har tappat min nexus 4 andra gången så att skärmen spruckit. hur bör jag gå till väga?

Permalänk
Medlem

har tappat min nexus 4 andra gången så att skärmen spruckit. hur bör jag gå till väga?

Hej alla på sweclockers! Nu så har jag klantat mig för andra gången på 2 månader och kört min Nexus 4 i klinkers golv. Förra gången jag tappade den så var hela skärmen krossad och den reagerade inte över huvud taget. Den här gången så är det bara en liten spricka uppe i vänster hörn som verkar ha förstört touchen på den nedre halvan av skärmen. (konstigt nog) min fråga till er är först och främst om det går att styra mobilen utan att använda touch då jag inte kommer ur låsskärmen. Min andra fråga är hur jag gör med att kopiera över bilder och sådant till min dator så att dem inte försvinner förutsatt att mobilen inte går att trycka på. Min sista fråga till er är om det är värt att reparera skärmen för 1300 när en begagnad utan sprucken baksida går för ca 1600 på blocket.

Är sjukt tacksam för snabba svar då jag som den stereotypa 16 åring jag är har känt mig helt handikappad utan mobiltelefon den hela dagen jag har gått utan.

Permalänk
Inaktiv

Du kan ju koppla in den i datorn och kopiera bilderna. Har du ADB på eller inte?

Värt bedömmer väl du? Tycker du att 300 kronor är mer eller mindre bra kan jag inte berätta. Kanske dags att se sig om efter en ny, tåliga modell.

Permalänk
Medlem

Något liknande hände mig för inte så länge sen med min Nexus 4. Tappade den i stengolvet, nedre touch-baren slutade fungera helt, så fick ta mig fram i menyerna och grejer utan den. Några månader senare tappade jag den igen och då blev hela skärmen sprucken istället, inget fungerade längre. Jag slängde in den på reparation för lite över tusen kronor om jag inte minns fel, fungerat bra sen dess.

Vet inte vad jag hade gjort i dagsläget dock då detta var kanske åtminstone ett halvår sen om inte mer. Nexus 4 är ju en väldigt trevlig telefon - bortsett från batteritiden samt ömtåligheten är den väl i princip perfekt. Kändes redan då sådär att lägga så mycket pengar på ett glasutbyte när jag hade kunnat få en ny telefon för samma pris, men å andra sidan så gillar jag min n4 väldigt mycket. Upp till dig att bestmäma helt enkelt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebbe984:

Hej alla på sweclockers! Nu så har jag klantat mig för andra gången på 2 månader och kört min Nexus 4 i klinkers golv. Förra gången jag tappade den så var hela skärmen krossad och den reagerade inte över huvud taget. Den här gången så är det bara en liten spricka uppe i vänster hörn som verkar ha förstört touchen på den nedre halvan av skärmen. (konstigt nog) min fråga till er är först och främst om det går att styra mobilen utan att använda touch då jag inte kommer ur låsskärmen. Min andra fråga är hur jag gör med att kopiera över bilder och sådant till min dator så att dem inte försvinner förutsatt att mobilen inte går att trycka på. Min sista fråga till er är om det är värt att reparera skärmen för 1300 när en begagnad utan sprucken baksida går för ca 1600 på blocket.

Är sjukt tacksam för snabba svar då jag som den stereotypa 16 åring jag är har känt mig helt handikappad utan mobiltelefon den hela dagen jag har gått utan.

altså ursäkta men hur klantig får man vara igentligen , kan man inte hålla i telefonen utan att tappa den ur handen, kanske en telefon som är av ultra durability och skydd för vatten, skulle va ett alternativ. eller köp en nokia 3310 som verkligen klarar ett fall skulle va ett annat alternativ.

ja du kan kanske klara dig med att koppla in telefonen i datorn för att plocka ut det du behöver från den. får bara hoppas att du slipper valet för min lg kräver att du väljer va du vill göra om du ska telefonen som lagringsmedia. dock för detta krävs lg pc suit. samt första gången för mig så va jag tvungen att välja vilket val på telefonen (det är där det kan faila för dig) om du nu pajat skärmen så du inte kan trycka in ditt val

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Avstängd

Satan va dyrt för att byta en skärm, kostar 662kr på min iPhone 4S och då tycker jag det är dyrt
http://www.mytrendyphone.se/shop/iphone-4s-reparation-169337c...

I ditt fall skulle du kanske leta efter en stöttålig mobil istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe984:

Lösningen

Använd datorn hemma för annat

Permalänk
Medlem

Nu så var det ju så att jag jag har tappad min mobil 3 ggr sedan jag fick den. Första gången skedde efter 10 månader. Då sprack skärmen helt. Andra gången sprack baksidan och tredje gången var nu när halva skärmen sprack. Tycker att Nexus 4 har varit den i särklass bästa mobilen jag någonsin haft. men tycker fan att den borde klara ett fall på 3 dm utan att hela skärmen spricker. Faktumet att skärmens touch lägger av vid minsta spricka gör det ju inte direkt bätttre.. Säger inte att det är lg's fel att jag klantade mig. Men vad jag har läst så är jag långt ifrån ensam med det här problemet. Det var till och med en kille vars Nexus skärm hade spruckit av hastig temperatur skillnad. Att köpa en stöttålig mobil för 300 som enbart går att ringa och smsa på känns inte som ett realistiskt alternativ då jag använder många av mobilens funktioner/appar varje dag, så det skulle bli sjukt jobbigt att anpassa sig till att bara ringa och smsa.
Prövade att koppla in mobilen i datorn och såg till min förskräckelse att den var inställd som media enhet, eller med andra ord så går det inte att föra över filer om jag inte kan gå in och ändra anslutnings inställningen på mobilen vilket inte går på det gamla vanliga sättet. Så undrar om det finns en väg runt detta. Har i nuläget orootad mobil men det ska gå att göra utan att röra mobilen vad jag har hört. Och skulle vara tacksam om jag fick svar som faktist svarar på mina frågor snarare än att bli påmind om hur klantig jag har varit, för det vet jag redan

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe984:

Nu så var det ju så att jag jag har tappad min mobil 3 ggr sedan jag fick den. Första gången skedde efter 10 månader. Då sprack skärmen helt. Andra gången sprack baksidan och tredje gången var nu när halva skärmen sprack. Tycker att Nexus 4 har varit den i särklass bästa mobilen jag någonsin haft. men tycker fan att den borde klara ett fall på 3 dm utan att hela skärmen spricker. Faktumet att skärmens touch lägger av vid minsta spricka gör det ju inte direkt bätttre.. Säger inte att det är lg's fel att jag klantade mig. Men vad jag har läst så är jag långt ifrån ensam med det här problemet. Det var till och med en kille vars Nexus skärm hade spruckit av hastig temperatur skillnad. Att köpa en stöttålig mobil för 300 som enbart går att ringa och smsa på känns inte som ett realistiskt alternativ då jag använder många av mobilens funktioner/appar varje dag, så det skulle bli sjukt jobbigt att anpassa sig till att bara ringa och smsa.
Prövade att koppla in mobilen i datorn och såg till min förskräckelse att den var inställd som media enhet, eller med andra ord så går det inte att föra över filer om jag inte kan gå in och ändra anslutnings inställningen på mobilen vilket inte går på det gamla vanliga sättet. Så undrar om det finns en väg runt detta. Har i nuläget orootad mobil men det ska gå att göra utan att röra mobilen vad jag har hört. Och skulle vara tacksam om jag fick svar som faktist svarar på mina frågor snarare än att bli påmind om hur klantig jag har varit, för det vet jag redan

Tack på förhand!

Om du hittar den som mediaenhet borde det gå att lägga över bilder. Ett tips för framtiden kan vara att synka allt med Google så har du alla bilder i molnet.

Kolla på eBay vad det kostar med ny skärm och touchpanel. Läs på lite och kolla på andra som bytt så ska det inte vara något större problem. Borde ligga på max 500kr.

För övrigt så har jag tappat min N4 ganska många gånger, men lyckligtvis är den hel.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebbe984:

Tack på förhand!

ja otur kan man altid ha men jag har haft touch telefoner under ca 5 års tid har ALDRIG tappat min ur handen eller någon annan stans . en telefon kostar 4000:- i snitt menar man måste väl vara mer rädd om telefonen en du hitils varit, jag menar det tappar du en dator 3 dm så riskerar du helt klart att något går sönder eller faller isär, så hela är på hur försiktig du är!! Så därför tycker jag om du nu tappat din telefon 4 gånger så måste du antingen iakta försikighet, bär telefonen som om den vore ditt barn, eller så anser jag att du ska byta telefon om du nu är så (i mina ögon) Klantig.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.