Permalänk
Medlem

Kul att så många börjar skriva att dem är på. Under helgen testade/labbade jag med lite olika säkerhets tänk.

Visa signatur

write-host ((0..66)|%{if (($_+1)%3 -eq 0){[char][int]("118105107116111114064103105108098101114116115115111110046099111109"[($_-2)..$_] -join "")}}) -separator ""

Permalänk
Medlem

jag är gärna med och testar poolen lite. mest intresserad av LTC / DOGE. känns som det blir mindre krångel då

Permalänk
Medlem

Börjar bli less dogepool.pw Sidan börjar bli kraftigt överbelastad... Så får du upp en bra server joinar jag dirr med alla mina rigs.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk

7500kh/s väntar på dig, känn ingen press

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Aldrig minat men klart intressant eftersom ja har en rigg över

Permalänk

Bra initiativ! Fixar du så att man kan mina DOGE & LTC så är jag på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Litecoin, eller multipool och jag hade kunnat tänka mig mina lite där

Permalänk
Medlem

Förslag på domännamn? Ni får gärna kolla upp så det är ledigt. checkdomain

Oseriösa förslag undanbes. Ja, ni förstår nog varför.

Visa signatur

write-host ((0..66)|%{if (($_+1)%3 -eq 0){[char][int]("118105107116111114064103105108098101114116115115111110046099111109"[($_-2)..$_] -join "")}}) -separator ""

Permalänk
Medlem

Klondike Coin vore trevligt

Visa signatur

Phenom II X4 955. Asus Crosshair Formula V. MSI R9 280x x5.
Corsair HX 860 x2. Corsair SSD 120x 2. 16gig Corsair LowProfile

Permalänk
Medlem

Jag skulle vara intresserad av en dogecoin pool

Permalänk
Medlem

En Sweclokers pool skulle vara assom ;P

1200 kh/S att bidra med (När cpu kommer)

Permalänk
Medlem

En multipool som växlar till btc hade varit intressant.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

En multipool som växlar till btc hade varit intressant.

Ja attans så bra det skulle vara ifall vi hadde bitcoin scrypt mining.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jays_swe:

Ja attans så bra det skulle vara ifall vi hadde bitcoin scrypt mining.

Njae jag pratar mer om någonting liknande detta http://www.middlecoin.com/ .

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jag tror att en middlecoin liknande pool är det bästa. Profit mining som görs om till BTC eller dogecoin kanske. En del av profiten kan ju återinvesteras i att bygga ut sweclockers som en bitcoin eller dogecoin community där det går att koppa upp sina E-butiker så att bitcoins och dogecoins går att använda som betalmedel på t.ex. inet.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Inaktiv

Intresserad av BitCoin pool. Om google går över till det, då jävlar. *glad hest*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jays_swe:

Börjar bli less dogepool.pw Sidan börjar bli kraftigt överbelastad... Så får du upp en bra server joinar jag dirr med alla mina rigs.

Jag slutade mina på Dogepool.pw ett litet tag för att testa andra coins.. jag hade väl runt 100.000 Doges på denna.. nu finns tydligen inte mitt konto kvar och man får inget svar från admins

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Haha alltså.. Är TS seriös? Du vill alltså göra en pool med (i nuläget) ca 10 intresserade. Huhu, glhf!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Jag slutade mina på Dogepool.pw ett litet tag för att testa andra coins.. jag hade väl runt 100.000 Doges på denna.. nu finns tydligen inte mitt konto kvar och man får inget svar från admins

Skrivet av wreckan:

Haha alltså.. Är TS seriös? Du vill alltså göra en pool med (i nuläget) ca 10 intresserade. Huhu, glhf!

Inte för att vara otrevlig. Men skrev tydligt i trådstarten att off-topic undanbes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som kan skicka ett PM hur man sätter upp en Litecoin miner? Har inte mjukvaran, är intresserad av att vara med på detta! Endast gjort bitcoin förr.

Permalänk

För att göra en bra uppskattning bör vi/du kanske kolla på hur mycket vi kan hasha tillsammans, kontra tiden det tar att hitta ett block. En enkel handuppräckning ger mest en indikation om det finns intresse för detta. Sedan krävs det väl att det bildas någon form av ledning/admin-grupp som ger förslag på alla praktiska aspekter, och letar rätt på de förmågor vi kan tänkas behöva för att ro runt ett sådant projekt. Är själv intresserad av att hjälpa till om du/ni behöver det.

För att teoretiskt sett hitta ett block á 500.000DOGE om dagen krävs det runt 65.000khash/s med dagens svårighetsgrad, men det varierar såklart i takt med hur tur man har. Sannolikhetslära är roligt i teorin. I verkligheten kan det vara väldigt stressande

Jag kan väga in på 3.8-3.900khash/s Scrypt i dagens läge.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jays_swe:

Skrivet av wreckan:

Skrivet av Taljin:

Inte för att vara otrevlig. Men skrev tydligt i trådstarten att off-topic undanbes.

Skrivet av Deathdancer:

För att göra en bra uppskattning bör vi/du kanske kolla på hur mycket vi kan hasha tillsammans, kontra tiden det tar att hitta ett block. En enkel handuppräckning ger mest en indikation om det finns intresse för detta. Sedan krävs det väl att det bildas någon form av ledning/admin-grupp som ger förslag på alla praktiska aspekter, och letar rätt på de förmågor vi kan tänkas behöva för att ro runt ett sådant projekt. Är själv intresserad av att hjälpa till om du/ni behöver det.

För att teoretiskt sett hitta ett block á 500.000DOGE om dagen krävs det runt 65.000khash/s med dagens svårighetsgrad, men det varierar såklart i takt med hur tur man har. Sannolikhetslära är roligt i teorin. I verkligheten kan det vara väldigt stressande

Jag väger in med 2100Kh/s (Sorry for Förra OT)

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

My point exactly. Att folk i denna tråden tycker det verkar som en bra idé men uppenbarligen inte har någon koll är ju rätt genomskinligt.

Skrivet av Deathdancer:

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Permalänk
Medlem

Om det blir DOGE så räkna med minst 8000khash/s från mig.

Visa signatur

“Om du vill veta vem som bestämmer över dig, fråga dig själv
vem du inte får kritisera.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av wreckan:

My point exactly. Att folk i denna tråden tycker det verkar som en bra idé men uppenbarligen inte har någon koll är ju rätt genomskinligt.

Återigen... Vill du diskutera om det är en bra idé eller inte att starta en pool, så är du välkommen att starta din egna tråd och föra denna diskussion. Skicka gärna ett PM om du inte förstår. Men smutsa inte ner tråden i onödan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Håller med dig helt och hållet. Jag minar gärna på en sweclockers pool om vi kommer upp i lite högre kh/s allihopa tillsammans.
Jag tror att vi kan komma väldigt långt över 65.000 Kh/s om alla från sweclockers joinar.

Jag har 8500 Kh/s

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Jag hade sett:

dedikerad bitcoin, litecoin, dogecoin

både en SHA256 multipool, och en scrypt multipool (med valbar switching)

om ni orkar så även en pool för primecoin, men det behövs skrivas en klient för det

Självklart autosend för allt till t.ex crypsty för att auto-trada

så för att ta er in på marknaden så har ni lite kodning att göra:P

jag höll på med en dogecoin pool men la ner då det tog för mycket tid

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk

Hur går arbetet med poolen

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Har 2900KH/s dock är det KDC som gäller för mig,iaf ett tag framöver men en pool på swec vore kul

Visa signatur

Phenom II X4 955. Asus Crosshair Formula V. MSI R9 280x x5.
Corsair HX 860 x2. Corsair SSD 120x 2. 16gig Corsair LowProfile

Permalänk
Medlem

Kan hoppa in jag också.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM