The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

... Sen ska man dra upp svårighetsgraden till Legend samt lägga till Skyrim Immersive Creatures modden så får man en rejäl utmaning.

Själv kör jag med SkyTEST Realistic Animals and Predators, vet inte hur mycket som skiljer mellan dessa då Nexus är nere just nu.

Däremot kommer jag ihåg när jag precis hade lagt in den och körde det första. Kom ut ur Whiterun och skulle västerut över slätten. Sprang rakt ut där som vilken annan gång som helst. Lallade på och såg en varg, tog bågen och sköt den på håll bara för att. Det skulle jag inte ha gjort. Strax där efter hade jag en stor flock vargar efter mig som jag fick kötta ner, inga större problem. När det bara var två kvar så gav dom upp och sprang sin väg.

Lallade vidare och klättrade upp på en klippa för att se mig omkring. När jag står där uppe och tittar omkring så ser jag en jävla massa hjortar och älgar (seriöst väldigt många) som står och glor på mig och ett par av dom går emot mig. Happ, hoppar ner och tänkte fortsätta åt mitt håll, men tydligen hade jag förargat den här hjorden på något sätt för nu kommer hela slättens djur efter mig och jag springer i panik men hade inte en chans xD

Där efter så tog jag moden på lite större allvar och är försiktig med vart jag klampar Måste säga att jag gillar den ändå och den känns ganska välgjord. Mycket intressantare än vanilla iaf.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

http://www.greenmangaming.com/

Med koden GMG20-CV2W4-DSYBT så kan man köpa Skyrim Legendary Edition för 14,40 GBP (typ 160 SEK)
Krävs nog Steam-konto.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

För er som inte vet så kan en medhjälpare hålla i en jättes klubba. Man kan dock inte göra det själv.

Klubban som jag hittade nordöst om Whiterun i en jättes läger ger 65 i skada som original. Sedan borde det öka med skillpointen man sätter på tvåhandsvapen. Med en mod så kan även boten träna upp sig

Lydia med jätteklubban

Edit
Sorry för dålig kvalitet trots att jag hade 1080p. Blev inte som jag hoppats när jag laddat upp videon
Jag spelar i Legedary svårigehtsgrad och är passiv spelare som helare samt Conjurer

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

För er som inte vet så kan en medhjälpare hålla i en jättes klubba. Man kan dock inte göra det själv.

Klubban som jag hittade nordöst om Whiterun i en jättes läger ger 65 i skada som original. Sedan borde det öka med skillpointen man sätter på tvåhandsvapen. Med en mod så kan även boten träna upp sig

Lydia med jätteklubban
http://i.solidfiles.net/e957c1d547.png

http://www.youtube.com/watch?v=63M6hY8Tu4Y

Edit
Sorry föl dålig kvalitet trots att jag hade 1080p. Bliv inte som jag hoppats när jag laddat upp videon
Jag spelar i Legedary svårigehtsgrad och är passiv spelare som helare samt Conjurer

Är det omoddat?

Ballt att man fortfarande blir överraskad över vad som finns is spelet 400+ timmar in

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Är det omoddat?

Ballt att man fortfarande blir överraskad över vad som finns is spelet 400+ timmar in

Det finns i originalspelet. Jag har inte moddat fram detta. Nu har inte frosttrollen nån chans även när jag kör i Legendary :D. Men det finns betydligt värre monster än frosttrollen. Dramans monstren som följer med modden Skyrim Immersive Creatures är extrema och Dwarven Drakarna (metalldrakar)är mycket svåra redan på medium, men jag har dem på very hard lvl. har dock inte mött nån än

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Skyrim Demokraterna

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Har ett irriterande problem med Skyrim för tillfället. Jag brukar klara mig bra mot krascher i Skyrim, men på senare tid har har det ökat väldigt mycket och enbart runt Whiterun (ofta vid stallet utanför Whiterun) så lägger spelet av till desktop trots att spelet flyter skitbra. Kommer jag bort från Whiterun så brukar det funka utan problem. Jag ligger ofta på 70 fps (har ökat fps cap till 70 i enbseries.ini) så det är inte prestandaproblem som orsakar krascherna. När jag kollade tempen lite snabbt efter kraschen så låg den på 72c och det är ok för mitt AMD R9 290 kort, så det kan inte vara temp problem heller. Ska jag behöva installera om allt från scratch. Någon som har liknande problem som vet hur man löser det?

Skrivet av turbomaniac:

Hahaha, ja den har jag sett förut. Rolig en

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Har ett irriterande problem med Skyrim för tillfället. Jag brukar klara mig bra mot krascher i Skyrim, men på senare tid har har det ökat väldigt mycket och enbart runt Whiterun (ofta vid stallet utanför Whiterun) så lägger spelet av till desktop trots att spelet flyter skitbra. Kommer jag bort från Whiterun så brukar det funka utan problem. Jag ligger ofta på 70 fps (har ökat fps cap till 70 i enbseries.ini) så det är inte prestandaproblem som orsakar krascherna. När jag kollade tempen lite snabbt efter kraschen så låg den på 72c och det är ok för mitt AMD R9 290 kort, så det kan inte vara temp problem heller. Ska jag behöva installera om allt från scratch. Någon som har liknande problem som vet hur man löser det?

Ladda ner TES5Edit och kolla om den ger nåt fel
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/25859/

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Om det inte är en mod som strular så kan det vara något knasigt som har uppstått i cellen, vilket är väldigt vanligt på olika ställen i Skyrim. Det brukar gå att fixa genom att låta den återställas. Håll dig borta från Whiterun och tundran under en veckas ingame-tid, alternativt res till någon utkant av Skyrim och vänta/sov 7 dygn om du är otålig.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Om det inte är en mod som strular så kan det vara något knasigt som har uppstått i cellen, vilket är väldigt vanligt på olika ställen i Skyrim. Det brukar gå att fixa genom att låta den återställas. Håll dig borta från Whiterun och tundran under en veckas ingame-tid, alternativt res till någon utkant av Skyrim och vänta/sov 7 dygn om du är otålig.

Jag kör samma moddar jag alltid gjort. Jag märkte att det kraschade runt Winterhold på samma sätt också. Jag kan testa att nollställa cellerna med en mod jag har som heter Immersive Skyrim Creartures där den funktionen finns med. Jag kollade på nätet och det verkar vara en väldigt gammal bug. Folk har haft precis samma problem att det kraschar vid stallet utanför Whiterun och inläggen var från 2011 samt installationen var omoddat

Jag har testat att verifiera filerna i steam. Då laddar den ner originalfilerna igen som jag måste rensa från dirty edits igen

Btw. Är den här bilden tagen från NMM? https://dl.dropboxusercontent.com/u/5066808/Screenshots/sky/m... I såna fall, hur har du fått listan i på flera rader? eller är det flera bilder som du satt ihop till en bild?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Har samma problem, fast mot Honningbrew Meadery och ett ställe till ute på stäppen. Spelar ingen roll hur stabilt spelet är i övrigt.

Däremot försvann problemet när jag plockade bort alla 2k texturer och körde vanilla. Sedan testade jag att ladda in texturmoddarna en och en och gjorde en testrunda från Whiterun Stables till Riverwood - visade sig att de officiella 2k texturerna kraschade för mig. Så nu kör jag Tropical Skyrim istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Har samma problem, fast mot Honningbrew Meadery och ett ställe till ute på stäppen. Spelar ingen roll hur stabilt spelet är i övrigt.

Däremot försvann problemet när jag plockade bort alla 2k texturer och körde vanilla. Sedan testade jag att ladda in texturmoddarna en och en och gjorde en testrunda från Whiterun Stables till Riverwood - visade sig att de officiella 2k texturerna kraschade för mig. Så nu kör jag Tropical Skyrim istället

Konstigt i såna fall. Jag har till och med 4k texturer med SMIM. Kan vara det kanske som spökar, men när jag nollställde cells med Immersive Skyrim Creatures så kraschade det inte när jag körde senast nu. Kan dock vara ren tur att det gick, vi får se. Gick och dog nyss med min mage så jag ska testa en ny omgång med en Assassin denna gången.

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Nej men funkar det för dig så kör på det

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja veta om det är bara för mig med ett AMD grafikkort som har detta problemet eller om det är spelet. Skyrim flyter på väldigt bra på flesta ställena (ligger mellan 50 och 70 fps hela tiden), men det finns undantag och det är två ställen hittills. Nedre våningen på Jorrvaskr och i en affär i Solitude så toksegar/hackar spelet nåt fruktansvärt. Går knappt att spela när det är så och ändå så ligger frameraten på 40 fps där. Ofta är det när det är lågt i tak. Övre våningen i Jorrvaskr flyter det på normalt

Edit:
Jag har ett annat problem också. Det är en gammal bug som kommit tillbaka? Första uppdraget när man joinar companions som är Hired Muscle. Jag kan inte slutföra det utan får använda setstage cr04 100 i consolen för att slutföra uppdraget. Jag trodde att Unofficial Skyrim Patch hade fixat det felet vid det här laget

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Om det var några fler än jag som missa julrean så finns nu Legendary Edition på CDON för 209kr
http://cdon.se/spel/downloads/the-elder-scrolls-v-skyrim-lege...

Permalänk
Medlem

http://www.bethblog.com/2014/01/23/the-elder-scrolls-online-v...

Längst ner i blog-inlägget om röstskådisar till ESO står det:

Citat:

The Elder Scrolls IV: Oblivion®, Skyrim earned hundreds of ‘Game of the Year’ awards and sold over 20 million copies.

Inte fy skam. Om de tjänat 200:- per sålt exemplar är det 4 miljarder kronor. Nu är förstås en hel del sålda på reor, men i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantor65:

Om det var några fler än jag som missa julrean så finns nu Legendary Edition på CDON för 209kr
http://cdon.se/spel/downloads/the-elder-scrolls-v-skyrim-lege...

Nice! Undrar hur det blir om man redan har Skyrim men icke DLC. Förresten någon som vet hur man får rustning som man har lagt in som modd i spelet? NPC? Kista nånstans eller craft?

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Nice! Undrar hur det blir om man redan har Skyrim men icke DLC. Förresten någon som vet hur man får rustning som man har lagt in som modd i spelet? NPC? Kista nånstans eller craft?

Får man inget avdrag om man redan har ett spel men inte DLC? har för mig att det är så. Jag tror att jag fick det i ett spel

Vad är det för mod? oftast kan man köpa dessa hos en smed eller tillverka dem själv om man har dessa skills. Jag har Immersive Armor + nån mer. För att kunna få t ex cloaker så var jag tvungen att göra en bok först eller sno en cloak från ett offer när jag dödat honom/henne.

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Får man inget avdrag om man redan har ett spel men inte DLC? har för mig att det är så. Jag tror att jag fick det i ett spel

Vad är det för mod? oftast kan man köpa dessa hos en smed eller tillverka dem själv om man har dessa skills. Jag har Immersive Armor + nån mer. För att kunna få t ex cloaker så var jag tvungen att göra en bok först eller sno en cloak från ett offer när jag dödat honom/henne.

Hm... Ja det är möjligt, jag tyckte att jag köpte Legendary när Steam hade rea men måste ha klickat fel eller nåt *suck*
Nightingale armor har jag installerat via Nexus Modmanager.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Taft:

Hm... Ja det är möjligt, jag tyckte att jag köpte Legendary när Steam hade rea men måste ha klickat fel eller nåt *suck*
Nightingale armor har jag installerat via Nexus Modmanager.

Du har troligtvis bara installerat en mod för att ändra utseendet på den Nightingale armor som finns i spelet.
Den får man genom att...

joina Thieves Guild och spela igenom den quest-kedjan.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Du har troligtvis bara installerat en mod för att ändra utseendet på den Nightingale armor som finns i spelet.
Den får man genom att...

joina Thieves Guild och spela igenom den quest-kedjan.

Dold text

Aah! Schysst!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ramlade över onetweak igår som bland annat fixar alt-tabbandet. Sablar vad jag stört mig på att alt-tabbandet varit så dåligt under de nästan 300h jag spelat. Och så fanns det en enkel mod hela tiden.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Argh!!!! uppdaterade några några moddar till nyare version som BOSS givetvis inte kände igen. Nu blir det CTD direkt. Får ta och lägga in de äldre igen om jag nu hittar dem

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

50% av spelet verkar gå ut på att få till bra mods.
40% av spelet går åt till att försöka få bort mouselag. (Är det helt omöjligt att få bort?)
10% av spelet går ut på att...spela...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

40% av spelet går åt till att försöka få bort mouselag. (Är det helt omöjligt att få bort?)

Visst. Jag har i alla fall spelat runt 600 timmar, njutit av varenda timme dessutom. Moddar är en bonus som förlänger spelets livstid, finns väldigt många som jag nu anser vitala moddar för att jag ska köra.

Får hoppas att Bethesda lägger mer tid på att fixa buggar till PC-versionen nästa spel. Det var risigt i början, speciellt minneshanteringsproblemen och alla krashbuggar. Som jag förstått det har PC-versionen sålt långt över förväntan för deras del vilket gör det troligt att de faktiskt lägger mer tid på PC nästa spel.

Permalänk
Avstängd

Finns det någon icke våldsbaserad mod för att bli något av en Maven Blackbriar eller så? Är lite trött på att hugga mig till framgång

Hoppas på en co-op mod i nästa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Finns det någon icke våldsbaserad mod för att bli något av en Maven Blackbriar eller så? Är lite trött på att hugga mig till framgång

Hoppas på en co-op mod i nästa spel.

Varför inte bygga in coop funktionen direkt i spelet istället för att lägga till en mod. Det ska finns en mod som gör att du kan bygga en hel stad (minns inte vad den heter) och kanske bli en egen Jarl för den staden?

Övrigt:
Jag hade lite problem längre upp, men har löst det. I senaste Immersive Armor (nr 7) å följde det inte med en fil som andra moddar behövde, en fil som heter spike.esm. När jag avinstallerade Immersive Armor 6 så försvann även den filen. Fick ladda ner den äldre versionen igen enbart för att kunna plocka ut spike.esm från paketet. Jag har även bytt ENB eftersom Kountervibe ENB är lite för ostabil. Den kraschar spelet när man minst anar det trots att frameraten är stabil och hög. Phinix Natural ENB är kanske inte lika snygg, men den kraschar i alla fall inte spelet

Skrivet av Woaini:

Moddar är ett måste för att spelet ska bli roligt att spela. Jag är ganska nöjd med min nuvarande konfig. Jag ska kanske lägga till några realism moddar nån gång igen, men det får bli senare. Jag kör ju som Legendary och det är svårt nog när det kommer 10 - 12 vargar som kan bita ihjäl dig med ett bett :), i alla fall en del av dem. Muslagg? jag märker inte av nåt över huvud taget

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Jo du har rätt, kanske ska vara från grunden.

Skulle vara rätt enkelt, om det bara gick (...)

Upp till 4 deltagare
Vem som helst kan agera Host eller Server
Den som agerar Host/server bestämmer också vilka moddar som ska användas
Klienterna ansluter och de moddar som saknas laddas över, de moddar som inte används men finns i modlistan deaktiveras.

Ska söka på den där staden, tycker mig känna igen temat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Jo du har rätt, kanske ska vara från grunden.

Skulle vara rätt enkelt, om det bara gick (...)

Upp till 4 deltagare
Vem som helst kan agera Host eller Server
Den som agerar Host/server bestämmer också vilka moddar som ska användas
Klienterna ansluter och de moddar som saknas laddas över, de moddar som inte används men finns i modlistan deaktiveras.

Ska söka på den där staden, tycker mig känna igen temat

Synd för den som har 200 moddar och måste avinstallera hälften bara för att hosts dator inte klarar av att driva med 200 moddar installerat eller blir ostabil

Nästa spel handlar det om och när skulle det släppas tro med tanke på att det var några år mellan Oblivion och Skyrim? Nu har dom i och för sig en del pengar om spelet sålt 20 milj ex

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Mitt Skyrim kraschar efter några Alt+Tabbar. Inget kraschmeddelande utan det bara försvinner. Jag har Hearthfire och Dawnguard + runt 30 mods, och min dator har inga problem med det. Jag har kollat runt, men har inte hittat någon lösning.

Vet någon en lösning på detta? Kan vara väldigt irriterande om man ska kolla lore och annat om man tabbar mycket.