Permalänk
Medlem
Skrivet av Joanjii:

Troligtvis kommer dom råka få in dom i lager några dagar efter kampanjen har slutat

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelof:

Det är inte rimligt att få svar inom ett par timmar. Har du fått en orderbekräftelse?
Om du inte har fått det har direktbetalningen gått igenom via din bank men av någon anledning kom inte den informationen vidare till CDON. Naturligtvis något de skulle kunna jobba på.
Vet av erfarenhet att det inte är så säkert att välja direktbetalning via surfplattor och mobiltelefoner. Förmodligen beror detta på webbläsarna och dåligt anpassade system på serversidan.

Jag är rätt säker på att du kan lösa det här med kundtjänsten om du tar kontakt med de. Glöm inte att uppge referensnummer/transaktionsnummer för din överföring.
Har du inte fått en orderbekräftelse kommer de aldrig se att du har betalat.

Orderbekräftelse har kommit borta,har bara nu den från Banken att jag har betalad. Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av klaus:

Orderbekräftelse har kommit borta,har bara nu den från Banken att jag har betalad. Mvh......Klaus

Den ligger inte i borttaget mappen i mailen eller om du råkat flytta den till en annan mapp?

Permalänk
Medlem

Och där har jag också rensat,tyvärr.År första Gången att Cdon.com inte skicka Vara.Tänkte väll där varför spara. Mvh.........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Såg att det skickades mail igår vid 22:30isch att min leverans var postad.

Kan inte vara att lagret gick tomt för de boxarna jag beställde har stått som, "1 till 2 dagars leveranstid" på. Om det inte varit fel på den statusen från deras sida.

Jaja. Dagens i-landsproblem men nu vet jag att det är långa leveranstider från cdon.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Och där har jag också rensat,tyvärr.År första Gången att Cdon.com inte skicka Vara.Tänkte väll där varför spara. Mvh.........Klaus

Kolla ditt konto på CDON istället då. Där finns ordernummer osv, och där kan man inte ta bort det. Har du fått orderbekräftelse så borde allt finnas kvar på ditt cdon konto... Med ditt ordernummer så borde cdon kunna lösa allt. Det jag inte riktigt förstår är ifall de skickade något överhuvudtaget eller ifall du fick ett tomt packet/brev.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon chans att ni matchar det här priset på en Logitech G27?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486244

Är lite sugen på en ratt men handlar gärna inte hos elgiganten.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Beställde Battlefield 4 incl China Rising ifrån er förra fredagen. Idag har det gått 7 dagar sedan jag beställde spelet men det har fortfarande inte kommit fram! Detta är riktigt dåligt och jag är väldigt missnöjd med eran leveranstid. Det står att det ska ta mellan 1-3 dagar men detta verkar inte stämma alls!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SugarRay:

Någon mer som fortfarande väntar på MSI GTX 780? Beställde den 3 November och kundtjänsten kan fortfarande inte ge några som helst hintar om leveransdag.

Har bett dem att ta ett snack med MSI för att ta reda på vad som försigår och har även frågat om jag kan välja ett annat kort med samma rea (15% expo).
Det enda svar jag får är "Vi kan avbeställa ordern om du vill".

Vad är det för pantade jävla idioter som jobbar på CDON egentligen? Det verkar som att de gör sina 8 timmar och åker hem och väntar på lönen utan att bry sig det minsta om att hålla kvar sina kunder. Detta är sista gången jag köper något från CDON.

Jag förstår att varan inte finns i lager, men efter 1 månad borde man ha kontaktat tillverkaren för att se vad felet är, för att sedan informera sina kunder.

Jag väntar också och ja de verkar ju inte vara särskilt intresserade.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

Jag väntar också och ja de verkar ju inte vara särskilt intresserade.

Citerar dig bara för att du nu är moderator och att skälet att ni nu inte heller får svar på era frågor,Det är troligen för att dom så här före jul har en hel del ordrar att skicka bara en teori enligt mig i allfall

Hoppas ni får era grejor innan jul

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

Citerar dig bara för att du nu är moderator och att skälet att ni nu inte heller får svar på era frågor,Det är troligen för att dom så här före jul har en hel del ordrar att skicka bara en teori enligt mig i allfall

Hoppas ni får era grejor innan jul

Ja det kanske kan vara en faktor.

Dock beställde vi (eller iaf de flesta) våra kort redan första dagarna i November, och i och med att ingenting har hänt sen dess så borde dena här artikeln prioriteras. Jag tvekar på att det är fler artiklar som inte funnits i lager i över 1 månad.

Med all säkerhet är det ju tillverkaren som krånglar, men det är fortfarande CDON's uppgift att ta reda på vad som försigår och hålla sina kunder informerade och uppdaterade, vilket de totalt struntat i

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

Citerar dig bara för att du nu är moderator och att skälet att ni nu inte heller får svar på era frågor,Det är troligen för att dom så här före jul har en hel del ordrar att skicka bara en teori enligt mig i allfall

Hoppas ni får era grejor innan jul

Med det sagt blir man ju lite intresserad av vad Andreas har för övriga uppgifter än just SweC-forumet.. Tror ju knappast han är en som står på lagret och packar menar jag..?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Inaktiv

Såg cdon håller på att uppdaterar hela systemet så vi kunder ska få det bättre. Och sedan gör inte juletider det bättre heller då det är fullt tryck.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Andra gången jag beställer nu som min order blir annullerad, Kundservice kunde inte säga varför orderna vart annullerad första gången så det hjälpte mig fixa till allt.

Och nu får jag se i orderhistoriken att ordern är annullerad igen.

Det har stått i orderhistoriken: Packas sedan Mottagen av lagret och tillslut Annullerad. Fakturan har kommit konstigt nog.

Blir att höra av sig en tredje gång om de kan fixa detta annars får man väl beställa från annat företag då man inte kan köpa från cdon.

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Såg cdon håller på att uppdaterar hela systemet så vi kunder ska få det bättre. Och sedan gör inte juletider det bättre heller då det är fullt tryck.

Felet är att dom "uppdaterat" sedan augusti...

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tuffejalle:

Felet är att dom "uppdaterat" sedan augusti...

Ajdå, Såg på prisjakt nu att cdon fått riktigt dåliga betyg nu med.
Är det såhär illa verkligen.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur så många kan tycka illa om CDON. Har själv jobbat inom elektronik handel och det kan faktiskt bli problematiskt och rörigt vid större event som black friday o jul handeln. Har själv säkert handlat hos cdon säkert 100 gånger och har 98 av 100 gånger varit kanon nöjd.

Dem har ärligt talat nästan alltid lägst pris och alla rabattkoder o liknande gör det hela så mycket bättre. Hade tyckt det vore jättetråkigt ifall cdon var tvungna att lägga ner.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Jag väntar också och ja de verkar ju inte vara särskilt intresserade.

Citat:

Hej xxxxx,

Vi kommer att få in 15st nästa vecka och kommer att skicka ut till de som är först i kön. Därefter får vi en ny leverans veckan efter.

Återkom gärna om du har några frågor eller om det är något annat som du behöver hjälp med.

Med vänlig hälsning,

Mustafa

Kundtjänst Hemelektronik

Fick detta svar av Kundtjänsten i slutet på förra veckan. (Gällande MSI 780 alltså.)

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Sweede:

Någon chans att ni matchar det här priset på en Logitech G27?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486244

Är lite sugen på en ratt men handlar gärna inte hos elgiganten.

Hej,
Jag har skickat vidare önskemål till ansvarig!
Mvh//Andreas

Skrivet av Jaxione:

Hej,
Den är beställd men obekräftad ifrån leverantör, vi vet mer inom kort, återkommer.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎

Det var då väldans vad denna tråden var full med whine?
Jag tänkte iaf skriva några ord om vad tycker är bra / dåligt.

ROS

  • Nöjd mer era leveranstider, inte de snabbaste - men någon dag extra eller två från de "snabbaste" konkurrenterna

  • Supporten har blivit rejält mycket bättre sedan slutet på sommaren och numera kan det mesta lösas direkt via chatten

  • Ni är en utav de bästa prispressarna på den svenska marknaden inom hemelektronik imo

  • Möjligheten att bevaka en produkt är mycket bra och något jag nyttjar flitigt

  • CDON+ Fri frakt är guld värt! Oftast beställer man över 100kr i vilket fall - ändra inte! Då blir det annan åf.

RIS

  • Sweclockers 15% rabatterna är alltid trevliga, men varför känns det ofta som att priserna är kryddade?

  • FAQ -delen för att leda kunden till rätt info, är istället ganska vilseledande - man vill kontakta er för det mesta när man har ett ev. problem och inte leta i en ordlista

  • CDON+ "Deal'sen" som säljs in så bra vid annonsering om produkten/tjänsten är ganska tafatt, ointressanta rabatter som alla kan ta del av, bara koderna läcker. Fixa istället exklusiva rabatter som endast kan nyttjas om man faktiskt är CDON+ kund.

Det var väl det som jag kommer på nu..
Ha en fortsatt trevlig dag!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

Order status: Mottagen av lagret.
Stått så sedan i Torsdags, va händer?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av andreas_dock:

Det var då väldans vad denna tråden var full med whine?
Jag tänkte iaf skriva några ord om vad tycker är bra / dåligt.

ROS

  • Nöjd mer era leveranstider, inte de snabbaste - men någon dag extra eller två från de "snabbaste" konkurrenterna

  • Supporten har blivit rejält mycket bättre sedan slutet på sommaren och numera kan det mesta lösas direkt via chatten

  • Ni är en utav de bästa prispressarna på den svenska marknaden inom hemelektronik imo

  • Möjligheten att bevaka en produkt är mycket bra och något jag nyttjar flitigt

  • CDON+ Fri frakt är guld värt! Oftast beställer man över 100kr i vilket fall - ändra inte! Då blir det annan åf.

RIS

  • Sweclockers 15% rabatterna är alltid trevliga, men varför känns det ofta som att priserna är kryddade?

  • FAQ -delen för att leda kunden till rätt info, är istället ganska vilseledande - man vill kontakta er för det mesta när man har ett ev. problem och inte leta i en ordlista

  • CDON+ "Deal'sen" som säljs in så bra vid annonsering om produkten/tjänsten är ganska tafatt, ointressanta rabatter som alla kan ta del av, bara koderna läcker. Fixa istället exklusiva rabatter som endast kan nyttjas om man faktiskt är CDON+ kund.

Det var väl det som jag kommer på nu..
Ha en fortsatt trevlig dag!

Hej,
Tack för feedback! Det stämmer dock inte att CDON+ koder kan nyttjas om man inte är CDON+ medlem, de är låsta till CDON+ kunder. Det ligger även ett gäng extra erbjudanden för plus-kunder. T.ex kläder och skor -20%. Osv.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frågar igen då ni skippade över detta tydligen

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Tack för feedback! Det stämmer dock inte att CDON+ koder kan nyttjas om man inte är CDON+ medlem, de är låsta till CDON+ kunder. Det ligger även ett gäng extra erbjudanden för plus-kunder. T.ex kläder och skor -20%. Osv.
Mvh//Andreas

Åhh fasen!
För jag vet om läckta koder som användes av icke CDON+ kunder precis i början när ni lanserade tjänsten.
Bra att det är åtgärdat!

Finns det något sätt att alltid kunna se aktuella CDON+ erbjuanden via hemsidan?, likt "smarta deals" ?
Så man inte bara skall vara vaken och kolla sin mailbox..

/ Andreas

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Åhh fasen!
Finns det något sätt att alltid kunna se aktuella CDON+ erbjuanden via hemsidan?, likt "smarta deals" ?
Så man inte bara skall vara vaken och kolla sin mailbox..
/ Andreas

Här finns ett par iallafall: http://cdon.se/cdon-plus/
Vet inte om det finns fler. 50% på hyrfilmer är iallafall trevligt

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Undrar om ni kommer ha ngn mer 15% innan jul. Samt om ni kommer ha ngn form av mellandagsrea i år? Om det är möjligt skulle jag gärna se reapriser på skärmar och övriga tillbehör typ t-bord osv. Önska kan man ju i alla fall

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Åhh fasen!
För jag vet om läckta koder som användes av icke CDON+ kunder precis i början när ni lanserade tjänsten.
Bra att det är åtgärdat!

Finns det något sätt att alltid kunna se aktuella CDON+ erbjuanden via hemsidan?, likt "smarta deals" ?
Så man inte bara skall vara vaken och kolla sin mailbox..

/ Andreas

Gå in på "mina sidor" och sedan klicka på "CDON+"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...