Permalänk

Bluescreen när jag spelar

Hejsan som rubriken lyder så får jag bluescreen när jag spelar. Någon som vet va detta kan bero på , Från början hade jag i ett nvidia Geforce 560 1gb men nu har jag testat två radeon hd 5770 u burken, Kunde spela 5-6 timmar innan jag fick en bluescreen. Men nu kan jag ca spela i 30-40 minuter. Jag får bara bluescreen när jag spelar aldrig annars, Tempen på grafikkorten ligger på ca 74-77grader när jag spelar och ca 50grader när jag inte spelar.

Datorns komponenter:
Processor: INTEL I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155
Ram: Corsair 16GB DDR3 XMS3 1600MHZ (4x4) GB)
Nätdel: OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT
Chassi : COOLERMASTER SILENCIO 550 ATX
Lagring: 1 st OCZ AGILITY 3 2.5" 240GB SSD SATA/600MLC.
1 st SEAGATE BARRACUDA 500GB 7200RPM SATA

MVH/ Rasmus

Bluescreen när jag spelar

Permalänk
Medlem

Dina grafikkort, har de en fläkt som trycker ut luften ur chassit eller är luften kvar i lådan?

Min kompis stoppade nydligen in ett starkare grafikkort i sitt Silencio 550. Det blev väldigt varmt och han måste ha sidopanelen av tills de nya, starkare fläktarna kommer. De två fläktarna som följer med chassit går sakta och är väldigt tysta.. men de flyttar inte mycket luft.

Jag tror att din dator tycker att det bli för varmt i chassit. Stoppa en termometer vid utblåset bakpå burken. Min polare fick omkring 50'c (!) på luften som kom ut när han spelar BF4

Varmt!

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk

Okej. Jag får testa det där med termometern. Men det var inte fel på grafikkorten mer än att dom är väldigt varma. Jag formaterade om datorn och då så funkade det perfekt. Jag hade klonat över det andra och som jag har förstått nu så finns det risk för bluescreens när man gör så. Dock så fick jag ordningen på detta för några månader sen.