Permalänk
Medlem

Toshiba Encore HDMI

Hej.

Nyligen köpt en Toshiba Encore men får inte HDMI att fungera. Vet inte om det beror på att jag gjort inställningarna fel i surfplattan eller om jag köpt fel kabel.
Den kabel jag köpt är en HDMI A-hane - HDMI® D-hane Micro (kan inte mycket om HDMI men kontakterna passar i surfplatta och TV).
Får dock ingen bild på tv (provat olika apparater och även provat en HDMI till DVI-D adapter för anslutning till DVI-ingång). TV visar ingen bild (alternativt så får man felmeddelande att den inte hittar någon signal).
Provat olika inställningar på plattan (dels inställningar för grafiken i "desktop läge" och dels inställningar för grafiken då man kör den i "pek skärms läge"). Plattan visar dock endast en bildskärm (den på plattan och kan inte identifiera den andra bildskärmen). Även provat de olika alternativ som finns (spegla, utökat skrivbord osv).
Någon som fått HDMI att fungera med plattan?
Måste man ha någon speciell HDMI kabel eller göra några speciella inställningar på plattan för att få bild på extern skärm/tv?

/Dan

Permalänk
Medlem

Provade med min Encore som jag fick igår, fick bild utan problem. Spelade upp 1080p via XBMC som en dröm! Kan vara så att den skickar ut en upplösning som din Tv inte klarar att visa, prova med olika upplösningar får du se!