Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Vilka mobiler är bäst just nu?

Permalänk

Är det någon som vet hur det står till med Galaxy F? Blir det ens av?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk

HTC M8 (inte slutgiltiga namnet, men efterföljaren till One) släpps ju snart. Den verkar ha fixat precis allt som var fel med one - mycket mindre död yta, mjukvaruknappar, bättre kamera, unibodyn går hela vägen runt mot skärmen istället för att ha en plastkant runt hela telefonen, microsd-kortplats, bra batteri, Sense som är bland dom bästa launchers som finns mm. Om alla läckor stämmer kommer jag utan tvekan att slå till på den. Samsung behöver göra något drastiskt för att jag ska bli intreserad - plastig byggkvalitét, fullproppade med bloatfunktioner som man inte behöver, och TouchWiz som är sämsta launchern någonsin.

Här är en "läckt" bild på nya HTC iaf, vet inte om den är autentisk än men flera andra bilder som läckt ut på sistona visar ungefär samma sak. Grymt sexig om du frågar mig! Jag behöver en ny telefon nu, men kommer helt klart att avvakta tills den här kommer ut: http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2014/02/htc-m8-rykt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

HTC M8 (inte slutgiltiga namnet, men efterföljaren till One) släpps ju snart. Den verkar ha fixat precis allt som var fel med one - mycket mindre död yta, mjukvaruknappar, bättre kamera, unibodyn går hela vägen runt mot skärmen istället för att ha en plastkant runt hela telefonen, microsd-kortplats, bra batteri, Sense som är bland dom bästa launchers som finns mm. Om alla läckor stämmer kommer jag utan tvekan att slå till på den. Samsung behöver göra något drastiskt för att jag ska bli intreserad - plastig byggkvalitét, fullproppade med bloatfunktioner som man inte behöver, och TouchWiz som är sämsta launchern någonsin.

Här är en "läckt" bild på nya HTC iaf, vet inte om den är autentisk än men flera andra bilder som läckt ut på sistona visar ungefär samma sak. Grymt sexig om du frågar mig! Jag behöver en ny telefon nu, men kommer helt klart att avvakta tills den här kommer ut: http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2014/02/htc-m8-rykt...

Om bilden stämmer ser den riktigt nice ut! Hoppas på minst 5", riktigt bra skärm och kamera så kanske vi har en vinnare :).

I övrigt så ligger Note 3 högt på listan nu, har inget agg mot samsung.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Om bilden stämmer ser den riktigt nice ut! Hoppas på minst 5", riktigt bra skärm och kamera så kanske vi har en vinnare :).

I övrigt så ligger Note 3 högt på listan nu, har inget agg mot samsung.

Jo visst ser den trevlig ut! Kommer antagligen att ligga på 5" också, enligt rykten, och skärmen är enligt mig väldigt bra nu på HTC One. Kameran är väl inte lika bra som resten på HTC One, men på M8 tror jag den kan bli riktigt bra faktiskt!

Så om du kan, vänta, det är 25e mars som HTC avslöjar.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

HTC M8 kommer alltså ha ett aluminium skal eller?
Aluminium skal+optisk bildstabilisering= jag köper den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

HTC M8 kommer alltså ha ett aluminium skal eller?
Aluminium skal+optisk bildstabilisering= jag köper den

Japp, den kommer ha en liknande design av vad HTC One har idag.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Likt dig har jag en SGS2. Känner även jag att en uppgradering skulle sitta fint men tycker det inte är värt att byta till någon av de nuvarande telefoner som finns tillgängliga på marknaden. Ska jag vara ärlig med dig tycker jag att mobilmarknaden just nu rent utsagt är löjlig. Det enda som egentligen händer är att allt kraftigare hårdvara slängs in i produkterna, skärmen allt jämnt bara blir större och upplösningen likaså. Mobiler börjar likna Phablets, vilket säger ganska mycket hur stillastående utvecklingen är. Jag själv kommer vänta några månader till jag byter telefon. Det positiva är att det finns många företag som är på G (från Asien bl.a.) och snart kommer ta plats på den stora scenen, konkurrensen kommer därmed höjas -> mer prispressad marknad -> mer för pengarna. Med detta sätts utvecklingen i liv, förhoppningsvis.

Men om du absolut måste byta telefon nu så bör du akta dig från försäljningsknepen hos företag, försäljare m.m. Jag tycker att det är omöjligt att officiellt stämpla en telefon som "bäst". Hårdvaran på telefonerna är ganska lika men man bör ta distans från att stirra blint på hårdvaran som företag så glatt vill hävda sig med, som sagt.

Ha testat en handfull telefoner under en längre period och kan göra en övergripande bedömning på några produkter, efter egen upplevelse,som jag anser är aktuella för många i dagsläget.

SGS4
+ Skarp display med hög färgåtergivning, utmärkt kamera i rätt omgivning (men känslig för dåligt ljus), batteritiden
+/- Touch Wiz
- Skramlig byggkvalitet, mycket bloatware med kommer, medioker samtalskvalitet

iPhone 5s
+ Optimerat OS, kompakt konstruktion, responsiv display
+/- Låg anpassningsgrad
- Priset , kameran, batteritiden

LG G2
+ Utmärkt prestanda för priset, batteritiden, skärmen kan mäta sig med S4ans
+/- LGs UI
- Ingen microSD plats, kameran, mikrolagg

Sony Z1
+ Kameran, god läsbarhet utomhus, välbyggd
+/- Relativt stor dö yta
- Väldigt matt skärm, repkänslig baksida, tung

Nexus 5
+ Rent Android, prisvärd, räkna med uppdateringar i tid
+/- Går varken att byta ut/expandera batteriet eller lagringsminnet själv
- Kameran, batteritiden, svärtan

Innan du slår till rekommenderar jag att gå till en affär för att själv känna och trycka, det kommer att ge mycket. Lycka till!

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz