Greattech använder Windowslicenser flera gånger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Självklart, kunden har det samt skivan hos sig. Nu får man inte det på varje dator eftersom operativsystem inte medföljer med datorerna utan det måste man köpa till men kunden får skivan med etiketten som han/hon kan klistra på datorn eller behålla det på fodralet.

- GT

Så man får alltså en ihopbyggd dator, med en oöppnad Windowsskiva/förpackning vid sidan om, om man väljer en dator med OS..?

Edit: Vi skriver visst om varandra..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Greattech
Skrivet av DaBone:

Så man får alltså en ihopbyggd dator, med en oöppnad Windowsskiva/förpackning vid sidan om, om man väljer en dator med OS..?

Ja, jag har för mig att vi tidigare förklarade det här på Sweclockers innan men här kommer kort info om hur det går till.

1) Kunden beställer en speldator och lägger till OS i köpet (medföljer inte som standard)
2) Vi öppnar kundens exemplar av operativsystemet. installerar det, skriver ut följesedlar och slutför installationen (första aktiveringen sker)
3) Datorn skickas med Posten eller DHL, sedan inom 14 dagar (oftast inom några dagar) skickas operativsystemet till kunden där förpackningen självklart är öppen då vi har installerat/aktiverat den.
4) När kunden har mottagit produktnyckeln kan kunden antigen klistra licensen på datorn eller behålla det på manualen. Om datorn frågar efter aktivering efter att man kopplat upp sig mot internet så använder man licensen och aktiverar datorn helt.

Det är allt, svårare än så här är det inte. Skulle fel uppstå får kunden alltid hjälp så länge man inte kommer med orimliga krav med hot.

Permalänk
Greattech
Skrivet av statsministern:

Trådskaparen fick ju tydligen det skickat till sig i efterhand..

Summa summarum - BLOCKET!! Behöver man säga mer!?

Förklara gärna, BLOCKET? Jag är nog inte den enda som inte förstår dina nyttiga inlägg.

Permalänk
Skrivet av Greattech:

Förklara gärna, BLOCKET? Jag är nog inte den enda som inte förstår dina nyttiga inlägg.

http://www.blocket.se/greattech-stockholm

Vet inte du kanske har missat helt och hållet att ert företag har typ hundra annonser ute på Blocket hela tiden.
Hoppas du förstår vad jag syftar på nu...

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Greattech
Skrivet av statsministern:

http://www.blocket.se/greattech-stockholm

Vet inte du kanske har missat helt och hållet att ert företag har typ hundra annonser ute på Blocket hela tiden.
Hoppas du förstår vad jag syftar på nu...

Jodå, det känner jag mycket väl till men du får fortfarande utveckla vad det som är så konstigt? Jag vet inte hur gammal du är men du tror väl inte att Blocket är samma sida som det var för 5 år sedan? Blocket är en portal vi använder oss av för marknadsföring precis som vi tidigare har annonserat på Sweclockers. Vi har aldrig sålt något på Blocket, vi använder det för marknadsföring till hemsidan där kunderna kan beställa. Vart kunderna kommer ifrån spelar ingen roll, en kund är lika mycket värd om han hittar oss från Sweclockers eller Blocket.se

Återigen, kan du utveckla vad som är så märkligt med Blocket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Att installera och aktivera är två olika saker. Du kan inte aktivera en OEM licens mer än en gång men du kan installera det hur många gånger du vill med 30 dagar test.

- GT

Så efter 6 ggr aktiverat med med Oem licens och det fungerar fortfarande på båda mina datorer, klart som sjutton det fungerar man vill ju formatera då och då!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Ja, jag har för mig att vi tidigare förklarade det här på Sweclockers innan men här kommer kort info om hur det går till.

1) Kunden beställer en speldator och lägger till OS i köpet (medföljer inte som standard)
2) Vi öppnar kundens exemplar av operativsystemet. installerar det, skriver ut följesedlar och slutför installationen (första aktiveringen sker)
3) Datorn skickas med Posten eller DHL, sedan inom 14 dagar (oftast inom några dagar) skickas operativsystemet till kunden där förpackningen självklart är öppen då vi har installerat/aktiverat den.
4) När kunden har mottagit produktnyckeln kan kunden antigen klistra licensen på datorn eller behålla det på manualen. Om datorn frågar efter aktivering efter att man kopplat upp sig mot internet så använder man licensen och aktiverar datorn helt.

Det är allt, svårare än så här är det inte. Skulle fel uppstå får kunden alltid hjälp så länge man inte kommer med orimliga krav med hot.

Man kan inte följa alla trådar, så att ni förklarat det i en tråd hjälper inte mig..

Då ni installerar Windows på datorn, ska ni klistra dit licens-klisterlappen på chassit enligt Microsoft..

Citat:

What is a Certificate of Authenticity (COA) label?
A. A Certificate of Authenticity (COA) label helps you and your customers identify genuine Microsoft Windows software. Without it, your customers will not have a legal license to run their Windows software.

Each COA label includes advanced anti-counterfeiting features to help verify the software's authenticity. The COA label is included with each individual software license. For preinstalled Microsoft Windows operating systems, the COA label must be affixed by the system builder to the PC chassis. The COA label also includes the product key, which will be needed in the event the operating system needs to be reinstalled. COA labels must be distributed as part of the full System Builder software license, which also includes the hologram CD and documentation.

http://www.microsoft.com/oem/en/licensing/sblicensing/pages/l...

Bara en fråga om varför ni inte skickar med Windows i samma paket..? Känns ju lite konstigt.. eller betraktas det som en värdehandling (kontokort/kod)?

Visa signatur

Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Man kan installera om OEM windows hur mkt man vill, på samma dator delvis. Ibland så får man ringa och aktivera.

Sen det där med klisterlappen, det är du/ni Greatech som ska klistra den och inte kund. Detta ska jag ta och kolla upp med microsoft om vad dom tycker om ärendet(om ni begått fel eller ej), då jag själv är bekant med en som jobbar där. Återkommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Man kan installera om OEM windows hur mkt man vill, på samma dator delvis. Ibland så får man ringa och aktivera.

På samma dator, ja.. Då OEM-licensen är låst till moderkortet. Men om du installerar den på en annan dator, med annat moderkort bryter du mot Microsofts användaravtal. Rent krasst kan man då säga att du kör en piratkopia..

Visa signatur

Permalänk
Greattech
Skrivet av DaBone:

Man kan inte följa alla trådar, så att ni förklarat det i en tråd hjälper inte mig..

Då ni installerar Windows på datorn, ska ni klistra dit licens-klisterlappen på chassit enligt Microsoft..

Både ja och nej. Hade vi skickat OS med varje dator så hade vi istället använt oss av en annan typ av avtal med Microsoft som vi tidigare hade innan vi slutade med det. Men idag säljer vi inte färdiga datorer med OS utan separat, vi inte är ägaren till licensen utan det är kunden. Han/hon avgör om man vill klistra det eller inte. Detta är upp till kunden.

Bara en fråga om varför ni inte skickar med Windows i samma paket..? Känns ju lite konstigt.. eller betraktas det som en värdehandling (kontokort/kod)?

Vi gjorde detta tidigare när vi sålde datorer med OS från start. Största problem med leverans av OS i samma paket som datorn är att kunden helt plötsligt efter någon månad eller år kan hävda att han/hon inte har mottagit skivan till operativsystemet (licensen finns klistrad på datorn). För att undvika detta började vi skicka det separat så att vi kan spåra det oavsett hur långt tid det har passerat. Vi förlorar på det i längden med extra fraktkostnad men slipper diskussioner om att han/hon inte har fått det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

På samma dator, ja.. Då OEM-licensen är låst till moderkortet. Men om du installerar den på en annan dator, med annat moderkort bryter du mot Microsofts användaravtal. Rent krasst kan man då säga att du kör en piratkopia..

Jag vet, men Greatech maler ju på att man inte kan det, då kunden har förklarat för dom att han endast installerat om på samma dator. Eller har jag missat nåt?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Vi gjorde detta tidigare när vi sålde datorer med OS från start. Största problem med leverans av OS i samma paket som datorn är att kunden helt plötsligt efter någon månad eller år kan hävda att han/hon inte har mottagit skivan till operativsystemet (licensen finns klistrad på datorn). För att undvika detta började vi skicka det separat så att vi kan spåra det oavsett hur långt tid det har passerat. Vi förlorar på det i längden med extra fraktkostnad men slipper diskussioner om att han/hon inte har fått det.

I och med att kunden reklamerar till er, så är det väll ni som har bevisbördan inom 6 månader eller hur? Så vad har ni för bevis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Ok.. då ser jag poängen med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Är det svårt klistra på licensen på datorn? Tejpa fast skivan inuti chassi sidan, lr i ledig hårddisk slot om nu har såna chassin som har det!
Låter bara som undanflykter hela tiden!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Greattech
Skrivet av Silcan:

I och med att kunden reklamerar till er, så är det väll ni som har bevisbördan inom 6 månader eller hur? Så vad har ni för bevis?

Du behöver utveckla detta, vad för bevis behöver vi och mot vad? Inte direkt en skärm som inte fungerar. Att reklamera en mjukvara och en fysiskt produkt är inte direkt samma sak. Vad för bevis skulle vi ens kunna ha om produkten inte är hos oss?

Skrivet av infocus:

Är det svårt klistra på licensen på datorn? Tejpa fast skivan inuti chassi sidan, lr i ledig hårddisk slot om nu har såna chassin som har det!
Låter bara som undanflykter hela tiden!

Läs gärna inlägget igen, förstår inte riktigt varför vi skulle tejpa fast skivan? Vad får vi utav det? Kan inte kunden hävda att det inte finns någon tejpad skiva inuti chassit?

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det låter väldigt mysko att man skulle skicka licensen separat för att inte kunden skall ljuga och säga att de inte fått den. Jag menar, vad hindrar kunden från att hävda att det saknas en hårddisk i så fall? Måste inte alla delar skickas i separata försändelser då enligt den logiken?

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Skrivet av FoxOne:

Det du glömde säga var att du behövde ringa till MS och ljuga till dig en ny aktiveringskod för att få licensen att fungera..

Nej, inte varje gång. licensen är låst till moderkortet.

Ska se om jag kan förklara utan att bryta mot forumregler.

Du kan aktivera licensen på flera datorer, dock kan du efter ett par installationer ringa en online tjänst.

Den kan inte säga hur många datorer du installerat windows på.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Läs gärna inlägget igen, förstår inte riktigt varför vi skulle tejpa fast skivan? Vad får vi utav det? Kan inte kunden hävda att det inte finns någon tejpad skiva inuti chassit?

Om du läser första posten i denna tråd så står det klart och tydligt att kunden inte har fått sin skiva som ni/du påstår att ni skickar separat!
Varför gör ni inte det då isf?
Inte först kunden kontaktar er då skickar ni skivan! ( samt ska inte den vara i nyskick delvis säga inga repor dylikt!)

Sen ang aktivering så Oem licens att aktivera om och om igen förutsatt att det är samma dator!
Har gått med Xp, me, win7, win8, kommer inte ihåg om det var så med win 98 oxå just nu, Men jag kan ju alltid installera win 98 för att se!
Inte win 3.1 behövde det pga då fanns knappt internet! Men beställde man datorn så var det alltid klistade märken med win nyckel på!
Nåt som ni tydligen inte gör, fast kunden köper Os till den datorn.
Så vad har ni för avtal egentligen med Windows?

Sen är det väl upp till kunden att kolla vad som kommit med i beställningen/paketet!

Visa signatur

Permalänk
Greattech
Skrivet av Teh Daniel:

Jag tycker det låter väldigt mysko att man skulle skicka licensen separat för att inte kunden skall ljuga och säga att de inte fått den. Jag menar, vad hindrar kunden från att hävda att det saknas en hårddisk i så fall? Måste inte alla delar skickas i separata försändelser då enligt den logiken?

Du blandar ihop bedrägeri med misstag/förlust. Vi har inte sagt att kunden medvetet hävdar något utan antigen har man tappat bort skivan, den har gått sönder osv... Finns flera orsaker. Kunden kan efter 1 år hävda att han inte har fått skivan som han egentligen har fått men tappat bort eller glömt bort någonstans. Att säga samma sak om en hårddisk efter 1 år är inte lika enkelt. Windows skivan använder man normalt först inte efter 1 år... Andra komponenter direkt. Sedan har vi vikter på komponenterna/datorn som vi har som underlag. En dator med alla komponenter väger exempel 15.2kg, då ska nästa dator även ha samma vikt. Då blir det svårt för kunden medvetet ljuga om att något saknas. En skiva som väger några gram är däremot lite svårare att bevisa.

Om du nu undrar varför övriga större återförsäljare inte det på samma sätt så har det med mitt tidigare inlägg jag skrev om Microsoft avtal. Det finns olika typer av avtal med Microsoft, ett av dom är att man köper en serie rulle av serienummer och skapar sedan egna skivor av operativsystemet. Återförsäljaren kan sedan skicka hur många skivor dom vill som inte kostar mer än några kronor för företaget. Eftersom vi har slutat med det och endast säljer operativsystem vid sidan om så kan vi endast använda vanliga OEM licenser.

- GT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Greattech:

Du blandar ihop bedrägeri med misstag/förlust.

Om kunden gör som ni påstår är det en form av bedrägeri.

Citat:

Vi har inte sagt att kunden medvetet hävdar något utan antigen har man tappat bort skivan, den har gått sönder osv... Finns flera orsaker. Kunden kan efter 1 år hävda att han inte har fått skivan som han egentligen har fått men tappat bort eller glömt bort någonstans.

Alltså; bedrägeri. Sedan så säger du emot dig själv där.

Citat:

Att säga samma sak om en hårddisk efter 1 år är inte lika enkelt. Windows skivan använder man normalt först inte efter 1 år... Andra komponenter direkt. Sedan har vi vikter på komponenterna/datorn som vi har som underlag. En dator med alla komponenter väger exempel 15.2kg, då ska nästa dator även ha samma vikt. Då blir det svårt för kunden medvetet ljuga om att något saknas. En skiva som väger några gram är däremot lite svårare att bevisa.

Om inte jag misstar mig här så är det kundens skyldighet att kontrollera det han/hon köpt och meddela omedelbart om något saknas i förpackningen.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Du behöver utveckla detta, vad för bevis behöver vi och mot vad? Inte direkt en skärm som inte fungerar. Att reklamera en mjukvara och en fysiskt produkt är inte direkt samma sak. Vad för bevis skulle vi ens kunna ha om produkten inte är hos oss?

Klart ni har bevis, då ni säger att ni skickar produkten separat. och går att spåra i år!

Visa signatur

Permalänk
Greattech
Skrivet av Teh Daniel:

Om kunden gör som ni påstår är det en form av bedrägeri.

Alltså; bedrägeri. Sedan så säger du emot dig själv där.

Om inte jag misstar mig här så är det kundens skyldighet att kontrollera det han/hon köpt och meddela omedelbart om något saknas i förpackningen.

Helt rätt, trots det dyker det upp trådar här efter 1-2 år där kunden hävdar att han inte har mottagit någon skiva. Åtgärdarna vi har tagit är för att undvika dessa trådar/frågor, inte för att det är rätt eller fel. Vi vet att lagen är på vår sida om kunden inte kontrollerat innehållet.

Skrivet av infocus:

Klart ni har bevis, då ni säger att ni skickar produkten separat. och går att spåra i år!

Jag förstår verkligen inte dina inlägg, varför skulle vi behöva bevisa detta när kunden har mottagit både skivan samt licensen? När han själv har medgivit att han har mottagit det men att den inte fungerar!

Permalänk
Medlem

Att ni motsäger er själva! att ni skickar Oem-licensen/skiva separat när då? efter kund kontakt?

Ok, han har fått en repig skiva efter kontakt med er, som ni påstår att ni skickar separat när då? när kunden kontaktar er lr när hela ordern skickas?
(samt ska inte den vara i nyskick delvis säga inga repor dylikt! Då det är legit Oem licens du pratar om inte den billigare varianten av Os ifrån microsoft) Eller kan ni inte hantera skivor utan att få repor på dom oxå?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem med min taurus (Speldator från inet), båda gångerna när jag hade problemet så var det snabbt och enkelt att lösa det hela. Det var bara att ringa till Microsoft och säga som det var och sedan så fixade de det åt mig. Så mitt tips om du inte redan har gjort det är att ringa till kundsupporten hos microsoft och försöka reda ut det hela. Detta kan knappast Greattech klandras för.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Greattech:

Så du menar att det inte står i köpeavtalet vad som ingår??????????????????????

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Finns ju anledningar till att man alltid styr bort bekanta som skall köpa något från företag som detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HubbeT:

Skulle uppdatera operativet Windows 8 vilket medförde att Microsoft vägrade att godkänna uppgraderingen då licensen var använd på ett större antal datorer redan och därför spärrad.

Har du lust att förklara exakt vad du hade för avsikt att göra egentligen? Ville du installera om ditt OS från början av någon anledning? Windows update kräver inga licensnycklar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aktsu:

Finns ju anledningar till att man alltid styr bort bekanta som skall köpa något från företag som detta.

Jag är relativt ny här på Swe,men det känns som det skulle finnas en svartlista på usla säljare och företag.Jag har vänner som blivit riktigt lurade vid ett flertal tillfällen.Kan vi hjälpa dom som inte är så duktiga på att Googla?Greattech är duktig på att svara.Hoppas han frågar om min ålder.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Kan knappast tänka mig att om allt levereras korrekt med rent mjöl i påsen från er sida så dyker inte dessa ärenden upp för ofta. Så skicka killen en ny skiva bara? Från trådens perspektiv målar du ut er som snåla och utdragna ockrare vars "support" uppenbarligen inte har kompetens eller respekt för era kunder och skyller det vidare på Microsoft och slösar bort deras tid för att ni inte kan ersätta en ynken operativsystems licens.

Permalänk
Medlem

Skulle uppgradera till senaste W8 release, den gick bra till slutet när uppenbarligen Microsoft har koll. Uppgraderingen stoppades varför kontakt togs med Microsoft. Den licensen var blockerad då den använts på fler än 7 datorer enligt Microsoft. Därav kontakt med GT. Hade ingen skiva från GT. Inget licensmärke utan endast ett kvitto där det står att jag köpt en dator med W8.
De skickar en skiva som dyker upp, använd, bruten Windowsförpackning varför jag meddelar att jag gärna vill ha en oanvänd licens denna gång. Ringde MS och de säger att licensen är använd. GT tycker tydligen att Microsoft ska ändra sig.
Har köpt datorer många gånger men aldrig varit med om någon så här låg nivå samt bortförklaringar.
Datorn hämtades i deras butik, så något slarv kan dom glömma bort. Eftersom andra upplever precis samma sak kan man undra...