Problem med att det laggar och hackar när jag surfar på nätet

Permalänk
Medlem

Problem med att det laggar och hackar när jag surfar på nätet

Först så undrar jag vad det kan vara för fel att när jag scrollar på nätet så laggar de/hackar man ser genomskinligt vet inte hur man ska förklara det. Märker det med i spel att det är ett streck när man rör sig i spelet högt upp. Har precis installerat om datorn och har senaste drivers + ccc och alla windows updates etc (w7 ultimate) kör avg free antivirus

Sen så kan jag inte komma in på thepiratebay står websidan kan inte visas.

Också finns det något sätt man kan speeda upp loading time? kan knappt spela d3 för när ja tpar till någon så dör ja ju innan jag kommer in där alltså vart nu den gubben ja tpar till (kör mp10) hoppas på lite svar.

Visa signatur

Phenom II X4 965 @ 3415mhz || Asus M4A785TD-V Evo || Corsair XMS 2x2gb 1600mhz|| XFX Radeon HD 5770 || Hitachi 160gb 7200rpm 8mb || Corsair CX500w|| Benq 24" E2420HD

Permalänk
Medlem

ni kan se vad jag har för dator i signaturen, har Bredbandsbolaget 250/10, haha dock får ja ut 261/70 på den o.O

Visa signatur

Phenom II X4 965 @ 3415mhz || Asus M4A785TD-V Evo || Corsair XMS 2x2gb 1600mhz|| XFX Radeon HD 5770 || Hitachi 160gb 7200rpm 8mb || Corsair CX500w|| Benq 24" E2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dampo:

Först så undrar jag vad det kan vara för fel att när jag scrollar på nätet så laggar de/hackar man ser genomskinligt vet inte hur man ska förklara det. Märker det med i spel att det är ett streck när man rör sig i spelet högt upp. Har precis installerat om datorn och har senaste drivers + ccc och alla windows updates etc (w7 ultimate) kör avg free antivirus

Också finns det något sätt man kan speeda upp loading time? kan knappt spela d3 för när ja tpar till någon så dör ja ju innan jag kommer in där alltså vart nu den gubben ja tpar till (kör mp10) hoppas på lite svar.

Har för mej att Google spärrar Torrens sök (Vi ska inte främja pirat kopiering)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X870E Hero, CPU 9950x3D, G-Skill TridentZ5 RGB DDR5 6000 MHz 2x16GB, Corsair RM1000x, ASUS RTX 4080 Super 16GB ROG Strix Gaming OC, Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 990 PRO 1TB, Samsung, 980 PRO 1TB, Phanteks Glacier One 360 D30. ROG Strix Scope NX Wireless Deluxe keyboard, ROG Gladius III Wireless AimPoint mouse and Phanteks Enthoo Evolv X Satin chassi. Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Dampo:

du är ny här va ? alltså på forumet ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

ny och ny är jag väl inte, men inte varit inne många gånger, why?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelleg59:

Har för mej att Google spärrar Torrens sök (Vi ska inte främja pirat kopiering)

Nej det kan vi ju inte göra, tur jag bara tar ner sådant som man får ta ner allt är inte olagligt att ta ner grabbz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

TPB är uppe, nog bara du som skriver fel toppdomän bara, just nu byter dom toppdomän lika ofta som en annan kalsonger.

Men till ditt problem, kan tänka mig att det kan fattas nån drivrutin som ställer till det
Kolla först i enhetshanteraren om det finns några gula frågetecken.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

TPB är uppe, nog bara du som skriver fel toppdomän bara, just nu byter dom toppdomän lika ofta som en annan kalsonger.

Men till ditt problem, kan tänka mig att det kan fattas nån drivrutin som ställer till det
Kolla först i enhetshanteraren om det finns några gula frågetecken.

jo alltså kommer in så men när jag ska ladda hem så får jag upp

Servern hittades inte

Firefox kan inte hitta servern på torrents.thepiratebay.sx.

Kontrollera om det finns något skrivfel i adressen, som ww.example.com i stället för www.example.com
Om du inte kan hämta någon sida alls, kontrollera datorns nätverksanslutning.
Om datorn eller nätverket skyddas av en brandvägg eller proxy, kontrollera att Firefox har tillstånd att ansluta till webben.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom rubriken inte uppfyller grundkravet i forumreglerna:

Citat:

§ 3 När du skapar en tråd
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

För att tråden ska låsas behöver du via PM skicka ett förslag på en bättre rubrik.

*** rubrik ändrad och tråd upplåst ***

/KimTjik

Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hjälp mig nu grabbar, sweclockers är ju trots allt störst inom it forum

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dampo:

jo alltså kommer in så men när jag ska ladda hem så får jag upp

Servern hittades inte

Firefox kan inte hitta servern på torrents.thepiratebay.sx.

Inte så konstigt eftersom att piratebay har bytt från .sx till .pe. Felet ligger inte på din dator utan på piratebay som inte hunnit uppdatera länkningen.

Skrivet av Dampo:

hjälp mig nu grabbar, sweclockers är ju trots allt störst inom it forum

Du har ju fått hjälp som du ignorerat, läs ggustavsson's inlägg igen

Permalänk
Medlem

ignorerade det inte, jag skrev ju nyss att jag kommer in på tpb men om ja ska ladda ner något så får jag bara upp sidan kan inte visas. och drivers är installerade har även driver program som uppdaterar allt i datorn också som heter driver reviver

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dampo:

ignorerade det inte, jag skrev ju nyss att jag kommer in på tpb men om ja ska ladda ner något så får jag bara upp sidan kan inte visas. och drivers är installerade har även driver program som uppdaterar allt i datorn också som heter driver reviver

Så du har tittat i enhetshanteraren att allt ser rätt ut? Bara för att du har ett program som installerar drivrutiner så betyder inte det att du får dom senaste och bästa. Ladda tex ner drivarna till grafikkortet manuellt från tillverkarens hemsida istället