska jag kontrollera detta.

CDON: Vi har för närvarande väldigt hög belastning på detta lager vilket resulterar i något längre leveranstider, beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar så fort vi kan för att komma ikapp.
Så snart din försändelse skickas från vårt lager får du ett mail med information om att ordern är på väg, samt brev-id eller kolli-id för spårning av leveransen.

Det är ju bra att man kan få infarmation om det innan då... Dreamhack på torsdag morgon så beställer man på söndag och hinner antagligen inte få sin beställning det är ju skitbra!

CDON: Dessvärre kan jag inte ge någon mer information än att vi jobbar så snabbt vi kan.

Men då ska det ju verkligen inte stå att det tar 1-3 arbetsdagar! hur svårt kan det vara att skriva ut att det tar lite längre tid än vanligt. men nu får vi väll se om jag häver köpet när jag får beställningen.

CDON: Jag förstår att du är besviken. Kan jag hjälpa dig med något mer ikväll?

nej men en sak ni kan tänka på är ju att inte skriva ut falska saker! Hejhej!

Tack för att du kontaktade oss! Återkom gärna om du har fler frågor. Hälsningar CDON

Jag kan väl i och för sig förstå din frustration.

Jag tycker dock att du ska kolla nyhetsrapporteringarna från exempelvis kriget i Syrien och ödeläggelsen efter tyfonen i Filippinerna och få lite perspektiv på dina problem.

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Lyssna nu. De lovar att det ska ta högst tre dagar. Om paketet kommer på torsdag har det tagit tre dagar. Idag är det tisdag. Vad är det du menar att de har gjort fel?

Kan du räkna måndag= en arbetsdag tisdag= två arbetsdagar och onsdag=3 arbetsdagar... Alltså ska jag få det imon men det är inte skickat!

Men nu skiter jag i det här life goes on!

Glad påsk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/kundservice/leverans/leveranstid/
http://cdon.se/kundservice/k%C3%B6p-_och_leveransvillkor/
Där har du något att läsa men kan även skriva ut en del av det här.

Leveranstiden är vanligtvis 1-3 respektive 4-6 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten.

Att den inte har skickats än kan bero på väldigt många saker. Dom har mycket att göra, fel i lagerstatus, packat den men glömt posta mm.
Du har uppenbarligen aldrig jobbat på något liknande jobb. Ta och jobba på t.ex. posten i något år ska du få se på folk som klagar för minsta lilla när man sitter där med högar av brev och packet överallt som man helt enkelt inte hinner sortera i tid. Kan inte tänka mig att det är mycket lättare att jobba på ett lager just. Om något värre då det är större område man ska springa runt i.
Om du hade så brottom med något så kan du till nästa gång lära dig något som jag alltid kört på. Räkna aldrig med det 'vanliga' leveranstiderna mm. Räkna med att bussen är sen, räkna med att det kostar lite mer än det gör, räkna alltid över och inte precis. Då slipper man stå där i skiten som t.ex. du gör just nu.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

JÄVLAR SLUTA WHINA! ibland kommer grejer senare. köp skiten på download eller köp det på DH ist så är du ju säker på att du får det!

this.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W