Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Åh, så man kan ha en 200mm fram utan att plocka bort den optiska läsaren. Toppen!

Skrivet av Ant3:

Ska gå att få en Bitfenix egna 230mm fläkt oxå.

Det går in en 230mm från Bitfenix med platsen för optiska läsare kvar, jag har det.

Permalänk
Medlem

Går det bra att installera H80 i prodigyn

Permalänk
Medlem
Skrivet av laserman:

Går det bra att installera H80 i prodigyn

Antar att det var en fråga? Men ja, det var väldigt enkelt, dock så funkar den nog bättre om man installerar den i toppen

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

underbart! galet med en d-14(viss är det en sån?) i ett itx-bygge utan mod! gillar verkligen det där chassit! =D

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

underbart! galet med en d-14(viss är det en sån?) i ett itx-bygge utan mod! gillar verkligen det där chassit! =D

Haha tackar Japp en D-14, sitter som handen i handsken i detta chasso

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangaz:

Haha tackar Japp en D-14, sitter som handen i handsken i detta chasso

Haha, Kallar du den kylaren "smånytt"? Stor nyhet i liten låda:)

Permalänk
Medlem

jag tänkte köpa acceleron till mitt 7970, men inser att sidoplåten måste moddas då vilket inte gör mig något. Med gick det att få dit kortet ordentligt utan att det slog i ramen på chassits bakkant? det är bara sidoplåten som måste moddas?

Ingick allt i kittet som behövdes för att installera allting till 100%? Detta kitt jag tänker på http://cdon.se/hemelektronik/cooling-vga_arctic_cooling_accel...

MVH!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

jag tänkte köpa acceleron till mitt 7970, men inser att sidoplåten måste moddas då vilket inte gör mig något. Med gick det att få dit kortet ordentligt utan att det slog i ramen på chassits bakkant? det är bara sidoplåten som måste moddas?

Ingick allt i kittet som behövdes för att installera allting till 100%? Detta kitt jag tänker på http://cdon.se/hemelektronik/cooling-vga_arctic_cooling_accel...

MVH!

Jag skulle inte rekommendera att du skaffar ett sånt kitt ! Grafikkortet sitter som det ska men den fläkten som sitter närmast chassit kommer inte snurra alls. Så skulle köra på din originalkylning istället.

Mvh alex

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangaz:

Jag skulle inte rekommendera att du skaffar ett sånt kitt ! Grafikkortet sitter som det ska men den fläkten som sitter närmast chassit kommer inte snurra alls. Så skulle köra på din originalkylning istället.

Mvh alex

vad menar du med det? har sett andra med detta och prodigyt som alla 3 snurrar på?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Får du plats med en optisk enhet med notchua kylaren?
Isåfall vad är maxlängden på den?

Permalänk
Medlem

tjena ska göra mig av med mitt atx kort och fractal design arc och skaffa mig en sån här skön låda med en noctua d14 cpu fläkt.
Till min fråga är det LP ram för att få plats med den gigantiska notua fläkten?
finns de plats för att lägga i isolerings mattor på chassieplåten då jag vill bygga en så tyst dator som möjligt.
även byta ut cpu fläktarna till scythe 120mm typhoon 5db för att få en extremt tyst dator.