Permalänk

hjälp med dator"isch"

Jag är ute efter en 3d "gameing" laptop!
har kollar runt lite o fastnat på asus, o på deras hemsida står de att G750JX är 3d kompatibel? men har inte hittat någon i någon affär eller internetsida som de står samma sak på, G750JX-T4236H är jag lite intresserad av men de står inget om att den är 3d eller någonting o hittar inte just den på deras hemsida?
plus att är de bara att köpa glasögon o köra eller måste jag ha hela 3d kitet?
ge gärna andra tips på 3d laptops om ni har
tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggistrumps:

Jag är ute efter en 3d "gameing" laptop!
har kollar runt lite o fastnat på asus, o på deras hemsida står de att G750JX är 3d kompatibel? men har inte hittat någon i någon affär eller internetsida som de står samma sak på, G750JX-T4236H är jag lite intresserad av men de står inget om att den är 3d eller någonting o hittar inte just den på deras hemsida?
plus att är de bara att köpa glasögon o köra eller måste jag ha hela 3d kitet?
ge gärna andra tips på 3d laptops om ni har
tack på förhand!

Googlade och första posten sa följande:

Citat:

Skärmen ger breda betraktningsvinklar och stöd för NVIDIA® 3D Vision™-teknik för action i tredje dimensionen.

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Borde väl vara grönt ljus?

Edit - Tittar man på Teknisk Spec. på Netonets hemsida står det:

Stöd för 3D - Nej

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

inte för att vara "sånn" 3D gaming är så sjukt döende och något de flesta testar och tröttnar på efter några timmar...

Den Asusen från vad jag kan se har inte 120hz dvs "3D"

Visa signatur

Citera!

Permalänk

förstod inte helt va du menade Mocka? just T4236H har 3d stöd? o isf är sändaren till glasögonen inbyggd? tack för snabba svar, de uppskattas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Googlade och första posten sa följande:

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Borde väl vara grönt ljus?

Edit - Tittar man på Teknisk Spec. på Netonets hemsida står det:

Stöd för 3D - Nej

Skärmen ger breda betraktningsvinklar och stöd för NVIDIA® 3D Vision™-teknik för action i tredje dimensionen.
Står det ju också dock

GTX 770M som datorn har, har stöd för 3d-vision och på Asus hemsida står det att den har stöd, men om du är osäker kan du ju fråga kundsupporten där du tänker köpa den.

Permalänk
Medlem

Nä men det lät lite motsägelsefullt att de i produktbeskrivningen först skrev att skärmen stödjer nVidia 3D Vision men när man sen läser teknisk spec så fanns det inget 3D stöd. Och läser man vad Adrian skrev så är det nog inte 3D ändå eftersom det inte var en 120Hz skärm.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9