BF4: Posta ditt längsta headshot

Permalänk
Medlem

1471.85m Silk Road. Gillar fortfarande bf3's sniping bättre.
http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Cpt_Easykill/det...
SRR-61, 14xzoom, bipod. (Har Hunter scope på men kör alltid på 14x)

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Hmm...

Min kompis ligger längst bak på fartyget på Paracel Storm. Jag ligger längst bak i Chinas bas. Vi skjuter samtidigt och får var sitt headshot. Alltså, han skjuter när han ser min kula i luften. Han får: 1625m, Jag får 1629m. Hur kan det bli så? Borde vi inte få exakt samma längd? Vi använde olika bössor men det borde väl inte påverka? Vore intressant att veta hur de mäter.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Permalänk
Skrivet av 1974a:

Hmm...

Min kompis ligger längst bak på fartyget på Paracel Storm. Jag ligger längst bak i Chinas bas. Vi skjuter samtidigt och får var sitt headshot. Alltså, han skjuter när han ser min kula i luften. Han får: 1625m, Jag får 1629m. Hur kan det bli så? Borde vi inte få exakt samma längd? Vi använde olika bössor men det borde väl inte påverka? Vore intressant att veta hur de mäter.

Kulbanan är inte den samma antagligen. En av er behöver kanske sikta lite högre upp för att få till ett HS. Det leder till att kulan först kommer flyga upp lite högre, för att sedan dyka ner lite längre. Därav olika distanser.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/SweBullen/detail...

387.64m

Men det var från sidan av en Littlebird så jag är rätt nöjd med det

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk

1,204.69m HS BF4

Mitt rekord ligger än så länge på 1,204.69m

I samma game fick jag även 1,194m & 1,202m HS. 100+ timmar recon på BF3 & ca 30h recon på Bf4.

Min BF4 Profil.

har ett par 800-900m hs på video.

GENERAL3N här på Sweclockers & DropKickVirgin på BF4

www.twitch.tv/general3n för vilda HS & sjuka heli skills

Permalänk
Medlem

ITT: tråkiga spelare som inte vill spela objective

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Kulbanan är inte den samma antagligen. En av er behöver kanske sikta lite högre upp för att få till ett HS. Det leder till att kulan först kommer flyga upp lite högre, för att sedan dyka ner lite längre. Därav olika distanser.

Han använde CS-LR4 och jag använde SRR-61. Du menar alltså att SRR-61 (Range 100) har längre kulbana än CS-LR4 (Range 60)?
Det låter inte troligt att det skulle förhålla sig så. Det måste bero på något annat.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1974a:

Han använde CS-LR4 och jag använde SRR-61. Du menar alltså att SRR-61 (Range 100) har längre kulbana än CS-LR4 (Range 60)?
Det låter inte troligt att det skulle förhålla sig så. Det måste bero på något annat.

Jag har för mig att BF räknar raka vägen så att säga. Skillnaden på dessa avstånd är ju mindre än 0,3%, så kanske är det inom felmarginal för hur spelet räknar ut avstånd?

Men SRR-61 har betydligt flackare kulbana än CS-LR4 högre bullet velocity också har jag för mig.
VxT=S (V: hastighet, T: Tid och S: Sträcka) men detta räknar ut hur långt tex kulan flyger. Inte hur långt det är till målet kortaste vägen.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Jag har för mig att BF räknar raka vägen så att säga. Skillnaden på dessa avstånd är ju mindre än 0,3%, så kanske är det inom felmarginal för hur spelet räknar ut avstånd?

Men SRR-61 har betydligt flackare kulbana än CS-LR4 högre bullet velocity också har jag för mig.
VxT=S (V: hastighet, T: Tid och S: Sträcka) men detta räknar ut hur långt tex kulan flyger. Inte hur långt det är till målet kortaste vägen.

Det vore intressant att veta hur den felmarginalen fungerar. Finns det något som förstorar hitboxen vid dessa avstånd? Det borde inte vara så enkelt som det är att sätta kula efter kula i den lilla hitboxen som representerar huvudet på en soldat i spelet. Speciellt vid dessa avstånd. Om det är så, så förklarar det kanske mer varför det blev olika längder på skotten.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1974a:

Det vore intressant att veta hur den felmarginalen fungerar. Finns det något som förstorar hitboxen vid dessa avstånd? Det borde inte vara så enkelt som det är att sätta kula efter kula i den lilla hitboxen som representerar huvudet på en soldat i spelet. Speciellt vid dessa avstånd. Om det är så, så förklarar det kanske mer varför det blev olika längder på skotten.

Vet inte hur det funkar exakt men jag vet att på långa avstånd om du höjer siktet 1 pixel så kan det ge 10-20m skillnad i längd men på korta avstånd under tex 200m gör 1 pixel +/- ingen större skillnad. (obs! detta exempel är ytterst godtyckligt men förklarar lite vad jag kommit fram till medan jag spelat BF)

Sedan hur spelet kompenserar för dessa "grövre steg" vid längre avstånd vet jag inte exakt men det går inte att justera sikte så att du skjuter 1m längre eller kortare vid lägre skott. Varje pixel ger ett större steg än 1m.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Vet inte hur det funkar exakt men jag vet att på långa avstånd om du höjer siktet 1 pixel så kan det ge 10-20m skillnad i längd men på korta avstånd under tex 200m gör 1 pixel +/- ingen större skillnad. (obs! detta exempel är ytterst godtyckligt men förklarar lite vad jag kommit fram till medan jag spelat BF)

Sedan hur spelet kompenserar för dessa "grövre steg" vid längre avstånd vet jag inte exakt men det går inte att justera sikte så att du skjuter 1m längre eller kortare vid lägre skott. Varje pixel ger ett större steg än 1m.

Om en pixel ger 10-20m skillnad borde man inte träffa huvudet så ofta som man gör på längre avstånd. Befinner du dig 490-510 från ett mål och ställer in vapnet på 500m så träffar du ganska lätt målet flera ggr. Garanterat lär du sikta någon/några pixlar olika varje gång dessutom. Finns ju guider som visar hur du ska sikta för att träffa soldater som springer och befinner sig runt 1000m bort. Om det handlade om att ha siktet på exakt rätt pixel borde detta vara omöjligt så någon form av kompensation finns ju. Frågan är hur den fungerar?
Kompensationen gjorde kanske att när vi siktade på varandra med ett antal pixlars skillnad och kulorna egentligen "träffade" 4m från varandra så räknades de ändå som träffar mitt i huvudena. Undrar hur pass stor felmarginalen är, hur pass mycket hjälp man får av spelet.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Skrivet av 1974a:

Han använde CS-LR4 och jag använde SRR-61. Du menar alltså att SRR-61 (Range 100) har längre kulbana än CS-LR4 (Range 60)?
Det låter inte troligt att det skulle förhålla sig så. Det måste bero på något annat.

Okej då ska jag förklara...

SRR-61's kulbana: _____

CS-LR4's kulbana: __/ \__

Vilken tror du blir längst?

(Sorry för ful "bild" )

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Okej då ska jag förklara...

SRR-61's kulbana: _____

CS-LR4's kulbana: __/ \__

Vilken tror du blir längst?

(Sorry för ful "bild" )

Hur menar du nu? Varför är det en glugg i den nedre kulbanan? Teleporterar kulan sig en bit eller vadå?
Kan du inte förklara varför den övre kulbanan ( _____ ) är längre än den nedre ( _/ \_ ) istället? Det är ju det jag vill ha reda på.

...eller har jag skrivit totalt galet tidigare i tråden?

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Skrivet av 1974a:

Hur menar du nu? Varför är det en glugg i den nedre kulbanan? Teleporterar kulan sig en bit eller vadå?
Kan du inte förklara varför den övre kulbanan ( _____ ) är längre än den nedre ( _/ \_ ) istället? Det är ju det jag vill ha reda på.

...eller har jag skrivit totalt galet tidigare i tråden?

Hahah jösses... Har du gått på matematik någon gång?

Tänk dig en cirkel. Diametern är 10 och radien är 5. Den övre följer diameterns bana (rakt fram). Den undre går längst med cirkelns ytterkant.

Den ena kommer därför att färdas 10 medans den andra färdas 5x5/2=12.5 (radien x radien / 2)

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Hahah jösses... Har du gått på matematik någon gång?

Tänk dig en cirkel. Diametern är 10 och radien är 5. Den övre följer diameterns bana (rakt fram). Den undre går längst med cirkelns ytterkant.

Den ena kommer därför att färdas 10 medans den andra färdas 5x5/2=12.5 (radien x radien / 2)

Jag tror att jag har gjort det. Vill minnas att halva cirkels omkrets är diametern gånger PI delat på två. Men det kanske är fel? Du menar att man inte räknar så här? 10x3,14/2=15,7. Du menar också att 10 är mer än 12,5 alternativt 15,7 beroende på vilket som nu är rätt i föregående tveksamhet?

Nej seriöst. Jag använde SRR-61 ( ____ , 10 ) och fick 1629m, Han använde CS-LR4 ( _/ \_ , 12,5 / 15,7 ) och fick 1625m.
Ser du "problemet"?

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Skrivet av 1974a:

Jag tror att jag har gjort det. Vill minnas att halva cirkels omkrets är diametern gånger PI delat på två. Men det kanske är fel? Du menar att man inte räknar så här? 10x3,14/2=15,7. Du menar också att 10 är mer än 12,5 alternativt 15,7 beroende på vilket som nu är rätt i föregående tveksamhet?

Nej seriöst. Jag använde SRR-61 ( ____ , 10 ) och fick 1629m, Han använde CS-LR4 ( _/ \_ , 12,5 / 15,7 ) och fick 1625m.
Ser du "problemet"?

Din uträkning är rätt. Lite trött på kvällskvisten (vetefan va jag tänkte/skrev hahah)

Yes, detta var ett extremfall. SRR-61's kula går inte helt rakt och CS-LR4's går inte i en 180 graders bana.

Testa med samma vapen så ska du nog se att det blir samma sak

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Din uträkning är rätt. Lite trött på kvällskvisten (vetefan va jag tänkte/skrev hahah)

Yes, detta var ett extremfall. SRR-61's kula går inte helt rakt och CS-LR4's går inte i en 180 graders bana.

Testa med samma vapen så ska du nog se att det blir samma sak

I vilket fall som helst så förstår jag ditt tänk! Och det skulle vara helt i sin ordning om det inte var SRR-61 som hade producerat det längsta skottet, eller hur?
Jag är mer inne på att det har med att spelet kompenserar på något sätt vid långa kulbanor och stora avstånd. Att du med andra ord inte måste träffa mitt i prick för att det ska räknas som headshot.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Skrivet av 1974a:

I vilket fall som helst så förstår jag ditt tänk! Och det skulle vara helt i sin ordning om det inte var SRR-61 som hade producerat det längsta skottet, eller hur?
Jag är mer inne på att det har med att spelet kompenserar på något sätt vid långa kulbanor och stora avstånd. Att du med andra ord inte måste träffa mitt i prick för att det ska räknas som headshot.

Aaah det har du helt rätt i Trodde du menade tvärtom! På med foliehatten nu!! Dice fifflar!

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Visa signatur

~ASUS Maximus VI Hero ~ i5 4690k @ 4.6GHz 1.228v ~ Noctua NH-D14 ~ Corsair Vengeance Pro 1600MHz 16GB ~ Samsung 850 PRO 256GB SSD ~ 2.5TB HDD ~ ASUS 280x TOP 1200/1700 ~ Corsair TX 750W ~ Define R4 Titanium~

Permalänk
Medlem

Här är dagens skörd.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Ant3_Exedy/detai...

Altair från bergen bakom China spawn.

Bara jag hittar nått bra ställe där jag kan SE 1500+ meter så ska det inte va något större bekymmer med nuvarande setup.

Kryper närmare.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Här är dagens skörd.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Ant3_Exedy/detai...

Altair från bergen bakom China spawn.

Bara jag hittar nått bra ställe där jag kan SE 1500+ meter så ska det inte va något större bekymmer med nuvarande setup.

Kryper närmare.

Jag satte 1558m på Silk Road för ett tag sedan. Så på den banan finns det ställen där du har 1500+ LOS.
SRR-61, x14 zoom, Bipod.
http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Cpt_Easykill/detailedstats/238671813/pc/

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

94.48!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

lintto1 910.1 meter på någon ökenbana.

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Visa signatur

Basement dveller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avar:

Tänkte att det vore kul om vi delar med oss våra längsta headshot.

Jag kan väl börja:
Länk till mitt längsta HS(816.8M)

|------------TOP 20------------|
Forumnamn | Headshot längd | Battlefield 4 battlelog nick

  1. Jola - 995.37m - expiii

  2. Avar- 816.8 - Obsivus

  3. Rlx - 726.59m - RlxPwns

  4. Annamattias - 720.12m - FleX-Swe

  5. kvicksilv3r - 712.52m - kvicksilv3r

  6. Niclasss - 578.8m - Niclasss

  7. Florrpan - 554.23m - Florrpan

  8. KaaKaan - 266.18m - KaakaaN

  9. null

  10. null

  11. null

  12. null

  13. null

  14. null

  15. null

  16. null

  17. null

  18. null

  19. null

För att det ska bli giltigt krävs följande:

  • Länk till din BF4 Battlelog profil.

  • Krävs video när det kommer till +1500m gränsen.

Dold text

969.03m på en snubbe som låg och campade på ett hangarfartyg... Använde M40'n med Rangefinder, Bipod o 40X zoom.
Video på spektaklet finns här! (http://www.youtube.com/watch?v=TP1cmCHbAI8) Skottet kommer på 2:14! Rangefindern i videon är dock missvisande... Då jag var tvungen att kompensera för avståndet så mätte den främre delen på hangarfartyget, men Avståndet står fortfarande på min battlelog!
Min Profil: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/FoamBox/stats/35...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080