Permalänk

Datorhörna till Define [ärr] + III

Gjorde ett galleri till datorhörnan efter renoveringen av rummet.

Min dator: http://www.sweclockers.com/galleri/9758-forsta-bygget-define-...

Hörnan:
#Bänkskiva från IKEA 2 meter
#LG IPS236V LED 23"
#Dell 19"
#Qpad MK-85
#Logitech G500
#Steelseries Siberia v2
#Bose Companion 3 Series II
#IKEA Kontorsstol Malkolm
#WD 1TB Hårddisk i Deltaco skal
#Samsung 500GB 2,5" Hårddisk

Datorhörna till Define [ärr] + III

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk
Medlem

Hur är ljudet i Bose systemet?

Hade ett Bose 5.1 system för en massa ( 9~10 ) år sen sen och tyckte att subben tappade all kontroll när man passerade 50% volym.

Men upp till dess att den tappade kontrollen så lät det ju sjuuuukt bra. Men eftersom 5.1 systemet jag då hade enbart lämpade sig till film så blev det utbytt mot Denon Receiver och ett Canton 5.1 system istället och det hänger med än i dag.

Rekommenderar att du har subben minst 10 centimeter ut från väggen bakom så att den får utrymma att andas på eftersom basereflexen sitter ut bak på den.

För övrigt så blev det en gigantisk förbättring av rummet mot hur det va. Bra jobbat.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Hur är ljudet i Bose systemet?

Hade ett Bose 5.1 system för en massa ( 9~10 ) år sen sen och tyckte att subben tappade all kontroll när man passerade 50% volym.

Men upp till dess att den tappade kontrollen så lät det ju sjuuuukt bra. Men eftersom 5.1 systemet jag då hade enbart lämpade sig till film så blev det utbytt mot Denon Receiver och ett Canton 5.1 system istället och det hänger med än i dag.

Rekommenderar att du har subben minst 10 centimeter ut från väggen bakom så att den får utrymma att andas på eftersom basereflexen sitter ut bak på den.

För övrigt så blev det en gigantisk förbättring av rummet mot hur det va. Bra jobbat.

Ja jag tycker den har fungerat men har faktiskt lagt märke till att den inte hängde med riktigt när man krämade ur den riktigt. Ska testa flytta ut den lite.
Bra att du gillade förbättringen! Tack och tack.

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk

Beatles ger alltid femmor!

Visa signatur

Tomorrow Never Knows - Ringo Starr

Permalänk
Medlem

Stilrent, men måla listerna vita så blir det ännu bättre.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Stilrent, men måla listerna vita så blir det ännu bättre.

Får se hur det blir! Ska måla om taket så småningom också!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av törnvall:

Ja jag tycker den har fungerat men har faktiskt lagt märke till att den inte hängde med riktigt när man krämade ur den riktigt. Ska testa flytta ut den lite.
Bra att du gillade förbättringen! Tack och tack.

Grejen är att Bose systemen gör sig bäst till musik från artister/band så som Toto, Eagles, Dire straighs eller ELO.

Testa att kräma på med Låten Africa eller Rosana med Toto så ska du få höra på skönt ljud.

Eller om du vill testa nått lite tyngre så finns låten Battery av Metalica från albumet S&M. Även Fuel från S&M är skön men den kan suben få vårt att hänga med i.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Grejen är att Bose systemen gör sig bäst till musik från artister/band så som Toto, Eagles, Dire straighs eller ELO.

Testa att kräma på med Låten Africa eller Rosana med Toto så ska du få höra på skönt ljud.

Eller om du vill testa nått lite tyngre så finns låten Battery av Metalica från albumet S&M. Även Fuel från S&M är skön men den kan suben få vårt att hänga med i.

Det låter bra eftersom jag lyssnar på alla dom artisterna!
Jag är medveten om att Toto spelar riktigt bra med detta system.

Visa signatur

Permalänk

Snyggt, men 5p för att du kollar på vänner !

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Vad har du för skrivbord? Önskar att mitt bord hade varit 30cm längre så man fick plats med ett par studio monitors och två skärmar

Hur kan du ha en sån fin whisky oöppnad? Klarar inte att se sånt :/
(Säg inte vart du bor )

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Du borde få något dämpande under högtalarna så får du bättre ljudbild, just a tip

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 7 9800x3D : 64gb DDR5 : Inno3D 5080 X3 OC : 2x2tb NVME SSD