Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Hade varit kul att få höra om lite fler första intryck. Denna verkar snygg och rätt, på flera sätt. Jag använder knappt min Surface Pro 2, utan t-bord kan man väl få lite av den där platt-känslan, den jag nu inser att jag eftersökte. Jag trodde att jag skulle bära runt på SP2 och nyttja den men ack så fel jag hade.

Å ena sidan hoppas jag att den kommer snart, men å andra sidan kan jag lika gärna vänta, tror Nokia, precis som alla, kommer komma med en ganska så mycket vassare uppföljare. Med riktig USB och mer minne. Då hinner det även hända en del på mobilfronten. Så jag kan känna viss njutning i att vänta på något gott, jag tror även de kommer komma med nya hörlurar och annat, och jag vill ha nytt på alla fronter.

Men ni som valde denna, cred till er, lätt den coolaste och snyggaste plattan.

Hur funkar Spotify?

Edit: såg nu att web-varianten är mer än okej. Så där klarar man sig

Lite svårt att veta vad du vill veta Ställ frågor istället så kan jag försöka svara. Spotify via webben funkar bra, liksom Spotlite som är en tredjepartsapp. Däremot har jag själv börjat använda Nokia Music mer och mer så jag funderar på att avsluta mitt spotifyabbonnemang.
USB funkar perfekt via adaptern som jag skrev om innan. Såg nu att det även börjar dyka upp USB3-micro A till USB-Micro B, funkar det så blir det ju klockrent till en extern disk utan adapter.
http://www.usbcables.com/super-speed-usb-3-0-micro-a-to-micro...

Permalänk
Medlem

Har testat adaptern med en Samsung M3 extern USB 3.0 HDD. Funkade utmärkt! Hastigheterna bli inte så imponerande dock, ca 33 MB/s när jag kopierade en film från c:

Permalänk
Medlem

Uppdateringar på Nokia Camera och Nokia Storyteller idag. Har använt de för lite för att kunna spotta några förbättringar...

Permalänk

Kommer 2520 ens att släppas i Sverige?
Som det ser ut nu så är inte en RT-platta utan garantier om fortsatt support det hetaste på marknaden!
Full-Windows-plattor till bra pris är ingen bristvara direkt!
Sen närmar sig Msft/Nok-skiftet.
Det skulle vara intressant att se försäljningssiffror på 2520.

Permalänk
Medlem

Nytt test, en WD mypass ultra 2GB, funkar INTE via USB 3-adapterns som jag har, får en felkod 43. Hittar några som haft liknande problem med just de här diskarna iofs med andra datorer, största misstanken är att den inte får nog med kräm.

Permalänk
Medlem

Batteritiden?

Hur tycker du batteritiden är på den? Förlorar den mycket batteri över natten t.ex.?

Permalänk
SpelClockers

Tja!
Jag har länge tänkt på att införskaffa mig en Lumia 2520. Verkar va precis den paden som passar mig...
Så jag har börjat kolla mig för hur jag smidigast kan få tag i en och billigast verkar det vara från JohnLewis (Storbritannien) 400 pund + 20 pund frakt. http://www.johnlewis.com/nokia-lumia-2520-tablet-qualcomm-sna... (verkkokauppa.com säljer den för 649 euro)
Jag skickade även ett mail till dom eftersom det stod att de inte levererade utomlands. Detta var vad de svarade:

Thank you for your e-mail. Please find below a breakdown of the cost to deliver the following to you in Sweden:
860 11601 Nokia Lumia 2520 Tablet, Qualcomm Snapdragon, Windows RT 8.1, 10.1", 32GB, Wi-Fi & 4G LTE, Black - £399.95
Total Value of Goods:£399.95
Postage:£20.98
(via DPD, trackable to final delivery destination)
Total for goods and delivery:£420.13

Please allow 14 to 21 clear working days for delivery ( subject to stock availability ) as the goods need to be fully export packed.
If you are an EU resident and require your goods to be delivered to your property, you will need to pay our shipping agent direct as we do not charge any administration fee. Please do ask for their contact details.

Should you wish to proceed with this order please forward your full postal address, home telephone number and your payment details and we will process your order. We accept payment by Visa/Master credit cards and American express. Regrettably we are unable to accept Discovery or Diners credit cards PayPal or Cheques, except, if they are Business Cheques.

Please be aware that the John Lewis Guarantee is not valid overseas, however some manufacturers may offer an international warranty.

Please note that the price of goods quoted above will be held for 7 days. Unfortunately clearance and special purchase items cannot be reserve without the full payment.
Yours sincerely
Paul

Några frågor:
Någon som varit i kontakt med JohnLewis innan?
Är det värt att beställa nu för att vänta 14-21 vardagar på leverans?
Jag kan inte hitta något lagersaldo på hemsidan, jag kan alltså behöva vänta tills den kommer i lager + 14-21 vardagar? (De hade visst 10+ i lager)
Hur fungerar det med garantiärenden direkt till Nokia? (JohnLewis lämnar ingen garanti utanför landet)

Tacksam för alla synpunkter
/Ace

Permalänk
Medlem

Jag kontaktade också dem nu i vecka , fick samma svar som dig. Jag undrar precis som du hur det är med garantin. Om det inte skulle vara några problem så kommer ja slå till.
Frågade om det hade dem i lager och det hade dom

Permalänk
Medlem

2 års garanti inom EU är INTE frivillig:
http://europa.eu/legislation_summaries/consumers/protection_o...
Så garantin gäller..
Edit: Deras frivilliga kommersiella garanti kan dock ha begränsningar, men du kan alltid hävda den lagstadgade...
Edit 3: Deras frivilliga garanti gäller INTE i Sverige:
◾Please note that our guarantees provide services for goods bought and used in the UK, the Isle of Man and the Channel Islands

Edit igen: Tittade i mina papper och Nokia har en tillverkargaranti/EU-garanti ( inkluderar även Island, Norge Schweiz och Turkiet) som gäller i 1 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wikingw:

Hur tycker du batteritiden är på den? Förlorar den mycket batteri över natten t.ex.?

Nej, den drar inte speciellt mycket alls när den går ner i sleep, ska göra en test insatt så får du mer fakta.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att kapa leveranserna från Nokias fabrik till Storbrittanien och på så sätt komma över några av dessa extremt värdefulla saker?

Vi måste ta till drastiska åtgärder ju!

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wikingw:

Ok, inatt gick den från 78 till 75% på 6 timmar.
Edit: Nu 12 timmar senare, efter en korts stund surfing på morgonen har den nu legat i min väska på jobbet hela dagen: 65%

Permalänk

Usa:

Skall till USA i mars och funderade på att köra en 2520. Är det något problem med att köpa den där? Hur är det med nätsladd osv tex. Kan man byta sladden? (Vill helst ha utan adapter). Är den kompatibel i sverige? Såg att det fanns olika modeller mot olika operatörer. Är det RX-113 Global version man skall ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borderman:

Skall till USA i mars och funderade på att köra en 2520. Är det något problem med att köpa den där? Hur är det med nätsladd osv tex. Kan man byta sladden? (Vill helst ha utan adapter). Är den kompatibel i sverige? Såg att det fanns olika modeller mot olika operatörer. Är det RX-113 Global version man skall ha?

Funderade på att köpa min på eBay från USA först men nätadaptern var svindyr och sen verkar det vara lite andra frekvenser over
there .

Permalänk
Medlem

Självklart kanske men har testat med Nokia Play 360 och Nokia Wireless Receiver. Båda funkar klockrent med 2520:n och NFC.

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är kasst som fan av Nokia att inte säga release-datum. Väntat skitlänge på denna nu, men den verkar ju inte komma?

Permalänk
Medlem

Jag börjar undra om USB 3.0 öht fungerar, som jag tidigare meddelat så fick jag ej en WD My Passport Ultra att funka via en USB 3.0 hostkabel. Det lustiga är att om jag mellan hostkabel och hdd-kabeln lägger till en vanlig skarvkabel för 2.0 så hittas driven!! Som en vanlig usb-enhet då förstås...

Permalänk
Medlem

2520 finns nu listad på prisjakt, tror inte den varit det förut. Eller? Står dock listad på ett ställe bara, en utländsk butik.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2307528

Pris: 4297 kr

Hoppas inte priset stämmer, man kan ju köpa en Surface 2 för 3800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robajn:

2520 finns nu listad på prisjakt, tror inte den varit det förut. Eller? Står dock listad på ett ställe bara, en utländsk butik.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2307528

Pris: 4297 kr

Hoppas inte priset stämmer, man kan ju köpa en Surface 2 för 3800.

Jag blev snarare positivt överraskad eftersom jag fått indikationer på ett svenskt pris på över 6000:-.
Nokia 2520 har inbyggt 4G, tillskillnad från Surface.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Jag blev snarare positivt överraskad eftersom jag fått indikationer på ett svenskt pris på över 6000:-.

Det är sant! 4g är ju värt endel

Permalänk
Medlem

Verkar som om man ska undvika att beställa från EmporioLive om man ska tro på kommentarerna...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Verkar som om man ska undvika att beställa från EmporioLive om man ska tro på kommentarerna...

Om du ska beställa hade jag nog hellre köpt från John Lewis i England. Kostar runt 3800kr med frakt av vad jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robajn:

Om du ska beställa hade jag nog hellre köpt från John Lewis i England. Kostar runt 3800kr med frakt av vad jag sett.

Lägg till 3-400 spänn för en laddare för svenska uttag om du inte vill köra med adapter(den är klumpig nog ändå laddaren), om du över huvud taget får tag på en laddare...
Vad jag ser är priset från John Lewis dessutom 399 pund exlusive frakt, dvs 4250 spänn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Lägg till 3-400 spänn för en laddare för svenska uttag om du inte vill köra med adapter(den är klumpig nog ändå laddaren), om du över huvud taget får tag på en laddare...
Vad jag ser är priset från John Lewis dessutom 399 pund exlusive frakt, dvs 4250 spänn...

Trodde GBP låg lägre, men icke Jag väntar ett tag till iaf, den borde komma till Sverige snart tycker man

Permalänk

Kom en bunt uppdateringar igår, intressantast var ett paket med drivrutiner så det blir att testa om USB3-diskar för att se ev. förbättringar...

Permalänk
Skrivet av mackanj:

Från vilket håll har du fått indikationer på priset?
Över 6000kr låter sinnessjukt......

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tegelbruket:

Från vilket håll har du fått indikationer på priset?
Över 6000kr låter sinnessjukt......

Lika sinnessjukt som iPad Air 4G 32GB. Tänk då också på att Lumia 2520 har både plats för minneskort, USB- och HDMI-port samt tangentbord (tillval).

Nu hoppas jag givetvis att priset ligger närmare 4000 kr än 6000 kr. Att den är dyrare än Surface 2 har jag redan räknat med, inbyggd 4G kostar alltid mer.

Permalänk
Skrivet av anon238205:

Lika sinnessjukt som iPad Air 4G 32GB. Tänk då också på att Lumia 2520 har både plats för minneskort, USB- och HDMI-port samt tangentbord (tillval).

Nu hoppas jag givetvis att priset ligger närmare 4000 kr än 6000 kr. Att den är dyrare än Surface 2 har jag redan räknat med, inbyggd 4G kostar alltid mer.

Missförstå mig inte!
Jag är helsugen på en 2520,men om den kommer att kosta 6000+1500 för ev.tangentbord så blir det ingen Nokia för mig!
Kring 4000 tycker jag oxå låter rimligt.
Själva frågan som jag ställde var:Var indikationerna på priset kom ifrån?
Sen har jag ännu mindre förståelse för dom flesta I-produkter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tegelbruket:

Missförstå mig inte!
Jag är helsugen på en 2520,men om den kommer att kosta 6000+1500 för ev.tangentbord så blir det ingen Nokia för mig!

Läste några artiklar i höstas som sa att den skulle kosta ca 6k, men det var ett tag sen.
Priserna i Finland ligger just nu på 649 euro och uppåt: http://www.vertaa.fi/q/nokia%202520/f/categories/categories__...
I UK kostar den ca £400: http://www.johnlewis.com/electricals/ipad-tablets/nokia-table...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tegelbruket:

Missförstå mig inte!

Jag är också sugen på en Lumia 2520. Min poäng var bara att 6000 kr inte är så sinnessjukt som en först kan tro.

Det positiva är att priset sjunker med tiden till skillnad från Apples produkter som inte sjunker förrän en efterföljare har kommit och då endast marginellt.

Jag har beställt en Nokia Lumia 1020 för 4500 kr, när den var ny kostade den 6000 kr. Då är den ändå inte gammal direkt och det finns ingen efterföljare än.

Om Lumia 2520 kommer kosta 6000 kr kommer jag troligen att avvakta med köpa tills priset har sjunkit.