Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk

Bokade min 20/9-13 på postförskott. Surt att man inte la tidigare så man fick vid release.. Sitter ju bara o uppdaterar webhallens sida hela dagarna för att se om den är påväg.

Något nytt om när nästa leverans kommer in? Nåt om killzone bundle t.ex.?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Razer DeathStalker, Razer Kraken Pro, Razer Naga.

Permalänk
Skrivet av Maryliato:

Bokade min 20/9-13 på postförskott. Surt att man inte la tidigare så man fick vid release.. Sitter ju bara o uppdaterar webhallens sida hela dagarna för att se om den är påväg.

Något nytt om när nästa leverans kommer in? Nåt om killzone bundle t.ex.?

Dom sktev ju längre upp i tråden att nästa leverans kommer i mitten av december.

Permalänk
Skrivet av Flash Martin:

Dom sktev ju längre upp i tråden att nästa leverans kommer i mitten av december.

Jojo tänkte mer om det är ett spikat datum..

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Razer DeathStalker, Razer Kraken Pro, Razer Naga.

Permalänk
Skrivet av Maryliato:

Jojo tänkte mer om det är ett spikat datum..

Skulle tro att han kommer skrika ut det här då

Permalänk
Medlem

Om man beställde xbox one day one edition. Är det då helt säkert att man får just en day one edition då? Eller kommer de ta slut så att man får en "vanlig", så att säga?

Permalänk
Skrivet av mazzn:

Om man beställde xbox one day one edition. Är det då helt säkert att man får just en day one edition då? Eller kommer de ta slut så att man får en "vanlig", så att säga?

Beror väl på när du boka, men de lär ju bara vara första leveransen, förmodligen, som är day one

Permalänk

Alla som har bokat ps4 från slutet av augusti till mitten av september från Webbhallen Solna avregga nu. Blir galen här va Rädd att jag kommer få vänta till efter årskiftet efter all ledigheter är över.
Och så ligger min påse med lite spel, uppgraderings hårddisk och årsförbrukning av PS+ på platsen där konsolen skall stå. Gaaaaaaah!!

En fråga bara, vet någon ifall man kan byta batterier i kontrollerna? Eller måste de laddas..

Permalänk

Hej, om någon undrar så beställde jag hämtning i Malmö 29e Augusti. Jag har inte fått min PS4 än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

När öppnar butiken i V-ås??? Kommer det finnas några konsoler i butiken på öppningsdagen???

Västerås, Erikslund Öppnar preliminärt 9 december!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk

Har hört någon stans (kanske står här , haha) att nästa leverans kommer i februari(efter december leveransen), är det sant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille412:

beställde alla ni innan september?

Japp, verkar som om de flesta (alla?) som beställde under augusti månad har fått.

Tack alla ni som valt att inte hämta ut.

Permalänk
Skrivet av Persa:

Japp, verkar som om de flesta (alla?) som beställde under augusti månad har fått.

Tack alla ni som valt att inte hämta ut.

Inte jag (29e Augusti)

Permalänk
Skrivet av Celticfan:

Har hört någon stans (kanske står här , haha) att nästa leverans kommer i februari(efter december leveransen), är det sant?

Om så är fallet så finns det nog ett par andra återförsäljare som kan fixa i Januari!.....

Permalänk
Medlem

Beställde Xbox One från Microsoft Frankrike tidigare ikväll. skulle skickas innan 16 december.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gonzogohome:

Inte jag (29e Augusti)

detta är lite sjukt, då en kompis till mig bokade för ca 3 veckor sedan och fick hem sitt idag.

hur går detta till?

Permalänk
Skrivet av oldeback:

detta är lite sjukt, då en kompis till mig bokade för ca 3 veckor sedan och fick hem sitt idag.

hur går detta till?

Beställde han från Webhallen? Hemleverans eller uthämtning? Jag är också nyfiken på hur detta har gått till... :-S

Permalänk
Medlem

Tjena!

Bokade min PS4: 2013-09-06 14:07

Kan man få någon slags procentuellt estimat, mellan tumme och pekfingret... på ett ungefär, vad ni tror...

Skall jag avboka julledigheten, eller tror ni att jag kommer att ha en PS4 innan jul?

/S

Permalänk
Skrivet av oldeback:

detta är lite sjukt, då en kompis till mig bokade för ca 3 veckor sedan och fick hem sitt idag.

hur går detta till?

Det skulle jag också verkligen vilja veta. Det är ju verkligen helt sjukt om det är så...sissta gången jag handlar från webhallen om så är fallet faktiskt.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Flash Martin:

Det skulle jag också verkligen vilja veta. Det är ju verkligen helt sjukt om det är så...sissta gången jag handlar från webhallen om så är fallet faktiskt.

Jag kan inte kategoriskt säga att vårt system är 100% fläckfritt:
Om det hänt handlar det om någon promille av alla åtskilliga tusentals ordrar.

Om ni har ett exempel på någon där det hänt: skicka gärna ordernummer (på den som levererats för tidigt alltså) via PM så kan jag undersöka om det stämmer och i så fall varför det blivit så och förhindra att det händer igen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av oldeback:

detta är lite sjukt, då en kompis till mig bokade för ca 3 veckor sedan och fick hem sitt idag.

hur går detta till?

Kan du inte ta reda på ordernr och exakt datum då hen beställde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gonzogohome:

Beställde han från Webhallen? Hemleverans eller uthämtning? Jag är också nyfiken på hur detta har gått till... :-S

var ju samma skit när WoW Vanilla släpptes, jag hade förhandsbokat å betalat, stod i kön när jag kom fram var alla slut. hur fan kan man ge bort min WoW box till någon annan när jag redan bokat å betalt. Det är en av anledningarna jag inte köper grejer så ofta från dem. Det slutade med att 1-2 månader senare köpte jag min WoW Vanila Box på http://www.spelochsant.se/ hemma i Norrtälje.

Vad jag vill säga är att det är inte första gången Webhallen verkar ha problem med sitt system för bokningsköerna.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

var ju samma skit när WoW Vanilla släpptes, jag hade förhandsbokat å betalat, stod i kön när jag kom fram var alla slut. hur fan kan man ge bort min WoW box till någon annan när jag redan bokat å betalt. Det är en av anledningarna jag inte köper grejer så ofta från dem. Det slutade med att 1-2 månader senare köpte jag min WoW Vanila Box på http://www.spelochsant.se/ hemma i Norrtälje.

Vad jag vill säga är att det är inte första gången Webhallen verkar ha problem med sitt system för bokningsköerna.

Ja och hur många års sedan var de? Jo 9 år sedan ganska precis.. Tror du inte de förbättra sina system/rutiner?
Allt man hör här är att "någon" "min kompis" "någon man hört om".... Inte direkta konkreta bevis.... Nån kan ju komma in med ett ordernummer så vi kan se att de blivit fel innan alla hoppar på "Hat tåget".....

Permalänk

Nej för fan, inget hateri nu! Ingen vet vad som har hänt.

Permalänk
Medlem

Bokade och betalade min ps4 via webhallen 9/9. Tror och hoppas verkligen att kösystemet fungerar och att jag kan få ett ex innan jul. Om jag öppnade min plånbok för 3 månader sen så vill jag verkligen inte se att någon som beställt efter det sitter och avnjuter sin maskin före mig.

Det räcker med att man vet att personer bokar utan någon somhelst handpening på vinst och förlust men sen inte hämtar ut sin maskin när de fått tag i den på annat sätt eller ångrat sig. Vilket gör att personer senare i kön surt får vänta. Vet att Webhallen vill inget annat än levererar till alla som kan betala, att de önskar att de inte behövde ett kösysyem alls.

Jag har inte upplevt något som tyder på att webhallen inte håller sina köer, det enda skulle vara att de inte satt upp att produkten var fullbokad inom en rimlig tid, det dröjde ganska länge efter att jag la min beställing

Permalänk
Medlem

asso mitten av december ger ju inget konkret svar överhuvudtaget. kan ni inte säga åtminstone de som har bokat innan "den dagen" kommer att få det innan jul så man vet om man ska avbetälla eller inte? för min del så beställde jag ganska långt innan så jag hoppas verkligen -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille412:

asso mitten av december ger ju inget konkret svar överhuvudtaget. kan ni inte säga åtminstone de som har bokat innan "den dagen" kommer att få det innan jul så man vet om man ska avbetälla eller inte? för min del så beställde jag ganska långt innan så jag hoppas verkligen -_-

Tror inte webhallen eller någon av de andra butikerna vet hur många PS4or de kommer få in, eller ens när de kommer in.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Tror inte webhallen eller någon av de andra butikerna vet hur många PS4or de kommer få in, eller ens när de kommer in.

Webhallen skrev tidigare i tråden mitten av december.Med tanke på att de vet ungefär när de får det så borde de veta ungefär hur många likaså? Tröttnat på att vänta nu bara :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille412:

Webhallen skrev tidigare i tråden mitten av december.Med tanke på att de vet ungefär när de får det så borde de veta ungefär hur många likaså? Tröttnat på att vänta nu bara :/

Preliminära datum behöver inte vara ens nära att stämma, tror det är en kvalificerad gissning från webhallens/deras distributörs sida.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Är övertygad om att Webhallen gör allt dom kan + lite till för att täcka upp alla PS4:a bokningar. Är själv en av de som väntar och hur jobbigt det än är, så får man helt enkelt sitta hemma och dregla ett tag till.

Det är lite som att vara åtta år igen, dagen innan julafton. Olidligt jobbig väntan

Permalänk
Medlem

Kan ju även vara den mänskliga faktorn... Inte konstigt att det blir fel ibland. Jobbar själv på ett liknande ställe men vi säljer andra produkter, jag vet hur svårt det kan vara att få allt att klaffa med ordersystem, lager o.s.v. Ibland blir det fel bara av olika anledningar. Tycker Webhallen gör ett grymt bra jobb.