någon som gått över från en "highend" android till windows tele?

Permalänk
Medlem

någon som gått över från en "highend" android till windows tele?

Sitter just nu på en Galaxy S3 LTE och tänkte jag skulle vänta ut Galaxy S5 istället för att köpa 4an nu när nästa närmar sig sitt teoretiska releasedatum.

men har även blivit väldigt sugen på en windowsbaserad telefon... så tänkte höra hur de är och hur pass "highend" dem är?
hur är app supporten på dem? jag är inte mycket av en app-mäniska, eller i själva verket använder jag dem i princip aldrig förutom lite basfunktioner som att kolla banksaldot eller när bussen går på smidigare sätt en att gå via nätet.
Det jag framförallt egentligen använder telefonen till är surf > spotify/ljudböcker > samtal > sms > ta bilder. DOCK MÅSTE jag alltid ha någon av värstingmodellerna från aktuell tillverkare, mest för att jag inte klarar av tanken på att en tusenlapp extra kunde sänkt laddningstiderna med 4% och get mig mer arbetsminne..

så kort sagt är väl frågan, Håller windowstelefonerna hög kvalité eller kommer dem kännas som ett nerköp från galaxy S-serien? och om dem håller måttet, vilekn windowstelefon är bäst på marknaden? eller kommer det någon ny som släpps inom en ganska snar framtid?

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem

Lumia 1520. Störst och snabbast, utmärkt kamera och skärm.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Nexus 5 är en j*vla bra lur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Nexus 5 är en j*vla bra lur.

nexus 5an är väl ändå en androidnalle?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Inaktiv

Jag gick över från Note 3 till Lumia 1520 för ca 2 veckor sedan, det slutade med att jag skickade tillbaka lumian och köpte note 3 igen. Lumian kändes underbar, men alldeles för många defekter dels på WP samt själva telefonen, och då snackar jag inte om ett "måndagsexemplar" utan fel som alla 1520 ägare har. Är ingen Fanboy alls, men jag lägger inte 6000Kr på en trisslott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Jag gick över från Note 3 till Lumia 1520 för ca 2 veckor sedan, det slutade med att jag skickade tillbaka lumian och köpte note 3 igen. Lumian kändes underbar, men alldeles för många defekter dels på WP samt själva telefonen, och då snackar jag inte om ett "måndagsexemplar" utan fel som alla 1520 ägare har. Är ingen Fanboy alls, men jag lägger inte 6000Kr på en trisslott.

hm, var tråkigt att höra, hade precis börjat spana i mig på den, men får nog läsa på lite mer nu verkar det som tack

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk

Jag skulle tänka på en två och tre gånger innan jag skaffade mig en windows phone. Apparna lämnar väldigt mycket att önska ifall jag jämför med iOS och Android.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Inaktiv

Gick från android till lumia 1020 med windows os och den telefonen är så tråkig att den samlar damm på skrivbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av palleralla:

Gick från android till lumia 1020 med windows os och den telefonen är så tråkig att den samlar damm på skrivbordet

Tja, vill du inte ha den så vet jag var den kan få bo

OT:

Mycket negativt här om win.
Kan ni inte beskriva lite mer ingående tack, för oss som inte har erfarenheter av dessa telefoner och OS?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

hm, var tråkigt att höra, hade precis börjat spana i mig på den, men får nog läsa på lite mer nu verkar det som tack

Nokia bör släppa en hel drulle med nya produktern snart, troligtvis under WMC. Så höll ögonen öppna lite

Skrivet av palleralla:

Gick från android till lumia 1020 med windows os och den telefonen är så tråkig att den samlar damm på skrivbordet

Skulle också vilja höra en mer detaljerad förklaring om detta, då jag inte vet hur en telefon kan vara tråkig

Permalänk
Inaktiv

Först och främst är ju app utbudet dåligt sen hade jag problem med många av apparna enligt apparna fanns ingen internet uppkoppling på telefonen vilket det fanns och andra appar kunde nyttja den, menyerna är ganska jobbiga och systemet hänger sig titt som tätt sen efter det testa jag med den svarta firmwaren men det gav inte bättre resultat så jag gav upp telefonen.

Permalänk
Medlem

Jag gick från Htc one x till 920 för ett tag sedan, är sjukt nöjd.
App utbudet stör mig inte eftersom jag mestadels bara ringer o smsar.

Tycker den har bättre kvalitet än många av dagens Android telefoner, inte så plastig och klarar att tapas i marken.

Visst den har sina flaws, många funktioner som man saknar från Android men man får tänka att Wp 8 är ett nytt OS och de uppdaterar det ständigt med fler funktioner.
Sen anser jag att Wp är mycket enklare att utveckla till om man brukar pilla med C#.
Sen vet vi ju inte vad som kommer hända i Wp 8.1, de sägs ju allt ska bli "united" med appar.

Permalänk

Apparna är det främst som är riktigt dåliga. Speciellt Spotity är tex helt usel och går knappt att använda. Jämför man med iOs och Android där är det som natt och dag. En annan sak som är dålig är multitasken som är helt retarderad, det går tex att ha flera instanser av samma program öppet vilket gör att det blir jätteförvirrande ibland.
En annan sak som är som ett kass skämt är att det inte ens finns någon timer´i telefonen från start, och ifall man laddar hem en så startar den vid ojämna tider, sätter jag den tex vid 8min så börjar den ibland på 8:07min och liknande. Beror väl på nåt korkat beslut hos Microsoft att det är så det fungerar.

Det är också onödigt många knapptryck för att göra saker. Får man ett sms kan man bara se det på låskärmen ifall man har det inställt, men då kan man tex inte se nya mail på låsskärmen för man måste välja.
Säg att du sedan vill svara på detta nya sms, då måste du först svepa för att låsa upp telefonen, trycka på meddelande tilen och välja rätt person i listan av meddelande -sedan kan du svara.
På iOS hade det gått på två kommandon, svepa, låsa upp, svara.
Att just svara i telefon är en annan korkad sak, är det någon som ringer måste du först svepa uppåt, sedan trycka svara. Varför inte bara ha svepa vänster som på iOS och Android? Varför göra det svårare än vad det behöver vara?
För mig är Windows Phone ett stort skämt och jag fattar inte vad folk ser hos det operativsystemet, visst, tycker man det är kul att betala 5000kr för att betatesta en produkt så varsågod

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Apparna är det främst som är riktigt dåliga. Speciellt Spotity är tex helt usel och går knappt att använda. Jämför man med iOs och Android där är det som natt och dag. En annan sak som är dålig är multitasken som är helt retarderad, det går tex att ha flera instanser av samma program öppet vilket gör att det blir jätteförvirrande ibland.
En annan sak som är som ett kass skämt är att det inte ens finns någon timer´i telefonen från start, och ifall man laddar hem en så startar den vid ojämna tider, sätter jag den tex vid 8min så börjar den ibland på 8:07min och liknande. Beror väl på nåt korkat beslut hos Microsoft att det är så det fungerar.

Det är också onödigt många knapptryck för att göra saker. Får man ett sms kan man bara se det på låskärmen ifall man har det inställt, men då kan man tex inte se nya mail på låsskärmen för man måste välja.
Säg att du sedan vill svara på detta nya sms, då måste du först svepa för att låsa upp telefonen, trycka på meddelande tilen och välja rätt person i listan av meddelande -sedan kan du svara.
På iOS hade det gått på två kommandon, svepa, låsa upp, svara.
Att just svara i telefon är en annan korkad sak, är det någon som ringer måste du först svepa uppåt, sedan trycka svara. Varför inte bara ha svepa vänster som på iOS och Android? Varför göra det svårare än vad det behöver vara?
För mig är Windows Phone ett stort skämt och jag fattar inte vad folk ser hos det operativsystemet, visst, tycker man det är kul att betala 5000kr för att betatesta en produkt så varsågod

*Host* Vill bara rätta dig på några punkter
- Spotify må vara dåligt, men det är därför man går till andra musiktjänster istället som är bättre
- Timern existerar inte från början som du säger, men det du säger om +7 sekunder bör vara en dålig app du har laddat hem, då jag eller de jag känner inte haft något problem med det.

- Ifall du precis har fått smset kan du bara trycka på det högst upp (när notificationen kommer) så kommer du direkt till svara. Annars känns det inte så jobbigt med med 2 klick (alternativ ett svep om du hade sms delen uppe innan).

- Du klagar på att man enbart kan se ett "meddelande" (mail eller sms) på hemskärmen. Det må vara sant, men du behöver aldrig gå in i applikationerna för att läsa vad mailet handlar om. Det är därför livetiles finns.

- Att svara i telefonen är för att slippa pocket calls. Vet inte hur ofta jag ringer till en person och den personen svara i fickan, och konstigt nog har alltid dessa haft android eller ios.

De flesta funktionerna kanske är korkade från din POV, men det finns bakomtänkade faktorer som faktiskt fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Nexus 5 är en j*vla bra lur.

Välkommen i matchen. Vi pratar Windows lurar här.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av str85:

Sitter just nu på en Galaxy S3 LTE och tänkte jag skulle vänta ut Galaxy S5 istället för att köpa 4an nu när nästa närmar sig sitt teoretiska releasedatum.

men har även blivit väldigt sugen på en windowsbaserad telefon... så tänkte höra hur de är och hur pass "highend" dem är?
hur är app supporten på dem? jag är inte mycket av en app-mäniska, eller i själva verket använder jag dem i princip aldrig förutom lite basfunktioner som att kolla banksaldot eller när bussen går på smidigare sätt en att gå via nätet.
Det jag framförallt egentligen använder telefonen till är surf > spotify/ljudböcker > samtal > sms > ta bilder. DOCK MÅSTE jag alltid ha någon av värstingmodellerna från aktuell tillverkare, mest för att jag inte klarar av tanken på att en tusenlapp extra kunde sänkt laddningstiderna med 4% och get mig mer arbetsminne..

så kort sagt är väl frågan, Håller windowstelefonerna hög kvalité eller kommer dem kännas som ett nerköp från galaxy S-serien? och om dem håller måttet, vilekn windowstelefon är bäst på marknaden? eller kommer det någon ny som släpps inom en ganska snar framtid?

Jag har använt Windows Phone i tre år nu. Först Windows Phone 7 och nu Windows Phone 8. Mitt största problem hör till telefonen i sig och inte till operativsystemet. Det är 1280x720-skärm och Snapdragon S4-processor vilket ger sämre prestanda och upplevelse. Det är inte heller ett bra utbud på appar.

Det positiva är att mitt problem med telefonen inte är aktuellt längre eftersom de senaste Windows-lurarna har Full HD och Snapdragon 800 med 2GB RAM-minne och därmed har skyhög prestanda. Det är dessutom på väg fler telefoner med samma specifikationer men mindre skärmar än Lumia 1520 (6 tum).

Jag tycker också att Windows Phone har ett väldigt snyggt gränssnitt om det visas på en högupplöst skärm.

Jag kan varmt rekommendera Windows Phone om:

Du vill ha en telefon som är snabbast på marknaden (gäller modeller med Qualcomm Snapdragon 800 eller bättre).
Du vill ha bäst byggkvalitet på marknaden (gäller Lumia-modeller).
Inte har ett problem med att app-utbudet inte är lika bra som i Google Play Store.

Däremot skulle jag inte rekommendera en Windows Phone med sämre specifikationer än de ovan nämnda. Jag hoppas att du fick svar på några av dina frågor.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

*Host* Vill bara rätta dig på några punkter
- Spotify må vara dåligt, men det är därför man går till andra musiktjänster istället som är bättre
- Timern existerar inte från början som du säger, men det du säger om +7 sekunder bör vara en dålig app du har laddat hem, då jag eller de jag känner inte haft något problem med det.

- Ifall du precis har fått smset kan du bara trycka på det högst upp (när notificationen kommer) så kommer du direkt till svara. Annars känns det inte så jobbigt med med 2 klick (alternativ ett svep om du hade sms delen uppe innan).

- Du klagar på att man enbart kan se ett "meddelande" (mail eller sms) på hemskärmen. Det må vara sant, men du behöver aldrig gå in i applikationerna för att läsa vad mailet handlar om. Det är därför livetiles finns.

- Att svara i telefonen är för att slippa pocket calls. Vet inte hur ofta jag ringer till en person och den personen svara i fickan, och konstigt nog har alltid dessa haft android eller ios.

De flesta funktionerna kanske är korkade från din POV, men det finns bakomtänkade faktorer som faktiskt fungerar.

Angående den första punkten, ja det kan ha varit en kass app men håll med om att det är riktigt kass att de inte ens kan skicka med en timer från start, hur tänkte de då?

Andra musiktjänster finns som fungerar bättre på WP men det hjälper inte så mycket när beteendet är dåligt i grunden. Pausar du tex en låt för länge stryper ju telefonen den processen och man får starta om appen. Så var det iallafall för mig och det var irriterande.

-Sms kan man ju bara trycka på ifall man råkar vara närvarande när de ploppar upp, annars missar man ju det och får göra allt det omständiga. Och livetiles tycker jag är rätt kass, om man får mer än ett mail så vet man ju inte vad det nu stod i det som var tidigare än det senaste. Om man har ett vettigt notification center så behöver man ju inga livetiles tycker jag. Bara att dra ner och kolla vad man har fått för nåt.

Jag har då aldrig svarat i fickan med min telefon men alla är väl olika antar jag.

Hursomhelst, jag tycker iallafall att de problemen som finns hos Wp är helt oförlåtliga i dagens läge. Hade telefonerna kommit för ett par år sedan hade jag haft lättare att se över bristerna men läget är annorlunda idag.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av palleralla:

Gick från android till lumia 1020 med windows os och den telefonen är så tråkig att den samlar damm på skrivbordet

Har själv en LG G2 och kört in Kitkat 4.4.2... det är inte så kul att jag skrattar precis.
Men tröttnar på allt till viss del oavsett.

Nästa blir med stor sannolikhet en WP mobil när någon tillverkare släpper en high-end på 5".
Nokia 1520 är tyvärr lite för stor för mig.

Permalänk
Medlem

Jag bytte nyligen till en windows phone . och är super nöjd och ångrar jag inte gjort det tidigare

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

om du älskar att ha de senaste appar och spel så är wp inte till dig.
Om du är använder de mer vanliga appar och vill ha lite nytt och fräsch UI så är wp till dig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muki91:

om du älskar att ha de senaste appar och spel så är wp inte till dig.
Om du är använder de mer vanliga appar och vill ha lite nytt och fräsch UI så är wp till dig

Tycker det var ett dåligt argument. Har man en Android och vill ha ett nytt fräscht UI så är det fixat gratis på några minuter.

Permalänk
Medlem

Skaffa annars bara en Windows Launcher klon till din Android, job done
Då får man ju interfacet, som i alla fall jag tycker är rätt så smidigt, samt att man ändå kan behålla alla appar man är van att använda på Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Skaffa annars bara en Windows Launcher klon till din Android, job done
Då får man ju interfacet, som i alla fall jag tycker är rätt så smidigt, samt att man ändå kan behålla alla appar man är van att använda på Android.

Jag har provat en del sådana launchers, och det mesta är rent skärp. Du får inte i närheten av samma känsla som riktiga WP.

Permalänk
Medlem

Köp en zopo på zopomobileshop.com! Sjukt prisvärd. Dock android.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Poster:

Tycker det var ett dåligt argument. Har man en Android och vill ha ett nytt fräscht UI så är det fixat gratis på några minuter.

nytt fräscht UI är inte bara launcher. Det handlar om OS design/app design.
Med laucher ändrar du bara ikoner och animation mellan skärmar medans appar och allt annat är likadant

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Apparna är det främst som är riktigt dåliga. Speciellt Spotity är tex helt usel och går knappt att använda. Jämför man med iOs och Android där är det som natt och dag.

Spotify kommer enligt säkra källor på MS få en rejäl uppdatering under våren.

Skrivet av NoArmsButCookies:

Det är också onödigt många knapptryck för att göra saker. Får man ett sms kan man bara se det på låskärmen ifall man har det inställt, men då kan man tex inte se nya mail på låsskärmen för man måste välja.
Säg att du sedan vill svara på detta nya sms, då måste du först svepa för att låsa upp telefonen, trycka på meddelande tilen och välja rätt person i listan av meddelande -sedan kan du svara.

Stämmer att bara ett program kan visa ett större meddelande på låsskäremn (så som inledande texten på ett mail) men man kan ha ytterligar fyra appar som får publicera notifieringar på låsskärmen, jag ser exempelvis antal olästa sms, meddelanden i Whatsapp, liks i Instagram och antal FB-notiser på min låsskärm.

Sedan tycker jag att du överdriver svårigheten med att svara på ett sms - om du inte har en hel hög olästa sms från olika personer ligger ju det senast mottagna (och därmet obesvarade) meddelandet överst i listan

Skrivet av NoArmsButCookies:

För mig är Windows Phone ett stort skämt och jag fattar inte vad folk ser hos det operativsystemet, visst, tycker man det är kul att betala 5000kr för att betatesta en produkt så varsågod

Själv tycker jag att det är trevligt med ett OS som inte kommer från Apple och som inte behöver en ny launcher/ROM/whatever för att flyta bra... Jag gillar WP för att det integrerar en hel del tjänster på ett snyggt sätt och för att tänket bakom operativet bygger på vad man vill göra istället för vilken app som ska användas.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Skaffa annars bara en Windows Launcher klon till din Android, job done
Då får man ju interfacet, som i alla fall jag tycker är rätt så smidigt, samt att man ändå kan behålla alla appar man är van att använda på Android.

Hjälper ju inte alls - du får inte hubbtänket eller integrationen mellan appar bara för att du byter launcher. Likaså kommer du inte att kunna "pinna" specifika funktioner hos en app till din startskärm bara för att du byter launcher.

Men visst, säg till om du vet en launcher som löser allt det så ska jag testa den på min Nexus 7 istället för Nova...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muki91:

nytt fräscht UI är inte bara launcher. Det handlar om OS design/app design.
Med laucher ändrar du bara ikoner och animation mellan skärmar medans appar och allt annat är likadant

Med Android kan du ändra utseendet på allt i systemet och inte bara launchern. Sen finns det andra operativsystem man kan flasha om man vill prova något helt nytt.
Appar kommer att se likadana ut och det är verkligen inget speciellt med hur apparna i WP ser ut, men ja.., vissa kanske byter telefon för att de tycker att apparna ser snyggare ut på ett annat operativsystem..

Permalänk

kan bara instämma i att nokias byggkvalité är hög. (iaf i flaggskeppen) inte något jag stört mig på sedan de fixade randomlåsningar. använder nästan bara nokias egna appar (kartor, lokaltrafik och dyl). de är bra.

Permalänk

Som det har nämnts tidigare i tråden, ska du ha det värsta inom WP så är det Lumia 1520 som gäller. Säkert en kanonlur.

Själv använde jag appar en hel del i början, men det har klingat av. Spel testade jag i början en hel del men dem använder jag inte alls idag. Saknade den mobilplattform jag hade spel helt och hållet, skulle jag inte sakna det överhuvudtaget känns det som. Battlefield och CSGO kör jag helst på min 26"

Det enda jag är orolig över att jag ska sakna just nu på WP8 är ODB2 programvara, det finns till WP8 men inte lika många som till Android. För mig har det varit bra med flera att välja på för jag att när jag hade problem med bilen så tyckte jag de var bra på olika saker.

Annars är Nokias navigation något jag använder mycket i mitt jobb, bara den är värd mobilen tycker jag.

Jag har använt Android under några år, den första jag använde var en ZTE Blade köpt från Comviq, usch vad jag tyckte illa om den på slutet.
Den senaste är en Nexus 4 med KitKat, det har hänt mycket med Android och hårdvaran sedan jag testade Android första gången, tycker KitKat är trevligt med bättre flyt än tidigare även om jag inte gillar att Google tryckt in en hel del egen bloatware, Nexus 4 är även en fin mobil.

Med det vill jag ha sagt att jag har valt Nokia Lumia 920 till min dagliga mobil, underbar kvalitetskänsla, bra kamera, snygg, sticker ut i androiddjungeln på jobbet samt att jag har fastnat för WP8 och tycker Android är tråkigt numera. Vissa säger att WP8 saknar saker, men jag gillar samtidigt "less is more" tänket som det OS:et har. Sen har WP8 inte segat ner sig heller som mina Andoidmobiler gjort tidigare, den har fortfarande ett skönt flyt.

Vad gör jag huvudsakligen med min mobil? ringer (ja jag ringer på min mobil), surfar alldeles för mycket, lyssnar på musik (Nokia MixRadio bland annat), samt navigerar på mina jobbresor.

Visa signatur

NO MAAM