Bilden på skärmen har blivit skev och förvriden :(

Permalänk
Medlem

Bilden på skärmen har blivit skev och förvriden :(

Idag började familjens skärm cpa sig.

Själva bilden har blivit förvriden och förmisnkad. Jag har försökt ställa in inställningarna med hjälp av knapparna på skärmen, men det går inte att lösa den vägen, det blir bara värre.

Jag har bifogat ett kort på hur det ser ut. Kolla in det och kom med råd. Tack.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Aj... det är nog högspänningen som håller på att dö...

Permalänk

konstigt.
Lämna in på service. Testat med Deguss? Eller dum fråga.
Annars testa med att dra ur strömsladden och lite sånt, funkar inte det så äre bara skrota/reparera.
Btw, testa på annan dator så du är säker på att det är skärmen och inte grafikkortet som är vajs.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Jag testade på vår gamla dator, och där blev bilden ännu konstigare! Är det bara att lämna in på reparation då eller? Finns det ingen nollstälnningsknapp gömd någon stans på skärmen?

RaZor: Vad menar du med att "högspänningen håller på att dö" ? Vad innebär det?

Bild på gamla datorn med nya skärmen

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Jag har samma skit i vissa upplösningar (som jag inte hade förr) och Hz-lägen... skumt.

Permalänk

ha ha ha.. ursäkta. men bilderna ser ganska roliga ut.

Hur o när blev det så för dig? bara blev den så efter att ni startatt den eller efter att ni flytatt på den.?

Permalänk
Medlem

Min polare hade en Fujitsu/Siemens 17" skärm och hur mycket han försökte ställa in den osv så var den alltid förvriden på sidorna, skitkonstigt.
Dock vet jag inte vad som är fel på din skärm.