Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Köpråd, nya högtalare

Har kollat på dessa
Edifier S330D
Harman Kardon Soundsticks 3
Logitech Z623

Jag har försökt googla men har svårt att bestämma mig vilka är bäst/mest prisvärda?
Vet att Logitechen ska vara väldigt kraftfull bas, HK soundstick ska ha bra ljud bild och samma med Edifiern.
Mina användnings områden kommer vara mest musik, lite serier/filmer. Lyssnar på allt från Hardstyle till gitarr musik. Vilka är bäst för det?
Kom gärna med förslag på andra prisvärda i samma prisklass.

Permalänk
Medlem

Kan inte säga nåt gott om Logitech,lyssnade på ett billigt 2.1 och det var bara baslådan som lät mest,satelliterna lät som om man stoppat ett täcke över.
Vill du ha bäst ljudkvalite för pengarna så är det 2.0 som gäller typ aktiva studiomonitorer och liknande.

Permalänk

För dom pengarna hade jag valt Swans M10 som också är ett halvbudgetsystem. Men låter säkert bra mycket bättre än dina alltenativ. Eller ännu bättre Corsair SP2500.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

För dom pengarna hade jag valt Swans M10 som också är ett halvbudgetsystem. Men låter säkert bra mycket bättre än dina alltenativ. Eller ännu bättre Corsair SP2500.

Har kollat på Swan m10 men det blir så jävla trångt med 2skärmar en sub och två högtalare på skrivbordet samtidigt :/ därför valde jag bort de.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad gör att 2.0 har mycket bättre ljud? Vad tycks om dessa högtalare?http://www.prisjakt.nu/product.php?p=839000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anky:

Har kollat på Swan m10 men det blir så jävla trångt med 2skärmar en sub och två högtalare på skrivbordet samtidigt :/ därför valde jag bort de.

Du behöver ju inte ha suben på skrivbordet dock.

De M-Audio du länkade ska vara bra.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | 9060 XT | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Du behöver ju inte ha suben på skrivbordet dock.

De M-Audio du länkade ska vara bra.

Men då måste jag ju ner på golvet varje gång jag ska justera volymen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anky:

Vad gör att 2.0 har mycket bättre ljud? Vad tycks om dessa högtalare?http://www.prisjakt.nu/product.php?p=839000

För att man betalar ju bara för två par högtalare och inte en baslåda det gör ju att byggkvalitén på delarna blir lite bättre och likaså ljudet.
Är ju samma sak när man jämför ett 5.1 vs 2.0 för 2000kr, vilket tror du låter bäst om man tänker objektivt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anky:

Nej, du ställer fast volym på subben, och sedan sköter du volymen via datorns eget volymreglage, bredvid klockan.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Nej, du ställer fast volym på subben, och sedan sköter du volymen via datorns eget volymreglage, bredvid klockan.

Eller om man har möjlighet styra volymen med musen som jag gör. Enklare kan det inte bli.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anky:

finns väl inga högtalare som har volymkontrollen på subben? den ska stå på golvet för bästa effekt/ljud

Visa signatur

• Alienware 34" OLED AW3423DWF • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CusmaR:

finns väl inga högtalare som har volymkontrollen på subben? den ska stå på golvet för bästa effekt/ljud

Det blev dubbelfel där

Swans M10 har volym på bashögtalaren som de rekommenderar att man ställer i samma höjd som höger/vänster-högtalare.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Kan bara meddela, haters gonna hate, blev att jag köpte ett par z623. Var desperat efter nya högtalare och det fanns på en lokal butik för vettigt pris. Värt att nämna är att jag är ingen kräsen lyssnare. Det enda ljudsystem jag haft tidigare är ett par creative fps 1500...