Permalänk

Tips till chassi

Hej hade tänkte mig köpa ett mindre chassi som är lite lättare att ha med till lan men endå ha bra kylning och bra byggkvalite
Mina komponenter
Moderkort Asus atx p8 pro kommer inte ihåg exakt
Cpu i5 2500k med h60 vattenkylning
Grafikkort Gtx 680 gigabyte windforce
1 hd 1 ssd
Nuvarande chassi Cooler master storm trooper

Permalänk

Köp nytt moderkort och köp Fractal Design Node 304

Permalänk
Skrivet av anderssonherman:

Köp nytt moderkort och köp Fractal Design Node 304

Hade tänkt att bara köpa ett chassi men det är ett alternativ

Permalänk
Medlem

Köp ett mAtx/Itx-moderkort och köp ett Prodigy M/Prodigy

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbetagg:

Hade tänkt att bara köpa ett chassi men det är ett alternativ

Om du vill ha ett kompakt chassi som är superlätt att ta med på LAN så är det nog det bästa alternativet.

Om du har ett mATX moderkort så kan du alltid köpa ett BixFenix Prodigy M

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Han har ett ATX-kort så ni vet. "Asus atx p8 pro" skrev han i första inlägget och det är ATX.

TS: Om du vill ha ett mycket mindre chassi så behöver du byta till mATX eller mITX. Jag tror inte det finns något "litet" chassi med ATX support.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Köp ett mAtx/Itx-moderkort och köp ett Prodigy M/Prodigy

Prodigy är inte litet.

Sugo SG05b, Coolermaster elite 120, Node 304 är mycket mindre.

Permalänk

Tips på bra matx moderkort som passar med min setup

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Prodigy är inte litet.

Sugo SG05b, Coolermaster elite 120, Node 304 är mycket mindre.

Prodigy är helt klart större än dom du nämnt, men det är så mycket snyggare och så har prodigy dom praktiska bär-handtagena plus att det ryms allt och lite till man vill ha i en riktig speldator

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbetagg:

Hej hade tänkte mig köpa ett mindre chassi som är lite lättare att ha med till lan men endå ha bra kylning och bra byggkvalite
Mina komponenter
Moderkort Asus atx p8 pro kommer inte ihåg exakt
Cpu i5 2500k med h60 vattenkylning
Grafikkort Gtx 680 gigabyte windforce
1 hd 1 ssd
Nuvarande chassi Cooler master storm trooper

Tycker att den här ser skojig ut: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1499576&o=inkfrakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dando:

Prodigy är helt klart större än dom du nämnt, men det är så mycket snyggare och så har prodigy dom praktiska bär-handtagena plus att det ryms allt och lite till man vill ha i en riktig speldator

Jo, jag vet

En släkting checkade in en dator med Prodigy chassi på flygplatsen. Det blev 15kg totalt med resväska (11kg dator).

Jag tycker dock att Sugo är bättre om man vill ha litet och bärbart. Den är ju trotts allt hälften så stor. Man blir också snabbt trött på Prodigy. Plastfronten (på den vita modellen som inte är peforerad) känns plastig. Även handtagen är plastiga.

Permalänk
Skrivet av 00daka32:

A den kan det nog bli

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbetagg:

A den kan det nog bli

8,2kg mot Node 304 som väger 4,9kr. +3kg extra att släpa på... Rent volymmässigt ser den större ut också.

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbetagg:

A den kan det nog bli

japp!