Permalänk
Medlem

Bitfenix Prodigy M

Hallå allihopa! Ska snabbt dra igenom specs och sedan lite info.:) Kommer skriva information under bilderna med naturligtvis.

Specs:

Cpu: Amd 965BE
Gpu: Radeon hd 7770 ghz ed
Ram: en 8 gigs sticka märke corsair samt två stycken 2 gigs nobrandade
HDD1: 350GIGABYTE WD
HDD2 250GIGABYTE WD
Nätagg: corsair CX500 bronze
Cpu kylning: Nå random nästan stockkylare fast tystare
Fläktar: Två stycken bitfenix 120MM och en schythe 120mm fläkt skulle jag tro:)
övrigt: ett wireless nätverkskort och nå fläktadapter.

Det enda jag gjort är uppgradering av chassie. Och ploppa in 8 gig extra ram. Jag gjorde detta pga att jag ville ha en mer portabel dator. Och mitt gamla chassie började kännas slitet.
Började fundera på det redan då bitfenix prodigy M kom ut men jag trodde att mitt moderkort var ett ATX.
lyckligtvis så var det ju ett micro-atx.

Planerat i framtiden:
steg 1: uppgradering av cpu och mobo
steg 2: vattenkylning till detta. Hade tänkt mig en 240 slim radiator i taket, pump och givetvis kopparblock som jag tänkte fräsa själv till cpu:n.
steg 3: Grafikkort och ssd.
Dessa steg kommer då ske då jag har pengar i framtiden, som många här på forumet är jag student och har inte så mycket pengar att leka med:)

Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem

Tar gärna emot kritik btw^^

Permalänk

Byt håll på topp-fläktarna, för bövelen! När fläkttillverkarna visar var luften går, ta vara på det också. Nu suger topp-fläktarna ut luft samtidigt som grafikkortet suger in, inte bra.

Visa signatur

<|> AMD Ryzen 7 1700x <|> ASUS GTX 960 Dual 3gb OC <|> 2x8gb Crucial Ballistix 2400mHz <|> ASUS Prime B350M-A <|> Samsung 840 EVO 120GB <|> Fractal Design Integra 550w 80+ Bronze <|> Phanteks P400 <|> AOC E2460S <|>

Permalänk
Medlem

Testat det, men fick högre temperatur på stresstest. Antar att det är för att man typ pressar luften i lådan att vara kvar.

Permalänk

tror inte jif är bra att rengöra elektriskutrustning med..

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

tror inte jif är bra att rengöra elektriskutrustning med..

det har du förmoderligen rätt i, men jag hade inget annat lösningsmedel.:(
Kylpastan jag hade vägrade lossna

Permalänk
Medlem

okej.. du får 2 pointers

1. vad fan hände med de två första bilderna? droppade det in lite sås i linsen på kameran?
2. bitfenix är verkligen inte ensamma om att ha pilar på fläktarna det har varit standard på nästan alla fläktar i många år.

annars var det ett mycket fint bygge. kunde dock blivit bättre med modulärt nätagg samt bättre kylare

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

okej.. du får 2 pointers

1. vad fan hände med de två första bilderna? droppade det in lite sås i linsen på kameran?
2. bitfenix är verkligen inte ensamma om att ha pilar på fläktarna det har varit standard på nästan alla fläktar i många år.

annars var det ett mycket fint bygge. kunde dock blivit bättre med modulärt nätagg samt bättre kylare

Hade macro focus på dom två första, tyckte bilderna var lite väl suddiga.:P Samsung galaxy S2

jaha, hade ingen aning. Ivarjefall är det ju smart som satan!:D

Processorn ligger på cirka 65C(under stresstest) 55 i dom flesta spelen nu oc:ad till 3.6:) Men har tänkt köpa ny kylare då jag uppgraderar cpu och mobo:)

Modulärt nätagg blir det om jag måste uppgradera watt-antalet.:) Så det låter som en bra idé

Permalänk
Medlem

Dat skärpa

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Dat skärpa

Macrofokus, funkar inget vidare. :3

Permalänk
Medlem

ursäkta men hur kan du använda den kylaren till cpu'n. den låter som ett jet plan iaf för mig men jag bytte till ett coolermaster 215 evo (kan inte namnet helt) men de vart en tydlig ljud dämpning