Permalänk
Medlem

UPDATE!

Let there be light! Efter lite standard pillgöra som tar alldeles för mycket tid och som ger för lite färdig produkt i efterhand så har nu ett första steg i belysning tagits.

Vi börjar med en rörig bild på köksbänken och kvällens detaljer för pyssel. Här skall göras grendosa i miniformat!

Såhär tänkte jag mig. En enkel 2x5hylslist som är lödd på en bit experimentkort.

Med lite krympslang på så slipper jag diverse risk för kortslutning. Notera att det svarta som sticker ut är mina tänkta stick kontakter, den hör alltså inte till förgreningen som sådan.

CPU-ledbelsning ihoplödd och färdig att pluggas in i ovan grendosa. Avståndet mellan LEDhålen i EK supremacy blocket är exakt 37mm ifall någon kan ha nytta av den informationen.

Här har vi slutresultatet för denna gången. Det var ganska svårt att ta en bild som representerar det ljus man ser i verkligheten men denna visar ändå ganska väl hur lila ljuset är.

Omnomnom!!!!

Det var allt för denna gången men det bör bli mer inom kort då jag har saker liggandes som bara väntar på tid och motivation. På bilden ovan syns vad som kommer bli nytt på både insida och utsida av på pumpen när det äntligen ska bli tyst för gott!!! Hoppas bara i efterhand att den blir tyst på det sättet jag vill och inte att den blir tyst för gott = död, hehehe.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Fan det tar sig! Ser ju sjukt snyggt ut! (:

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Fan det tar sig! Ser ju sjukt snyggt ut! (:

Igår tänkte jag sätta in mer belysning men det blev inte så, istället blev det en lång funderare på vad jag egentligen ville ha och kom fram till att jag var tvungen att göra en ny beställning från ebay med ytterligare en variant av UV dioder. Denna gången blev det en LEDslinga med 3528 dioder specade till 395-405nm och planen är att kapa lagom korta bitar och belysa nedre delen i chassit. Hur jag gör med belysningen i övre delen beror helt på vilken effekt dessa 3528 dioder har och om jag tycker dom är bättre än alternativet jag har liggandes ( stor klumpig billig 24 led strip där LED sitter inpluppade på rad)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk

Ojojoj, hur kan jag missat detta underbara bygge?
Skummat igenom tråden som hastigast och detta ser verkligen trevlig ut!
Detta blir att följa och även kolla igenom mer grundligt när tillfälle ges.

Keep it up (Y)

Visa signatur

Main: i7 3770K @ 4.4Ghz- Seidon 120M | Gigabyte 7970 3GB Windforce 3x GHz Edition | Asus 24" 144Hz | Samsung PRO SSD 120GB + 3TB HDD | Corsair 16GB 1600Mhz RAM | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair 330R Window-mod | Corsair AX850

Consoles: Xbox 360 Custom Xk3y | Flashat Wii | PS1 | SNES

Misc: ReadyNAS Ultra 4TB | Boxee Box | Ipad 32GB Jailbroken | Galaxy S4 | 460UXN-2

Permalänk
Medlem
Skrivet av themolander:

Ojojoj, hur kan jag missat detta underbara bygge?
Skummat igenom tråden som hastigast och detta ser verkligen trevlig ut!
Detta blir att följa och även kolla igenom mer grundligt när tillfälle ges.

Keep it up (Y)

Tack, det är bara att grotta ner dej=) Det närmar sig slutet av bygget nu så det mesta göttiga är ju redan gjort och dokumenterat.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Belysning moment två, CHECK!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Här kommer lite mer bilder från gårdagens pyssel som innebar att tillverka ytterligare en grendosa och denna gången med en strömbrytare på sig för att kunna välja bort denna delen av belysningen. Nu i efterhand så tror jag nog att den kommer få vara på för jämnan för ljuset blev så otroligt bra och på en lagom styrka så att det inte störs när man sitter precis bredvid.

Jag fick hem "lite" krympslang som jag behöver totalt 10cm av med råge, denna är bortåt 1" ID och 5m lång. Antar att jag har så det räcker för hela livet nu i den storleken

Grendosa med strömbrytare, behöver jag upprepa mig igen och säga det jag alltid säger? ja det behöver jag...detta var småpilligt!

Och nu över till lite resultatbilder:

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Dreglar lite över GPU blocket... Va inte så fy skam med det lila skenet lite här o där heller!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket bygge alltså..

Permalänk
Medlem

Då satt man med ett nytt mekaniskt tangentbord igen då;) Lite off topic men när det ändå handlar om mitt datorbygge så passar denna bräda ganska bra att presentera här. Det är ett nämligen ett Filco Majestouch 2 i ett Aluminiumchassi med blåa brytare som senare kommer få sig en nytt custom controller chip som tillåter egen mappning, nya keycaps ska införskaffas, LEDs ska bytas till matchande uv eller blå som går i datorns tema, usbkabeln måste nog ses över med lite sleeving och tja...sen får det nog bli till att kika på ett handlovstöd och till sist kanske jag får rycket och byter till andra switchar om det visar sig att jag låter för mycket här hemma när jag skriver hehe. Jag har visst snöat in på tangentbord och var tvungen att stilla min hunger med detta och känslan att skriva på det är faktiskt helt oslagbar, stumt som tusan! Det blir nog till att starta en egen tråd för dess modifikation senare och räkna med lite lödande och annat lull lull där i framtiden.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Satfläsk vad snygg dator, brukar inte vara ett fan av massa lampor, men lila och blått passade verkligen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Satfläsk vad snygg dator, brukar inte vara ett fan av massa lampor, men lila och blått passade verkligen.

En tackar så mycket!
Grejjen som gör att det går ihop sig rätt så bra är att färgchemat är ganska begränsat tror jag. När datorn är avstängd så går allt i vitt och blått och när den är påslagen så går istället färgerna i väldigt begränsade flouroscerande nyanser av lila och blått.
Jag har fått hem en 5m slinga med 2835smd UV- leds på nu och ska snart ta mig tid att sätta in det sista i belysningsväg som då ska bli till den undre delen och mest belysa hårddiskarna och de sleevade SATAkablarna som lyser gött blått i UV. Det kanske blir det näst sista i belysning om jag får riktigt tråkigt någon dag, jag har en lite tanke kvar som faktiskt har diskuterats här i tråden tidigare som går ut på att sätta in belysning i radiatorn och nu när jag fått denna slingan så ser det faktiskt ut att vara fysiskt möjligt....det allra jobbigaste är faktiskt att ta sig tid att skruva bort gallret från radiatorn vilket inte är det roligaste nu när allt är monterat.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Nu var den undre belysningen färdig! Ska se till att få upp lite nya bilder här inom kort så ni får se vad som hänt sedan sist.

Nästa sak att ta tag i är att fixa mina kabelbrickor som ska täcka hålen för 24pin 8pin kablarna upp till moderkortet. Dom ska först få sig lite färg och och sen ska hoppas vi på att det går smärtfritt att trockla in alla kablar i dom hehe. Vidare på kabelfronten så måste jag montera fästen för att städa upp kablarna i taket som hänger lite fult, PCI-E strömkablarna kanske kommer få sig en städad upphängning och sen ska jag se till att resten av kablarna ligger i en snyggare ordning.

Efter det så är det som vanligt de stora puckarna med sidopaneler och front som släpar efter och jag har fortfarande ingen koll på personen som slutligen ska utföra jobbet. Snart är jag i desperat behov av någon annan som kan fixa en laserskärning av 2st sidopaneler i 1mm stålplåt och 1st front i 4mm polykarbonat. Som tur är så fungerar ju datorn som den är idag och så sett sitter jag ju inte i sjön, det vore enbart så himla skönt att få bli klar med detta bygge någon gång så man kan gå vidare med nästa grymma projekt!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk

Skitsnyggt! Grymt bra jobbat! Gillar verkligen att du tar dig tiden att kapsla in allt i krympslang. Ger ett väldigt proffsigt intryck.

Personligen gillar jag mest bilden där bara CPU blocket lyser. Ser ut som att "hjärtat" av datorn lyser upp vilket drar blicken dit på ett mystiskt och spännande sätt. Ser fram emot framtida uppdateringar

Visa signatur

Bygglogg: BitFenix Phenom M| Phantom Project
Chassi: Bitfenix Phenom M | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | CPU: Intel i5 4670K | GPU: MSI GTX770 2Gb OC | RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x8GB | SSD: Samsung 840 EVO 256Gb | PSU: Corsair CX750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBigBadBacon:

Skitsnyggt! Grymt bra jobbat! Gillar verkligen att du tar dig tiden att kapsla in allt i krympslang. Ger ett väldigt proffsigt intryck.

Personligen gillar jag mest bilden där bara CPU blocket lyser. Ser ut som att "hjärtat" av datorn lyser upp vilket drar blicken dit på ett mystiskt och spännande sätt. Ser fram emot framtida uppdateringar

Tack! Det är helt klart värt den tiden det tar att göra jobbet med tanke på att man blir riktigt nöjd varje gång efteråt när man tittar på sitt jobb och kan känna sig stolt/nöjd. Skulle själv inte stå ut med att störa mig på detaljer och speciellt inte i detta bygge som jag lagt ner några timmar på.
Att sätta datorn i ett "mys-mode" med bara CPUbelysningen är busenkelt=) Här sitter switchen:

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Så har jag plöjt några timmar igen med lite blandat arbete och här kommer en uppföljning:

Dessa bitar har jag visat förut men inte orkat ta tag i dom förns idag egentligen, många tankar har lutat åt att måla dessa vita men i slutändan så blev utfallet att slipa dom och lämna en lagom grov borstad yta. (OBS! rostfritt stål är inte kul att slipa med sandpapper)

Före.

Efter. Det börjar riktas in mot små detaljer nu och detta ser jag själv bara som ett liiiiitet lyft, dom har bara legat och skräpar här på skrivbordet innan men nu äntligen sitter dom på plats! Att få dit 24pins brickan var tålamodsprövande och tog allra längst tid och det var lagom pilligt att få plats med sina händer där bland vattenslangarna i det allmänt trånga utrymmet.

Den tredje brickan är för PCI-E kablarna och satte verkligen pricken över I'et för att städa deras placering.

Här kommer lite överblicksbilder och ursäkta mig för den mixade vitbalansen i bilderna. Alla bilder har sin själ som jag oftast försöker lyfta fram, denna gången är bilderna ganska spridda och olika inzoomade och då blev redigeringen därefter:

Har nog hittat favoritvinkeln för att fota denna datorn i denna komposition=)

Vad har jag då kvar att göra tills nästa gång?
-Ligga på som en igen på min kompis så att jag får de sista bitarna skurna.
-Modda pumpen )Egentligen en bonus och inget som krävs för färdigställande.
-Formatera om datorn, efter att ha kikat i windows loggbok kan jag konstatera att det är hög tid för lite manly love till datorn. Även om Samsung har en fin wizard för att klona sin gamla disk så ska man nog räkna med ett och annat fel som döljer sig bakom kulisserna.
-Överklocka lite
-Skapa ett album i Galleriet för detta.

Sist med inte minst vill jag bumpa att jag är med i en moddartävling på www.minimalisticpc.com

Kika gärna in och kolla in de olika bidagen, omröstning kommer vara möjlig från 31 januari. Må mest omtyckta bygge vinna!!!!;)

Stort OT: Cherry MX blue switchar låter jättemycket i mitt solida aluchassi!=)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Grymt du! Något jag kom på nu är att du borde fixa en plexiskiva och sätta fast på kretskortet som sitter direkt på MB.. Klockrent ställe o ha en logga eller nått på

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Grymt du! Något jag kom på nu är att du borde fixa en plexiskiva och sätta fast på kretskortet som sitter direkt på MB.. Klockrent ställe o ha en logga eller nått på

Sicken bra idé hörru! En backplate till den måste jag ju absolut ta och göra, det får bli till att tänka fram nån bra design eller bar köra en vit bit rakt av...och fixa längre skruv...och två distanshylsor. Kan bli riktigt rent å snyggt iaf.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Sicken bra idé hörru! En backplate till den måste jag ju absolut ta och göra, det får bli till att tänka fram nån bra design eller bar köra en vit bit rakt av...och fixa längre skruv...och två distanshylsor. Kan bli riktigt rent å snyggt iaf.

Kanske gravera in "euf0ria" i en genomskinlig bit plexi? Med belysningen i chassit kan de nog lysa upp rätt snyggt då, ungefär som brodholm gjorde i sitt fönster på Model 01 Kanske rentav ha genomskinligt plexigas som är UV reaktivt! Dock finns de inte så många färger på de så kanske inte passar i ditt tema :/

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Jag har en plan färdig sedan förra inlägget gjordes=) Det kommer bli stiligt...och möjligen UVreaktivt.
En polare som jobbar på tryckeri tyckte jag skulle skriva MJÖLK på plåten, det tyckte inte jag, hehehe.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk

Vill bara säga att de där brickorna till kablarna.... ja... mind blown

Tycker att du ska skriva galleriet på engelska så att alla kan ta del av din fina dator

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av NintendoRobin:

Vill bara säga att de där brickorna till kablarna.... ja... mind blown

Tycker att du ska skriva galleriet på engelska så att alla kan ta del av din fina dator

Tummen upp=)

Japp det är en väldigt bra idé att göra det på engelska, så får det bli!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Vad sägs om det här då? Ena stunden tycker jag att det är snyggt men i andra så tycker jag det ser ut som en stor namnlapp. Bättre än det nakna kortet iaf!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Varför inte en till GPUn när jag ändå är i farten?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/39367418/Dator%20Bitfenix...

Varför inte en till GPUn när jag ändå är i farten?

Me like!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

UPDATE!
Liten sådan, lite plexiglas denna gången och de täckplåtarna som Spille sådde som frö i mina tankar.

Här är färdigkapade och slipade bitar nu=) Det enda som är kvar är att få lite färg på dom och komma fram till hur jag vill att de ska se ut med text och grafik osv.

I stort sett dom enda verktygen som behövs för att kapa till rektanglar. Skär ett snitt med kniven där du vill ha biten delad. Lägg sedan detta snittet uppåt på bordskanten och tryck till hårt. Efter några gånger så knäcks plexiglaset och bristningen hamnar enbart där du ristat med kniven. Enkelt och snabbt som det ska vara, inga 2h med dremel här inte!

Om man slipar biten så att kanterna ser någorlunda ok ut (800 grit våtpapper)...

För att sedan gå på med stormtändaren, så får man en yta som ser helt ok ut!

när jag ändå håller på med lite spillbitar så kan jag visa hur dålig idé det är att rengöra plexiglas med Aceton...räkna med att plasten smälter och blir till en gegga på ytan.

Fortsättning följer! Härnäst på denna idé är som sagt att spika grafiken och få hem den. Sen ska bitarna bara klämmas dit med lite dubbelhäftande.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Skrivet av euf0ria:

Stort OT: Cherry MX blue switchar låter jättemycket i mitt solida aluchassi!=)

Kom att tänka på en grej jag såg i galleriet för länge sen. Kanske inte hjälper helt på blåa dock..
http://www.sweclockers.com/galleri/9585-corsair-k90-modifikat...

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem

O-ringar har jag satt dit sedan dag 2 Det blir lite skillnad på så vis att nedslagen känns lite mer dämpat och man får bort lite utav det sista "plast-knaket" vid bottning. Mest tycker jag nog att det ger en skönare känsla när man skriver faktiskt. Precis som i länken du postade så har jag kört med någon annan o-ring än originalen från WASD, moddning för min del handlar också ibland om att göra fulsnåla lösningar även om jag gillar att köpa nya saker!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Skrivet av euf0ria:

O-ringar har jag satt dit sedan dag 2 Det blir lite skillnad på så vis att nedslagen känns lite mer dämpat och man får bort lite utav det sista "plast-knaket" vid bottning. Mest tycker jag nog att det ger en skönare känsla när man skriver faktiskt. Precis som i länken du postade så har jag kört med någon annan o-ring än originalen från WASD, moddning för min del handlar också ibland om att göra fulsnåla lösningar även om jag gillar att köpa nya saker!

Ah, kanske till och med står i tråden - my bad. Att ha lite kortare slaglängd(eller vad det heter??) måste ju va sjukt härligt, särskilt på mx-blue. Det är i alla fall vad min magkänsla säger :P. Har röda själv
Gillar och kan relatera till din filosofi kring moddning

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem

Det där med att sätta på O-ringar på tangenterna tyckte jag lät som en intressant idé. Även jag har ett Filco Majestouch 2 (Tenkeyless) och är väldigt förtjust i det men hade gärna sluppit ljudet. Så jag undrar hur du gjorde det. (jag har väldigt dålig koll som du märker)
Först och främst, hur pass stor skillnad blir det när vad gäller känslan när man skriver?
Och hur är det med ljudet (jag har bruna switchar)?
Vidare vart skaffar man o-ringar och hur sätter man på dem?
Gick det att sätta på ringar på alla tangenterna?
Och slutligen (och mest okunnigt jag vet) hur gör man rent praktiskt för att få loss tangenterna? Behöver man ta loss chassit (i så fall hur gör man)?

Jag snor din tråd här och om det är olämpligt med alla frågor så kan kanske en OP flytta inlägget till en egen tråd.

*EDIT* Jag ser nu att detta har diskuterats närmare på annat håll här på forumet och letar där istället.

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)