watchdogs nerfat i grafik även på pc

Permalänk
Avstängd

watchdogs nerfat i grafik även på pc

Det florerar mycket starka rykten om att såväl pc som konsollversonerna av watchdogs inte kommer ha den grafik som visades på e3. Hur ser ni på detta?

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk

Tyvärr är detta väldigt vanligt nu för tiden att förhandsvideor/bilder har bättre grafik än det slutgiltiga spelet har i verkligheten. Så var det med t.ex. Far Cry 3, Dishonored, Forza 5 med flera också.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Därför man inte förköper spel längre

"Ubisoft have revealed during their Watch Dogs press conference that the game will run on the following resolutions and framerate for next gen systems:

PS4: 1080p/30fps
Xbox One: 960p/30fps
PC: up to 4K/framerate varies"

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

http://se.ign.com/pictures/articles/7457/26005.png

Därför man inte förköper spel längre

"Ubisoft have revealed during their Watch Dogs press conference that the game will run on the following resolutions and framerate for next gen systems:

PS4: 1080p/30fps
Xbox One: 960p/30fps
PC: up to 4K/framerate varies"

Så en konsol är alltså inte mer kraftfull än så? Så mycket för "next gen"..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

De tog ändå steget upp från 720p, sen är det väl vanligt att konsoler inte kör mer än 30fps, hur nya de än är?

Visa signatur

WS: | R7 7800X3D | G.Skill 32Gb DDR5 | MSI X670E Tomahawk | ASUS RTX4080 SUPER |

Laptop: | Apple MacBook Pro 14" (M3 Pro 11-core) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

såhär är det tyvär med alla spel verkar det som, de verkar inte klara av att leverera mer än 30fps . många spel som laggar ockå kolla på Dead Rising...

kommer inte köpa "next gen'" konsol på väldigt länge. Håller mig till Big Picture mode!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colorful:

De tog ändå steget upp från 720p, sen är det väl vanligt att konsoler inte kör mer än 30fps, hur nya de än är?

jodå, Reaper of Souls 1080p 60fps, Tomb Raider Definite edition 60fps ps4a. Nya wolfenstein kommer köra 60fps också

Visa signatur

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Oneone:

jodå, Reaper of Souls 1080p 60fps, Tomb Raider Definite edition 60fps ps4a. Nya wolfenstein kommer köra 60fps också

Det har vi ju haft på PC i många år. Det kan knappast kallas "next-gen".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

håller med , just därför jag inte kommer köpa de nya konsolerna . Inte på länge iaf

Visa signatur

Permalänk

Nu ångrar jag mig inte att jag gjorde mig av med PS4an...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

De är ju nyare än förra versionen där av Next-gen, hastigheten på dem har ingen betydelse.

Som att säga att tombraider 2 var inte så mycket snyggare än 1an så det borde inte kallas tombraider 2

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Väntar "alltid" med att köpa spel förens jag sett recensioner/gameplay så påverkar just mig inte jättemycket. Visst är det tråkigt men inte heller jätteförvånande.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

De är ju nyare än förra versionen där av Next-gen, hastigheten på dem har ingen betydelse.

Som att säga att tombraider 2 var inte så mycket snyggare än 1an så det borde inte kallas tombraider 2

Fast ang. konsolerna så är hela säljpoängen den högre prestandan, såatde..

Ang topic så är det förjävligt, redan på de första in-game filmerna ser man att det är natt och dag mellan de sekvenser som de visat oss innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Coolt, det visste jag inte. Men ändå extremt lågt eftersom vissa PC-lirare kör 4k/60fps nu. Spelar själv 1080p/120fps så inte extrem skillnad, men tycker 120 flyter på bättre än 60 i de flesta fall

Visa signatur

WS: | R7 7800X3D | G.Skill 32Gb DDR5 | MSI X670E Tomahawk | ASUS RTX4080 SUPER |

Laptop: | Apple MacBook Pro 14" (M3 Pro 11-core) |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HurMycket:

Det må vara missvisande, prestandamässigt, men det är ju inte direkt fel... Det är nästa generations konsoler

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av CynXen:

Skrivet av DunderKlumpen:

Det må vara missvisande, prestandamässigt, men det är ju inte direkt fel... Det är nästa generations konsoler

Den ständigt återkommande benämningen "next-gen" har till syfte att man ska tro att de nya konsolerna är mycket bättre än de gamla. De marknadsförs också så.

Vi vet att nästa stora grej inom TV, och så småningom datorskärmar, är 4K. De så kallade "next-gen"-konsolerna är tydligen kraftigt underdimensionerade för det. De kommer därmed hålla tillbaka utvecklingen av datorhårdvara och -spel i ytterligare 5–8 år, precis som PS3 och X360 gjorde. Jippi!

30 fps kommer alltid vara ett skrattretande skämt i (snabba) spel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Att xb1 och ps4 inte klarar av e3 2012 grafik förstår jag. Men ändå illa att det verkar ha tampats med grafiken och partiklar till det sämre även för pc versionen :/

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HurMycket:

Den ständigt återkommande benämningen "next-gen" har till syfte att man ska tro att de nya konsolerna är mycket bättre än de gamla. De marknadsförs också så.

Vi vet att nästa stora grej inom TV, och så småningom datorskärmar, är 4K. De så kallade "next-gen"-konsolerna är tydligen kraftigt underdimensionerade för det. De kommer därmed hålla tillbaka utvecklingen av datorhårdvara och -spel i ytterligare 5–8 år, precis som PS3 och X360 gjorde. Jippi!

30 fps kommer alltid vara ett skrattretande skämt i (snabba) spel.

Jao, det kan diskuteras hur mycket som helst om hur nära vi är 4K, men i verkligheten är det väl fortfarande primärt DVD som säljs, och inte blu-ray... Så om 4K kommer vara standard om ens 5 år fram kan ingen säga.

Sen är de faktiskt mycket bättre än de gamla, men det är väl ganska subjektivt antar jag.

Och huruvida "vanligt folk" (som konsolerna riktar sig mot) märker om deras spel körs i 30 eller 60 fps verkar det råda väldigt delade meningar om.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

märks ju tydligt.. ännu ett floppspel som ser fulare ut när det väl släpps....

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

http://www.youtube.com/watch?v=wBGIi9VA_AI

Inte första gången. Använder PC med extremt tweakat för trailers.
Sen poof så ser det skit ut vid release

Permalänk
Avstängd

Fattar inte varför dom inte har kvar tweeksen. Jag lirar hellre med allt på max ultra i 30fps än nerfad grafik i 60fps

Visa signatur

Permalänk
Snusfri

Dessa trailers säger absolut ingenting om spelet eller grafiken.

Det är hårt komprimerade youtube klipp med okänt ursprung som kan vara uppskalad 240p till 1080p från PS3 versionen.
Någon PS4 Danmark skrev att det var från PS4 tidigare på twitter men det inlägget är borttaget och de som sett spelet på riktigt säger att det inte är någon grafikskillnad alls mellan E3 videon och hur spelet ser ut nu (PC Versionen).

Sedan så visades spelet upp på en high-end PC på E3 och de klipp som florerar runt nu sägs vara allt från PS3 till PS4 och downgraded PC.

Vi får vänta och se helt enkelt vad UBI kommer att säga om dett under kommande vecka och sedan se hur spelet är vid release.

Fullkomligt onödigt att hetsa upp sig redan nu och sprida hat som många gör.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Avstängd

http://gearnuke.com/history-ubisoft-game-reveals-watch-dogs-g...

Ubisoft har som vana att nerfa pc grafik i spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förr i tiden skrev utgivarna "What you see is what you get." på spel bilder och så var det, dags att byta till "What you see is not what you will get."

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Förr i tiden skrev utgivarna "What you see is what you get." på spel bilder och så var det, dags att byta till "What you see is not what you will get."

But pre-order it anyways and receive a camo skin to the pistol you won't ever use!
Only 99.99..

a month.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

http://www.youtube.com/watch?v=wBGIi9VA_AI

helt...sjukt... suck.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

1, Jag är rätt trött på att folk envisas med att grafik är det enda som räknas. Så fort ett spel inte har lagt ner motsvarande en storfilm från Hollywood i budget så är det kasst. Varför döma spel enbart på grafiken? Det är ett större problem än jag tror att många inser. Denna grafikhets gör att budgeten för stora spel rusar iväg. När budgeten sticker så krävs också fler sålda kopior för att få igen pengarna. När studion sedan inte får igen pengarna så ryker jobb och studior stängs. Ser ni inte hur sjukt det har blivit när försäljningssiffror på flera miljoner kopior ses som ett misslyckande. Är det inte bättre att de satsar på att göra spel som är roliga att spela än att de gräver ner en förmögenhet för att göra samma spel gång på gång fast lite snyggare? Se COD som exempel. Behöver vi verkligen ett nytt COD en gång om året? Vore det inte mer intressant om vi fick se lite mer intressanta idéer.

2, PS4 som har den starkaste hårdvaran har ett grafikkort som ligger någonstans mellan 7850 och 7870 med en processor som motsvarar en tvåkärnig Ivy Bridge i prestanda fast det är mycket svårare att få ut den prestandan eftersom den är uppdelad på åtta kärnor uppdelad i två kluster. Designen med kluster gör det extra jobbigt. Så vad förväntar ni er från en svårprogrammerad i3 eller Pentium och ett 7870 egentligen? Häftigare än så är inte den nya generationen. Du kan pyssla ihop motsvarande prestanda i en PC för 5000 kr ungefär. www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=190889q1,175662q1,19456...
Går att komma undan lite billigare om man antar att R7 265 kommer gå ner i pris ett par hundralappar vilket är troligt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av spikey13:

Efter att jag läst den där artikeln så var jag tvungen att kolla vem som utvecklar Tom Clancy's The Division som verkade ha sjukt bra grafik på E3 2013. Så jävla givet att det också skulle vara Ubisoft, fan vad jag blev besviken nu...

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

1, Jag är rätt trött på att folk envisas med att grafik är det enda som räknas. Så fort ett spel inte har lagt ner motsvarande en storfilm från Hollywood i budget så är det kasst. Varför döma spel enbart på grafiken? Det är ett större problem än jag tror att många inser. Denna grafikhets gör att budgeten för stora spel rusar iväg. När budgeten sticker så krävs också fler sålda kopior för att få igen pengarna. När studion sedan inte får igen pengarna så ryker jobb och studior stängs. Ser ni inte hur sjukt det har blivit när försäljningssiffror på flera miljoner kopior ses som ett misslyckande. Är det inte bättre att de satsar på att göra spel som är roliga att spela än att de gräver ner en förmögenhet för att göra samma spel gång på gång fast lite snyggare? Se COD som exempel. Behöver vi verkligen ett nytt COD en gång om året? Vore det inte mer intressant om vi fick se lite mer intressanta idéer.

Det irriterande med spelbranschen är just denna hets kring nyheter, teknologi och framsteg inom grafik. Men med just denna typ av spel så är det visuella en stor del av upplevelsen - målgruppen bryr sig helt enkelt mer om detta än vad du, jag och andra entusiaster tycker.

Varje genre har sina krav, och att AAA-titlar av idag kostar hinkvis med pengar är en naturlig utveckling från 90-talets mer nischade indiestudios där utvecklarna själva satt och tog de avgörande besluten kring speldesign, och inte utgivarna (men detta vet du förmodligen redan). Pengar kan spenderas klokt eller oansvarigt. För 100 miljoner kan man få ett Red Dead Redemption eller ett The Last of Us, även om vi oftast får massproducerat skit istället.

Skrivet av Zotamedu:

2, PS4 som har den starkaste hårdvaran har ett grafikkort som ligger någonstans mellan 7850 och 7870 med en processor som motsvarar en tvåkärnig Ivy Bridge i prestanda fast det är mycket svårare att få ut den prestandan eftersom den är uppdelad på åtta kärnor uppdelad i två kluster. Designen med kluster gör det extra jobbigt. Så vad förväntar ni er från en svårprogrammerad i3 eller Pentium och ett 7870 egentligen? Häftigare än så är inte den nya generationen. Du kan pyssla ihop motsvarande prestanda i en PC för 5000 kr ungefär. www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=190889q1,175662q1,19456...
Går att komma undan lite billigare om man antar att R7 265 kommer gå ner i pris ett par hundralappar vilket är troligt.

Bra poäng. Det är ju ett paradigmskifte på konsolfronten i och med fokuset på mediafunktioner och att bygga maskiner runt SOC-lösningar (dock med PC-lik arkitektur). Detta var ju upphovet till kontroversen kring MS nu förra hösten när de försökte smussla in TV-tjänster och sociala medier i förgrunden på bekostnad av spelen och dessas traditionella betydelse.

Men det är tråkigt för oss som är konsolintresserade "by proxy" att denna marknad nu låst sig kring utdaterad hårdvara de följande åren, som du säger. Vi skall inte glömma att Xbox 360 och PS3 innehöll motsvarigheten till ett Radeon X1900 (plus 10 MB eDRAM) respektive Nvidia 7800 GT på sin tid - rätt kraftfulla kort i jämförelse med dåtidens speldatorer...

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Efter att jag läst den där artikeln så var jag tvungen att kolla vem som utvecklar Tom Clancy's The Division som verkade ha sjukt bra grafik på E3 2013. Så jävla givet att det också skulle vara Ubisoft, fan vad jag blev besviken nu...

http://www.youtube.com/watch?v=EWJD8DMasCU

Jag som längtar så mycket till just The Division och Watchdogs.. och så blir det såhär.. FAN

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad